|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 19. červenec 2002 20:04 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Jirka006 : no dyť to taky mělo vyznět tak, ?e to je blbost :-) chtěl jsem jen naznačit, ?e to tak je :-) (to s dodr?ováním poměru a vzdáleností planet) |
|
|
|
| Tak to ne, Uniho potrebuju na konzultace :) Ani netusi, co problemu mi zpusobuje svymi ruznymi navrhy, a jak se je snazim resit :) A zatim i vcelku resim. Maly priklad za vse: nedavno se tu nekdo zminil o nejake pametove narocnosti na ulozeni mapy v pameti. No, to byl argument. Ale: kolik sektoru z te mapy se opravdu pouziva? Kouknete se na navrh GALSCREENu od PVH, na tu mapu. Kolik sektoru je pouzivanych? Dost male procento, a vzhledem k tomu, ze mapa bude mit (asi) rozmety maximalne 2^16 x 2^16 sektoru, tak pokud to nekdo pouzije, dost zaflaka pamet. Nu, a nakonec se zrodil systemek na ukladani pouze potrebnych - obet CPU na ukor pameti, ale v tzv. mrtvem case - server prijme data od klienta, ze ukoncil tah. Okamzite odesle pokyn dalsimu hraci, aby hral, a nez pijde dalsi konec tahu, nema v podstate co delat - mrtvy cas. A tady se muze bavit vsim moznym - uklidem, stepovanim, vysivanim krajek... :)
Zaverem - ac Uni neumi C, umi programovat, coz je tady dost problem, a je to na tech navrzich videt.
Sprava sektoru: radsi bych spravu systemu. A ty pomery se dodrzovat budou - sice ne presne na desetiny, ale tak, aby to bylo aspon castecne videt. |
|
|
|
| Ad správa planet/systémů:
Není mi jasné jestli spravovat systémy (BOTF) nebo jednotlivé planety. Kloním se spí? k systémům, ale to není ?ádná zasadní věc. Kontrola bude moci být aktivována přímo z mapsecu/galmap a nebo té? ze SYSCONu...kde bude hrac moci prechazet mezi jednotlivymi sparvovanymi systemi/planetami.
Obdobně to platí i pro ostatní MANCONy... ne? |
|
|
|
| Uni: dodatek: Dle meho je dodrzovani pomeru a vzdalenosti BLBOST na ukor hratelnosti... Ostatne na schuzce jsme se na tom vyjimecne shodli, nemam pravdu? Proste to nejde...zapomen na to. Ma to bejt hra a ne presna simulace. Clovek se u toho ma trochu bavit...
Konecne jsem sehnal MOO2 i Armadu 2 takze se budu nechat pristi tyden inspirovat temito dvema "skvosty". ;-) |
|
|
|
| Uni: Jsi neoblomnej... ...návrhy to jsou zajímavé... ale pořád jsi mne nepresvedcil, ze to neni na ukor hratelnosti... vzhledem k tomu, o kolik veci se ve hre budes muset starat je battle screen proste navic... jsem zatim jednosznacne pro boj primo na mAP SEC. K Tvym grafickym navrhum... mozna bys mel vyckat az PVH udela verzi 2... mozna ze to bude hezci...
Myslim, ze je cas aby se nekdo vrhnul do pripravy scenare k aspon jedne kampani. Od toho se tez muzou vyvijet nove pozadavky. Uni, nechces se toho ujmout?
Ad celo denni schuze... mozna bychom mohli neco zorganizovat, ale ne driv nez v srpnu... to bychom mozna mohly vyrazit i mimo Phu, ne? |
|
|
|
| ...tzn., ta prace se jiste neztrati |
|
|
|
| pvh: na strankach tymu jsem zacal delat jiz drive, protoze herni stale nebyly, a tak je chci uz jednoznacne doklepnout. nehlede na to, ze informace na nich budou vlastne obdobne. |
|
|
|
| Anebo vyrazit za mnou na talker Arda :) |
|
|
|
| Uni: Jsem pro, ale musime se dohodnout a u nas nesmi byt bourka - pak mi jde spojeni do haje :) |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 18. červenec 2002 20:49 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| No uvidíme co na to budou říkat, a? si přečtou moje příspěvky :-) |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 18. červenec 2002 20:48 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Co se aspoň domluvit někdy na hodince někde na chatu ??? třeba na XKu ? Jako?eto prakticky jediné mo?nosti realtime komunikace mnou ?? Myslim si, ?e by se tam taky dalo dost vyře?it a mě to přijde desetkrát levnějc ne? cesta do Prahy.... |
|
|
|
| Jo, a asi tam zakomponuju trosku astrofyiky - dynamika hvezdnych systemu apod. at se nemusi vsechno pracne vypisovat, engine si spocita par veci predem z nekolika parametru.
Mr.Spock: zanedlouho dostanes (i vy ostatni k nahledu) navrhy popisu systemu. |
|
|
|
| Uni: jo, byl zavrhnut bez Tebe, a dokonce i se mnou. Ja bych ho rad mel, ale jich je vic :( IMHO se ho stejne dockame - az budu mit volno, napisu ho volitelne (bohuzel, az budu mit volno...) |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 18. červenec 2002 20:28 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| v tom archivu se koukněte hlavně na ty nový obrázky ! |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 18. červenec 2002 20:27 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| nemám teď čas to číst v?echno :-( ale jestli se dozvim, ?e jste ten BATTLESCREEN zase zavrhli beze mne, tak se děsivě rozčílím :-)) |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 18. červenec 2002 20:24 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 18. červenec 2002 20:22 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Tak..doufám, ?e jsem vám přidělal trochu práce aspoň na chvíli a zbude mi čas na přečtení toho co jste napsali vy :-))) a URČITĚ se koukněte na muj archiv... najdete tam v?e důle?ité :) |
|
|
|
| Uni: obyhani planet bylo zakonceno smaijlikem - ja osobne to behem nejblizsich 30 verzi teda neplanuju, a pokud se toho nekomu zachce, at si to napise sam, na praci mam lepsi zabavu. Melo to by6t spis jen pro takovou ilustraci, co vsechno muzeme pachat... |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 18. červenec 2002 20:14 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| http://www.sweb.cz/raptors/archiv.htm |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 18. červenec 2002 20:12 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Je?tě k těm obíhajícím planetám :
Jak u? jsem psal : Mů?eme na MAPSECTORU dodr?et buď velikosti a nebo vzdálenosti. Jinýmy slovy : Pluto má průměr 2300 km, Jupiter má průměr 142 984 km. To je 62 krát víc. Pokud by na MAPSECTORU bylo pluto 1 pixel tak by Jupiter musel být kruh o průměru 62 pixelů. A to nemluvím o tom, ?e průměr slunce (slunce je mimochodem spí?e men?í hvězda) je 1 392 000 km. To je 605 krát víc ne? má pluto. Slunce by tedy zabíralo celou obrazovku, zatímco Pluto by byl jeden pixel.
Pojďme dál.
Jestli?e bychom zachovaly tyto velikosti, tak by bylo Pluto od Slunce vzdáleno 2 592 174 pixelů (5 962 000 000 km). Při rozli?ení 800x600 by tedy hráč musel skrolovat přes cca 3000 obrazovek. Myslím, ?e tady bychom s pamětí nevystačili :-) a to nemluvím o trpělivosti.
Pokud by MAPSEC byl čtverec 80x80, pak by se daly simulovat vzdálenosti (Země 1AU, Jupiter 5AU ... Pluto 39,5 AU). Jeden čtverec by tedy byl 1AU. Pokud by slunce bylo na jednom poli cca 15x15 pixelů, tak by Jupiter zabíral jeden a půl pixelu a byl by spolu se Saturnem jedinými viditelnými planetami. V?echna vesmírná tělesa by tedy musela zabírat schématicky právě jedno pole na MAPSECU. Slunce, Jupiter, Země i Pluto. Pak by bylo mo?né simulovat oběh planet.
Navíc některé měsíce jsou vět?í ne? některé planety. Ganymedess (Jupiter) má průměr 5268 km a je tak vět?í ne? Merkur a Pluto a téměř dosahuje velikosti Marsu.
Myslím se, ?e simulovat oběh planet je sice dobrý a hezký nápad, ale bohu?el neproveditelný. Pokud někoho napadne lep?í ře?ení ať ho navrhne. Já jsem v?ak pro jednoduchý model MAPSECU :
Velikost cca 10x10 a? 50x50 (podle velikosti soustavy) (BTW skrolovatelný)
Uprostřed hvězda (1..3) a okolo planety. Vzdálenosti od hvězdy by byly dodr?eny pouze schématicky a ka?dá planeta by zabírala pouze jedno pole (Jak je to vidět na mém návrhu TACTICALSCREEN). Měsíce do průměru 1000 km by se vůbec nezobrazovaly (Saturn má takových asi 13), měsíce do 3000 km by se zobrazovaly po kliknutí na planetu, kdy by se objevil výběr, zda-li hráč chce vybrat planetu, nebo jeden z men?ích měsíců a měsíce nad 3000 km by se zobrazovaly jako malé planety vzdálené jedno, max. dvě pole od své planety. (BTW tento systém je?tě na TACTICALSCREENU není znázorněn, je tam celá soustava na jedné obrazovce a v?echny měsíce jsou „součástí“ svých planet, jako to nyní navrhuji pro měsíce men?í ne? 3000 km). V mém archivu u? by měl být nový návrh TACTICALSCREENU.
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|