Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
1. Technologie ve Star Treku

Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)

V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...

2. Free Topic

Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1141 - 1160 / 1714Starší   Nejstarší

Razer - 23. květen 2003 11:14sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Hm tak dotaz jakto, ?e se brána vypíná inteligentně přesně po tom co jí projde sg1. Naopak kdy? sg1 opětuje palbu cca 18 minut tak se brána zavře a? po těch 32 minutách.

Jestli mi na to odpovíte jen trochu racionálně tak vám budu vděčnej.
Dimik - 22. květen 2003 21:45sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Gediman: Pokud analyzujes cervi diru z SG, ta je obousmerna, jak ma spravna cervi dira byt. To jen mechanismus zajistujici dematerializaci vysila z jedne brany. Jde tedy o konstrukcni volbu nikoliv fyzikalni omezeni. A jestli se nepletu, stejne je to i s automatickym vypinanim brany po XX (23? ted si nevzpominam) minutach.
Dr. Gediman - 22. květen 2003 09:38sipka
ZAMĚŘIT
Dr. Gediman
Unimatrix325: kvantový pohon je, bohu?el, pomalej?í, ne? transwarp. Proto?e kdyby nebyl, Borgové by tu rasu okam?itě asimilovali a kvantový pohon by si přivlastnili.
Dr. Gediman - 22. květen 2003 09:36sipka
ZAMĚŘIT
Dr. Gediman
Unimatrix325: Ano, Zergové pou?ívají přírodní i umělou červí díru (viz filmeček za Zergy). Hyperpohon nelze vyu?ít v blízkosti gravitačního pole, viz hra ST: Armada 2. Ze stejné hry pochází i urychlený impulz od Cardassianů. Na hře spolupracovali tvůrci ST, tak?e to pova?uji za pravdivé informace.
Dr. Gediman - 22. květen 2003 09:33sipka
ZAMĚŘIT
Dr. Gediman
Generátor částicové červí díry: vytváří umělou červí díru, která má ale tu ?nevýhodu?, ?e přená?ený objekt demolekularizuje na základní stavební částice. Částice pak proletí červí dírou a opět se zhmotní na jejím konci. Dal?í nevýhodou je to, ?e červí díra je jednosměrná a není trvalá (za určitou dobu se sama zavře a pokud ji chceme znovu pou?ít, musíme ji opět vygenero-vat). Červí díra navíc musí ústit do identického generátoru. Nemů?e ústit jen tak volně, do prostoru. Pokud je generátorů více, mů?eme si vybrat, do jakého z nich bude ústit. Generátor této díry má obvykle tvar kruhu. Generátor částicové červí díry je např. ve Stargate, kde ji pou?ívají v?echny rasy, a existuje jako prototyp i v Dark Reign.
Ptaak - 16. duben 2003 11:54sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Řekl bych, ?e to nepřizpůsobení se vůči kvantovému torpédu je předev?ím v tom, ?e vět?ina energie se uvolní do subprostoru právě kvůli tomu kvantovému vláknu, které torpédo obsahuje.
Dimik - 16. duben 2003 09:47sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Unimatrix: Mnojo Voyager :-). Na druhou stranu se v kazdem druhem dile na borgskou lod vesele transportuji. Obecny nazor je, ze ostivany jsou jen vybrane vnitrni sektory plavidla - ta citliva a dulezita (kam vysadek musi dojit pesky :-).
Unimatrix325 - 15. duben 2003 20:20sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Dimik : ano... ale někdy ?títy pou?ívají (co by jinak v?dycky modulovali :-)) viz díl Dark Frontier, začátek a útok borgské lodi na Voy... : "...Remodulate primary shield matrix..."
Spí?e si myslím, ?e mají tak dokonalé ?títy, ?e nemusí mít bublinový tvar jako federální lodě, ale přesně kopírují povrch. Ostatně je to vidět na jednotlivých dronech kdy? se adaptují...
Dimik - 15. duben 2003 12:39sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Unimatrix325 - 14. duben 2003 20:10: Spravne je a) i b). Ostatne Borgove obecne lodni stity neuzivaji.
Dimik - 15. duben 2003 12:36sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Miles E. OBrien - 09. duben 2003 20:57 : Subrostor ani hyperprostor nejsou mimo nase bezne rozmery. Hmota/energie do nich prostupujici je "jen" v jinem exotickem stavu byti.
berny - 14. duben 2003 21:21sipka
ZAMĚŘIT
berny
S tou koulí je to mo?ný. Ale s těma torpédama se mi to nezdá. V?dyť Borgská krychle v pohodě ustála 2 f. tor. po sobě. Teď asi budu kecat,ale někde sem čet nějakou zmíňku, ?e by ka?dý kvantový torpédo mělo mít originál modulaci.Teď mi vrtá co je to to kvantový torpédo. Jestli to nemá nějakou souvislost s kvantovou podstatou částic, podle které by se určovala modulace.
Unimatrix325 - 14. duben 2003 20:10sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
V čem tkví ona adaptabilnost Borgů na fotonové torpédo (výbuch antihmoty) opravdu nevím, ale tipoval bych to tak, ?e Borgové prostě jsou schopni přestát 25 isotunovej výbuch bez ztráty ve ?títech... teprve qantová torpéda se svými 52 isotunami je mohou pořádně prohnat.
To ?e E-E zničila kouli ve FC čtyřmi torpédy si vysvětluji za A) byla bez ?títů za B) to byl záchraný modul, kde?to koule v Endgame je plnohodnotná loď...
Razer - 14. duben 2003 18:46sipka
ZAMĚŘIT
Razer
A nebo se chtěla královna osobně seznámit s datem dal?ím stupněm dokonalosti :) a tak rafinovaně nakazila E.E díky spětnovazebnímu pulsu ke kterýmu do?ko právě v okam?iku destrukce koule :)))))))))))
Razer - 14. duben 2003 18:44sipka
ZAMĚŘIT
Razer
No já to spí? bral tak, ?e ta koule kterou entrprise E rozstřílela byla nějaká po?kozená u? v průběhu odletu z mateřské krychle nebo tak něco navíc se třeba musí počítat s tim , ?e ta krychle co dorazila k hranicím federace němněla nové technologie borgů proto?e byla na cestě nějakej ten pátek a to i transwarpem. Taky se to dá přece vysvětlit tak, ?e koule neměla dostatečnej počet dronů přece ve Voy dokázal Voy vyřadit celou krychli kdy? byly na palubě jen ty 4 brd?átka :)
berny - 14. duben 2003 15:36sipka
ZAMĚŘIT
berny
S těmi torpédy je to fakt divný. Fotonovejm torpédům se Borgové dokázali přizpůsobit. V čem je finta quantovejch torpéd, ?e se jim Borgové nedoká?ou přizpůsobit? Enterprise-E zničila kouli 4 torpédy. Při tom v posledním díle VOY bylo 18 lodí a nějak si s tou koulí hráli. Myslím, ?e kdyby třeba Akira pou?ila max. palebnou sílu, tak se není na co dívat. Přece těch 18 lodí nemohlo zničit kouli, to musel udělat Voyager. :)
Miles E. OBrien - 09. duben 2003 20:57sipka
ZAMĚŘIT
Miles E. OBrien
dimik: Ok. Tvoje vysvětlení beru. Ale jedna drobnost koukni se na to jak vypadá přechod na nadsvětelnou rychlost u lodi s hyperdrajvem(STAR WARS) a s warp pohonem(STAR TREK). Vizualně v tom neni rozdíl. Na druhou stanu uznávamám ?e na tom jakej efekt pohom vytváří při zapnutí zas tolik nazále?í.

Jestě mě napadly dva dotazy ohledně pohonu pomocí hyperdrajvu.

1)pokud je lod mimo ná? prostor(v hyperprostoru)jak je ře?ena navigace. hyperprostor nemusí mít stejné vlasnosti jako normální prostor(zakřivení atd.)

2)Jak je zaji?těna existence konvenční hmoty mimo ná? prostor. Podle máho názou by měla normání hmota ,a tudi? i celá loď a hlavne i hmota z která je slo?ena posádka,problém existovat v jiném prostoru. Doufám ?e jsem se vyjádřil dost jasně
Dimik - 08. duben 2003 23:02sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
O'Brien: Hyperprostor/hypervesmir je vesmir "nad" urovni naseho, kde se veskere existujici elementy prirozene pohybuji nadsvetelnou rychlosti (napr. tachyony) a jsou pro nas proto primo nemeritelne. Zpomalenim pod svetelnou rychlost zpravidla zanikaji. Jde o regulerni vedecky pojem.
Lhostejno jak lod s hyperdrajvem nadsvetelne rychlosti dosahne/presahne, jde stale jen o variaci na akceleraci newton-einsteinovskeho vesmiru.

Warp pohon naopak v postate zadny pohyb negeneruje. Deformuje sve okoli a komprimuje rozmer cesty pred sebou. Jde defakto o gravitacni pohon bez uziti gravitonu, kde vlivy gravitace nahrazuji (smyslene a filmarsky svobodnejsi) subprosotorove castice. Ty se (smyslene) nachazeji nekde na stavebni urovni hmoty/prostoru, kterou dnes zatim nevidime a nechapeme. Pospolu v zajemnem pusobeni (pripodobnil bych to k nahledu na kvantovy vesmir) pak tvori to, cemu se rika subprostor.

Miles E. OBrien - 08. duben 2003 20:30sipka
ZAMĚŘIT
Miles E. OBrien
Dimik: a v čem se tak li?í? je to podle mě alespon v principu dost podobné ře?ení. jak u warp pohonu tak v hyperdrajvu bude docházek k uřčité deformaci prostoru a díky tomu následně k pohybu lodí nadsvětelnou rychlostí. jestli se pletu tak mě klidně oprav. rád se poučim
Dimik - 08. duben 2003 13:12sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Lidi, prosim vas, rozlisujte warp pohon a hyperdrajv. Jsou to dve v zasade neslucitelne technologie, tak jako je neslucitelny podprostor a hyperprostor.
Miles E. OBrien - 07. duben 2003 22:20sipka
ZAMĚŘIT
Miles E. OBrien
unimatrix325 a Dr. Gediman : Co se týče pou?ití warp pohonu v gravitačním poli tak tento problém se ře?í různě. Např. ve STAR TREKu tento problém vůbec neře?í a tudi? ve STAR TREKu lodě přecházejí do warpu klidně rovnou z orbity. V STAR WARS se musí nejdříve loď dostatečně vzdálit od planety, provést potřebné navigační výpočty a pak teprve mů?e přejít(nebo taky nemusí viz epizoda V a ú?asné poruchy Falconu :-)) na warp rychlost. IMHO na warp by mělo být mo?né přejít i velice blízko planety nebo jiného zdroje gravitačního pole ale se vzrůstající silou gravitačního pole poroste i energetické náročnost vytvoření stabilního warp pole a náročnost navigačních výpočtů.

Nejnovější   Novější 1141 - 1160 / 1714Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o