Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Technologie ve Star Treku

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 1714
1. Technologie ve Star Treku

Star Trek se odehrává 300-400 let v budoucnosti. Za tu dobu je technologie samozřejmě na úplně jiné úrovni, ne? dnes. Co bychom dali za takový transportér, replikátor, trikordér, phaser a podobné přístroje... Princip vět?iny zařízení ve Star Treku je alespoň v základech reálný. V praxi to znamená, ?e fyzikální zákony se neporu?ují nějak významně :-)

V poslední době existuje spousta náznaků, ?e se technologické úrovni ve Star Treku blí?íme... A? u? v oblasti počítačů, komunikace, pohonu... Otázkou je, jestli autoři Star Treku správně odhadli směr technologického vývoje - klasickým případem je technika ve 23. století tak, jak si ji představovali autoři Star Treku v 60. letech 20. století v konfrontaci s technologií dne?ka a technickou úrovní v 22. století podle představ autorů z počátku 21. století...

2. Free Topic

Z nějakého důvodu se v tomto fóru ře?í v?echny osobní problémy a spory mezi náv?těvníky StarNETu :-)))




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 818 - 837 / 1714Starší   Nejstarší

Unimatrix325 - 15. leden 2004 19:41sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Dimik : to je sice hezké, ?e je to takto sofistikované (a má? zřejmě pravdu), ale to nic nemění na tom, ?e existuje ?tít o síla řádově men?í, ne? má standartní ?tít, který torpédo donutí k předčasné detonaci... prostě ho nepustí skrz a torpédu nezbyde nic jiného, ne? explodovat, nebo se nek?odně odrazit zpět...
Dimik - 14. leden 2004 15:28sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Uni: Zdaleka ne :-). Exploze totiz neni jen o tom, ze se zhrouti udrzovaci pole. Pri takoveto nerizene A/M reakci by doslo "jen" k vysviceni nekolika mala atomu, ktere by nasledne zbylou hmotu i anitmotu rozfoukli do prostoru, aniz by nazvajem stacili anihilivoat. Reakce je tedy naopak rizena tim zpusobem, aby se k sobe ve stejny okamzik dostalo co nejvice castic reaktantu a navrch k tomu vznikajici energii jeste stlacuje silove pole, ktere brani predcasne expanzi.

Ono to ma i sve prakticke duvody. Udrzovaci pole antideuteria je nejdulezitejsi a tudiz nejrobustnejsi vec na torpedu. Nikdo nestoji o to, aby mu torpedo bouchlo pri vystrelu nebo nekde pred pridi kvuli vesmirnemu smeti. Ostatne nadrz je soucasne prvkem A/M reaktoru pohone jednotky.

BTW, bezpecnost byla trochu snizena u kvantovch torped, ale tebou popsany "krovacky" pristup by na ne stejne stezi platil :-).

Unimatrix325 - 13. leden 2004 22:55sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Dimik : nesouhlasím :
Torpédo je zbraň, která obsahuje spoustu technologie (motor, zaměřovací senzory a počítač) a hlavně náklad hmoty a antihmoty. Antihmota je udr?ována v klidu silovým polem a k výbuchu dochází řízeným zhroucením tohoto pole a kontaktem hmoty a antihmoty (u fotonového torpéda). To jsou ideální podmínky. Pokud v?ak torpédo narazí do ?títu, nebo trupu lodi (resp. do čehokoliv dostatečně tvrdého na to, aby to torpédo při jeho rychlosti výrazněji po?kodilo) pak dojde k tě?kému po?kození torpéda a přístroje sel?ou. Dojde k výpadku pole a k detonaci...
Dimik - 13. leden 2004 17:23sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Uni: Nesmysl. Torpedo neni sud TNT. Detonuje za pomoci pocitacove roznetky a zcela programove v co mozna nejkritictejsim bodu. Bez prikazu vnitrni logiky by se torpedo klidne zaborilo do trupu a nic se nestalo.
Unimatrix325 - 13. leden 2004 17:16sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Razer : pochybuju, navíc torpédo sotva "přetlačí" ?tít lodi... i kdy? by byl jen velmi slabý, tak pochybuju, ?e by ho tak malé torpédo prostřelilo...
Razer - 12. leden 2004 21:42sipka
ZAMĚŘIT
Razer
unimatrix: od čeho maj torpeda deflektory :) (měla by je mít :)
Unimatrix325 - 12. leden 2004 17:51sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Napadlo vás někdy, ?e k obraně proti torpédům by stačil slabý ?tít o velkém poloměru, který by v?dy způsobil detonaci torpéda v bezpečné vzdálenosti, ale nesna?il by se zachytit jeho energii... ta by se daleko od lodi ne?kodně vyzářila a konec :-)
Pozemstan - 26. prosinec 2003 12:26sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Dimik, S.S.Enterprise: Neohrabané tlapy, navíc třeba s drápy, opravdu nejsou moc vhodné, pokud ne pro inteligentní ?ivot (dosud určité spekulace kolem delfínů apod.), tak alespoň pro vývoj hmotné kultury a techniky. )) Jinak ale počet prstů i jejich kloubů by mohl být jiný. Tři prsty jsou mo?ná málo, ale jeden z nich měl být alespoň u "dino sapiens" vratiprstem, tedy obdobou na?eho palce, protilehlého ostatním prstům, co? je pro uchopovací schopnost a vývoj inteligentního obratlovce zřejmě zásadní.
S.S.Enterprise - 26. prosinec 2003 11:25sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
Dimik: TO mi stve treba i na SW, takove tlapy jsou prece znamkou neintelligentniho druhu,...

Uz vidim,jak takove tlapy konstruuji treba pocitace :-), neb o pisou - treba jenom tuzkou - nejake vedecke zaznamy :-))))
Z takovejma tlapama by mohli zit jenom nekde v nore :-)
Dimik - 26. prosinec 2003 02:01sipka
ZAMĚŘIT
Dimik
Pozemstan: Antropologicky jsou 3 prsty zalostne malo. Pokud by byl jeden protilehly, ostatni dva by jen stezi mohly zustat zaroven dostatecne silne i obratne. Malicek nam evolucne nezustava jen tak pro srandu kralikum :-).

To vse z pohledu realne vedy. Proto me vcelku bavi, jak nam ST cas od casu predstavuje ruzne jakoby inteligentni cizaky s tlapama, v niz by neudrzeli ani flak masa, natoz cinske hulky ;-).

Pozemstan - 25. prosinec 2003 23:19sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Dimik - 21. prosinec 2003 01:01: S propracovaností uniforem ST II - ST VI (resp. VII) souhlasím. Opravdu se hodně podobají dne?ní klasické vojenské uniformě. V historii, alespoň v posledních stoletích, se ale uniformy postupně zjednodu?ovaly. Ve 23. století bych tak čekal spí?e méně ozdob a vůbec ne svetr s vlnitým límcem. Móda se ale také často vrací ke star?ím nápadům. Automatizované systémy hvězdných lodí navíc nepotřebují k "řízení z křesla" příli? praktický pracovní oděv. Je té? pravdou, ?e pro výsadky na planety pou?ívali i bundy, byť ne nějak z dne?ního pohledu moderního vzhledu. Přesto bych spí?e čekal směr vývoje k jednodu??ím stejnokrojům podobným oděvům z TOS (hl. pánským) či TNG, mo?ná je?tě ST II - VI, ST(7):GEN/částDS9/VOY. To je ale pouze otázka mého subjektivního posouzení praktičnosti ve smyslu příjemnosti no?ení při práci. Pokud bych měl vybírat podle vzhledu, pak se mi asi nejvíce líbí stejně jako Unimatrixovi325 FC+, dále právě STII-VI(VII) a GEN/DS9/VOY.

Dimik - 21. prosinec 2003 01:11: Autor teorie o dino sapiens vycházel z existence nálezů koster malých maso?ravých dinosaurů, kteří měli poměrně velkou mozkovnu a stereoskopické vidění. Navíc patřili k těm, kteří zřejmě opravdu chodili vzpřímeně bez podpírání ocasem. Přesto ale právě ocas, ?pičatá podlouhlá hlava apod. nevytvářely moc humanoidní dojem. Dal?í vývoj ale zřejmě byl tímto vzhledem dost předurčen. I kdy? jsou jedna hlava, dvě oči, dvě spodní a dvě horní končetiny asi nejúsporněj?í pro inteligentní bytost, nemusela by to ve vesmíru být jediná cesta, jak neznačuje i Razer. Třeba ocas by snad mohl zůstat. Ka?dý nemusí sedět na ?idli. I v ST se objevují měňavci či inteligentní bezobratlí, ale bě?né to pravda moc není. U dino sapiens/?edivce? se alespoň často uva?uje o od člověka odli?ném počtu prstů - 3. :-)
S.S.Enterprise - 23. prosinec 2003 21:22sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
:-))
Unimatrix325 - 23. prosinec 2003 20:27sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
S.S.Enterprise : pravda... ty byly moc jednobarevný :-( nic moc, ale komunikátor byl pěknej :)
S.S.Enterprise - 22. prosinec 2003 21:07sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
Unimatrix:
Jak ti do toho tveho ramce zapadaji uniformy z Endgame+AllGoodThings (+ i v jedne epizode DS9 vyly)
Unimatrix325 - 22. prosinec 2003 20:49sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Gnu : jo, o tom materiálu jsem to taky někde četl. Ono to asi jenom tak nenápadně vypadá, ale zřejmě je uniforma poměrně vysokým nadstandartem ochraného oblečení...
Uniformy v TSO filmech vypadají opravdu realisticky vojensky, ale mě se nejvíce "líbí" tmavé uniformy z éry FC+ ... (tedy poslední model)
Vůbec IMHO platí, ?e čím pozděj?í typ uniformy, tím lep?í... ty z 29.st (Relativity) nevypadaly vůbec ?patně.
A hazard suit z Elite force je taky promakaný...
Intrepid - 22. prosinec 2003 00:25sipka
ZAMĚŘIT
Intrepid
Neví někdo, jak se jmenovala nová třída runaboutů, které v díle ST VOY: Non sequitur, konstruoval Harry Kim?
gnu - 21. prosinec 2003 22:32sipka
ZAMĚŘIT
gnu
Co se materialu uniforem tyce, kdesi jsem cetl, ze pry jsou dokonale nehorlave a perfektne chrani pred chladem nebo naopak zarem (alespon ty TNG, u TOS nevim)
Razer - 21. prosinec 2003 20:41sipka
ZAMĚŘIT
Razer
No já bych naopak zaved černý uniformy pobytý kovovejma cvočkama se skří?enejma hnátama na zádech. Alieni by před nima měli respekt a bylo by po incidentech .)
S.S.Enterprise - 21. prosinec 2003 20:18sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
ale to asi jo, jde o jejich fcnot a ta je v podstate stejna jak se soucasnejma ponorkovejma tak s TNG+ uniformama...
.. ale myslim, ze kdyb uniformy v ENT meli jasne bilou barvu, tak cely serial dostal okamzite uplne jinou "optimistickou a vedecky a vstricnou" podobu.. Libili se mi napriklad uniformy v nove Planete opic...
4of7 - 21. prosinec 2003 18:42sipka
ZAMĚŘIT
4of7
S.S. Enerprise: ty "montérky" z ENT se docela dost podobají tomu, co dnes nosí posádky ponorek, tak?e je to vlastně docela realistická uniforma :-)

Nejnovější   Novější 818 - 837 / 1714Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o