Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
1. Technologie ve Star Treku

Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)

V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...

2. Free Topic

Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1495 - 1514 / 1714Starší   Nejstarší

Ptaak - 15. březen 2002 10:09sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
JohnyDog: ale je tu malý problém, ASCII pracuje s binárním kódem, ale co kdy? počítače ST pracují s jiným, třeba trinárním? (0,1,2 nebo -1,0,1 jako nula, elektron, pozitron). V tuhle chvíli bych se nezabýval quady, ale spí? jinou důle?itou jednotkou: cochrany. Pokud vím, tak výkon warpjádra se uvádí v cochranech. Co jiného se v nich je?tě uvádí? Jaký je jejich alespoň přibli?ný přepočet na jouly (watty, newtony)? - a ten musí existovat, alespoň orientační, pokud se jedná o energii resp. silové působení.
JohnyDog - 14. březen 2002 21:41sipka
ZAMĚŘIT
JohnyDog
Dimik: Je to prinejmensim stejne logicke jako jakykoliv jiny pojem ve scifi :) No, my momentalne pocitame v bytech protoze 1 znak = 1 byte, a ostatne tak to bylo i vymysleno normou ASCII. Uz existuje unicode kde 1 znak = 1 word, a ted si predstav kolik reci a jazyku je znamo ve svete ST .. klidne mohla UFP schvalit nejakou normu rozsireneho unicode.
Dimik - 14. březen 2002 19:13sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
JohnyDog: ST "kiloquady" vymyslel Okuda uz 80tych letech.
Hypoteticka spojitost s "quadword" by prakticky vzato ani nebyla logicka. Proc zavadet (a hlavne menit) mereni dat na zaklade quadwordu ?
Anonym: weyoun - 14. březen 2002 17:22sipka
ZAMĚŘIT
0
Co rikate na technologii Dominionu?
JohnyDog - 14. březen 2002 16:55sipka
ZAMĚŘIT
JohnyDog
Dimik: No pojem quad se pouziva v IT jako 8 bytu (word = 2 byty, doubleword = 4 byty, quadword = 8 bytu), takze podle teto definice jsou teraquady terabajty nasobene 8mi. Ovsem spis mam dojem ze autori jen tak neco placli aby to vypadalo futuristicky a vubec nevedi co to znamena.
Dimik - 14. březen 2002 13:24sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
IMHO nema smysl tyto zamerne nevyjadritelne jednotky definovat. Staci znat priblizne rozsahy, ve kterych se v ST praxi pouzivaji a tech se potom priblizne drzet.

Napr. konkretne "terakvad" IMHO dnes rozume pojmout nelze. Nemame sebemensi predstavu, jak bude vypocetni technika (i ten pojem mi prijde zastaraly) za 300 let resena.

happz - 14. březen 2002 10:56sipka
ZAMĚŘIT
happz
Isotunu mame z krku, parsek je uz davno definovan (Ptaak: mas pravdu, to je parsek), exploze torped taky, zbyva tu teraquad.
Teraquad - tera je klasicky pouzivana predpona, znacici, ze neceho je nasobek 1e12. No, a vzhledem k tomu, ze kapacita isolinearnich cipu a pameti vubec je udavana v 'quadech' a pri predpokladu, ze ST pouzivaji - alespon pri potrebe vetsiho vykonu, coz napr. jadro lodniho pocitace je - kvantovych pocitacu, tak by i ta podoba jednotky kapacity dnesnich KP s quady nemusela byt nahodna.
Ptaak - 14. březen 2002 09:40sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Isotunu jsme u? definovali a dál se o ní nebudeme bavit.
Winner - 13. březen 2002 23:23sipka
ZAMĚŘIT
Winner
Ptaak: Právě proto jsem to házel s otazníkem. Ov?em pravda je tam někde... za obrazovkou... :-)))
Ptaak - 13. březen 2002 20:41sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Mám takový pocit, ?e parsek je vzdálenost, v ní? se vám protnou dvě přímky vyslané pod úhlem jedné sekundy z protilehlých konců obě?né dráhy Země.
Ptaak - 13. březen 2002 20:37sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Parsec od PARalax SECond, 3,26 ly.
Fotonové torpédo je "konvenční" exploze, do subprostoru se to dostane a? u kvantových torpéd, fotonová to nedokázala.
Winner - 13. březen 2002 20:28sipka
ZAMĚŘIT
Winner
Parsek je jednotka vzdálenosti pou?ívaná i dnes. Ale přesně to nevím, je to hodně světelných let.
Terraquad je jednotka objemu dat. Aby jim nemohli fanou?ci řvát, ?e by se Doctor nevlezl do XY gigabitů, tak vymysleli terraquad a setřeli je :-)
MarWarr - 13. březen 2002 20:21sipka
ZAMĚŘIT
MarWarr
Winner: ?e se tak blbě ptám: Co bude po srazu?

Ptaak,happz: Co přesně isotuna je by mě taky zajímalo. Stejně jako parsek nebo teraqvad nebo jak se to pí?e.

Winner - 13. březen 2002 18:51sipka
ZAMĚŘIT
Winner
Ptaak, happz: Nemá to něco společného s tím, ?e takové výbuchy nějak naru?ují subprostor ? Asi tak, ?e by to byla jednotka určující po?kození subprostoru výbuchem o takové a takové síle ?
happz - 13. březen 2002 17:37sipka
ZAMĚŘIT
happz
Jak to bude s vlastnim radiem vysledne exploze? Mam na mysli zavislost hodnoty energie v bode na vzdalenosti od epicentra a case.
happz - 13. březen 2002 17:22sipka
ZAMĚŘIT
happz
ok
Ptaak - 13. březen 2002 17:04sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
No právě, proto se ptám. Stanovme tedy definitoricky, ?e "hlavice rá?e 1 isotuna (IT) uvolní při explozi vyu?itelnou ničivou energii 1e16 J (10.000 TJ)".
happz - 13. březen 2002 16:41sipka
ZAMĚŘIT
happz
Paaani, ja sem ten exponent taky napsal blbe... V poslednim odstavci ma byt '1 isotuna = 1e16 J'
happz - 13. březen 2002 16:40sipka
ZAMĚŘIT
happz
Isotuna? 16.
Ptaak - 13. březen 2002 16:37sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Dobrá, tak jaký exponent? 16 nebo 17?

Nejnovější   Novější 1495 - 1514 / 1714Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o