Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
1. Technologie ve Star Treku

Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)

V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...

2. Free Topic

Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1374 - 1393 / 1714Starší   Nejstarší

Winner - 16. duben 2002 21:07sipka
ZAMĚŘIT
Winner
Alpedar: To je ve hvězdách: jediná informace o které vím pochází s VOY a tou je, ?e tricobaltové torpédo vytváří při explozi trhlinu v subprostoru (nebo jen v prostoru ? Tyhle bláboly neznám). V čem je to destruktivněj?í nevím, mo?ná to obchází ?títy nebo tak něco.
A myslím, ?e se je?tě něco takového tricobaltového objevilo v DS9 v té parodii na trable s tribbly...
happz - 16. duben 2002 12:34sipka
ZAMĚŘIT
happz
alpedar: IMHO dojde k dost velkemu poskozeni motoru - po prekroceni zivotnosti soucastek uz v podstate nejdou ani nahodit, a jestli odejdou i civky, je s lodi amen - vypadne pole struktruralni inegrity a je hotovo.
Alpedar - 16. duben 2002 09:58sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Co to ta tricobaltova torpeda jsou? Je to silnejsi nez naloz stejne hmotnosti vyrobena z M/A (ci pouze A v pripade, ze je jistyb dopad na hmotny cil a ne na stity)?
Anonym: Interceptor - 16. duben 2002 00:09sipka
ZAMĚŘIT
0
Není divné, ?e v ST VII: First Contact nepou?ívaly steamrunnery tricobaltová torpéda?
Alpedar - 15. duben 2002 15:32sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Mam pocit, ze jsem asi spatne formuloval dotaz. Jak dlouho (jestli je to mozne), trva opravit pohon, aby byl zase schopny provozu pote, co se pretizi.

Pokud by totiz doslo jen k jakemusi "prehrati", po kterem je nutna kontrola a drobne opravy, tak by slo opakovanym pouzitim krit. rychlosti dosahnout velmi dobre prumerne rychlosti (a zalezelo by na dobe opravy, zda by se to vyplatilo).
Pokud by ale doslo k zniceni ci vaznemu poskozeni, tak by tento postup byl nepouzitelny.

happz - 15. duben 2002 11:02sipka
ZAMĚŘIT
happz
No, IMHO muze prejit na normalni warp i po uplynuti te limitni doby, ale je tu otazka zivotnosti: warp civky maji jistou zivotnost, udanou v Cochranech (neco pres miliony). Po jejim prekroceni je nutna vymena - je to tak vyslovne napsany, zacne dochazet (asi) ke zmenam v materialu a warp pole pry tezce degraduje... Ale tezko rict, jak rychle a kolik presne si muze takova lod dovolit.
Ninja - 15. duben 2002 10:08sipka
ZAMĚŘIT
Ninja
Galaxy
Ve fórum "Nestartreková témata" je dal?í fórum "Fyzika ve SF a ve ST".
Ninja - 15. duben 2002 09:54sipka
ZAMĚŘIT
Ninja
Alpedar
Podle mě mu?e loď přejit na normální warp okam?itě pokud nepřekročí svojí časovou podmínku kritického warpu. Jestli ale letí déle ne? má dovolené, tak pak začnou odcházet různé komponenty, vypadávat systémy a jiskřit konzoly na můstku : ) . Tady bych se přiklonil k názoru happze, ?e u? to zále?í na vedení jak daleko to nechají dojit.
Galaxy - 15. duben 2002 07:04sipka
ZAMĚŘIT
Galaxy
Mô?em mať malú otázku, veľmi ma baví technológia startreku, ale mô?me sa baviť aj aj inak o fyzike nemyslíte.
Winner - 13. duben 2002 23:29sipka
ZAMĚŘIT
Winner
:-))) Tam potečou určitě:
1) Chci se podívat do vesmíru
2) Podívám se tam :-)
3) Na měsíci se pomaleji stárne.
4) Dá se tam létat v uzavřeném prostoru naplněném vzduchem (viz. ACC... nebo to byl Henlein ?)

Dál nacpu prachy do vývoje techniky k získání energie z vakua a následnému vývoji WARP pohonu :-)))
MarWarr - 13. duben 2002 21:01sipka
ZAMĚŘIT
MarWarr
Ovládnutím světa: koukám, ?e víc lidí má stejné plány jako já. No alespoň vidím, ?e ikdy? se to náhodou nepovede mně, potečou peníze do vermírného vývoje.
Winner - 12. duben 2002 22:11sipka
ZAMĚŘIT
Winner
Dimik: To je jen?e děsně nepraktické - UFP by měla postavil transwarpové uzly nebo tak něco, proto?e kdyby na ně někdo zaútočil, tak ne? by zkoncentrovali síly, probili by s k Zemi...
Dimik - 12. duben 2002 12:47sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Winner: Jiste. Prelet uzemi Federace trva bezne udrzitelnou rychlosti tak 8 let. Cele to stoji na jednoduchem (a tudiz pochopitelnem i pro filmare :-) vztahu 1000LY ~ 1Y. Nejlepe viditelne je to na rychlosti, jakou se vracel resp. mel vracet domu Voyager.
Winner - 11. duben 2002 23:44sipka
ZAMĚŘIT
Winner
happz: kterou mapu pou?ívá? ? :-)
Winner - 11. duben 2002 23:44sipka
ZAMĚŘIT
Winner
happz: Pokud vím, Picard v ST 8 říkal přesný údaj. Ale teď nevím, jestli to bylo 5000ly nebo 8000ly. Podívám se na to...
Tak?e, podíval jsem se na ST 8 a Picard tam odpovídá na otázku té ?enské od Cochrana.
Lily: "Jak velká je Federace ?"
Picard: "Přes 150 planet na osmi tisících světelných letech"

Tak?e docela velká :-) A trvá tedy dost dlouho ji přeletět, co? bylo u? naznačeno v DS9, kdy chtěl letět Sisko (nebo ho zvala Cassidy ?) na baseballový zápas a říkal, ?e let by trval několik týdnů...

Zkrátka a dobře, buďto se Al-Batani tě?ce mýlí v průpočtech násobků light speed, nebo je to pravda a přeletět federaci trvá léta...
happz - 11. duben 2002 21:15sipka
ZAMĚŘIT
happz
Jak velke je uzemi federace? jestli to dobre merim podle mapy a od oka, vypada mi to na 2500 ly.
Winner - 11. duben 2002 21:07sipka
ZAMĚŘIT
Winner
Tak počkat. To by Prom. letět touto rychlostí 8000 hodin (!!!), to je asi 330 DNŮ na přelet Federace ! A to, kdy? se normálně cestuje tak WARP 7 nebo 6, pak musí znamenat, ?e let z jednoho konce na druhý mů?e být zále?itostí roků. Jak se tedy mů?e UFP efektivně bránit proti vněj?í invazi ???
happz - 11. duben 2002 20:46sipka
ZAMĚŘIT
happz
Plomby na motorech unesou patrne i vic. Pokud velici dustojnik a dalsi vysoke sraze prehlasuji pocitac a zrusi omezeni na motorech, tak by to lod mohla udrzet jeste dlouho. Nicmene - pri tehle rychlost je warp pole siiiilene energeticky nefektivni, proste vyhazuje X terawatu jen tak - a antihmoty neni nikdy nazbyt, za druhe dochazi k degradaci soucastek - primo fyzicky, chlopne u M/ARA komory se rozpadnou, na tak dlouhe zatizeni nejsou staveny, patrne dojde i k dalsim rozsahlym poskozenim - je asi jenom na uvaze veleni, jak daleko to necha dojit.
Alpedar - 11. duben 2002 12:39sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Ano, myslel jsem tuto rychlost, ale otazka znela, za jak dlouho je lod zase schopna provozu. Napr.:

Prometheus leti rychlosti W 9.99 1 hodinu (na Al-batani je uvedeno, ze je to 7912 c) a urazi tedy temer 1 ly. Pak asi pohon vypadne. Za jak dlouho se podari opravit pohon, aby slo zase letet.

Ninja - 11. duben 2002 12:24sipka
ZAMĚŘIT
Ninja
Alpedar - (09.duben 2002 12:45) Asi mysli? kritickou warp rychlost. Tak třeba nahodné lodičky : Akira (warp 9,8 – max.12h) ; Ambassador (warp 9,5 – max.12h) ; Defiant (warp 9,982 – max.12h) ; Excelsior (warp 8,6 – max.12h) ; Galaxy (warp 9,6 – max.12h) ; Interpid (warp 9,985 – max.1h) ; Nebula (warp 9,6 – max.9h) ; Sabre (warp 9,7 – max.12h) a třeba je?tě Soyuz (warp 8 – max.1h). Stači?

Nejnovější   Novější 1374 - 1393 / 1714Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o