|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 18. červenec 2002 20:14 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| http://www.sweb.cz/raptors/archiv.htm |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 18. červenec 2002 20:12 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Je?tě k těm obíhajícím planetám :
Jak u? jsem psal : Mů?eme na MAPSECTORU dodr?et buď velikosti a nebo vzdálenosti. Jinýmy slovy : Pluto má průměr 2300 km, Jupiter má průměr 142 984 km. To je 62 krát víc. Pokud by na MAPSECTORU bylo pluto 1 pixel tak by Jupiter musel být kruh o průměru 62 pixelů. A to nemluvím o tom, ?e průměr slunce (slunce je mimochodem spí?e men?í hvězda) je 1 392 000 km. To je 605 krát víc ne? má pluto. Slunce by tedy zabíralo celou obrazovku, zatímco Pluto by byl jeden pixel.
Pojďme dál.
Jestli?e bychom zachovaly tyto velikosti, tak by bylo Pluto od Slunce vzdáleno 2 592 174 pixelů (5 962 000 000 km). Při rozli?ení 800x600 by tedy hráč musel skrolovat přes cca 3000 obrazovek. Myslím, ?e tady bychom s pamětí nevystačili :-) a to nemluvím o trpělivosti.
Pokud by MAPSEC byl čtverec 80x80, pak by se daly simulovat vzdálenosti (Země 1AU, Jupiter 5AU ... Pluto 39,5 AU). Jeden čtverec by tedy byl 1AU. Pokud by slunce bylo na jednom poli cca 15x15 pixelů, tak by Jupiter zabíral jeden a půl pixelu a byl by spolu se Saturnem jedinými viditelnými planetami. V?echna vesmírná tělesa by tedy musela zabírat schématicky právě jedno pole na MAPSECU. Slunce, Jupiter, Země i Pluto. Pak by bylo mo?né simulovat oběh planet.
Navíc některé měsíce jsou vět?í ne? některé planety. Ganymedess (Jupiter) má průměr 5268 km a je tak vět?í ne? Merkur a Pluto a téměř dosahuje velikosti Marsu.
Myslím se, ?e simulovat oběh planet je sice dobrý a hezký nápad, ale bohu?el neproveditelný. Pokud někoho napadne lep?í ře?ení ať ho navrhne. Já jsem v?ak pro jednoduchý model MAPSECU :
Velikost cca 10x10 a? 50x50 (podle velikosti soustavy) (BTW skrolovatelný)
Uprostřed hvězda (1..3) a okolo planety. Vzdálenosti od hvězdy by byly dodr?eny pouze schématicky a ka?dá planeta by zabírala pouze jedno pole (Jak je to vidět na mém návrhu TACTICALSCREEN). Měsíce do průměru 1000 km by se vůbec nezobrazovaly (Saturn má takových asi 13), měsíce do 3000 km by se zobrazovaly po kliknutí na planetu, kdy by se objevil výběr, zda-li hráč chce vybrat planetu, nebo jeden z men?ích měsíců a měsíce nad 3000 km by se zobrazovaly jako malé planety vzdálené jedno, max. dvě pole od své planety. (BTW tento systém je?tě na TACTICALSCREENU není znázorněn, je tam celá soustava na jedné obrazovce a v?echny měsíce jsou „součástí“ svých planet, jako to nyní navrhuji pro měsíce men?í ne? 3000 km). V mém archivu u? by měl být nový návrh TACTICALSCREENU.
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 18. červenec 2002 20:11 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Taky mě napadá, ?e Borgové by mohli slou?it jako „katalizátor“ nebo „nápověda“. Abych to vysvětlil:
Pokud by hráč hodně zaostával ve vojenské produkci, co? by se později ve hře mohlo projevit jako velká chyba, proto?e by neměl ?anci proti Dominionu (jeho? útok by mohl být také ovlivněn v rozmezí několika let, v závislosti na připravenosti hráče), tak by se objevila zpráva, ?e jednu z lodí přenesla bytost Q do sektoru J25 a tam se setkala s borgskou krychlí. Hráč znalý dílů „Q who“ a „The best of both worlds“ okam?itě zpozorní a začne zbrojit. Okolnosti z „The best of both worlds“ by pak vůbec nemuseli nastat, nebo by krychle nebyla tak silná (zničila by jen 5 lodí místo 40 jako v seriálu).
Pokud by v?ak hráč zbrojil a? moc a bylo by nebezpečí, ?e ovládne celou Galaxii jen tak, vyhladí Klingony, Romulany atd. Tak v zájmu zachování aspoň elementární ST timeline by bez varování zaútočila borgská krychle a zničila by třeba 40 lodí. Pokud by ani to nepomohlo, zaútočila by dal?í (first contact). Samozřejmě, ?e by nebylo účelem zdevastovat ekonomiku dobře hrajícího hráče, ale jen trochu upravit podmínky aby se hra nestala moc jednoduchou.
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 18. červenec 2002 20:10 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Tak mě napadá orientační rozdělení hry na 3 období.
(Teoretické rozdělení pro hru za Federaci)
1) Období, kdy se začínající Federace potýká s men?ími nekoordinovanými nepřáteli jako Gornové, Lyrané, Hydrané atd. Vzkvétá průzkum a obsazování nových světů. Proti Federaci, která sdru?uje několik ras, nemají ojedinělí nepřátelé vět?í ?ance. Pokud si hráč dá pozor a nezačne válku na více frontách, neměl by mít problémy.
2) Období, kdy Federace narazí na pevné hranice jiných mocností (Romulanů,Klingonů,Cardassianů atd.) a dal?í průzkum a expanze u? není tak jednoduchá. Tato impéria u? jsou adekvátním protivníkem pro celou Federaci. Rasy, ?ijící na nyněj?ím území Federace byly připojeny nebo pora?eny. V tomto okam?iku ji? hraje velkou roli diplomacie, politika a ?pioná?, proto?e válka s více ne? jedním protivníkem by se ve vět?ině případů rovnala jisté porá?ce. Hra je nyní orientována na dr?ení hranic, výzkum a diplomacii.
3) Červí dírou přichází mocnost, která ovládá celý jeden kvadrant : Dominion. Jeho síly by měli zhruba dvakrát a? třikrát převy?ovat sílu samotné Federace a ře?ením by bylo spojenectví s Romulany,Klingony atd. Úkolem hráče by tedy bylo na diplomatickém poli získat pro Federaci zbylé mocnosti Alfa a Beta kvadrantu a pak na poli válečnickém vést rozsáhlé válečné operace, jak na svém území, tak hluboko v gamma q.
4) Pokud se hráči podaří porazit Dominion. Tak teoreticky ovládá 1/2 a? 3/4 galaxie. Posledním „úkolem“ by tedy bylo sjednotit celou galaxii v boji proti Borgům v Delta q. Co? u? by po boji s Dominionem neměl být problém.
(BTW pokud by se situace s Dominionem vyvíjela nebezpečně, bylo by jedno z mo?ných ře?ení i to, ?e by hráč červí díru uzavřel a oddálil tak kontakt s Dominionem o několik let. Do té doby, ne? konvenční hranice Dominionu zasáhnou a? do alfa q. Toto ře?ení by v?ak bylo mo?né pouze při vysokém levelu ve výzkumu hvězdné manipulace.)
Hra by ?la samozřejmě „vyhrát“ i velkou převahou ve výzkumu. Například v temporální mechanice. Je samozřejmé, ?e pokud by se Federaci podařilo vyvinout časový pohon, získala by takovou výhodu, kterou by ostatní rasy nebyly schopny neutralizovat.
Předchozí model lze aplikovat i pro hru za Klingonské impérium nebo za Romulanské hvězdné impérium atd. Pouze s malými změnami v parametrech, cílech a postupech.
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 18. červenec 2002 20:09 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Já bych naopak řekl, ?e BATTLESCREEN dává hře přesně ten rozměr, který jí chyběl. GALMAP pro warp a globální věci, MAPSECTOR pro správu planet a systémů a BATTLESCREEN pro kontakty mezi jednotlivými loděmi a flotilami.
Samozřejmě, ?e dost věcí (transport,hail...) lze provádět u? i v rámci MAPSECTORU.
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 18. červenec 2002 20:09 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Jirka006 : samozřejmě, ?e setkání dvou flotil na jednom poli MAPSECTORU neznamená boj na BATTLESCREENU. Ale do jisté míry to zále?í na vztahu ras, kterým ty flotily patří. Pokud se setká flotila „lidí“ a „Vulkánců“ pak samozřejmě nedojde k boji. Ale pokud se setká flotila Federace s flotilou Klingonů, se kterými je Federace momentálně ve válce, tak Klingoni nedají hráči jinou mo?nost, ne? boj. Naopak pokud se setká flotila Romulanských nákladních lodí s válečnou flotilou Federace, tak asi Romulané boj začínat nebudou. Chtěl jsem říct, ?e mezi MOVE TO SECTOR a ATTACK ON SECTOR je rozdíl a zaútočit lze i poté, co se lodě do sektoru pouze přesunuli. |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 18. červenec 2002 20:08 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| PVH : ad libůstky :
Boj za pou?ití orbitálních baterií : není problém, pokud flotila kotví na orbitě planety s orbitálními bateriemi, základnami, zbraňovými platformami a satelity a je napadena nepřátelskou flotilou (vstupem na stejné pole v MAPSECTORU, tj. na pole planety), tak se boje zúčastní i statické obrané stanice planety. A jako pozadí bitvy mů?e být místo vesmíru s hvězdami třeba záběr na planetu. Ov?em nevylučuji, ?e by jeden BATTLESCREEN mohl zabírat celkem 9 polí MAPSECTORU. To je zajímavé ře?ení.
Zmizení za planetou : tento manévr sice mů?e vypadat hezky v seriálu, nebo v simulátoru typu Bridge commander, ale v tahové strategii jako Evolution to nic neře?í.
Boj v mlhovině : Pokud se boj odehrává v sektoru (tedy jednom poli GALAXYSCREENU), nebo na jednom poli MAPSECTORU, kde je mlhovina, tak boj samozřejmě probíhá v mlhovině. Otázka je velikost mlhoviny. Mů?e zabírat celý jeden sektor, ale i pouze jedno pole na MAPSECTORU ? Tedy zhruba velikost planety ? Osobně bych se přikláněl pro mlhoviny velikosti celého sektoru.
Únik do červí díry : dal?í věc co hezky vypadá v seriálu. Kolik červích děr je v galaxii známo ? Já vím o jedné stabilní a o dvou nestabilních, které se kdy v ST objevily a byly dost velké na průlet lodi. (Nepočítám-li borgské transwarpy :) Únik do červí díry je tak okrajová mo?nost, ?e nemá smysl se s ní při této diskusi zaobírat. Pokud hráč pou?ije takový manévr párkrát za celou hru, bude to akorát :-) A pokud bude chtít loď s BATTLESCREENU uniknout, tak hráč stiskne EMERGENCYWARP a loď se přesune na jiné políčko na MAPSECOTRU (třeba). Pokud se bitva bude odehrávat na poli s červí dírou, tak prostě je?tě mimo mo?nost EMERGENCYWARP, bude mít mo?nost ESCAPETHROUGHWORMHOLE. Pokud loď při bitvě dostane takový příkaz, tak se přesune na druhý konec červí díry.
|
|
|
|
| myslí?, ?e stránky teamu jsou nutné?? |
|
|
|
| jirka006: pvh mi je uz poslal, ale musim do nich doplnit vsechny texty, obrazky atd. navic v soucasne dobe dokoncuji tymove pages, takze se mi to zvajmne trochu kereje |
|
|
|
| PVH, Mr.Spock: Tak jak to vypadá s www stránkami? ;-) |
|
|
|
| Spravne by mel byt KOMPLETNI navrh hry vytvoren JEDNOU osobou, ostatni by meli posleze ten navrh hodnotit, ale je za nej zodpovedny pouze autor - jen na nem zalezi, jak bude vysledny navrh vypadat, jak moc se necha presvedcit argumenty ostatnich. Ohledne navrhu systemu a vlastne cele hry ma posledni slovo - ostatni se muzou maximalne snazit ho presvedcit. A kdo to je? |
|
|
|
| Happz: Nevím jak tobe, ale mi prijde, ze tu proste chybi jedna osoba, ktera by ukoncila nektere nekonecne debaty tim, ze by proste rozhodla jak dal... ;-) |
|
|
|
| Vsak ja se nehadam, jen sem predestrel svuj nazor napr. na ten scrolling - 3. zpusob mi opravdu prijde uz 'navic' Nesouhlasim, ale napisu to.
Ano ano, behem testovani mam pocit, ze to cele bude predelavat znova :) |
|
|
|
| Pánové, to je ?ílenství co tu předvádíte... ;-) Nehádejte se, nemá to smysl.
1) 2.level hra byla snad dohodnutá. Battlescreen přichází v úvahu, dle mého, snad jen ve chvíli, kdy budou 3D souboje, ale to zatím neplánujeme.
2) Shrnu co mám dojem je vysledkem vcerejska:
A) Pohyb(scrolling) na galmap/mapsec: my? (obě tlačítka), kurzorové klávesy, alternativně my? (tlačítka na LCARS...prozatím umístěna v levem dolním rohu na li?tě LCARS).
B) MAPSEC: 1 pole = 1 objekt (planety i více)...tedy na proporcionalitu ka?leme! Lodě přece mů?ou mít dostřel 1-3 čtverce a konec.
C) Kompromic ad sysinfo: MINIMAP bude pri vyberu lodi na sysinfo zobrazovat info k vybranému objektu
D) PVH udela ASAP design stránek, Mr.Spock a já uděláme obsah.
Vsichni: Nikomu a nicemu nepomuze, kdyz se budeme hadat a kazdy zustane jen na svem stanovisku. Je treba hledat rozumne kompromisy. Urazeni se proto, ze snad byl napad "odmitnut" nema smysl. Krom toho vsechny napady se mohou pouzit - treba pozdeji. Pokud na to neni nekdo pripravenej, tak by si mel rozmyslet, proc tu je. V prubehu testovani se budou veci 1000x menit, takze na to stejne budte pripraveni. Pokud se zasekne jeden klicovy clovek, zasekne se cely projekt. Tak to mejte na pameti! Ke vsemu je potreba pristupovat s otevrenou hlavou!
|
|
|
|
| Ja sem pro, klavesy a mysdlo staceji, IMHO je to skoda mista. A s obema stisknutyma rikas? No, uvidime... |
|
|
|
| to u? jsi asi ode?el, pánové mě umlátili a "donutili" mě abych kromě toho, ?e se mapa bude posouvat klávesama, a my?í s oběma stisknutýma tlačítkama (doufám ?e to neni problém), zru?il posuvný "úhelník" (svisý a vodorovný pruh, těsně vedle mapy) a vytvořil čtyři tlačítka up, down, left, right, a umístil je na nejspodně?í li?tu GUI, jako třetí systém posouvání mapou. Podle mě je zbytečný, za předokladu, ?e bude (jako ?e bude!) manuál ve formátu PDF. Scroll my?í? Ano stisknutá obě tlačítka. Scrol klávesnicí? Ano kurzorové klávesy. Nic jiného podle mě není potřeba, zvlá?ť kdy? to po?kozuje grafický dojem... |
|
|
|
| hppz: proto to bylo v uvozovkach... |
|
|
|
| PVH: jakej?? ted jsem mimo.
Mr.Spock: Kreslit? Nic kreslit nebudes. Od toho je tu 2D grafik, kterej nachysta komponenty, a engine hry. Ty akorat okotujes a popises jednotlive systemy a mapu samotnou. Zejtra ti poslu navrh, uvidis sam. |
|
|
|
| to je v podstatě připomínka ke scrollingu. Vím ?e je doře?enej, ale přesto chci tu my?lenku zapsat. ...Podle mě nemá smysl ke dvojitýmu systému scrolování s nepo?kozenou grafikou přidávat systém třetí, kterej grafiku zkazí... |
|
|
|
| happz: no proste neco:-). ja muzu tu galaxii zacit "kreslit" klidne nekam do psp, ale radeji bych to delal uz alespon trochu nacisto. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]

|