Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Kvíz Star Trek

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 5697
Pravidla a doporučení:

1. Napi?tě tučně ZADÁNÍ a pod to hlá?ku.
2. Za správnou odpověď 1 BOD, ka?dý by měl mít jenom jednu mo?nost odpovědi... asi...
3. Výsledky se budou vyhodnocovat +- měsíčně.
4. Zákaz polemizování Mvekovi. (Je tady moc oran?ovo, no democracy)
5. Pokládejte pokud mo?no pouze zadání, na které znáte odpověď :-)

Statistiky první verze Kvízu

TargetDate = "12/31/2020 5:00 AM"; BackColor = "palegreen"; ForeColor = "navy"; CountActive = true; CountStepper = -1; LeadingZero = true; DisplayFormat = "%%D%% Days, %%H%% Hours, %%M%% Minutes, %%S%% Seconds."; FinishMessage = "It is finally here!";


Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 4574 - 4593 / 5697Starší   Nejstarší

Mvek - 04. leden 2006 17:24sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: No celý problém je v tom, jak udávat to -1...
Ale tak?e ta klukulačka se chová podle doplňkového kódu.
Yakuzza - 04. leden 2006 15:50sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Vyslanec BOD

Mvek:

1. Jsou 3 typy zobrazení záporných čísel (o kterých vím): přímý kód, inverzní kód a doplňkový kód.
3. Nevím. Přetečení, nic jiného mě nenapadá... Viz ní?e.
2. Teď jsem nad to pořádně sedl a do?el jsem k jedinému závěru: 0(2)-1(2) si musíme přepsat do trochu jiných tvarů:

Chceme odečíst jediničku od nuly ?e? Tzn., ?e chceme provést operaci [0+(-1)]10 souhlas? Tak?e:

* Přímý kód

0000 0
+1001 -1
1001 -1

* Inverzní kód

0000 0
+1100 -1
1100 -1

* Doplňkový kód

0000 0
+1111 -1
1111 -1

Tady vidí?, ?e, kdy? si hodnoty "0" a "1", pota?mo "-1" zapí?e? korektně, tak to vyjde správně...
Vyslanec - 04. leden 2006 15:32sipka
ZAMĚŘIT
Vyslanec
Yakuzza: Tohle si dokonce PAMATUJU! :-) Lek...
Mvek - 04. leden 2006 15:15sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: Dobře, pokdu jsem mluvil o řadě jedniček, nebral jsem ji jako nekonečnou.´
Přiznám se, ?e jsem se ztratil u? v tom, co se tu hádáme a v pojmech, tkeré jsme pou?ili:-).´
1) Jak se tedy v matematice značí mínusová čísla v dvojkové s.?
2) %Ríkali jste si v mat, co se tedy stane po 0(2)-1(2)?
3) jak se tedy vyjádří? k tomu, co dělá kalkulačka MS Windows s příkladem 2)?
Yakuzza - 04. leden 2006 14:31sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Tak ted jedna velmi jednoducha a lehka otazka:

Jakou měnu pou?ívají Cardassiané?
Lt.Shark - 03. leden 2006 23:44sipka
ZAMĚŘIT
Lt.Shark
Damar: Má? bod

TOS - Shore Leave
ST II - The Wrath of Khan
TNG - Allegiance
TNG - The Game, The First Duty, Journey's End
DS9 - Facets, The Ascent, Rocks and Shoals
DS9 - Valiant
VOY - Endgame


Damar - 03. leden 2006 23:01sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Lt.Shark: 1. TOS - Shore Leave, 3. TNG - Alliegance, 7. Voy - Endgame. Mo?e byť?:)
Yakuzza - 03. leden 2006 22:56sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Vyslanec: Tak to mají smůlu... :-)
Vyslanec - 03. leden 2006 22:42sipka
ZAMĚŘIT
Vyslanec
Yakuzza: K té tu zase nevidí odpovídající partnery k diskuzi :-)
Yakuzza - 03. leden 2006 22:41sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Vyslanec: Mohou začít novou debatu... :-)
Vyslanec - 03. leden 2006 22:40sipka
ZAMĚŘIT
Vyslanec
Yakuzza: Necítí se na tuto hlubokomyslnou debatu o dvojkové soustavě dostatečně kvalifikování :-P
Lt.Shark - 03. leden 2006 22:39sipka
ZAMĚŘIT
Lt.Shark
Damar:
1. nebyla v TMP, ale byla v TOS.
V?echno jsou to uniformy kadetů, tak?e ta 3. neni standartni uniforma z voyageru (je to predchudce 4. uniformy, kterou mel Wesley) a byla jen v jedne epizode TNG
7. tato uniforma je z budoucnosti, ve Visitor jsou tyto uniformy, ale ne ta kadetů, ta byla v jine epizode z budoucnosti.

zkus to znovu (hledej) :-)))
Yakuzza - 03. leden 2006 22:38sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Vyslanec: V?ak jim nikdo nebrání :-)
Vyslanec - 03. leden 2006 22:33sipka
ZAMĚŘIT
Vyslanec
Yakuzza: Jenom?e právníci tu nic nemelou :-)
Yakuzza - 03. leden 2006 22:31sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
A ten o právnících a spermiích znáte?
Damar - 03. leden 2006 22:29sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Lt.Shark: Ak to zoberiem zľava do prava tak 1. Nespomínam si, ?e by bola inde ako vo filme Star Trek I, 2. Dajme tomu film ST II, alebo TNG - Tapestry, 3. Takmer v?etky časti Voyageru, ale dajme tomu Voy - Caretaker, 4. TNG - The First Duty, 5. DS 9 - Paradise Lost, 6. DS 9 - Valiant, 7. No v ?edom prevedení neviem, ale modrá bola v DS 9 - The Visitor...
Vyslanec - 03. leden 2006 22:25sipka
ZAMĚŘIT
Vyslanec
A ten jak informatik jede výtahem znáte?
Yakuzza - 03. leden 2006 22:21sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: Neshodnem se, proto?e se na to ka?dý díváme úplně z jiné strany. Podle "mých" pravidel je číslo 11111111... bez dal?ích doplňujících informací nedefinovatelné...

Ale fajn.
0(2) = 0(10)
1(2) = 1(10)

0(10) - 1(10) = -1(10)
0(2) - 1(2) = n(10) A proto?e ono n spadá mimo rozsah zobrazení, dochází k přetečení. Ano, kdybychom měli definovaný počet bitů, pro který počítáme, vypadalo by to jako nekonečná řada jedniček, ale v ?ádném případě bys s tímto údajem nemohl dál počítat, proto?e by nebyl definovaný... Nebo jestli myslí?, ?e jo, tak mi řekni, jakou hodnotu v desítkové soustavě má 111111111... ve dvojkové...
Mvek - 03. leden 2006 21:51sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: A ře?me...
Ná? učitel, co? je známý ?kolitel Javy apod. (Pecinovský) mě opravil, ?e i z matematického heldiska je správně, dky? od 0 odečte? 1 a dostane? 1111111111111...

A co se týče omezení,t ak jsem to myslel třeba jako délku řetězce, do kterého ukládá? výsledné číslo jako řetězec. Mylsím, ?e ta kalkulačka taky nevyhodila nekonečnou řadu jedniček, ale omezenou (prostě nejvy??í číslo).
Zkus si to v MS kalkulačce po přepnutí do vědeckého módu a bin...

A jinak ano, tu?ím, ?e v nějakém tom první bitu by mohlo být zakódováno, ?e jde právě o mínusové číslo. A nějak se to ře?í i pro znaménko v programování u takového intu, ale o mi u? uniká, o to mi ne?lo.
Yakuzza - 03. leden 2006 21:44sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: Divame se na to kazdy z jineho uhlu. Pokud od 0 odectes jednicku, tak dojde k over-flow - z meho pohledu...

Ale kdyz mas nejake cislo zapsane na n bitech, tak ma n cislic. 11001001 je jednoznacne zapsane na osmi bitech. Protoze je nejvyssi bit roven jedne, melo by byt nekde uvedeno, v jakem binarnim kodu je to cislo zapsane. Kdyz neni, tak se da intepretovat mnoha zpusoby, jaka je hodnota v desitkove soustave... Tolik k memu pohledu.

Nerozumim tomu tvemu tvrzeni o omezenemu mistu pro bity... 11001001 je na 8 b a hotovo. Muze byt zapsane na deviti a vic, ale to pak budou levostranne zanedbatelne nuly (0...00011001001)...

Ale to uz neresme... :-)

Nejnovější   Novější 4574 - 4593 / 5697Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o