Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
1. Technologie ve Star Treku

Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)

V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...

2. Free Topic

Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1085 - 1104 / 1714Starší   Nejstarší

Yakuzza - 03. červenec 2003 20:50sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Ted jsem si vzpomnel jak v ENT parkrat transportovali nouzove Archera a nikdy se mu nic nestalo a kdyz transportovali nouzove nejakeho praporcika tam byl hned plny listu... :- ) Vyhoda kapitanu :-)
Yakuzza - 03. červenec 2003 20:45sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Dimik: To je sice good ze umi analyzovat a manipulovat na subelementarni urovni, ale tady jde o to, ze mala chybicka a transportovana osoba je mrtva... IMHO muselo byt hodne obeti kdyz transporter testovali...
Dimik - 03. červenec 2003 20:12sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Yakuzza: To asi je. Jestlize ovsem umi analyzovat a manipulovat na subelementarni urovni, s necim tak "hrubym", jako jsou lidske tkane, by nemel mit problem :-).
Razer - 02. červenec 2003 22:55sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Yakuzza no mě spí? děsí to, ?e by mě něco zabilo a pak zase o?ivilo ?e :/
Yakuzza - 02. červenec 2003 20:41sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Dimik: Ale stejne je technologie transporteru ve ST az prilis neuveritelna... jak muze nejaky pristroj urceny k transportu kontrolovat a ovladat nervova spojeni v tele a podobne veci... To je IMHO hodne daleka budoucnost...
Dimik - 30. červen 2003 18:20sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
ad SG: Nikdo myslim nerekl, ze hvezdicky pri pruchodu dooporavdy vidi. Spokojme se s tim, ze je "vidi" kamera dokumentarne sledujici signal.

ad ST: V ST je to slozitejsi. Tam dematerializace nastava pozvolna. Transporter, nejspis aby zabranil soku organismu z postupneho rozkladani, do posledni chvile zprostredkovava nutna nervova spojeni, takze clovek behem uvodniho a zaverecneho procesu subjektivne vnima, jak se okoli kolem nej meni a v ten moment se smysly priblizi existenci ve forme cire energie. Nicmene ve stredni, hlavni fazi prenosu, tedy ve stavu uplne premeny v proud zfazovane hmoty samozrejme zadne vedomi neexistuje.

Yakuzza - 28. červen 2003 22:00sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Uni: A s tim Romulanem to bylo trochu jinak... On byl stary 20 let a zemrel za "par" let... :-)
Yakuzza - 28. červen 2003 21:58sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Ale vnimani behem transportniho procesu obecne je sporne... Ja si treba pamatuju jenom dva pripady kdy mohli vnimat: Ve ST2, kdy spolu dokonce mluvili :-) a kdysi v TNG, kdy se transportoval z U.S.S. Yosemite na Enterprise Barclay a cosi tam videl...
Unimatrix325 - 28. červen 2003 20:43sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Pozemstan : pro efekt :-)
Pozemstan - 28. červen 2003 00:10sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Proč ale pak ty efektní záběry průletu tunelem mezi hvězdami, jsou-li cestující rozlo?eni? Ale vlastně v ST v TNG bylo mo?né vnímat i během transportního procesu.
Unimatrix325 - 27. červen 2003 20:07sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Dimik : pravda :) mimochodem to byl ten díl s Romulanem starým 80 let co měl podat zprávu rodinám Voy, ale za 20 let zemřel ? ;-) ?
Dimik - 27. červen 2003 17:43sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Ninja: Jde o kvantovou cervi diru. Ano, brana v sobe ma dematerializacne rematerializacni "transporter" velmi podobny tomu, ktery je jinak bezne uzivan v Kruzich.

Unimatrix: Podobne uziti transporteru uz dokonce figurovalo v ST:VOY"Eye of the Needle".

Unimatrix325 - 27. červen 2003 12:53sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Ninja : pokud vím, tak v SG je to miniaturní díra akorát tak na atomy... je to mnohem energeticky výhodněj?í... a horizont události asi opravdu funguje trochu jako transportér... tak?e brána je vlastně interstelární transportér pou?ívající červí díru... něco takového by ?lo určitě i v ST...
Ninja - 27. červen 2003 10:57sipka
ZAMĚŘIT
Ninja
nevim proc by brana mela neco rozkladat. Cervi dirou proleti ve StarTreku nespocet lodi a nikdy je to nerozklada na energii. Pak by to nebyla pruchozi brana cervi dirou, ale transporter. Cervi dira zdeformuje prostor tak, ze vzdalenost z bodu A do bodu B zmensi na treba uplne minimum jednoho pikometru (a nebo muze i zvetsit). A miniaturni cervi dira? Dira o prumeru 3 metry je uz vic nez miniaturni v galaktickem meritku.
4of7 - 25. červen 2003 18:20sipka
ZAMĚŘIT
4of7
Brána asi rozlo?í procházející objekt na energii a tu pak posílá nějakou miniaturní červí dírou. Mo?ná to tak má men?í spotřebu energie. Ka?dopádně by to vysvětlovalo, proč hmota projde jen 1 směrem a vysílání oběma.
Co? mi připomíná - kdyby se do brány poslal dostatečně silný bílý ?um, co by to udělalo s procházejícím hadem ?
Ninja - 25. červen 2003 14:02sipka
ZAMĚŘIT
Ninja
a třeba ? tri znaky pro urceni vychozi brany , tri pro cilovou branu a sedmy urcuje dominantni branu, která bude napajet diru energii ( takovy jakoby směr vektoru). Co se tyce znaku na brane, coz vubec nevim jake tam jsou a ani kolik jich je, ale vemtesi třeba faktorial cisla 7 a hop a je tu 5040 variant (bran) kdy? budu pouzivat stajnych sedm znaku. Predpokladam, ze tech znaku tam muze byt cca 12 a pak by to znamenalo 3 991 680 moznych bran nebo spise svetu. Ale tolik jich asi není. To by pak stacilo zadat nahodne poradi a sup sme nekde napichnuti.

nejak mi to z tim zarenim nezapada. Brana verzus cervi dira zdeformuje prostor a bez prostoru neni ani hmota a ani zareni. Ono vlastne kazda hmota je zareni, ale na ruznych frekvencich. Tak proc by mne to mnelo rozkladat a o5 skladat, kdyz rozlozeny je uz prostor mezi branami. Prostě projdu. Taky by se tam nemusela zobrazovat ta podivna vertikalni hladina. Normalni dira do jineho prostredi. Bylo by videt jafy jak si tam stoji a oni by videli lidicky jak se hrbi a schovavaji. Alespon by to bylo fer a nikdo by si nemohl otevrit branu postavit pred ni raketovou rampu a sup tam z ni. A pak poslat uklidovou cetu. To se tak mozna libi americke armade. Po otevreni brany by proste bylo vsechno v jejim okoli viditelne a to z obou stran. A klidne i nejaka ta prestrelka bez ktere dnesni film nemuze v podstate existovat. ?Bud ji zavri, kdyz si ji otevrel a uz sem nestrkej nos? a tak nejak.

Dimik - 25. červen 2003 13:40sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Pozemstan: Rekl bych, ze normalne deaktivaci naridi logika vytaceciho zarizeni, ale lide ho nemaji a tak si to cele musi ovladat sami.
Pozemstan - 24. červen 2003 23:04sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Pokud jde o dobu trvání otevřené červí díry, neřídí to minimálně u odchozí díry také obsluha zadávacího počítače. Nedávno myslím Hamond řekl něco jako "Ser?ante, vypněte to" a brána se uzav?ela.
Pozemstan - 24. červen 2003 22:47sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Razer - 19. červen 2003 21:39: Autoři se mohou vymluvit právě na jiná pravidla v paralelní realitě (i kdy? tam i adresa Asgardů byla stejná). Mo?ná ale náhlé uzavření brány způsobili Asgardové na orbitě, kteří zajatí nebyli ).
Dimik - 24. červen 2003 21:10sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Unimatrix: Jenze bran je mnohem vic nez znaku na jednom prstenci. Laskave cti, co pisu. Ten tvuj system by nebyl rozsirovatelny a predevsim nenese zadnou informaci o poloze cilove brany a tedy ani zamereni cervi diry.

Nejnovější   Novější 1085 - 1104 / 1714Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o