Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
1. Technologie ve Star Treku

Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)

V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...

2. Free Topic

Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1054 - 1073 / 1714Starší   Nejstarší

gnu - 19. září 2003 14:01sipka
ZAMĚŘIT
gnu
Diky Unimatrixu325 za hezke vety :-)
gnu - 19. září 2003 13:58sipka
ZAMĚŘIT
gnu
No, zda se, ze vam ta klingonska rise neda, tak pro vasei vlastni uspokojeni si v duchu zrcadlove obratte mocnosti alfa a beta kvadrantu, takze kling. a romul. rise budou v beta kvadrantu, ale cardassia a cervi dira budou nevyhnutelne take v beta kvadrantu - jinak by se mapa nedala udelat.
Unimatrix325 - 18. září 2003 21:19sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
BTW jak tak koukám na ty obsáhlé texty a stahuju je do off-line, abych si je později přečetl a okomentoval, tak zji?ťuji, ?e se jedná o texty psané s láskou :-) rád si zase něco takového přečtu. Zji?ťuju toti?, ?e se zde dají nalézt neotřelé a originální názory, ze kterých rád něco převezmu. I kdy? také se zde najdou názory, se kterými bytostně nesouhlasím a dalo by se o tom hodiny diskutovat, nicméně jsou to jen názory a i studiem opačných názorů ?iv je člověk :-) BTW spousta lidí se určitě bude sna?it tvrdit, ?e ty informace jsou ?patné nebo chybné, ale řekl bych, ?e to není úplně správné tvrzení. Jedná se o názory na základě neúplných a zkreslovaných informací ze seriálů atd. Já osobně si to moc rád přečtu a porovnám se svými názory :-)

PS snad jen informace o velikost krychle se mi nezdá... obecně se udává 3km strana (28 km krychlových) ... samozřejmě, ?e se velikostí mohou li?it jedna od druhé, ale rozhodně bych tento závěr nedělal pouze z pozorování na obrazovce, kde jsou matoucí záběry a zkreslené velikosti a vzdálenosti, navíc je?tě v pohybu...
Unimatrix325 - 18. září 2003 20:59sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Klingonská ří?e samozřejmě le?í v kvadrantu Beta :-) RSE taky... zajímavé je, ?e v ENT:BB doletěli na Qo´nos poměrně rychle, jak kdyby se jednalo o Alpha Centauri :-)
Asi nejlep?í mapy jsou na Ditlu (jak jinak :-)
A spekulace o velikosti flotily takté? (pohybuje se to v tisících. Tj. asi 10 000 lodí celkem +-) Flotila zas tolik lodí nemá (tedy lodí "starship"! samozřejmě, ?e se nepočítají raketoplány :-) Zvlá?ť po bitvách s Borgy a válce s Dominionem to bude číslo hodně pod 10 000...
A Flotila sice oficiálně ?ádnou válečnou loď nemá, ale nejen?e jsou takřka v?echny její lodě ozbrojeny a tudí? mohou být pou?ity ve válce, ale Defiant je neoficiálně válečná loď (
DS9:The Search part I :
Sisko : "Oficiálně je klasifikován jako eskortní loď. Neoficiálně, Defiant je válečná loď. Nic víc a nic méně."

A BTW vesmír sice je trojrozměrný, ale na?e galaxie je v galaktické měřítku disk, co? znamená, ?e ten třetí rozměr je více méně zanedbatelný...

Také pochybuju, ?e Federace má 50 Sovereignů :-) od konstrukce Lakot se taky upustilo... navíc je třeba rozli?ovat mezi pojmem válečná loď a bitevní loď...

Nicméně na těch stránkách je vidět kus dobré práce :-)
S.S.Enterprise - 17. září 2003 15:51sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
gnu:
Kontakt na Valerise: Zkus treba interni postu tady na StarNetu... Do kolonky "komu", napis "Valeris" :)
gnu - 17. září 2003 12:35sipka
ZAMĚŘIT
gnu
A u tech cisel se jedna hlavne o rad - tedy napriklad cislo 2x10 E 17. Dulezite je 17, jestli je to 2 nebo 3 nelze nikdy presne odhadnout. Doufam, ze vite co myslim.
gnu - 17. září 2003 12:25sipka
ZAMĚŘIT
gnu
Na designu bych chtel jeste zapracovat, takze to musite omluvit. Navic jsem v HTML zacal teprve pred chvilkou. Jaky je presne ten kontakt na Valerise?
Razer - 16. září 2003 19:09sipka
ZAMĚŘIT
Razer
No já to nějak podrobně neprohlí?el ale ty mapky se mi nezdáli :(
Dimik - 16. září 2003 18:59sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
gnu: Klingonska rise bezpochyb lezi v kvadrantu Beta (konkretne Kronos). Viz. ST6.
Dimik - 16. září 2003 18:16sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
gnu: Pul milionu lodi ve Flotile? Pane jo. Krom toho sklonujes privlastek "valecny" ve vsech padech, nicmene Flotila nema jedinou valecnou lod.
S.S.Enterprise - 16. září 2003 17:54sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
Taky bych to tak nejak videl... ¨¨

A ta mapa Federa s jejich sousedu (resp. umisteni Klingonske a Romulanske rise) je myslim chybne...
Razer - 16. září 2003 17:32sipka
ZAMĚŘIT
Razer
gnu: Neumí? zaujmout! Co takhle počítadlo na těch stránkách?
A jeslis ty udaje neukrad tak sou docela docela docela přesný :)

ps: ty mapy federace nic moc ale snaha tu byla!!!

Jen vytrvej a určitě kotaktuj například valerise a pořádej ho o zlep?ení adresy třeba www.startrek.technologie.cz to by u? ?lo ne?
gnu - 16. září 2003 14:32sipka
ZAMĚŘIT
gnu
Nazdar lidi, ja jsem tady novy. Co rikate na moje stranky (jestli jste si jich vsimli) www.sweb.cz/f.mravec. Ja vim je to blba adresa i design, ale zajimal by me vas nazor na textovy obsah
Slartibartfast - 16. srpen 2003 16:07sipka
ZAMĚŘIT
Slartibartfast
Muj skromny nazor je ten, ze je-li OTR platna, pak vsechny odpovedi naleznete v ni (napr.: Je ci neni gravitace smerovatelna? Odpoved: jaka gravitace? Je jen casoprostorova metrika a ta na nejake smery kasle. Proste ma nejakou strukturu a basta. A tak dale...)
Pozemstan - 12. červenec 2003 02:48sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Yakuzza, Dimik: Roli asi bude hrát i písmo obou jazyků. Pamatovat si a bě?ně u?ívat skoro pro ka?dé slovo jiný znak, místo desítek tisíce "písmen"...
Yakuzza - 10. červenec 2003 00:54sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Dimik: Jo tak nejak to tam rikali :-)
Dimik - 09. červenec 2003 23:52sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Yakuzza: Ano, to je zpusobeno tim, ze pri vnimani cinstiny krom fakticky artikulovanych hlasek hraje podstatnou roli i vyska tonu, znelost slabik atp. Proto se aktivuji centra, ktera jinak uzijes treba pri poslechu hudby, zpevu. Cili lide bez hudebniho sluchu se cinsky nenauci :-).
Razer - 09. červenec 2003 23:35sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Vim ze to sem asi nepatri ale tohle byste měli vidět :) Jedna se o opravdu povedený klipík

http://www.gamestar.hu/downloads.php3?op=letolt&lid=2184
Razer - 09. červenec 2003 23:32sipka
ZAMĚŘIT
Razer
To je snad i mo?ný :o ?e by to mělo co dělat s tím ?e je čin?tina tonový jazyk.......
Yakuzza - 09. červenec 2003 22:57sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Ja jsem zase slysel ze kdyz clovek mluvi anglicky (myslim treba cech - ne anglican) tak vyuziva pouze jednu hemisferu mozku, ale kdyz mluvi cinsky tak jsou na to treba obe hemisfery mozku...

Nejnovější   Novější 1054 - 1073 / 1714Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o