ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku |
Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
|
1. Technologie ve Star Treku
Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)
V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...
2. Free Topic
Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))
|
|
|
| Unimatrix325: Ano, Zergové pou?ívají přírodní i umělou červí díru (viz filmeček za Zergy). Hyperpohon nelze vyu?ít v blízkosti gravitačního pole, viz hra ST: Armada 2. Ze stejné hry pochází i urychlený impulz od Cardassianů. Na hře spolupracovali tvůrci ST, tak?e to pova?uji za pravdivé informace. |
|
|
|
| Generátor částicové červí díry: vytváří umělou červí díru, která má ale tu ?nevýhodu?, ?e přená?ený objekt demolekularizuje na základní stavební částice. Částice pak proletí červí dírou a opět se zhmotní na jejím konci. Dal?í nevýhodou je to, ?e červí díra je jednosměrná a není trvalá (za určitou dobu se sama zavře a pokud ji chceme znovu pou?ít, musíme ji opět vygenero-vat). Červí díra navíc musí ústit do identického generátoru. Nemů?e ústit jen tak volně, do prostoru. Pokud je generátorů více, mů?eme si vybrat, do jakého z nich bude ústit. Generátor této díry má obvykle tvar kruhu. Generátor částicové červí díry je např. ve Stargate, kde ji pou?ívají v?echny rasy, a existuje jako prototyp i v Dark Reign. |
|
|
|
| Řekl bych, ?e to nepřizpůsobení se vůči kvantovému torpédu je předev?ím v tom, ?e vět?ina energie se uvolní do subprostoru právě kvůli tomu kvantovému vláknu, které torpédo obsahuje. |
|
|
|
| Unimatrix: Mnojo Voyager :-). Na druhou stranu se v kazdem druhem dile na borgskou lod vesele transportuji. Obecny nazor je, ze ostivany jsou jen vybrane vnitrni sektory plavidla - ta citliva a dulezita (kam vysadek musi dojit pesky :-). |
|
|
|
| Dimik : ano... ale někdy ?títy pou?ívají (co by jinak v?dycky modulovali :-)) viz díl Dark Frontier, začátek a útok borgské lodi na Voy... : "...Remodulate primary shield matrix..."
Spí?e si myslím, ?e mají tak dokonalé ?títy, ?e nemusí mít bublinový tvar jako federální lodě, ale přesně kopírují povrch. Ostatně je to vidět na jednotlivých dronech kdy? se adaptují... |
|
|
|
| Unimatrix325 - 14. duben 2003 20:10: Spravne je a) i b). Ostatne Borgove obecne lodni stity neuzivaji.
|
|
|
|
| Miles E. OBrien - 09. duben 2003 20:57
: Subrostor ani hyperprostor nejsou mimo nase bezne rozmery. Hmota/energie do nich prostupujici je "jen" v jinem exotickem stavu byti. |
|
|
|
| S tou koulí je to mo?ný. Ale s těma torpédama se mi to nezdá. V?dyť Borgská krychle v pohodě ustála 2 f. tor. po sobě.
Teď asi budu kecat,ale někde sem čet nějakou zmíňku, ?e by ka?dý kvantový torpédo mělo mít originál modulaci.Teď mi vrtá co je to to kvantový torpédo. Jestli to nemá nějakou souvislost s kvantovou podstatou částic, podle které by se určovala modulace. |
|
|
|
| V čem tkví ona adaptabilnost Borgů na fotonové torpédo (výbuch antihmoty) opravdu nevím, ale tipoval bych to tak, ?e Borgové prostě jsou schopni přestát 25 isotunovej výbuch bez ztráty ve ?títech... teprve qantová torpéda se svými 52 isotunami je mohou pořádně prohnat.
To ?e E-E zničila kouli ve FC čtyřmi torpédy si vysvětluji za A) byla bez ?títů za B) to byl záchraný modul, kde?to koule v Endgame je plnohodnotná loď... |
|
|
|
| A nebo se chtěla královna osobně seznámit s datem dal?ím stupněm dokonalosti :) a tak rafinovaně nakazila E.E díky spětnovazebnímu pulsu ke kterýmu do?ko právě v okam?iku destrukce koule :))))))))))) |
|
|
|
| No já to spí? bral tak, ?e ta koule kterou entrprise E rozstřílela byla nějaká po?kozená u? v průběhu odletu z mateřské krychle nebo tak něco navíc se třeba musí počítat s tim , ?e ta krychle co dorazila k hranicím federace němněla nové technologie borgů proto?e byla na cestě nějakej ten pátek a to i transwarpem. Taky se to dá přece vysvětlit tak, ?e koule neměla dostatečnej počet dronů přece ve Voy dokázal Voy vyřadit celou krychli kdy? byly na palubě jen ty 4 brd?átka :) |
|
|
|
| S těmi torpédy je to fakt divný.
Fotonovejm torpédům se Borgové dokázali přizpůsobit. V čem je finta quantovejch torpéd, ?e se jim Borgové nedoká?ou přizpůsobit?
Enterprise-E zničila kouli 4 torpédy.
Při tom v posledním díle VOY bylo 18 lodí a nějak si s tou koulí hráli.
Myslím, ?e kdyby třeba Akira pou?ila max. palebnou sílu, tak se není na co dívat. Přece těch 18 lodí nemohlo zničit kouli, to musel udělat Voyager. :)
|
|
|
|
| dimik: Ok. Tvoje vysvětlení beru. Ale jedna drobnost koukni se na to jak vypadá přechod na nadsvětelnou rychlost u lodi s hyperdrajvem(STAR WARS) a s warp pohonem(STAR TREK). Vizualně v tom neni rozdíl. Na druhou stanu uznávamám ?e na tom jakej efekt pohom vytváří při zapnutí zas tolik nazále?í.
Jestě mě napadly dva dotazy ohledně pohonu pomocí hyperdrajvu.
1)pokud je lod mimo ná? prostor(v hyperprostoru)jak je ře?ena navigace. hyperprostor nemusí mít stejné vlasnosti jako normální prostor(zakřivení atd.)
2)Jak je zaji?těna existence konvenční hmoty mimo ná? prostor. Podle máho názou by měla normání hmota ,a tudi? i celá loď a hlavne i hmota z která je slo?ena posádka,problém existovat v jiném prostoru.
Doufám ?e jsem se vyjádřil dost jasně |
|
|
|
| O'Brien: Hyperprostor/hypervesmir je vesmir "nad" urovni naseho, kde se veskere existujici elementy prirozene pohybuji nadsvetelnou rychlosti (napr. tachyony) a jsou pro nas proto primo nemeritelne. Zpomalenim pod svetelnou rychlost zpravidla zanikaji. Jde o regulerni vedecky pojem.
Lhostejno jak lod s hyperdrajvem nadsvetelne rychlosti dosahne/presahne, jde stale jen o variaci na akceleraci newton-einsteinovskeho vesmiru.
Warp pohon naopak v postate zadny pohyb negeneruje. Deformuje sve okoli a komprimuje rozmer cesty pred sebou. Jde defakto o gravitacni pohon bez uziti gravitonu, kde vlivy gravitace nahrazuji (smyslene a filmarsky svobodnejsi) subprosotorove castice. Ty se (smyslene) nachazeji nekde na stavebni urovni hmoty/prostoru, kterou dnes zatim nevidime a nechapeme. Pospolu v zajemnem pusobeni (pripodobnil bych to k nahledu na kvantovy vesmir) pak tvori to, cemu se rika subprostor. |
|
|
|
| Dimik: a v čem se tak li?í? je to podle mě alespon v principu dost podobné ře?ení. jak u warp pohonu tak v hyperdrajvu bude docházek k uřčité deformaci prostoru a díky tomu následně k pohybu lodí nadsvětelnou rychlostí. jestli se pletu tak mě klidně oprav. rád se poučim |
|
|
|
| Lidi, prosim vas, rozlisujte warp pohon a hyperdrajv. Jsou to dve v zasade neslucitelne technologie, tak jako je neslucitelny podprostor a hyperprostor. |
|
|
|
| unimatrix325 a Dr. Gediman : Co se týče pou?ití warp pohonu v gravitačním poli tak tento problém se ře?í různě. Např. ve STAR TREKu tento problém vůbec neře?í a tudi? ve STAR TREKu lodě přecházejí do warpu klidně rovnou z orbity. V STAR WARS se musí nejdříve loď dostatečně vzdálit od planety, provést potřebné navigační výpočty a pak teprve mů?e přejít(nebo taky nemusí viz epizoda V a ú?asné poruchy Falconu :-)) na warp rychlost.
IMHO na warp by mělo být mo?né přejít i velice blízko planety nebo jiného zdroje gravitačního pole ale se vzrůstající silou gravitačního pole poroste i energetické náročnost vytvoření stabilního warp pole a náročnost navigačních výpočtů.
|
|
|
|
| Dr. Gediman :
Ad Warp/Hyper pohon : Pokud vím, tak princip warp pohonu ve ST funguje trochu jinak. Princip zkrácení vzdáleností je spí?e věc červí díry. Ale v podstatě souhlasím. Pomocí warp motorů vytváří multivrstevnaté warp pole, jeho? manipulací mů?e loď překročit rychlost světla. Efekt je známý jako asymmetrical peristalitc field manipulation (APFM).
Nesouhlasím ale s poznámkou, ?e warp nelze vyu?ít v blízkosti planety. V ST je několikrát vidět, jak loď přechází na warp téměř těsně po opu?tění orbity. Namátkou mě napadá třeba Ent:Broken bow.
Stejně tak je nepřesné, ?e hyperpohon musí být napájen z M/AM reaktoru. V podstatě lze pou?ít jakýkoliv zdroj energie, který je schopen dodat dostatek energie ve formě plazmy. Např. Cochranův Phoenix pou?íval fúzní reaktor.
Ad Trans Hyper pohon : Celkem souhlasím. Snad jen, ?e nemo?nost průletu dvou různých lodí v protisměru v jednom okam?iku je sice logická, ale pokud vím ničím nepodlo?ená. A BTW Protosské Warp brány pracují IMHO spí?e na principu červí díry.
Ad Impulzní pohon : Je v podstatě analogický k dne?ním tryskovým motorům. Pokud vím, tak v tom není celkem ?ádná velká věda jako vytváření gravitačního pole. Rozdíl jen snad jen v tom, ?e energie jde před tím, ne? se dostane do motorů, přes nějaký urychlovač. Díky fyzikálním zákonům je jakákoliv loď schopná pou?ívat impulz také schopná dosáhnout rychlostí blí?ících se C, ale jeliko? se při vy??ích rychlostech objevují relativistické problémy, zřídka kdy se pou?ívá rychlost vět?í ne? 0,25 C. BTW nevím o tom, ?e by zrovna Cardassiané vyvinuli nějaký lep?í pohon. Navíc je to zbytečné, vzhledem k relativistickým problémům a existenci warpu.
Ad kvantový pohon : Není co dodat, nicméně se musím přiznat, ?e oba díly, ve kterých se Slipstreamový kvantový pohon vyskytuje (Hope and Fear a Timeless) jsem neviděl a znám je jen ze synopsí. Ale přeci jen bych netvrdil, ?e je pomalej?í ne? transwarp.
Ad červí díra : Nestabilita přírodních červích děr se neprojevuje ani tak náhodností otevírání, ale jako náhodností pohybu jejího ústí, co? je o dost podstatněj?í. A v červí díře mů?e letět víc lodí. Dokonce i v protisměru. Samozřejmě zále?í na velikosti díry, ale v jednom díle DS9 letělo skrz 2000 lodí Dominionu skoro najednou a NAPROTI jim letěl Defiant. A Zergové nepou?ívají přírodní červí díru, ale uměle si jí vytvářejí.
Ad generátor červí díry : Je mo?né, ?e biolodě 8472 jsou vybaveny generátory červí díry, ale pochybuji, ?e by byly jen na dvě pou?ití. A červí díry ve Starcraftu mů?e být vytvořena nejen Nadvědomím. To by jinak Zergové byli naprosto paralyzováni. Jaký konkrétní tvor mů?e je?tě díru otevřít je dost spekulativní, ale s lidmi okolo SC:Encyklopedy jsme se shodli na tom, ?e na to stačí vyspělej?í Hive, nebo Cerebroid.
Ad antigravitační pohon : V podstatě se jedná o vzná?edlo (viz SW :-). Rozdíl mezi vzná?edlem a letadlem je IMHO v tom, ?e letadlo letí nezávisle na vý?ce, kde?to vzná?edlo letí v určité dané vzdálenosti nad povrchem. Tato vzdálenost se zřejmě dá upravovat v řádu metrů a? desítek metrů, ale podstatně se to odrá?í v odli?ných letových vlastnostech. Jednoduchý příklad : Letadlo letí nad Grand canyonem a přeletí i sráz. Ale vzná?edlo se jakoby propadne dolů dr?íce si vý?ku několik metrů nad terénem.
BTW nezapomněl jsi na některé druhy cestování ? Co třeba ze StarGate nebo Duny ?
|
|
|
Anonym: Dr. Gediman - 03. duben 2003 10:44 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Hrajete tu někdo Warzone nebo Doomtrooper? Prosím ozvěte se... |
|
|
Anonym: Dr. Gediman "KillAndromeda" - 03. duben 2003 10:26 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Pokud máte nějaké připomínky k mým pohonům, stačí napsat. PS: na fóru Andromedy mě vůbec nepochopily. Doufám, ?e tady se najdou nějací géniové jako já, kteří mé teorie potvrdí. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|