Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
1. Technologie ve Star Treku

Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)

V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...

2. Free Topic

Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1111 - 1130 / 1714Starší   Nejstarší

Unimatrix325 - 23. červen 2003 21:01sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Dimik : to je ale vysvětlení typu "Jak vlastně fungují transportéry ?!?!"
"Děkuji za optání, velmi dobře..."
:-))
Dimik - 23. červen 2003 16:54sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Unimatrix325: Protoze souradnicovy system je prilis vazany na danou kutluru. Desitkova soutava, znaky, miry, uhly... Rizeni brany oproti tomu musi byt univerzalne srozumitelne neboli alien friendly :-).

Alpedar: Taky myslim. Logicky vzato se dva body 3. usecky resp. pruseciku udavaji zejmena pro presnost.

Alpedar - 22. červen 2003 20:40sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
K urceni polohy v prostoru (euklidovskem, v ostatnich se nevyznam) staci 3 souradnice, ale muze se pouzivat i vice (pak jsou ale nejake souradnice dopocitatelne (napr barevny prostor xyz - trojuhelnik v rovine, souradnice x a y jsou vzdalenosti od pocatku ve smerech dvou stran, z je vzdalenost od treti, -> jde dopocitat, ale pouziva se (vetsinou se dopocitava)), nebo jednomu bodu odpovida vice (nekonecne mnoho) moznosti souradnic (homogenni souradnice).

Bylo v nejakem dilu SG popsano, jak se pouzivaji? Mohlo by to byt treba nejake bezpecnostni opatreni (proti chybe operatora).

Unimatrix325 - 21. červen 2003 20:33sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Razer : sorry, ale překlepy se stávají... o je sice daleko od e, ale kvůli tomu na mě nemusí? řvát poka?dý, kdy? se to stane...
Unimatrix325 - 21. červen 2003 20:33sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Dimik : stále nechápu, proč nestačí jen 3 souřadnice na určení bodu :-)
Dimik - 20. červen 2003 16:05sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Unimatrix: Abys pochopil princip navigace brany - K zamereni bodu v 3D prostoru potrebujes 3 presne souradnice. Vzhledem k tomu, ze brana musi byt na bazi multikulturniho vyraziva, uziva k urceni cilove lokace 3 ruzne prusecniky, pricemz jako jejich navigacni body slouzi symboly vyznamnych nebeskych objektu. 7. znak potom udava pocatek vektoru cervi diry, resp. misto odkud se vytaci.

Logicky to funguje naprosto krasne, jen si musime odmyslet, ze z financnich duvodu autori serialu (nikoliv filmu!) na vsech planetach uzivaji stale tu samou branu :-).

Razer - 20. červen 2003 15:53sipka
ZAMĚŘIT
Razer
!
Razer - 20. červen 2003 15:52sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Ultimembráno: Já sem Razer a nebudu to opakovat!
Unimatrix325 - 20. červen 2003 13:13sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Razor : no... nějaký prostor pro scénáristické chyby být musí... v?dyť u? i v podstatě ten systém adres je naoprostá kravina... kdo to kdy viděl, aby měl bod v prostoru 7 (resp. 6 souřadnic) :-)) nebo jak mohou tak přesně určit souřadnice pomocí několika málo symbolů... kdyby to udělali jako klasickej číselníkovej telefon, bylo by to lep?í :-
Razer - 19. červen 2003 21:39sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Unimatrix no v celku to dává smysl jen nechápu proč bránu nedr?í třeba i vátr s pískem, vzduch, voda jí asi udr?í... no v celku do dává smysl jen je je?tě divné ?e kdy? v tom jednom díle s paralelní realitou odbíhal jafa skrz bránu tak mu upadl kus tyčovky a pozor nikdo bránu neodpojil v?ici byly zajatí!!!
Unimatrix325 - 19. červen 2003 21:29sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
BTW dnes řekli něco podstatného o systému udr?ení brány... ?e brána je aktivní, pokud jí něco prochází. Kdy? nic nevstoupí, zavře se... Zřejmě má tedy určitou minimální dobu (30 sekund ?) kdy čeká, jestli někdo nezačne procházet a kdy? ne, tak se zavře. A pak se zavře poté, co se rematerializuje poslední objekt. Řekněme ?e má navíc je?tě dobu kdy čeká jestli nevstoupí dal?í objekt (10s). No a to, ?e se brána zavře těsně za SG1 je způsobenou tím, ?e kdy? jsou před bránou, tak jí dr?í otevřenou jejich volací signál... a kdy? projdou a do brány nevletí nějakej Jaffa, tak se prostě zavře... co vy na to ?
Razer - 19. červen 2003 18:11sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Vlastně kdy? nad tím přemej?lím dýl jak 10 vteřin tak záření je vlastně jen kupa malinkejch(reintegrovatelnejch) částic ne?
Razer - 19. červen 2003 18:10sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Dimik no kdyby jí vylep?ily nakadahem tak by jim spí? bouchla :) jak u? sem říkal vylep?ili jí trínyem.

Záření proniká proto?e záření není hmota ne? Je to nějaké vlnění.... navíc cokoli co prochází bránou tak jí zahřívá jen třeba 10 000 d?afů nezahřeje svejma atomama iris ani o 10stupňů kde?to soustřděnej nepřetr?itej proud snadno reintegrovatelných a správně nabitých elektronů / či protonů zahřeje bránu víc.
Dimik - 19. červen 2003 13:28sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Ninja: Zareni pronika objema smery cervi diry bez potizi. Ostatne brana dela prave to, ze hmotu zmeni v energii a teprve tu potom odesila.

Iris je uplne obycejna mechanicka chlopen, tak jak se konstruuje uz od dob parnich stroju :-). Ta v SG byla puvodne titanova a pozdeji ji myslim vylepsili naquadahem.

Unimatrix325 - 19. červen 2003 13:08sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
řekl bych, ?e jí vyrobili... vypadá sice futuristicky, ale v podstatě je to klasická, vět?í irisová clona, jaká se u? desetiletí pou?ívá u foťáků :-))
Ninja - 19. červen 2003 11:26sipka
ZAMĚŘIT
Ninja
Má? pravdu. Jednou odpálili bombu na druhé straně a výbuchem do?lo k nějaké blokaci červi díry a čekali půl hodiny, ně? se tunel sám destabilizuje. Av?ak skrz bránu k nim dost tvrdě pronikalo zářeni po explozi blabla bomby a diky IRIS se ono zářeni nedostalo na základnu. Jen?e IRIS se začínala nebezpečně zahřívat, co? vylučuje její umístění těsně nad horizontem události. Jestli?e se hmota není schopna rematerializovat, tak ani zářeni nebude schopno projit . Nejspí? IRIS bude něco jako Tvrdé sci-fi zalo?eno na bezduché fantazii tvůrců. Jak k ni vůbec při?li. Darem od vyspělej?í rasy, čorkou nebo ji prostě měli od počátku?
Unimatrix325 - 29. květen 2003 12:39sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Ninja : to určitě ne... IRIS je na otevřené bráně... v?dyť je vidět, jak se za prostorem brány odrá?í modré světlo... navíc jsou často sly?et tupé údery, to jak se jaffové trefují do IRIS jako mouchy do čelního skla auta :-)))))
Vtip je v tom, ?e IRIS je nějáky dva mikrometry nad horizontem událostí, tak?e se hmota nestačí ani rematerializovat, ale proč jí neroztrahá ta vlna to teda nevím, mo?ná ze stejného důvodu...
Ninja - 29. květen 2003 11:51sipka
ZAMĚŘIT
Ninja
Souhlasím, ?e průchod branou bude obdobný průchodu normálními dveřmi akorát mozek nejspí? pro?ije ten euforizující zá?itek průletu tunelem. V?dyť i v některých dílech na posledni chvíli skočí parakotoulem dovnitř a na druhé straně dodělá kotoul jako by nic.
A je?tě k té IRIS. Proč ji neroztrhá razova vlna? Třeba IRIS zabraňuje zadáni kódu a tím v podstatě deaktivuje otevírací proces. V?dyť brána musí přijmout kódy na obou stranách. A IRIS zabráni zapadnuti toho ?zubu? při zadáni kódu nebo zabráni otáčeni vůbec.
Unimatrix325 - 26. květen 2003 20:19sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
hmmm...zajímavé...
Razer - 26. květen 2003 14:26sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Unimatrix 325: No on mail má problém je spí? v tom, ?e si ho préhlédne jednou cca za 2 měsíce a to by byla opravdu pomalá komunikace ... jo dopisuje? si se mnou :) Věř nebo né asi 20 men co sem vyzkou?el při registraci emailu u? byly obsazený!!! Tak sem tam jen plác co mě napadlo pak :)

1) na místě zadavatele nic nevybuchne jen se vytvoří.

2)dimikovo vysvětlení s otáčením prstenců není přesné proto?e v některých dílech se brána otevřela najednou!!! Problém je spí? v tom, ?e zemina/?utry je i na samé v samé hranici červí díry = ta ze neotevře proto?e nemá ani těch cca 000000.2 mikronu prostoru sama pro sebe..... = díl jak vykutaly Jacka po roce to dokazuje proto?e na bráně byla krusta ale bezprostřední prostor brány byl volný pak u? jen stačilo submolekulárně vrtat.....

3)NO podle mě v protisměru prostě neprojde? a ted mě opravte pro?el bys na druhou stranu brány cca o 10 cm dál ne? si vztoupil chápete??? jako kdy? projde? závěsem.

4) to samé prostě jen projde skrz ní proto?e ho brána jednodu?e nezačne dezintegrovat ale bude ho ignorovat...

5) No va?e vysvětlení se senzorama v bráně se mi nezdá :o ale i kdyby tam byly tak v?dycky kdy? za sg teamem někdo utíka (ten díl jak Tyjelk oslepl/snad!!) tak se brána zavře těsně před nepřítelem a nebo těsně za nim (paralelní reality: jafská tyčovka vejpůl..) ale kdy? bě?í sg team tak to stihne v?dycky na chlup! Popřípadě brána čeká plných 30 minut ne? se zavře.

Napadlo mě ?e čím dýl dr?í? ten červenej blbec na zadávačce tím dýl se udr?í i čd ale je to blbost jak sem pozoroval........

Nejnovější   Novější 1111 - 1130 / 1714Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o