Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
1. Technologie ve Star Treku

Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)

V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...

2. Free Topic

Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 8 - 27 / 1714Starší   Nejstarší

Yakuzza - 13. březen 2008 12:15sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Pro zajmavost:

http://monyruz.blog.cz

http://monyruz.sblog.cz
Yakuzza - 13. březen 2008 11:53sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Nyni je zde nova anketa.
lagga - 29. leden 2008 21:10sipka
ZAMĚŘIT
lagga
"Listre, jsi odporný!"
"A, něco novýho skopová hlavo ?"
"No, pane, pohled na va?e zoufalé sna?ení na holopalubě se dá jen tě?ko přehlédnout."
"I ty, Krytone ?"
Mvek - 25. leden 2008 09:32sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Myslím, ?e by mohla taky. Ano, v současnosti asi tě?ko. Ale třeba stačí cvičení ala různé ty přístroje, co vysílají elektrické impulsy pro aktivaci svalů apod. Nebo by to pak mohlo být v jakémsi "gelovém" lů?ku, které by kladlo odpor, co já vím. Fantazii se meze nekladou.

Jde o to, ?e jsem nikdy nebyl schopen pochopit, jak by mohlo být v simulátoru více lidí a rozejít se na různé strany. Teda ono vůbec je to takové zvlá?tní, ?e by se krajina "posouvala", tak?e by člověk mohl jít jedním směrem stále dál, ale to je?tě budi?, to by ohlo jít. No a pokud by tam to omezení skutečně bylo, ?e někde jsou stěny... tak pak by si tam moc nezaly?ovali apod.
Pozemstan - 25. leden 2008 08:57sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Myslím, ?e lidé často na dlouhou dobu uzavření na lodi by potřebovali trochu více, ne? jen sebelep?í náhra?ku v mozku. V simulátoru sice asi také nepocítí úplně čistý přírodní vzduch apod., ale přeci jen si tam mohou skutečně fyzicky zacvičit, protáhnout tělo, posilovat svaly, naučit se bojové techniky atd. To, hlavně tělesné účinky, by virtuální realita asi a? tak dobře nesvedla...
Mvek - 25. leden 2008 08:31sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mirak: Vzpomněl jsem si, ale Parisovi zůstaly ?mouhy je?tě na můstku:-). Ale hlavně bych to asi pova?oval spí? za chybu nebo prostě pokus o efektní dojem.

Yakuzza: Dobře, nevím, jak se to rozli?uje, myslel jsem spí?e virtuální realitu, která probíhá celá v mozku, tam bys měl moct dělat cokoliv, ani? bys poznal, ?e to není realita atd.

Ale uznávám, ?e bychom tak při?li o pár dobrých epizod, které později na principu simulátorů byly vystavené. A vlastně ani Vzpoura by nefungovala...
Yakuzza - 24. leden 2008 15:34sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: Simulatory jsou sice nedomyslene, ale pomoci virtualni reality se zase nezasukas... S prominutim :-)
Mirak - 24. leden 2008 14:19sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Mvek: No vzpomeň si na TNG The Big Goodbye, kde postavy ze simulátoru vy?ly ven a mizely hrozně pomalu a postupně
Mvek - 24. leden 2008 13:27sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: Já vím no:-). Ale mo?ná skutečně některé ty věci replikují. To by i vysvětlovalo, ?e kdy? něco snědí v simulátoru, nezmizí to:-). Ale zase Hirogenovi nechutnalo "syntetické" víno v té nacistické simulaci.


Mě zrovna tak ?ere to, ?e jednou to vypadá, ?e simulátor je jen tam místnost, jednou, ?e nějak mů?e být simulovaná oblast jakkoliv velká, a ?e se mů?ou lidí i rozejít, ani? by to byl problém. Já se obávám, ?e holt nápad, jak realizovali simulátor byl tehdy nedomy?lený, dneska by rad?i volili přeci jen virtuální realitu a ne přímo fyzické hologramy.
Yakuzza - 24. leden 2008 13:02sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: O tomto se polemizovat do nekonecne a jeste dal a stejne se k zadnemu poradnemu zaveru nedojde... Behem TNG, DS9 a VOY se objevilo tolik protichudnych situaci, ze se na tom zadna ucelena teorie postavit proste neda... Snad jenom to, ze v ruznych seriich/serialech meli ruzne verze simulatoru (Simulator v1.0, Simulator v1.01, Simulator Expres Home, Simulator Basic apod :-))
Mvek - 24. leden 2008 13:00sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
U TNG jsem si říkal, proč si musí postavy pořizovat kostýmy, kdy? jdou do simulátoru, proč i to oblečení není "simulované", stačilo by, kdyby měli něco lehkého pod tím, aby v případě poruchy neskončili nazí:-).

Na druhou stranu ale pochybuju, ?e by si Paris v Vis á Vis a určitě i jiní jinde nosili s sebou třeba ?mír, kterým by si pak zamazali tvář. Proto?e kdy? byl Paris odvolán na můstek, byl stále ?pinavý:-).

A nebo simulátory přeci jen kombinují i technologii replikátoru, proto?e té? v TNG například Picard dostal sněhovou koulí díky otevřeným dveřím a rozjívenému Wesleymu:-)
Yakuzza - 09. leden 2008 14:26sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Prirucka - asi jste uz vsichni videli v Molirove prispevku na Lapu, ja jenom kdyby nahodou nekdo ne...
Yakuzza - 21. září 2007 15:22sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: Dat něco takového určitě měl, ale vzhledem k tomu, ?e jej Soong konstruoval tak, aby byl co nejpodobněj?í člověku, tak jej asi nechtěl ochudit o starý dobrý lidský zrak :-)

Damar: Jasně, tím se dostáváme k diskuzi o tom, nakolik je prospě?né/etické/morální/lidské nahrazovat různé části lidského těla kybernetickými doplňky... Ale to u? je shadowrun...
Mvek - 21. září 2007 15:02sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Já stejně nechápu, proč nemohli něco jako vizor namontovat i Datovi, aby Dat také mohl klidně sledovat mikroskopické trhliny a jiné věci.
Damar - 21. září 2007 14:28sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Yakuzza: Samozrejme by sa pou?i? mohla, otázka je, či by to Geordi chcel. Mo?no by ho to e?te viac vzdialilo od ostatných ľudí a skôr priblí?ilo k tým Borgom.

Yakuzza - 21. září 2007 14:20sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Damar: Já bych řek, ?e Borgové do sebe tuto technologii implantovanou mají... Aspoň někteří... Jinak proč zmen?it? :-) Nikdo neví, jak je ten přístroj velký... Hlavně jde o tu technologii, ne o ten samotný přístroj... Ten tomografický skener je vpodstatě takový vylep?ený senzor. A stejně jako se senzory pou?ívají ve velkém na průzkum vesmíru, tak i tomografický skener se pou?il ve velkém na tu anomálii. No a senzory se pou?ívají v men?ím měřítku například do trikordérů nebo i do Geordiho visoru, tak proč by se tak nemohla pou?ít technika tomografie?
Damar - 21. září 2007 14:16sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Yakuzza: Hm, ale to by ho asi museli trocha zmen?i?:) Nehľadiac na to, ?e Geordi ani nehcel viac techniky, ale skôr normálne oči.
Ale mo?no by ho mohli pou?i? Borgovia na vylep?enie svojich optických zariadení.
Yakuzza - 21. září 2007 13:54sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Damar: Ne, teď zadej v ANO/NE a pak se vra? diskutovat sem :-)
Yakuzza - 21. září 2007 13:54sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Během jednoho kola v ANO/NE mě napadlo, jestli by se tomografický skener z TNG: All Good Things nedal pou?ít k enhancnutí Geordiho visoru... Kdyby náhodou zabloudil do nějaké subprostorové anomálie, nemusely by jeho vnímání ru?it různé interference...
Damar - 21. září 2007 13:53sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Tak?e teraz budeme háda? tu?:)))

Nejnovější   Novější 8 - 27 / 1714Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o