Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
1. Technologie ve Star Treku

Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)

V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...

2. Free Topic

Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 304 - 323 / 1714Starší   Nejstarší

Mvek - 19. únor 2006 19:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Asi to víc patří do jiného fóra, tak?e mi tam klidně odpověz, ale zná? se s někým odsud osobně?
Pozemstan - 19. únor 2006 13:30sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Ano, na PřF UK.
Mvek - 19. únor 2006 09:08sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Ty chodí? do ?koly v Praze? Ale na stránkách pí?í, ?e teď jezdí na lince 3.
Uvidíme, a? ji uvidím, mo?ná to opravdu je více těmi kolejemi...
AVip - 19. únor 2006 07:47sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Pozemstan: K pra?ským kolejím mám jen jedno sousloví: "no comment"... :-(
Mnoho úseků pamatuje Kři?íka (i kdy? on zemřel v roce 1941, tak to není superkritické :-D) a tomu taky odpovídá jízda po nich. I kdy? v posledních cca. 10 letech se to docela zlep?ilo - ale třeba na kritickém Karlově Náměstí ("slavná nehoda") jsem si u? před cca. 15-ti lety říkal, ?e já být řidičem tramvaje, tak bych na tamní výhybky neměl odvahu najet (po dlouhá léta jsem provozoval modelovou ?eleznici, tak?e si troufám poznat stav kolejí, který vypadá nebezpečně, t.j. kdy koleje nejsou ve 2D, nýbr? ve 3D...).
Pozemstan - 18. únor 2006 23:07sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Ano, párkrát jsem ji zahlédl na Karlově náměstí a téměř u ?koly - pod Albertovem v ulici Na Slupi. Tu?ím, ?e měla číslo linky 1, ale nejsem si jist. Kdy? projí?děla přes kři?ovatku, nebyl jsem v?ak jejím drkocáním moc nad?en. Jako by nebyla stavěna na české koleje nebo kvality jejího podvozku neopdpovídaly ladnosti karosérie. -)Vzhledově je to ale velmi pěkné "vozidlo"...
Mvek - 18. únor 2006 22:37sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Sorry, snad tím nena?tvu některé lidi z ostatních měst, ale přeci jen vám to sem hodím.
Tímhle se je údajně ji? mo?né v Praze svézt na jedné tramvajové (?alina:-)) lince: .

Je?tě jsem se s "tím" nestřetl, ale doufám, ?e brzy budu mít tu čest. Ačkoliv mám velký smysl pro staré tramvaje, tedy v Praze momentálně ty nejstar?í ("kulaté"), tak toto je zvlá?tní vidět u nás.
Unimatrix325 - 11. únor 2006 17:37sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Yakuzza : ano nevidím :-) proto?e to je relativistický problém, tudí? jediný problém je ten, ?e na ten pohyb budou muset vynalo?it trochu více energie a mo?ná pak seřídit hodinky. Nic víc.
Yakuzza - 10. únor 2006 02:39sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Unimatrix325: Lodě ve ST bě?ně létají impulsem a ty nevidí? problém v tom, ?e by během toho měly podle fyzikálních zákonů zvět?ovat svou hmotnost v řádech tisíců tun??? :-)
Mvek - 10. únor 2006 00:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Unimatrix325: Ale vynasna?ím se to vícekrát nezmiňovat...
Díky za upozornění, u? se tu nějak zase přestávám hlídat:-).
Jo, ale lidé technicky zaměření by dokonce mohli být zvědaví. Toti? závada nebo závady jsou celkem zajímavé. Kdo by to byl řekl, ?e mo?ná mechanika mů?e způsobit závady na disku...
Mvek - 10. únor 2006 00:13sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Unimatrix325: Nev?iml sis 2. tématu tohoto fóra??? No, na Lapu jsem to napsal, proto?e to víc vyplývalo... A já se tím tak strááá?ně bavím, jak to funguje na 90%:-)
Unimatrix325 - 10. únor 2006 00:08sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Yakuzza : no a ? V tom není a? takový problém :)

Mvek : ne ?e by mi do toho něco bylo, ale proč nám to sakra pí?e? ? A znova i na Lapiduchu ?
Razer - 09. únor 2006 23:55sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Mvek:Se tě?im na krystalovou technologii.
Mvek - 09. únor 2006 23:47sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Kdybychom byli ve ST, a ne v realitě, zákonitě bych musel mít v domácnosti nějakou zajímavou entitu či neznámou formu ?ivota...:-) Proto?e opět se potvrzuje (tentokrát tuplem) tradice a předevčírem přinesený vyreklamovaný notebok nesu zítra znovu do servisu, jeliko? mi vypálil jen jedno DVD, pak je přestal přijímat (vlastně nejdřív mi při čtení jednoho DVD shodil systém, pak jsem to zjistil, kdy? jsem zkusil něco vypálit), a dokonce i zničil DVD+RW...

Ó, jak já miluji techniku....!
Yakuzza - 09. únor 2006 13:03sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Narazil jsem na zajímavý problém: Jeden z důvodů, proč těleso nemů?e dosáhnout rychlosti světla je relativistická hmotnost. Tento princip nám říká, ?e těleso, které se pohybuje ve vakuu rychlostí, blí?ící se rychlosti světla, zvy?uje svou hmotnost. Myslel jsem, ?e pro rychlosti ni??í 0,25c, tj. plný impuls, je tento efekt zanedbatelný, pak jsem si to ale vypočítal a zjistil jsem, ?e kdyby loď třídy Intrepid letěla plným impulsem, její hmotnost by se zvět?ila 1,15x, tj. ze 700 000 tun zhruba na 800 000 tun...
Mvek - 08. únor 2006 22:22sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Je zvlá?tní, ?e simulátor a skladi?tě na Ent D má stejné dveře a stejný zvuk jejich otevření včetně takového toho divného zvuku jakoby od počítače
Paldik - 25. leden 2006 06:16sipka
ZAMĚŘIT
Paldik
Plný impuls je 0,25c! :)
Mvek - 24. leden 2006 18:02sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Razer: ano, naznačuje to taky to, ?e nad dilatací vůbec nikoho nenapadlo přemý?let, proto?e oni by to diváci stejně nepochopili:-)

Ad časový warp: v TOS to pou?ili náramně často. Ale nejpodivněj?í to bylo v epizodě Naked Time nebo Enemy Within (nepamatuji si v které, nicméně tipuu n a tu rozpadající se planetu v Naked Time). Tam jen něco nějak modifikovali, nepamatuji si.
No, pak to asi bylo kolem nějakého tělesa... Mám na mysli díl, kde ře?ii v 20.století problém se stíhačem, tkerého zachránili, či dokonce úmyslný let v Assigment:Earth. Tam to bylo překvapivé, ?e to měli jako misi, přitom v ST IV je to zase dost výjimečná věc (pochopitelně, jinak by ot nebyl ST, ale něco jiného). Holt s tím jsou porblémy.... A o časových válkách v Ent ani nemluvě:-)
S.S.Enterprise - 24. leden 2006 17:24sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
Kael:
TOS - časový warp
ST4 - časový warp vyvolaný pruletem okolo hvezdy (zrychlenim)
ST8 - vyvolani časove červi diry podle borgskeho prikladu
Razer - 24. leden 2006 17:07sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Kael:Zase v některých dílech, ale říkají ?e cesta tam na impuls by trvala 50 let... kdyby docházelo ale k dilataci času tak by museli říct i třebas 3000 let a to nikdy neřekli. Né ?e by to byl přímo důkaz ale něco to naznačuje.
Kael - 24. leden 2006 16:42sipka
ZAMĚŘIT
Kael
To bych neřekl oni jen ví jak se dá cestovat tam a zpět, ale nemají ktomu ?ádné technologie, pokud vím tak vět?inou to jsou havárie systémů kromě TOS(si nejsem jistý, kromě Strá?ce na planetě Věčnosti), ale vyu?ívali zrychlení okolo velmi hmotného objektu.(Týká se do => 24.stol)

Nejnovější   Novější 304 - 323 / 1714Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o