|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
|
| No, ja ke sve spokojenosti moc grafiku nepotrebuju, ja se citim vzdycky strasne svazanej moznostma, ktery ve hre mam, a samotnym systemem. Nikdy jsem nemel moznost delat vsechno, co bych chtel. |
|
|
|
| happz: nejsi schopen jiz dopredu vytvorit neco, v cem bych mel moznost tvorit tu mapu galaxie. preci jen asi to bude dost trvat, a tak bych to nerad nechaval az nakonec? mozna je to stupidni a predcasnej dotaz, ale ptam se jen tak projistotu. |
|
|
|
| ano přesně tak...mapsec=tactical, galmap=strategic |
|
|
|
| a hlavně, kdy? vypadá blbě tak to odrazuje, je to jako obal krabice se su?enkama, taky člověk ze dvou stejně drahejch vybere mimoděk tu hezčí... |
|
|
|
| PVH: tactical je mapsec nebo ne?? jestli ne, tak uz fakt nevim. Muzete to nekdo PORADNE rozepsat, k cemu ktera je?? |
|
|
|
| to byl jen předpoklad...nechtěl jsem se tě dotknout. Ale grafika je to první, co člověk vidí, a hlavně, na ní visí hratelnost.... |
|
|
|
| PVH: 'Domluvil jsem' se pise 'Howgh' ale to jen tak na okraj. Jinak - proc ne Aspon bude srovnani. Zvolime demokraticky jednu, tu udelam prvni, a druhou jako volitelne pro verzi 2. A muzeme srovnavat kvality.
A KDO TVRDI, ZE NEBUDE TECHNOLOGICKY VYSPELA?!?!?!? |
|
|
|
| PVH: pro mne je grafika vzdy az na druhem miste, hlavni je herni system, u toho mi jde o co nejprofesionalnejsi praci |
|
|
|
| v?dyť jsme v podstatě řekli, ?e to co byl my?leno na battlescreen se sloučí s tactical view...nebo ne?? |
|
|
|
| Mr.Spock: me se to stejne furt nezda s tim 2-level systemem obrazovek - IMHO tam bude dost precpano :( Uvidime, IMHO se po verzi 1 stejne priklonime k 3-level systemu veleni. Nu coz, s Unim jsme byli ubyti argumenty.
No, a skicak... Ja je bral jako navrh, jak by to mohlo vypadat. V podstate byly prvni sveho druhu, a kdyz nic jineho, aspon se nad nima neco delo. |
|
|
|
| K LCARS: já jen tvrdim, ?e za předpokladu, ?e hra nebude nijak extrémě technologicky vyspělá, tak to co ztrácí na technologiích a "profesionálním provedení" by měla dohnat na grafice. To je čistě muj osobní návrh. K otázce infobaru, rozhodl jsem se ?e pro názornost naprogramuju dvě verze výřezu GUI jednu dle mého nápadu a jednu dle verze Jirky006. Zdá se to zbytečný, ale já to chci udělat jen kvůli tomu abych měl pocit, ?e pro to dělám v?echno. Muj nápad infobaru má sílu hlavně v tom, ?e souvusí i s tactical view a celkově ujednocuje rozhraní. Howk... |
|
|
|
| Jo, jeste k tomu zaznamu: muj nazor je ten, ze sjem se priklanel k me posledni zname konfiguraci GUI - to s temi popresouvanymi tlacitky, vypisovym boxem, vypustenymi tlacitky pro scrolling (scroll mysidlem u okraje) - libilo se mi i scrollovani sipkama na klavesnici, ale to bych zatim neresil - klavesove zkratky se daji dodelat i pozdeji.
PVH: jestli te to utesi, ja mam po dnesku taky co predelavat. Po objevu kontextovych menu (vysouvaci - ale jo, slo by to, cestou domu sem si to promyslel, neni to moc narocny) abych dost veci predelal a prepsal i tu mapu hlavni - s tim klikanim levym a pravym a kdy se ma co zobrazit atd. No, prace jak na kostele. |
|
|
|
| happz: zkus to vymyslet jinak... sam vidis, ze kdyz nejsme v primem kontaktu, dochazi casto ke zmatkum. jen si vem treba ty uniho navrhy, vzdyt jsme je, a to si priznejme, smetli ze stolu behem okamziku a pak uz slouzily pouze jako skicaky. |
|
|
|
| Chtelo by to nejaky poradny brainstorming, at si s nami uzije taky Uni. Ono ani pro me neni moc pekny kazdy tyden v Phu, ta stovecka se casem pekne pozna na kapse... |
|
|
|
| Závěry z poslední schůzky týmu WDK Games:
Účast: Mr.Spock, Jirka006, PVH, happz
Místo konání: Nescafé Cafe – Anděl
Časový rozsah: 17:30 – 19:45
Předně vy?lo najevo, ?e hlavním problémem jest fakt, ?e pravá ruka neví, co dělá levá. Z toho plyne mé částečné uspokojení nad skutečností, ?e jsem hned zpočátku formování tohoto projektu trval na tom, aby se lidé z týmu měli mo?nost alespoň čas od času setkávat osobně!
K samotné hře v?ak padlo nových rozhodnutí skutečně jen pramálo. Bylo ujednáno, ?e loďkami se budou na základní obrazovce pohybovat systémem, je? je velmi podobný waypointům z klasických real-time strategií.
Otevřena nadále zůstala otázka grafického rozhraní, je? se podstatě stala hlavním tématem odpoledne. Prozatímní závěr je takový, ?e já a Jirka006 se víceméně stavíme za to, aby hra byla co mo?ná nejúčelněj?í a nepraktičtěj?í, a to v přiměřených mezích i na úkor celkového grafického dojmu. Naopak PVH trvá na dodr?ení přesného LCARS designu, i kdy? by to mělo znamenat jistá omezení, resp. sní?ení komfortu, samotného hraní. Názor happze nebyl zcela zřejmý, jeliko? sezení opustil předčasně.
Jinak si přítomní ujasnili několiko drobností k multiplayeru a na druhou stranu ne zcela vyjasnili okolnosti kolem „System Info“, kde se takté? názory přítomných velmi li?ily. Jen tak jako by na okraj bylo potvrzeno, ?e pro hlavní hru (kampaň) nebude mapa galaxie v?dy náhodně generována, nýbr? bude jednotná a pokud mo?no přesně odpovídající „skutečnosti“.
Internetová prezentace projektu by, jak PVH slíbil, měla být hotova do dne?ní půlnoci, tak?e uvidíme…
Můj návrh: pojďme si stanovit jeden den v týdnu na pravidelné schůzky. Jak vidno, bylo by jich celkem zapotřebí, proto?e, jak se ukazuje, často někdo dělá něco úplně zbytečně, kdy? se např. týden moří nad nějakou věcí, která je v závěru třeba naprosto nepou?itelná, proto?e ji? dříve bylo rozhodnuto o něčem na ní závisející úplně jinak! |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 17. červenec 2002 19:29 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Zde je archiv v?ech mých příspěvků :
(je tam pro pořádek i ten jeden GUI screen)
http://www.sweb.cz/raptors/archiv.htm |
|
|
|
| OK. Mozna nebude od veci otevrit otazku BATTLESCREENU. Jen upozornuji, ze stretnuti dvou flotil na jednom poli GALMAP neznamena bitvu. Bitva je situace, kdyz jedna z lodi zacne strilet... v situaci s BATTLESCREEN pak jen v situaci, ze se stretnou na jednom poli na MAPSEC... i pak nejde o bitvu...protoze je zachována moznost komunikace, vyjednávání, spionáze, atp. Druhý problém BATTLESCREENU je, ze to cele komplikuje a tristi... no vice osobne. |
|
|
|
| No prave, kvuli tem vsem duvodum je opet battlescreen zbytecnost, az 'blbost'. Ale slo by udelat to, ze na battle screenu budou i objekty z mapsecu - rekneme policko, na kterem se setkaji lode, plus okolnich osm policek mapsecu. Tim by se v nem daly vyuzit i planety atd. - vsechno, co by s normalnim battlescreenem neslo.
Tak nevim, me by se battlescreen libil, ptze IMHO to odpovida rizeni bitvy - mate GALMAP, kde sledujete presuny flotil v galaktickem meritku. Pod nim lezi mapsec - system a jeho dynamika - presuny flotil a lodi, znazornovano symbolicky (tady ocekavam i obehy planet kolem svych hvezd, kdyz bude nejakej sibal hodne dlouho hledet na mapsec, mozna i nejaky srazky hvezd apod. :) No a pod tim lezi samotne rizeni bitvy - tady prave co lod, to jedno pole, plus dalsi objekty z pole, kde se bitva odehrava + prilehla pole - (boj na orbite? Snadne - vstoupite na stejne pole vedle planety, prepnuti na battlescreen [volitelne - moznost automaticke bitvy] a samotna bitva, vcetne takovych kras jako je boj v mlhovine, schovani se za planetu, unik do cervi diry atd. |
|
|
|
| Já původně myslel, ?e tohle jsme říkali o ůroveň vý?...Kdy? se flotila potká s flotilou na GalMap bude bitva na mapsec. Při va?m návrhu mi v podstatě uniká myčlenka mapsec. A navíc, říkali jsme něco o libůstkách jako boj za pou?ití orbitálních baterií (u battlescreen vypadává) nebo zmizení za planetou..(opět nelze) a tak bych mohl pokračovat. A hlavně mi připadá, ?e tři úrovně u? jsou poněkud moc a lidem, kteří nemají rádi extrémní slo?itost to nebude vyhovovat. Uni říká automatická bitva, ale uva?te, ?e někdo nebude chtít pojmout tři úrovně zobrazení, ale zato si bude chtít zabojovat. (to bych byl třeba já...) Zkrátka mi připadá, ?e třetí malou obrazovkou unikají krásy jako boj v mlhovině, schování se za planetu, únik do červí díry...atd. Připadá mi ?koda to zničit hned v začátku...Díky ?e uvá?íte muj názor...a zítra se mnou počítejte... |
|
|
|
| Uni: no, ja se pripojuji k moznosti pouzit battlescreen. Videl bych to asi takhle - na mape systemu se pohybuji planety, hvezdy a zastupne symboly pro flotily (cele!) Po vstupu dvou flotil na stejne pole, dojde k prepnuti na battlescreen a odehraje se bitva. Podle me to odpovida i v podstate rizeni bitvy v realu - preci jen mapa systemu nemuze obsahnout vsechny lode - pokud je opravdu bude nekdo stavet po desitkach do flotil - a na battle screenu by se pak daly organizovat ty odvazne formace apod.
No, libi se mi to, ale hlas lidu, hlas zBozi.
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|