Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
1. Technologie ve Star Treku

Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)

V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...

2. Free Topic

Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 926 - 945 / 1714Starší   Nejstarší

S.S.Enterprise - 24. říjen 2003 17:41sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
Andromeda je relevantni jako alternativni budoucnost pro ST TOS, ale ne pro ST zahrnujici ENT+TNG+DS9+VOY...
Razer - 24. říjen 2003 14:58sipka
ZAMĚŘIT
Razer
no jak se pochopil voy relativity tak je federace co se cestování v čase nezničitelná......
Dimik - 24. říjen 2003 14:44sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
gnu: Dle DS9 bude Federace rozprasena, ale pozdeji na jejich zakladech vznikne nova jeste vetsi. Ostatne podivej se na Adromedu, to je budoucnost ST dle vize GR :-).
gnu - 24. říjen 2003 13:49sipka
ZAMĚŘIT
gnu
No, ale s tim vsim cestovanim v case se tato budoucnost nemusi uskutecnit. Navic ty paradoxy...
S.S.Enterprise - 24. říjen 2003 12:29sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
gnu
Tady bych vychazel z VOY: Relativity, takze se da rict, ze federace je prakticky nesmrtelna :-))

gnu - 24. říjen 2003 07:46sipka
ZAMĚŘIT
gnu
Nejak dosli navrhy, tak se zeptam na neco jineho, sice trochu netechnologickeho. Jaky tipujete vyvoj Federace behem sta let (2370-2470). Myslite ze se jeste rozroste nebo bude znicena. Myslite si, ze se o tom natoci dalsi serial? Treba nejake nove technologie?
4of7 - 21. říjen 2003 12:10sipka
ZAMĚŘIT
4of7
Dimik: S nanity by IMHO nebyl takový problém jako s transplantáty - nanity mů?e? aplikovat, nechat udělat jejich práci (třeba zlikvidovat nádor) a pak je zase odstranit. Spí? bych viděl problém v dostupnosti, léky mohu poskytnout víceméně komukoliv, nanotechnologii bych si hlídal mnohem víc.
Unimatrix325 - 21. říjen 2003 10:00sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Nepopírám, ?e ty otázky byly jednoduché... já netvrdil, ?e jsem odobrník...

Dimik : souhlas
gnu - 21. říjen 2003 07:11sipka
ZAMĚŘIT
gnu
Razer: Mas pravdu, tohle se da celkem zjistit celkem snadno - ale ja ty otazky nevymyslel :-)
Co se nemoci tyce, nejlip na tom je druh 8472. Jejich bunky (nebo co to je) okamzite znici vse cizi. (Krom vylepsenych nanosond - ale to je jen kvuli tomu, aby mel Voyager sanci, sotva by to fungovalo v realu.)
Dimik - 21. říjen 2003 00:58sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Uni: Abys mohl cokoliv lecit, musis nemoc v prvni rade znat. To plati dnes i v ST s jejich transportery a nanochirurgii. Ostatne presne takhle funguji biofiltry - odstrani jen to, co rozeznaji na zaklade vlastni databaze.

Nanosondy nebo spise nanity (VOY stranou) maji jednu velkou nevyhodu - pro imunitini system jednince jsou stejnym vetrelcem v tele jako kterykoliv jiny nepratelsky organismus. Defakto jde o extrem problemu, ktery sledujeme jiz dnes u implantatu a transplantatu. Takto zachraneny clovek je mnohdy dozivotne zavysly na imunopresivech. Neni duvod neverit, ze i v ST stale zustava nepreberna skala chorob, na ktere ma smysl aplikovat konzervativni biologicko-chemickou lecbu, kdy se jen napomaha "prirode".

Unimatrix325 - 20. říjen 2003 21:23sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
4of7 no... chtěl jsem naznačit, ?e boj proti nemocem v ST se mů?e odehrávat na systému boje uvnitř těla... tj, ?e není nutné se spoléhat na zbraně typu aspirin, kdy? mů?eme vyslat nanosondy s phasery :-) jak si v boji povedou, to u? je druhá věc...
Unimatrix325 - 20. říjen 2003 21:21sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Gnu : OK... orbitaly jsou je?tě F a Heisenbergův princip tvrdí, ?e je nemo?né znát zároveň rychlost a pozici elektronu (proto je například nereálný tranportér.. který v?ak obsahuje Heisenbergův kompenzátor :-)
Absolutní nula nemů?e existovat mimojiné proto, ?e bychom znali zároveň rychlost (0) i pozici elektronů...
Ale to jsem jen svými slovy řekl tom co jsi napsal, tak?e OK... uznávám, ?e něco umí? .-)))
4of7 - 20. říjen 2003 20:53sipka
ZAMĚŘIT
4of7
Unimatrix325: nanosondy půjde IMHO obejít taky. Kdy? bude? mít přesné informace o tom, jak ta technologie funguje, mělo by jít vytvořit virus nebo něco podobného, při jeho? odstraňování dojde k jistým - pro dotyčnou osobu smrtelným - vedlej?ím účinkům. Ten patogen z Endgame ostatně musel fungovat nějak takhle.
BTW mo?ná je?tě lep?í by byl v tomhle případě počítačový virus napadající nanosondy, který by způsobil třeba to, ?e budou pova?ovat červené krvinky za biologickou zbraň...
Razer - 20. říjen 2003 19:47sipka
ZAMĚŘIT
Razer
gnu: Já se klidně v?em přiznám, ?e sem co se týče elementární fyziky uplnej magor, ale to co tady pí?e? vim taky čet sem to někde někdy v abc nebo kde to bylo :) (mo?ná v nějaký jednoduchý encyklopedii)
gnu - 20. říjen 2003 19:40sipka
ZAMĚŘIT
gnu
Samozrejme ze si to muzu precist v knize stejne jako v hlave. Proto to nema smysl. Tedy - orbitaly - myslis, typy p, d, s. Jejich prostorove rozlozeni a pravdepodobnost hustoty elektronu? Pauliho vylucovaci princip ve vztahu k elektronovym orbitalum?
Heisengeruv princip popisuje neurcitost castic na kvantove urovni. Existuje vlnova funkce, kterou nemuzeme jednoznacne znat. Pokud zjistme lepe jednu jeji vlastnost, jina se nam rozostry.
Absolutni nula nemuze nastat, protoze by pak castice zaprve ztratila veskerou energii, coz je blbost, za druhe by jsme mohli presne urcit vlnovou funkci - coz je taky blbost.
Prisaham, ze jsem si to ted nikde necetl, mam to z hlavy, ale takle diskuze neni o tom, jake ma kdo znalosti.
Unimatrix325 - 20. říjen 2003 19:30sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Gnu : a BTW tím, ?e si na to neodpověděl, akorát dále víří? pochybnosti, proto?e čím déle nepodpoví?, tím vět?í bude podezření, ?e si to někde dohledal...
Unimatrix325 - 20. říjen 2003 18:41sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Gnu : Ok :-) ale já bych přeci jen rád malou prezentaci tvých znalostí, proto?e jsi mě (a určitě nejen mě) svou reakcí, ?e tomu nikdo z nás nerozumí, trochu pohor?il...

Razer : moc hezké :-) a? bych řekl zákeřné :)

Je taky pravda, ?e okrajové kolonie jsou na tom s medicínou dost na ?tíru.. zvlá?tě pak v TOSce jsme ka?dý druhý díl svědky¨ toho, ?e Ent převá?í nějakou důle?itou vakcínu do odlehlé kolonie, kam musí dorazit včas blablabla...
A já osobně si myslím, ?e transportér problém nemocí ře?í jen částečně (na ty známé a to je?tě buhví jestli...) nicméně nanosondy u? by se s jakoukoliv nemocí měly umět porvat "face to face" ...
Razer - 20. říjen 2003 15:25sipka
ZAMĚŘIT
Razer
uf to byla ale kupa teoretickejch hovadin :) ov?em v základu se to pou?ít dá...........
Razer - 20. říjen 2003 15:24sipka
ZAMĚŘIT
Razer
ale neni pokud počítač(transportér) v?ude na v?ech lodích základnách nezná originální genetické struktury té dané bytosti je při pou?ití vyspělých (teoretizuju) genetických technologií velmi tě?ké (v masovém měřítku) zjistit jestli se jedná o vir či nikoli. Chápejte viry budoucnosti budou natolik dokonalé ?e se schovají například v trávícím traktu jako odpad (a ?e ve stártreku jedi hovadin) kde ho jednodu?e transportér čekat nebude (vir se bude tvářit na genetické úrovni jako normální odpad). Ale po ozáření nějakou bě?nou energií (nějaká plazma na lodi) započne mutační proces kterej vzhledem k nedokonalejm(u? nemluvim spisovně :) bezpečnostním opatřením pronikne do ka?dé časti lodi tz i na můstek kde na genetické úrovni změní my?lení posádky tak aby vědomě vypla biofiltry a transportla se na jinou loď kde v?e začne nanovo..............
gnu - 20. říjen 2003 12:35sipka
ZAMĚŘIT
gnu
No prave, biologicke zbrane. Neco na urovni manipulace s Dna nebo snad vir, to je na detekcni systemy prilis primitivni a lehce zjistitelne. Ale je pravda, ze na ne vsech koloniich je to takove. Je to proste jen dobre pro dej a scenar.

Nejnovější   Novější 926 - 945 / 1714Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o