ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku |
Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
|
1. Technologie ve Star Treku
Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)
V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...
2. Free Topic
Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))
|
|
|
| Tak tady se s tématem přesouváme do vesmírných lodí a dobrou noc... |
|
|
|
| Yakuzza: To NE. -( Bohu?el jsem snad v?ude v men?ině... |
|
|
|
| Pozemstan: Ale jako skupina nehlasujete jednoznacne :-) |
|
|
|
| Yakuzza: Já jsem hlasoval v?ude jednoznačně. -) |
|
|
|
| 8:5
Nemuzete sakra hlasovat jednoznacneji? :-) |
|
|
|
| Yakuzza:Ten blogí?ek je úplňou?ce slaďou?kííí |
|
|
|
| Děkuji. Hned si tyto stránky dám do zálo?ek. |
|
|
|
| Pro zajmavost:
http://monyruz.blog.cz
http://monyruz.sblog.cz |
|
|
|
| "Listre, jsi odporný!"
"A, něco novýho skopová hlavo ?"
"No, pane, pohled na va?e zoufalé sna?ení na holopalubě se dá jen tě?ko přehlédnout."
"I ty, Krytone ?"
|
|
|
|
| Pozemstan: Myslím, ?e by mohla taky. Ano, v současnosti asi tě?ko. Ale třeba stačí cvičení ala různé ty přístroje, co vysílají elektrické impulsy pro aktivaci svalů apod. Nebo by to pak mohlo být v jakémsi "gelovém" lů?ku, které by kladlo odpor, co já vím. Fantazii se meze nekladou.
Jde o to, ?e jsem nikdy nebyl schopen pochopit, jak by mohlo být v simulátoru více lidí a rozejít se na různé strany. Teda ono vůbec je to takové zvlá?tní, ?e by se krajina "posouvala", tak?e by člověk mohl jít jedním směrem stále dál, ale to je?tě budi?, to by ohlo jít. No a pokud by tam to omezení skutečně bylo, ?e někde jsou stěny... tak pak by si tam moc nezaly?ovali apod. |
|
|
|
| Mvek: Myslím, ?e lidé často na dlouhou dobu uzavření na lodi by potřebovali trochu více, ne? jen sebelep?í náhra?ku v mozku. V simulátoru sice asi také nepocítí úplně čistý přírodní vzduch apod., ale přeci jen si tam mohou skutečně fyzicky zacvičit, protáhnout tělo, posilovat svaly, naučit se bojové techniky atd. To, hlavně tělesné účinky, by virtuální realita asi a? tak dobře nesvedla... |
|
|
|
| Mirak: Vzpomněl jsem si, ale Parisovi zůstaly ?mouhy je?tě na můstku:-). Ale hlavně bych to asi pova?oval spí? za chybu nebo prostě pokus o efektní dojem.
Yakuzza: Dobře, nevím, jak se to rozli?uje, myslel jsem spí?e virtuální realitu, která probíhá celá v mozku, tam bys měl moct dělat cokoliv, ani? bys poznal, ?e to není realita atd.
Ale uznávám, ?e bychom tak při?li o pár dobrých epizod, které později na principu simulátorů byly vystavené. A vlastně ani Vzpoura by nefungovala... |
|
|
|
| Mvek: Simulatory jsou sice nedomyslene, ale pomoci virtualni reality se zase nezasukas... S prominutim :-) |
|
|
|
| Mvek: No vzpomeň si na TNG The Big Goodbye, kde postavy ze simulátoru vy?ly ven a mizely hrozně pomalu a postupně |
|
|
|
| Yakuzza: Já vím no:-). Ale mo?ná skutečně některé ty věci replikují. To by i vysvětlovalo, ?e kdy? něco snědí v simulátoru, nezmizí to:-). Ale zase Hirogenovi nechutnalo "syntetické" víno v té nacistické simulaci.
Mě zrovna tak ?ere to, ?e jednou to vypadá, ?e simulátor je jen tam místnost, jednou, ?e nějak mů?e být simulovaná oblast jakkoliv velká, a ?e se mů?ou lidí i rozejít, ani? by to byl problém. Já se obávám, ?e holt nápad, jak realizovali simulátor byl tehdy nedomy?lený, dneska by rad?i volili přeci jen virtuální realitu a ne přímo fyzické hologramy. |
|
|
|
| Mvek: O tomto se polemizovat do nekonecne a jeste dal a stejne se k zadnemu poradnemu zaveru nedojde... Behem TNG, DS9 a VOY se objevilo tolik protichudnych situaci, ze se na tom zadna ucelena teorie postavit proste neda... Snad jenom to, ze v ruznych seriich/serialech meli ruzne verze simulatoru (Simulator v1.0, Simulator v1.01, Simulator Expres Home, Simulator Basic apod :-)) |
|
|
|
| U TNG jsem si říkal, proč si musí postavy pořizovat kostýmy, kdy? jdou do simulátoru, proč i to oblečení není "simulované", stačilo by, kdyby měli něco lehkého pod tím, aby v případě poruchy neskončili nazí:-).
Na druhou stranu ale pochybuju, ?e by si Paris v Vis á Vis a určitě i jiní jinde nosili s sebou třeba ?mír, kterým by si pak zamazali tvář. Proto?e kdy? byl Paris odvolán na můstek, byl stále ?pinavý:-).
A nebo simulátory přeci jen kombinují i technologii replikátoru, proto?e té? v TNG například Picard dostal sněhovou koulí díky otevřeným dveřím a rozjívenému Wesleymu:-) |
|
|
|
| Prirucka - asi jste uz vsichni videli v Molirove prispevku na Lapu, ja jenom kdyby nahodou nekdo ne... |
|
|
|
| Mvek: Dat něco takového určitě měl, ale vzhledem k tomu, ?e jej Soong konstruoval tak, aby byl co nejpodobněj?í člověku, tak jej asi nechtěl ochudit o starý dobrý lidský zrak :-)
Damar: Jasně, tím se dostáváme k diskuzi o tom, nakolik je prospě?né/etické/morální/lidské nahrazovat různé části lidského těla kybernetickými doplňky... Ale to u? je shadowrun... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|