Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
1. Technologie ve Star Treku

Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)

V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...

2. Free Topic

Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 226 - 245 / 1714Starší   Nejstarší

Mvek - 31. květen 2006 18:35sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Proč blbost? Ostatně něco takového tě budou ipřesvědčovat i v dne?ní době, ?e existuje, jen méně dokonalé. Nará?íte na kterou epizodu? Na tu s Harrym Muddem?
Lt.Shark - 31. květen 2006 16:52sipka
ZAMĚŘIT
Lt.Shark
Lynx: To neznas? To je trikorder na PSY a COČKY. ;o)
Lynx - 31. květen 2006 13:05sipka
ZAMĚŘIT
Lynx
Nazdar, minule sme s Yakuzzom pozerali z nostalgie TOS a na?li sme tam skvelé zariadenie, ktorému hovoria psycotrikodér..Tak som sa chcel opýtať či o tom niekto niečo nevie, ja som o tom nikdy nepočul(čo nie je a? také prekvapivé), ale zjavne ani Yakki, lebo to označil za citujem : "hrozná blbost, tady toto"..
Unimatrix325 - 30. květen 2006 12:32sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
udávají se vět?inou tři hodnoty. První udává rychlost, kterou je loď schopna udr?et nepřetr?itě, dokud jí nedojde palivo. Dal?í udává maximální rychlost, kterou ale motory vydr?í jenom určitou dobu. A poslední je nějaká top speed, která u? je opravdu kritická, velmi krátkodobá a radikálně zvy?uje riziko selhání.
Mvek - 27. květen 2006 18:21sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: Neviděl jsem onu epizodu, ale mohlo by to třeba být na bázi vytváření krátkých červích děr (něco jako červí díry), tak?e by vlastně dělali miniaturní skoky, dokud by pohon byl aktivován. Tohle jsem si vymyslel jako pohon ve svém sci-fi:-), proto?e ohýbání prostoru z ostantích sci-fi mi nějak nesedělo, ale hlavně jsem chtěl aspoń v něčem méně kopírovat... A jde tedy také o způsob, jak překonat rychlost c.
Lt.Shark - 27. květen 2006 18:09sipka
ZAMĚŘIT
Lt.Shark
Yakuzza: Omyl, lode tridy Galaxy (treba Enterprise 1701-D) maji maximalni rychlost 9,6. Respektive je to maximalni rychlost, kterou mohou letet bez poskozeni. Jsou schopni letet i vic, ale dochazi k poskozeni motoru (myslim :o) )
Yakuzza - 27. květen 2006 18:00sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Lt.Shark: Maximální rychlost bych bral skutečně jen jako orientační. Uvedená max. rychlost Galaxy je warp 6, jak u? jsem psal... Pova?oval bych to spí? za rychlost, které lze dosáhnout bez vět?ích problémů. V době Voyageru by IMHO neměl být a? tak velký problém vytáhnout z toho víc... Rozhodně by to mělo být jednodu??í, ne? spousta jejich jiných pokusů...

Co se týče epizody Timeless a "slip-stream" pohonu, celkem by mě zajímalo, na jaké bázi ten pohon byl... Ale má? pravdu, ?e by bylo jednodu??í cestovat formou skoků, zapnout to v?dycky na pár sekund...
Mvek - 27. květen 2006 17:58sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Stejně ale mám neodbytný pocit, ?e někde v TNG, mo?ná i druhé, třetí nebo 4. řadě udali dobu letu do uřitého cíle ve dvou různých warpech a ?lo o přímou úměru, ale vzhledem k věcem jako teplota mínus 280 stupňů Celsia, nebo kolik to bylo, to je lehce vysvětlitelné:-)
Mvek - 27. květen 2006 17:55sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Lt.Shark: Ok, tak?e jde jen o "kosmetický" problém. Jadně, pak říct, ?e letěli víc, jak warp10 je jako bych řekl, ?e ?il déle, ne? ?il:-).

Spí? by mě zajímalo, co zanemná ta poznámka, ?e warpu 10 bylo dosa?eno jednou za speciálních cicumstances...?

Damar: Já myslím,? e Q stačí čistě ten warp 10, toho pravděpodobně dosahuje. Ale chápu tvoji poznámku:-)
Lt.Shark - 27. květen 2006 17:54sipka
ZAMĚŘIT
Lt.Shark
a navic problemy s nedostatkem energie, ktere meli celou dobu...
Lt.Shark - 27. květen 2006 17:53sipka
ZAMĚŘIT
Lt.Shark
Yakuzza: jenze jak si prave napsal tak maximalni rychlost Voyageru je: 9.975. Oni by ji urcite mohli trochu zvysit (a mam dojem ze taky udelali, v epizode: Relativity Janewayova rika tomu admiralovi pri prichodu na palubu, neco ve smyslu: Maximalni rychlost je Warp 9,9neco ale hodlam ji jeste zvysit...)Takze puvodne mela mozna treba jen 9,96 z cehoz to vytahli na 9.975, ale vic uz z toho nedokazali vytahnout...


Lt.Shark - 27. květen 2006 17:48sipka
ZAMĚŘIT
Lt.Shark
Damar: Paris dosahl Warp 10 (coz je podle me prave blbost, ale to je jedno...) jenze ho to prave poznamenalo... kazdopadne to bylo zvratitelne, tak je otazka proc to neudelali s Voyagerem a pak vsechny nevylecili jako Parise...

A vubec, vzpomente si na epizodu Timescape? Nejsem si jistej nazvem, ale jde o tu, kde Chakotay a Kim v budoucnosti o 10 let hledaj ztroskotanej Voyager..., tam vyvinuli taky nejak super rychlej pohon, ale asi po 10 sekundach vzdy zkolaboval, nakonec to zrusili. Ptam se proc? Mohli to vzdy zapnout na 8 vterin a zase vypnout a porad dokola, sice by nebyli tak rychly jako na jeden zatah, ale stejne by byli mnohem rychlejsi nez normalnim warpem...
Damar - 27. květen 2006 17:47sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Yakuzza: Iba?e sú bytosti ako Q, ktorých by to nezastavilo:)
Yakuzza - 27. květen 2006 17:46sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Je?tě poznámka, nic nemů?e být rychlej?í, ne? warp, proto?e maximální hodnota warpu je 10, co? je nekonečno...nekonečně velká rychlost...
Yakuzza - 27. květen 2006 17:44sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
To v?echno mě dovádí k zajímavé my?lence. Voyageru stačilo velmi málo k tomu, aby se dostal do alfa kvadrantu. Bylo by to proveditelné bez transwarpů, slipstreamů, subprostorových katapultů a podobných hovadin.

Jednodu?e trochu posílit loď natolik, aby vydr?ela pár týdnů, dní nebo dokonce jen minut letět extrémně vysokou warp rychlostí. Warp je IMHO naprosto dostačující pohon, proto?e pomocí warpu lze teoreticky dosáhnout jakékoli rychlosti, proto?e jak se velikost faktoru blí?í k desítce, násobky rychlosti světla stoupají nejprve minimálně kvadraticky, později bikvadraticky, snad i logaritmicky, počítat se mi to nechce.

Tzn. v?e, co Voyager potřeboval, bylo vyvinout rychlost řekněme warp 9.99999990. Délka cesty zpět by se pak pohybovala v rámci týdnů.

Ano, maximální rychlost Voyageru je 9.975. Ale viděli jsme mnohokrát, jak loď svou max. rychlost překonala. Nakonec, technicky tomu nic nebrání. (Enterprise-D letěla mnohokrát rychleji ne? warpem 6).

Je?tě jedna věc - Janeway blábolila něco o 75 let trvající cestě domů. Maximální rychlostí by to mělo být spí? tak 90-95 let za předpokladu, ?e byli od "kvadrantu alfa" vzdáleni nějakých těch 70, 75 l.y...
Damar - 27. květen 2006 17:40sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Ale ak Tom Paris dosiahol warp 10 a mal teda prístup k takejto technológii, prečo neskôr posádka Voyageru kradla Borgom cievku aby dosiahli warp 9,9999?
Lt.Shark - 27. květen 2006 17:38sipka
ZAMĚŘIT
Lt.Shark
Transwarp neni rychlejsi nez warp 10, ale je to extremne rychlej warp, ja nevim treba warp 9,99999
Damar - 27. květen 2006 17:34sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Fajn a ako do toho zapadá transwarp Borgov?
Lt.Shark - 27. květen 2006 17:31sipka
ZAMĚŘIT
Lt.Shark
Omlouvam se, je to trosku sirsi...
Mvek - 27. květen 2006 17:27sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Lt.Shark: Já se tím nechci zase detailně zabývat, neshledávám to pro sebe důle?itým, ale tyjednotky warpu jsou nelineární? Tzn. ?e je vět?í rychlost ve skutečné ryhlosti mezi 9,9 a 9,99 ne? mezi 1,9 a 1,99?

Nejnovější   Novější 226 - 245 / 1714Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o