Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
1. Technologie ve Star Treku

Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)

V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...

2. Free Topic

Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 46 - 65 / 1714Starší   Nejstarší

Damar - 24. srpen 2007 13:15sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Styx: Asi ?etrenie energiou. Ak by malo DS9 zaka?dým okolo seba robi? bublinu, tie? by to bolo neefektívne.
Styx - 24. srpen 2007 12:39sipka
ZAMĚŘIT
Styx
U ?títů mi v?dycky mate ?e někde obtékají tvar lodi a někde vytvoří jakousi bublinu...

Jasně jde hlavně o efekt, ale nemá to náhodou nějaké opodstatnění ve ST?
Pozemstan - 03. srpen 2007 11:22sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Ano, pamatuji si, ?e se to dost probíralo. -)
Damar - 03. srpen 2007 11:15sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Aj čo fázery?
Mvek - 03. srpen 2007 11:11sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: jo s vlastními ?títy si to představit dovedu. Tak to jo.

Spí? mi řekni, to si to tak pamatuje?, ?e se o tom mluvilo?
Pozemstan - 03. srpen 2007 10:28sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Unimatrix325 to na SN před lety vysvětloval takto.
Mvek - 03. srpen 2007 10:14sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
omi: No u těch torpéd ani nevím, jestli by frekvence pomohla... Teda to u? by bylo moc sci-fi i na ST:-)
Damar - 03. srpen 2007 10:10sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Ale na druhej strane, ?títy zabraňujú aj transportu.
omi - 03. srpen 2007 10:05sipka
ZAMĚŘIT
omi
pokud vim, tak stity by mely zabranovat vecem dostat se k lodi dovnitr, zatimco ven by mely pruchod nejak povolovat - minimalne phasery a torpeda a neslysel sem nikdy, ze by se synchronizovaly na stejnou frekvenci, aby mohly projit
Mvek - 03. srpen 2007 09:53sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
No, tak moje fan fic předpokládá, ?e v TOS ta silová pole, zvlá?tě v ?achtě výtahu se neaktivují tak brzy. A pro efektnost (by? jen popsanou stručněú) jsem nechal vyřadit ?títy u? předtím:-)
Razer - 03. srpen 2007 09:39sipka
ZAMĚŘIT
Razer
zas na druhou stranu kdyby se do prostoru ?títů zevnitř vypustilo dost kyslíku např z 1/2 lodi asi by tam dejchatelno u? bylo teoreticky :)
Zephram - 03. srpen 2007 09:38sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Mvek: ?títy by atmosféru teoreticky dr?et mohly (ačkoliv by asi rapidně poklesl tlak). Pokud vím, tak fungují na principu lokálního zakřivení prostoru (nikoliv jako nějaká pevná bariera s póry, kterými by mohly unikat malé částice). Tak?e molekula atmosféry by neměla mít ?anci vyletět, v?dy by změnila směr letu zpět dovnitř ?títů. Ale kdoví, jak je to z pohledu zevnitř "ve skutečnosti".
Damar - 03. srpen 2007 09:31sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Mvek: No v?dy keď sa to stalo, tak pou?ili silové pole. Preto?e aj keby mali ?títy tú vlastnos? udr?a? atmosféru, bolo by to neefektívne, preto?e by uniklo príli? veľa vzduchu, nehovoriac o členoch posádky.

Ale zvonku doká?u odrá?a? aj predmety, ako napr. trosky USS Yamato, tak?e by mali by? nepriepustné.
Mvek - 02. srpen 2007 19:03sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mám námět k diskusi (ne, neopičím se po stvspmovi), jak je to se ?títy na lodích.

Kdy? by byl prora?en trup lodi třeba zevnitř (nebo pro?rán něčím apod.), dr?ely by samotné ?títy atmosféru? Asi ne. Nicméně kdyby k explozi mělo dojít, asi by ji zabrzdily, to znamená, ?e zvenku by to moc efektní nebylo, ?ádné trosky letící daleko od lodi apod.
Valeris - 04. červen 2007 08:51sipka
ZAMĚŘIT
Valeris
Děkuji! :-)
Razer - 04. červen 2007 07:39sipka
ZAMĚŘIT
Razer
hotovo
Valeris - 04. červen 2007 06:43sipka
ZAMĚŘIT
Valeris
Já u? del?í dobu po?ilhávám po některých zahraničních fórech, kde to mají taky tak (nový text se přidá na konec textu nebo dokonce přímo i tam, kde je kurzor), ale furt nemám nějak čas to ukrást :-) Jestli to má? hotové, tak mi to kdy?tak někam nahostuj... :-)
Razer - 03. červen 2007 19:30sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Mvek: to aby se nevymazal celej komentář sem v pátek konečně vyře?il na svejch stránkách kdyby byla vůle mů?u poslat valerisovi přes icq nebo mail ten kód a mohl by to nějak implementovat.
Mvek - 01. červen 2007 14:55sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Naprem: Tak nad tím jsem nepřemý?lel, to pro mě nebylo podstatné, třeba na podobném principu jako fungují obecně. Jde jen o to, ?e by fungovaly autonomně. Prostě jako vysílačka a nikoliv přes centrální počítač.

(PS: jeliko? tu jsi asi nový, tak jen jeden tip, kdy? klikne? na bílou zahutou ?ipku vedle času příspěvku, do políčka pro psaní se ti dá automaticky HTML tag pro tučné písmo a do něj nick dané osoby. Ale pozor, pokud u? něco v políčku má? napsáno, sma?e se to! Tak?e více lidem takto psát nejde, leda to překopírovat/napsat ručně)
Valeris - 01. červen 2007 14:45sipka
ZAMĚŘIT
Valeris
- Ve Star Treku autorská práva nejsou.
- A proč?
- Proto?e se s nimi do budoucna nepočítá. :-)

Společnost ve Star Treku by nemohla s autorskými právy v dne?ní formě vůbec fungovat... kdy? si představím, ?e by museli platit licenční poplatky za ka?dé zreplikované jídlo nebo předmět, pota?mo za ka?dý simulátorový scénář... v?dy? by to Flotilu přivedlo na buben, případně jiný bicí nástroj. :-)

Nejnovější   Novější 46 - 65 / 1714Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o