Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
1. Technologie ve Star Treku

Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)

V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...

2. Free Topic

Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 253 - 272 / 1714Starší   Nejstarší

Damar - 27. květen 2006 16:58sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Lt.Shark: Síce na vzorce veľmi nie som, ale dajme tomu...
Lt.Shark - 27. květen 2006 16:50sipka
ZAMĚŘIT
Lt.Shark
Damar: http://www.trekkies.cz/view.php?cisloclanku=2006050053
Damar - 27. květen 2006 16:48sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Lt.Shark: Aká bola stupnica v TOSke?
Lt.Shark - 27. květen 2006 16:41sipka
ZAMĚŘIT
Lt.Shark
Damar: Podle me je vysvetleni jednoduchy... proste se zmenila stupnice, protoze uz se dosahovalo Warpu 9,99 atd., tak se zase zmenila, protoze mezi 9,99 a 9,991 je uz zase slusnej rozdil. V TOSce taky byla jina stupnice, tak proc by se nemohla nekdy v budoucnu opet zmenit...
Damar - 27. květen 2006 15:04sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Čo samozerme stále nevysvetľuje ten warp 13 v AGT:)))
Damar - 27. květen 2006 15:02sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Yakuzza: Pekne to bolo opísané v jednej z tých TNG kníh, ktoré vychádzali v če?tine pred desiatimi-dvanástimi rokmi. Ale neviem v ktorej, asi to bola Vendetta...
Yakuzza - 27. květen 2006 14:56sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Tak?e - warp 10.

Pokud se nemýlím, tak desítky nelze dosáhnout proto, ?e se zvy?ováním warp faktoru se rychlost blí?í limitně k nekonečnu. No a představme si, ?e se pohybujeme rychlosti rovnou nekonečnu. Jak by to vypadalo? Podle klasického názoru, byli bychom ve v?ech místech vesmíru najednou. A co z toho vyplývá?

Myslím, ?e a? posud by události ve VOY: Threshold nemusely být a? tak zcestné. Co se týče té části s evolucí, tak to skutečně nevím...
Mvek - 24. květen 2006 16:17sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
J8 věděl, ?e to do kvízu dávat nemám, ale myslel jsem,?e se na to dostanete přes ten odkaz, ale asi to tak jednoduché není. Vzaté to ov?em bylo ze stránky encyklopedie prváě věnované této epizodě. NIcméně jsem to na?el přes Google a obrázky.
Damar - 24. květen 2006 15:55sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Yakuzza: Keď mi Mvek dá bod, mô?e? mi ho pokojne presunúť do kvízu:)
Yakuzza - 24. květen 2006 15:51sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Damar: To je pravda, to mi nedo?lo... To bude to Remember Me...
Damar - 24. květen 2006 15:41sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Yakuzza: Mňa napadol aj Descent, ale pre Remember Me hovoria dva fakty. Nikto za ňou nestojí pri taktickej konzole a má plá?ť. Ak by mala normálne slu?bu na mostíku, načo by jej bol?
Yakuzza - 24. květen 2006 15:30sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Damar: Není to spí? Thine Own Self?
Damar - 24. květen 2006 15:16sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Mvek: E?te by si mohol dať do kvízu z ktorej je to epizódy, ale myslím, ?e je to Remember Me...)))
Yakuzza - 24. květen 2006 13:58sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: Řek bych, ?e praktický význam to mít nebude, je to jenom "pro efekt"... Kdy? je to nesymetrické, vypadá to víc cool :-DDDD
Mvek - 24. květen 2006 13:00sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Taková hnidopi?ská otázka...
Neví někdo, proč má ten stojan, na kterém je taktická a nevím jaká je?tě konzole za velitelskými křesly na můstku Enterprise D zepředu nesymetrický vzor?:-)

Nevím, jestli víte, co myslím, ale zepředu (kdy? je pohled na kapitánské křeslo přibi?ně od obrazovky) se ten stojan jeví jako písmeno T s velmi malou no?ičkou, která se v krčku roz?iřuje. A právě v tomto místě jsou takové dvě spáry...
Já rad?i dám obrázek:-)

Tady to máte. Mám na mysli ten obrazec na krčku toho stojanu, právě za Beverleyinou hlavou.
Razer - 21. květen 2006 21:14sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Pozemstan:Souhlasím ve v?ech bodech! .)
Pozemstan - 20. květen 2006 00:02sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Razer - 16. květen 2006 18:36: V jedné epizodě TOS vysvětlovali čtením my?lenek právě překladač, ale ten je vlastně s komunikátory propojen. Jestli?e dnes existuje hlasová volba telefonního čísla, za 250 a? 350 let nemusí být problém my?lenková volba, ostatně pokusy s přenosy signálů z mozku, byť za účelem pohybu umělé končetiny nebo ovládání PC apod., se dělají u? dnes.
Kael - 18. květen 2006 09:43sipka
ZAMĚŘIT
Kael
No já, jsem nadtím přemý?lel u? dávno a jedíné vysvětleni, které mě napadlo je: "Tlumočníka zapínají jen u neznámých ras a u členů feredace a klingonů, ho maji vypnutý, proto?e předpokládají ?e znají standart. Některé jazyky jsou slo?itěj?í ne? ostatní, tak trvá z analyzovat jazyk déle, navic v DS9 mají Cardasijský počítač."
Razer - 17. květen 2006 15:22sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Mvek:To má? jako s tim kdy? nejdřív začne? vtip vysvětlovat a pak ho teprve řekne?, tady v písemné podobě kdy? jsi to tak dodal hnedka za ten můj post jsi to de-facto udělal .)
Mvek - 17. květen 2006 15:08sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Razer: Nevím, kdo ti co kazí. Já jen pro méně chápavé doplňuji.
A samozřejmě mé ego z toho také tě?í, proto?e uakzuji, ?e jsem ten vtip pochopil:-)

Nejnovější   Novější 253 - 272 / 1714Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o