Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
1. Technologie ve Star Treku

Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)

V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...

2. Free Topic

Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1220 - 1239 / 1714Starší   Nejstarší

Ninja - 13. prosinec 2002 11:33sipka
ZAMĚŘIT
Ninja
Vzpomínám si na jeden díl VOY, kde potkali nějaký druh střely z UI a kdy? chtěli odstranit nalo? od počítače, tak ona zbraň to chápala jako napadeni. Pak bla bla a happy end. Tak?e z podobnou my?lenkou u? tam někdo vystoupil.
Alpedar - 13. prosinec 2002 10:27sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Dimik: To ze protistrely se navadi sami jsem myslel na rozdil od phaseru z lodi.

Bero: AI by urcite slo udelat tak, aby nemela vedomi. (Zato neni jiste, zda jde udelat AI s vedomim, tedy , zda je vedomi simulovatelne pomoci pocitace (jsou pocitacove neresitelne problemy, treba problem, zda se jiny program zastavi))

Dimik - 12. prosinec 2002 22:14sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Bero: Je tu jeden problem. Udelej strojove predvidatelnou stihacku a nepritel ji zapomoci pocitacu odrazi. Udelej ji umele inteligenti a ona se ti zacne hlasit o "lidska prava" :-).

Ale vazne. To, cos nize popsal, prakticky presne odpovida definici fotonoveho torpeda.

Anonym: bero - 12. prosinec 2002 21:31sipka
ZAMĚŘIT
0
A co tak stihacky s umelou inteligenciou ako ma doktor. Potom jedine obmedzenie manevrovatelnosti bi bola vydrz materialu plus rozne polia integriti a podobne. Taka lod bi bola velmy kompaktna bez vnutornych priestorov bez podpori zivota a podobne, velkostou teda mensia ako Fed. raketoplan s vykonom viac ako Deltaplan. Pri sposobe vyroby pomocou replikatorou mozu vyrabat jednu stihacku za druhou. Bolo bi to ako utok vos. A Azaroth nakonie aj tak vyhra chlapik s pistolou ktori zastrelil oboch sermiarov. A lodne obrane systemy zameriavaju aj nicia protilodne raketi celkom spolahlivo. Ale celkovo my ide skvor vykon zbrani, ked vyrobia protitankove strelivo spravia ho tak aby znicilo nepriatelsky tank uplne a nielen poskodit hlaven alebo roztrhnut pas. Rovnako mec bol svoreny na zabyjanie nepriatelou a nie na ich ochromenie.
Dimik - 12. prosinec 2002 19:40sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Alpedar: Nevim jestli jsem te presne pochopil, ale kazde torpedo se je schopne navadet samo.

Azaroth: Co se tyce holograficke kamuflaze, lodni senzory neoblafnes tak snadno, jako primitivni lidske oko a proto by v podstate muselo jit o cloaking device s jeste necim navic. Natolik sofistikovane zarizeni je daleko za tim, co Federace s maskovanim umi.

Rad bych upozornil, ze vychyleni torpeda taznym paprskem se principielne rovna vzit emitor gravitonu a busit s nimi do torpeda, dokud se nepohne, tam kam chci. Snad vam uz dochazi, ze prakticky totez delaji lodni stity a to mnohem efektivneji. Podobny manevr by snad mel smysl jen pri pokusu o neco vyslovene specialniho.

Alpedar - 12. prosinec 2002 16:29sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Azorah: ve vetsine souhlasim, doplneni:
Protistrely jako prvni linie obrany proti strelbe z velke vzdalenosti (z 1lm se blizi spousta torped), jejich vyhoda je, ze by se navadeli sami (nezasahli by misto, kde cil byl, ale kde je), nevyhoda drahe, na malou bzdalenost nepouzitelne.

Automatice by to slo sverit, operatori by slouzili k odhalovani figlu protistrany (kacenka bez spravneho IFF je nepratelska kacenka :))

Navnady by asi nefungovaly, ale co by mohlo fungovat je ruseni.

Holografickemu maskovani neverim (ja)

Vychyleni tractorem by nepomohlo. Kdyz by bylo dost blizko a bylo chycene, tak by buchlo.

Azaroth - 12. prosinec 2002 13:59sipka
ZAMĚŘIT
Azaroth
Protistřely? Neni to trochu zbytečný? Pokud mají tak slabý ?títy musely by jít bez potí?í sestřelit fázery. Problém bych viděl spí? v jeho rychlosti. Jak dlouho trvá ne? dorazí k cíli? Max pár sekund. Kolik je to času na jeho likvidaci?
Automatice to svěřit nemů?u, proto?e to by pak pálilo po ka?dym malim objektu (Mám vedle sebe raketu tomahawk a gumovou kačenku. Jak poznam, kde je bomba? - Jedině, ?e by tikala).. Prostě umělá inteligence.
Vypustit za loď nějakej bordel - prachovej ?tít? Výbuch by byl stejně blízko i kdy? men?í.
A něco jako návnadu u ponorek? Proč zaměřovat projektil letící tak velkou rychlostí, kdy? mu cíl nemů?e uniknout. Navíc by musela být návnada minimálně hologram mateřský lodi.
Snad jedině bezpečný vychýlení torpéda mimo loď. Pou?ít vlečný paprsek. Otázka je vzdálenost a jak moc prudce je mo?ný vychýlit torpédo bez exploze.

Stíhačky - Samozřejmě se ?títama. Vyzbrojený po zuby. S manévrovatelností by to sice nebylo tak slavný - ?ádný zatáčky do pravýho úhlu, ale pořád lep?í ne? velká loď. Výhoda je rychlost a manévrovatelnost zále?í na konstrukci - chce to zkusit. Hejno komárů ukou?e krávu. A v?dycky se to dá vyhrát po japonsku (kamikazíííí...)
Alpedar - 12. prosinec 2002 09:30sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Dimik: Souhlas
Dimik - 11. prosinec 2002 17:02sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Stihacky ve vesmiru je dle meho sam sobe protiluv. Hlavni vyhodou atmosferickych stihacek je jejich rychlost, manevrovatelnost a uspokojiva vyzbroj.

Vzhledem k tomu, ze ve vakuu s vyssi rychlosti manevrovatelnost brutalne klesa, by podobny vehykl bez aktivni ochrany pohorel po prvnim stretu (uz jen protoze trajektorie takoveho obycejne akcelerujiciho modulu se da velice snadno predpocitat = sestrelit). Minimalne mu tedy musis dat stity, reaktor, tohle, tamhleto, ale to uz ze mas stihacky mensi lodku. Zkratka efektivita se v ST prirozenym technickym vyvojem vypichla az u komplexnejsich plavidel.

Dimik - 11. prosinec 2002 16:57sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Bero: Stupnice warp faktoru byla na zaklade novejsich vedeckych poznatku rekaliborvana. Soucasny a definitivni stav je warp 1 = c ... warp 10 = nekonecno. Nekonecno pochopitelne prekrocit nelze
Alpedar - 11. prosinec 2002 09:52sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Ptaak mysli oktivni obranou point defence a protistrely. Fotonove torpedo je jen nadoba s antihmotou a motor, i kdyby melo nejaky stit, tak ten bude velmi slaby (leda tak dost silny na ochranu pred malimi prachovimi casticemi). Proto by melo jit znicit i pomerne slabym zasahem.
Stihacky mi tam taky chybi, ale nemohly by to byt velmi male stihacky, ty by totiz ta PD vyradila velmi rychle.
Azaroth - 10. prosinec 2002 23:05sipka
ZAMĚŘIT
Azaroth
Bero: Jasně. To platí kdy? vezmu nějakýho kolta a postavim se čelem proti chlápkovi s bouchačkou. Asi bych to schytal. Nebo kdy? po sobě začnou střílet atomovkama. Jen?e kdy? budeme dva mít meč a ?tít? ?ádná absolutní ře?ení. První unavej prohrává. A ne v?dycky vyrábí zbraně vítěz. Rusko druhá světová. Sice měli spojence, ale kdy? de o pře?ití, dělá? co se dá. Tak?e bych řekl, ?e prohrávající, pokud má prostředky, má daleko vět?í snahu..

Rychlostní stupnice se občas musí zvět?it. Starý auta taky neměli tachák do tří set (příkladem si představme takovýho trabanta). Pokud má zůstat, ?e WARP10 je max (nekonečná rychlost? moje doměnka) a náhodou se podaří dostat víc, ?e není dostatek mezistupňů - předpokládám-li, ?e je WARP stupnice geometrická posloupnost - pak prostě museli zvět?it rozli?ení.

Tohle je pro mě přijatelné vysvětlení. Pak je tu je?tě scénáristický úlet, ale tím lze vysvětlit bez přemý?lení téměř v?e a to je NUDA.

happz: Zkus to pod vodou. Tam není normálně vidět. Vem si ?norchl.

Ptaak: Aktivní obrana? To jako de?tník? Je fakt, ?e ?títama to dost odbyli (i kdy? zase opravdu dobře). Maskování by taky bodlo (fázová clona byla super) a ty stíhačky mě opravdu vytáčejí (mám rád stíhačky - hodně moc stíhaček - StarCraft :-D ). ?táb je pro moje čtecí buňky (jednu buňku) trochu moc velkej, tak?e nevim o čem mluvim.

A dík za plácačku.
Anonym: Bero - 10. prosinec 2002 21:24sipka
ZAMĚŘIT
0
Ale v reale aj podla zdraveho rozumu to vychadza ze kto vystreli prvi a trafi vyhra , ziadne spekulacie, ked chcem niekoho znicit tak to urobym poriadne a skvor nez sa spameta. A kto bude vyrabat silnejsie zbrane? Predsa vytazovia. A prosim vas ako je to s max rychlostov, Peris dosiahol horko tasko 10 a premenil sa na jastericu. V STNG letia v pohde 13 anic sa nedeje, rovnako ako v povodnom ST. Takze ako je to len chyba prekladu alebo si len tvorcovia nepametaju co nam povedavi pred tim.
happz - 08. prosinec 2002 12:30sipka
ZAMĚŘIT
happz
Ptaak: :-) Nojo, ale kde na CVN-65 najdes gondoly warpu? :)
Ptaak - 07. prosinec 2002 18:00sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
happz: Jednoznačně C: CV-6, CVN-65 :)

Azaroth: plácačka na Borgy? To je ka?dá předpotopní Miranda: prostě do ní narve? dvacet torpédometů, ka?dému dá? zásobu 6 torpéd, během 2,3 vteřin vypálí? 120 kousků, borgská krychle je stabilní cíl...
A co se týká obranných prostředků, tak kde teda jsou? V seriálu nejní aktivní obrana nikde. My ve ?tábu jí sice vyvíjíme, ale to je věc, která scénáristy nikdy nenapadla. Bohu?el.
happz - 04. prosinec 2002 21:39sipka
ZAMĚŘIT
happz
Azaroth: Enterprise? Letadlova lod??? A ktera, smim-li se ptat - A, B, C, D nebo E?
Azaroth - 04. prosinec 2002 19:57sipka
ZAMĚŘIT
Azaroth
Myslim, ?e kdyby neměli nic na obranu, bylo by asi dávno po válčení.. Prostě by se navzájem vystříleli a kdo by pak stavěl ty "silnej?í zbraně"?
Obranné prostředky musí být na blízké tech. úrovni těch útočných. Jinak je to kovbojka - prvni střelec vyhrává..

Alpedar: Postrádám tam stíhačky.. A to je Enterprise letadlová loď..

Ptaak: Já bych chtěl plácačku na Borgy. Óóóbrovskou..

Prosím, prosím, Je?í?ku.. Já nezlobil..
Ptaak - 04. prosinec 2002 18:18sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Silněj?ích zbraní? Sakra, fotonové torpédo typ VI (Intrepid class jich má 38) má výbu?nou sílu 65 gigatun TNT, a kinetickou energii cca 40×vět?í, tak co byste chtěli? Genesis?
Bero: pokud tě tento problém zajímá, nav?tiv Válečný ?táb.
Alpedar - 04. prosinec 2002 09:31sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Dimik: JO, ponorkove bitvy riznute bitvamy velkych bitevnich lodi 1-2 WW, rozhodne se ale moc neinspirovali fyzikou.
Dimik - 02. prosinec 2002 13:03sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Bero: V ST se to ma tak, ze vetsina tebou naznacenych "silnejsich zbrani" ma nejakou taktickou nevyhodu a proto se hodi jen na nektere specificke situace. Nejuniverzalnejsi zbrani stale zustavaji torpeda a phasery. To krome jineho souvisi s tim, ze si ST pri inscenovani boju bere spise inspiraci z ponorkovych bitev nez hvezdnych valek.

Nejnovější   Novější 1220 - 1239 / 1714Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o