ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku |
Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
|
1. Technologie ve Star Treku
Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)
V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...
2. Free Topic
Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))
|
|
|
| Zdá se, ?e mezi techniky ST se najdou i odborníci na SG. Zmíním tedy i zde své dotazy ohledně předminulého dílu.
Co by se stalo s hvězdnou bránou, kdyby se ji podařilo odeslat dále do vesmíru, mimo Sluneční soustavu? Zůstala by červí díra stále je?tě otevřená, kdy? by se adresa (v jiné hvězdné soustavě, např. s pou?itím asgardské lodě i v jiné galaxii) rozhodně změnila? A co samotný účinek cesty hyperpohonem, nepřeru?ilo by se spojení u? během onoho krátkého letu prostě proto, ?e brána opustila na chvíli bě?ný prostor? Pak by k té světelné ?ou vůbec nemuserlo dojít. Nebo je spojení mnohem silněj?í a červí díra prostě zůstane zachována a ji? se vá?e jen na těleso brány, ne k adrese konkrétní planety?
Pokud jde o systém sedmi znaků, asi jde skutečně, jak řekl Dimik, o u?ivatelsky přijatelněj?í formu. Mo?ná je to obdoba slovních webových adres místo pouhých číselných kódů serverů. Proč pak ale asgardská planeta potřebuje je?tě dal?í symbol? Dle mého názoru je to buď kvůli omezení přístupu k planetě a utajení, nebo se znaky přeci jen podobají telefonnímu číslu a do jiné galaxie je potřeba je?tě "předvolba". |
|
|
|
| Proc? Naopak to mam za mnohem racionalnejsi pristup nez treba v pripade emzaku svorne mluvicich a pisicich anglicky. |
|
|
|
| Dimik : to je ale vysvětlení typu "Jak vlastně fungují transportéry ?!?!"
"Děkuji za optání, velmi dobře..."
:-)) |
|
|
|
| Unimatrix325: Protoze souradnicovy system je prilis vazany na danou kutluru. Desitkova soutava, znaky, miry, uhly... Rizeni brany oproti tomu musi byt univerzalne srozumitelne neboli alien friendly :-).
Alpedar: Taky myslim. Logicky vzato se dva body 3. usecky resp. pruseciku udavaji zejmena pro presnost.
|
|
|
|
| K urceni polohy v prostoru (euklidovskem, v ostatnich se nevyznam) staci 3 souradnice, ale muze se pouzivat i vice (pak jsou ale nejake souradnice dopocitatelne (napr barevny prostor xyz - trojuhelnik v rovine, souradnice x a y jsou vzdalenosti od pocatku ve smerech dvou stran, z je vzdalenost od treti, -> jde dopocitat, ale pouziva se (vetsinou se dopocitava)), nebo jednomu bodu odpovida vice (nekonecne mnoho) moznosti souradnic (homogenni souradnice).
Bylo v nejakem dilu SG popsano, jak se pouzivaji? Mohlo by to byt treba nejake bezpecnostni opatreni (proti chybe operatora). |
|
|
|
| Razer : sorry, ale překlepy se stávají... o je sice daleko od e, ale kvůli tomu na mě nemusí? řvát poka?dý, kdy? se to stane... |
|
|
|
| Dimik : stále nechápu, proč nestačí jen 3 souřadnice na určení bodu :-) |
|
|
|
| Unimatrix: Abys pochopil princip navigace brany - K zamereni bodu v 3D prostoru potrebujes 3 presne souradnice. Vzhledem k tomu, ze brana musi byt na bazi multikulturniho vyraziva, uziva k urceni cilove lokace 3 ruzne prusecniky, pricemz jako jejich navigacni body slouzi symboly vyznamnych nebeskych objektu. 7. znak potom udava pocatek vektoru cervi diry, resp. misto odkud se vytaci.
Logicky to funguje naprosto krasne, jen si musime odmyslet, ze z financnich duvodu autori serialu (nikoliv filmu!) na vsech planetach uzivaji stale tu samou branu :-). |
|
|
|
| Ultimembráno: Já sem Razer a nebudu to opakovat! |
|
|
|
| Razor : no... nějaký prostor pro scénáristické chyby být musí... v?dyť u? i v podstatě ten systém adres je naoprostá kravina... kdo to kdy viděl, aby měl bod v prostoru 7 (resp. 6 souřadnic) :-)) nebo jak mohou tak přesně určit souřadnice pomocí několika málo symbolů... kdyby to udělali jako klasickej číselníkovej telefon, bylo by to lep?í :- |
|
|
|
| Unimatrix no v celku to dává smysl jen nechápu proč bránu nedr?í třeba i vátr s pískem, vzduch, voda jí asi udr?í... no v celku do dává smysl jen je je?tě divné ?e kdy? v tom jednom díle s paralelní realitou odbíhal jafa skrz bránu tak mu upadl kus tyčovky a pozor nikdo bránu neodpojil v?ici byly zajatí!!! |
|
|
|
| BTW dnes řekli něco podstatného o systému udr?ení brány... ?e brána je aktivní, pokud jí něco prochází. Kdy? nic nevstoupí, zavře se... Zřejmě má tedy určitou minimální dobu (30 sekund ?) kdy čeká, jestli někdo nezačne procházet a kdy? ne, tak se zavře. A pak se zavře poté, co se rematerializuje poslední objekt. Řekněme ?e má navíc je?tě dobu kdy čeká jestli nevstoupí dal?í objekt (10s). No a to, ?e se brána zavře těsně za SG1 je způsobenou tím, ?e kdy? jsou před bránou, tak jí dr?í otevřenou jejich volací signál... a kdy? projdou a do brány nevletí nějakej Jaffa, tak se prostě zavře... co vy na to ? |
|
|
|
| Vlastně kdy? nad tím přemej?lím dýl jak 10 vteřin tak záření je vlastně jen kupa malinkejch(reintegrovatelnejch) částic ne? |
|
|
|
| Dimik no kdyby jí vylep?ily nakadahem tak by jim spí? bouchla :) jak u? sem říkal vylep?ili jí trínyem.
Záření proniká proto?e záření není hmota ne? Je to nějaké vlnění.... navíc cokoli co prochází bránou tak jí zahřívá jen třeba 10 000 d?afů nezahřeje svejma atomama iris ani o 10stupňů kde?to soustřděnej nepřetr?itej proud snadno reintegrovatelných a správně nabitých elektronů / či protonů zahřeje bránu víc. |
|
|
|
| Ninja: Zareni pronika objema smery cervi diry bez potizi. Ostatne brana dela prave to, ze hmotu zmeni v energii a teprve tu potom odesila.
Iris je uplne obycejna mechanicka chlopen, tak jak se konstruuje uz od dob parnich stroju :-). Ta v SG byla puvodne titanova a pozdeji ji myslim vylepsili naquadahem. |
|
|
|
| řekl bych, ?e jí vyrobili... vypadá sice futuristicky, ale v podstatě je to klasická, vět?í irisová clona, jaká se u? desetiletí pou?ívá u foťáků :-)) |
|
|
|
| Má? pravdu. Jednou odpálili bombu na druhé straně a výbuchem do?lo k nějaké blokaci červi díry a čekali půl hodiny, ně? se tunel sám destabilizuje. Av?ak skrz bránu k nim dost tvrdě pronikalo zářeni po explozi blabla bomby a diky IRIS se ono zářeni nedostalo na základnu. Jen?e IRIS se začínala nebezpečně zahřívat, co? vylučuje její umístění těsně nad horizontem události. Jestli?e se hmota není schopna rematerializovat, tak ani zářeni nebude schopno projit . Nejspí? IRIS bude něco jako Tvrdé sci-fi zalo?eno na bezduché fantazii tvůrců. Jak k ni vůbec při?li. Darem od vyspělej?í rasy, čorkou nebo ji prostě měli od počátku? |
|
|
|
| Ninja : to určitě ne... IRIS je na otevřené bráně... v?dyť je vidět, jak se za prostorem brány odrá?í modré světlo... navíc jsou často sly?et tupé údery, to jak se jaffové trefují do IRIS jako mouchy do čelního skla auta :-)))))
Vtip je v tom, ?e IRIS je nějáky dva mikrometry nad horizontem událostí, tak?e se hmota nestačí ani rematerializovat, ale proč jí neroztrahá ta vlna to teda nevím, mo?ná ze stejného důvodu... |
|
|
|
| Souhlasím, ?e průchod branou bude obdobný průchodu normálními dveřmi akorát mozek nejspí? pro?ije ten euforizující zá?itek průletu tunelem. V?dyť i v některých dílech na posledni chvíli skočí parakotoulem dovnitř a na druhé straně dodělá kotoul jako by nic.
A je?tě k té IRIS. Proč ji neroztrhá razova vlna? Třeba IRIS zabraňuje zadáni kódu a tím v podstatě deaktivuje otevírací proces. V?dyť brána musí přijmout kódy na obou stranách. A IRIS zabráni zapadnuti toho ?zubu? při zadáni kódu nebo zabráni otáčeni vůbec.
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|