|
Spravuje: janeway
Počet příspěvků: 937
|
Ankety a různá témata
pro v?echny lidičky.
|
|
|
| Taky to shrnu...
Nejlep?í v přístupu k zákazníkům je podle mě T-Mobile. Proto ho u? pou?ívám téměř 10 let. (dříve samozřejmě Pegas) Neměl jsem s ním nikdy sebemen?í problém a tudí? mě nic nedonutilo se ani koukat vedle. Nejvíc mi od nich vyhovuje kombinovaný mobilní internet - rychlost je podle nejvy??ího dostupného připojení, tj. 4G, EDGE, GPRS navzájem a jedna zastupuje druhou podle potřeby.
O2 je naprosto to samé, co kdysi Telecom + Eurotel, akorát to má jinou nálepku. Člověka, který by s nimi neměl alespoň jednu nervy-drásající zku?enost, neznám. Jediná, zdůrazňuji jediná technologie, která od nich ?lape jako hodinky je ADSL, tam zkutečně klobouk dolu.
Vodafone - Neoslovil, neurazil.
ČRa - tady bych se vrátil k nutnosti zřizování pevných linek - Telecom kdysi takovou povinnost skutečně měl, ale od vstupu Radiokomunikací na trh ji u? nemá. K samotným ČRa bych řekl, ?e to jsou největ?í kurvy na trhu - jejich zákaznická podpora je téměř nulová a slu?by předra?ené.
U-fon! - Zajímavá mo?nost a asi moje budoucí volba pro mobilní internet, rychlost 3 mbps je velice zajímavá.
Ostatní, jak AVip správně pojmenoval, vy?írky, za operátory nepova?uju. |
|
|
|
| Mvek: Tu povinnost má IMHO jen primární operátor, t.j. vlastník drátů, resp. přenosových zařízení.
Tele2 a spol. jsou naprosto nechutní lumpové, na to nemám slu?něj?í výraz... |
|
|
|
| AVip: Tím jsi chtěl říct, ?e třeba i Tele2 by muselo zřizovat linku kdekoliv, kdy? si to dotyčný objedná a linka tam nebude? Tak to nevím.
Jo, tak samzořejmě podle reklam nemů?e člověk se řídit. taky je moc nevnímám, resp. nespojuju si je tolik s konkrétními produkty či firmami, pokud to není opravdu pří?ernost.-). Nebo jednu dobu ú?asné, by? i drsné reklamy Vitany. Případně obligátní Bobík od Centrum:-)
O2 má nepochybně spoustu much a pochybuju, ?e kdyby neměl ty problémy s alternativními operátory pevné sítě, tak ?e by ty mouchy neměl, nebo by jich bylo méně, proto?e by měl men?í ztráty...
Jinak změny a zřízení ADSL od O2 vydá u? na knihu ohledně problémů. Pár jsem za?ili ve svém okolí, tak?e to nejsou fámy... |
|
|
|
| Mvek: Kdybych měl vybírat podle reklamy, tak T-Mob nepou?ívám. |
|
|
|
| Mvek:
3) Telecom ty ztrátové linky jednu dobu i musel zřídit, byl k tomu nucen.
Mám pocit, ?e to je dodnes součást licence na provoz pevné sítě (mo?ná se pletu, ale jednu dobu to tak určitě bylo).
A je to také důvod, proč např. ADSL od telecomu nabírá na síle, co se počtu přípojek týče, zatímco Internet od kabelových operátorů stagnuje (osobně nemohu na adresu ADSL říct nic ?patného, ta slu?ba funguje dobře a nikdy jsem s ní neměl problém - tedy pokud ten problém zároveń nepostihl sí? Telecomu jako celek).
Jinak ov?em souhlas.
Zas je fakt, ?e Telecom/O2 tím, ?e de facto nutí zákazníka, aby si kvůli jedné slu?bě pořídil slu?bu jinou, se nechová také úplně ko?er.
|
|
|
|
| AVip: Tak Čtvrtníček má teď polovinu reklam i vtipných. Ale jde o jiný styl. Odjak?iva T-Mobile/Peagas se zaměřuje spí?e na dospívajícítypickou mláde?. U Oskara byly tu a tam normální vtipné reklamy taky odjak?iva. I kdy? pak nějakou dobu vůbec.
Ale Peagasovo "Neva? se, odva? se" se stalo námětem mnoha vtipů, sám jsem se smál, kdy? takové heslo zaznělo, dky? někdo skutečně v reklamě lezl po laně na baráku či co...
No, ale je pravda, ?e reklamy na Eurotel taky nic moc, zvlá?tě vlna Go reklam byla hrozná. |
|
|
|
| Mvek: Já mám to ?těstí, ?e reklamy se mi daří poměrně dobře odstínit, ov?em s názorem na reklamy T-mob celkem souhlas.
I kdy? on ani "Vodafone" Čtvrtníček není nic moc...
|
|
|
|
| Nemohu soudit tak jako AVip, ale pokud bych měl dát na Public Relation image, jak se jeví, tak T-Mobile by na mě působil nejhůř svými reklamami apod.
Co se týče operátorů jako Tele2 apod., to mi přijde jako podvod u? ze strany státu, resp. pak ČRÚ. To není ?ádná konkurence a nevidím důvod, proč by Telecom, dnes O2, měl pronajímat pod cenou své linky těmto operátorům, aby na nich je?tě vydělávali.
1) je vybudoval Telecom
2) ostatní operátoři samozřejmě budou chtít jen ty lukrativněj?í, ale Telecom stále musí provozovat i ty ztrátové na samoty u lesa apod.
3) Telecom ty ztrátové linky jednu dobu i musel zřídit, byl k tomu nucen.
A toto není ?patné jen pro Telecom, ale i pro zákazníky, proto?e potom někdy nabídne něco výhodněj?ího, a hned ho napadnou, musí to zru?it apod. Viz volné minuty či co před pár lety, kdy změnil v?echny tarify, nebo teď nedávno zase vadilo, ?e nabízel něco moc levně... |
|
|
|
| AVip: Práce operátora není snadná.
Nemohu odsuzovat jakoukoliv operátorskou sí? , ale je fakt, ?e ka?dá z nich má něco do sebe. |
|
|
|
| janeway: O tom jsem se rozepsal o něco ní?e... nicméně stručně: z operátorů, kteří zároveň vlastní potřebnou infrastrukturu (t.j. dráty a vysílací stanice) vnímám nejlépe (by? v úloze jednooký mezi slepými) T-Mobile, proto?e jako jediný se soustavně věnuje i segmentu, který mne zajímá a sice komunikátorům resp. MDA.
Vodafone se bohu?el dodnes nezbavil jistého statusu "technologického vy?írky", který inovuje jen kdy? vylo?eně musí (příklad za v?echny - postoj Vodafone k sítím 3G).
O2 je firma, která má zatraceně zajímavé technologie (momentálně mo?ná vůbec nejzajímavěj?í), ale naprosto je neumí prodávat, proto?e její marketing pořád ?ije v hlubokém socialismu.
Takzvané "alternativní operátory" typu Tele2, Tiscali a spol. pova?uji za neseriózní podvodníky, kteří podvodnými smlouvami vydělávají na doslova na lidské blbosti. |
|
|
|
| AVip:
Rozumím a ostatní operátorské sítě vnímá? jak prosím? |
|
|
|
| AVip: Mám tedy rozumět tomu tak, ?e to vnímá? úplně stejně jako dříve? |
|
|
|
| janeway: Eurotel byla v?dy dceřinná společnost Telecomu ... z toho vyplývá, ?e to bylo v?dy stejné...
Vznik O2 CZ jen "legalizoval" stav, který existoval od prvního dne. |
|
|
|
| Někdy je to fakt síla.
Myslíte si, ?e Eurotel sí? byla lep?í, ně? se spojila s Telekomem a stál se z oho O2 společnost? |
|
|
|
| Mvek: S tím servisem, tak jsem to také myslel. Zářný příklad je např. právě Asus (ale je zajímavé, ?e nejvícnadávají majitelé řady M6, ta se evidentně nepovedla, majitelé asi nejroz?ířeněj?í řady A6 nadávají mnohem méně).
A co se softu týče, je fakt, ?e situace se nyní poněkud zlep?ila, asi díky i poněkud ztvrdlému Euru i Koruně.
A samozřejmě, ona i existence několika +/- funkčních OSS ře?ení udělá s cenou komerčního softu taky divy ... |
|
|
|
| AVip: Tak ten servis u nás stojí taky za bačkoru... Jediné, co se zlep?ilo co se týče softwaru jsou někteří distributoři a vydavatelé u her. U mnoha her se dá novinka koupit do tisíce, někdy i za půlku. A nemusí to být přímý budget titul.
Ad O2, někdy vám budu vyprávět zprostředkované úryvky zejména od mámy. Nová budova Gamma na Brumlovce, kam se vět?ina O2 z Ol?anské přestěhovala, je "ú?asná"... A organizace a dal?í věci takté?. |
|
|
|
| AVip: Rozumím, ka?dá sí? neni dokonalá. |
|
|
|
| janeway: Pověst O2 je něco, na čem tato firma usilovně pracovala po mnoho leta jak se zdá, nehodlá od své tradice jen tak ustoupit (viz případ "nejlevněj?í ADSL").
Ostatně, ?ádný div, ?e u nás do?lo k takovému boomu GSM technologie. I rozvoj WiFi sítí se dá přičíst na vrub neschopnosti Telecomu (nyní O2).
Naproti tomu T-Mobile, jakkoliv je občas taky na vra?du, se vět?inou alespoň nějak sna?í vyjít vstříc (i kdy? si také velmi dobře osvojil metodu hraničního marketingu, kdy ?ponuje situaci a? do bodu, kdy se zákazníci začnou opravdu nasí*at - ale kdy? u? k tomu dojde, obvykle ustoupí, co? je přesně rozdíl oproti O2, který hraje se zákazníkem poziční válku).
Dtto. pro Vodafone. |
|
|
|
| Vtip je v tom, ?e my si tu prodlou?enou záruku krvavě platíme, proto?e jen máloco má u nás adekvátní cenu vůči ceně v US (to nemluvím o tom, ?e pro vět?inu amerických firem dodnes platí, ?e jakmile je USD pod úrovní EUR, tak počítají cenu v USD jako cenu v EUR).
Ale budi?, s tím jsem schopen ?ít - málokdo u nás dává men?í záruku ne? 1 rok, default v US je, pokud jsou mé informace správné, 3 měsíce (90 dní). A řada výrobců dává rovnou dva roky. To, ?e potom jejich servis stojí za starou bačkoru, je u? jiná story...
Velmi komické je to ov?em v případě software, kde jsou evropské ceny prostě přemr?těné podle jakéhokoliv měřítka (ani? by se ov?em producenti nějak obtě?ovali s garancí funkčnosti). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|