|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
|
| happz: ad MAPSEC: já nevím, mě se prostě líbí současná IPI verze MAPSECu. Neříkám, ?e má své zápory, ale má i své klady... má? přehledně v?echny lodě a rovnou si je manévruje? a seskupuje?... v tom druhém modelu mi nějak nedochází jak se třeba budou lodě seskupovat do flotil... v současném modelu je prostě mů?e? označit a přiřadit je k sobě... jak jsme o tom tenkrát mluvili na té zahrádce ve ?těpánské... ale jak to bude? dělat v BS (battlescreen) systému? V?dy je v?echno udělat, ale tohle mi přijde nejintuitivněj?í... |
|
|
|
| happz: to je blbé, ?e tu nejsi v srpenci... jsi příli? klíčová postava ;-)) |
|
|
|
| Jo, a brainstorming: urcite, klidne vicedenni, problem je s ubytovanim, a s acsem - 11-25. srpence tu nebudu, ani dosazitelny pres inet, takze bych se jedine nezucastnil. |
|
|
|
| Jirka: presne tak. Pokud je MAPSEC tak, jak je ted v IPI, je BATTLESCREEN zbytecny. Tady jde ale o to, ze by bylo IMHO (a podle Uniho) lepsi MAPSEC upravit a dodat BATTLESCREEN. Jenze zastancu soucasne IPI verze je vic, a tak holt nic nenadelame. Nase argumenty jsme prednesli, vcetne moznych reakci na PVHho 'vychytavky' boje u planety apod. a tim to zatim konci. IMHO doufam, ze mi (a PVH pro grafiku) jednou zbyde cas a budu moct pridat BATTLESCREEN. Nicmene, oficialni je IPI verze. |
|
|
|
| Uni: Jedním z důvodů, proč NE battlescreenu je, ?e při zachování systému MAPSECu 1 loď = 1 čtverec je battlescreen zbytečný. Jiná situace nastává, pokud by na MAPSECu bylo do 1 čtverce napakováno víc lodí (je jedno jestli stejných nebo různých). Tedy má-li MAPSEC zůstat tak jak se o tom doteď hovořilo, tak battlescreen nedává smysl!
Je-li ov?em MAPSEC komponovaný jinak, tak jde o něco jiného, potom bude battlescreen nutný. Problém je v tom, ?e mi připadá, ?e naprosto ignoruje? obecně přijatý systém MAPSECu(aspoň doufám, ?e obecně přijatý... celou dobu je to tak napsané v IPI, jako? to nebylo zpochybněno ani na ?ádném srazu, kterého jsem se účastnil). Mýlím-li se, prosím o opravu.
|
|
|
|
| PVH & Mr.Spock: Jak to vypadá z webem? |
|
|
|
| Ad schuzka: Jsem pro celodenní, resp. vikendovou schuzku - brainstorming. I kdy? vím, ?e to není ideální, nabízím svůj kutloch jako debati?tě u počítače... nejbli??í termín je v?ak pro mne asi 2. týden v srpnu. |
|
|
|
| Musím říci, ?e čím déle zde probíráme téma celodenní schůzky, tím více se mi tento nápad zamlouvá a předev?ím jeho vylep?ená několikadenní varianta. Myslím, ?e pro stále studující by nemělo být období prázdnin nijak nevhodné, problém v?ak nastává v případě výdělečně činných osob. Zkusme se tedy nějak dohodnout na pro v?echny co mo?ná nejpřijatelněj?ím termínu. Mám dojem, ?e by bylo celkem přínosné sejít se v přátelském kruhu kolem počítače, abychom tak mohli v?echny své návrhy rovnou zaznamenávat a pokusit se je i pokud mo?no za přispění v?ech zúčastněných přímo realizovat alespoň do jakés takés grafické podoby, na které by bylo mo?no se obecně shodnout. |
|
|
|
| asi jo....ale pro dvě úrovně hraje PŘEHLEDNOST... |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 20. červenec 2002 20:56 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| PVH : ale zapomíná?, ?e čím vět?í MAPSECTOR tím vět?í slo?itost... při BATTLSESCREENU by se MAPSECTOR mohl vejít klidně na jednu obrazovku... je to trochu začarovaný kruh... |
|
|
|
| Uni, omlouvám se předem, pokud bych snad argumentoval něčím, co jsi vyloučil ve svém proslovu, jsem natolik líný, ?e jsem ho bohu?el nedočetl celý...
Já mám pocit, ?e ty přidává?, jedno zobrazení, které je tu navíc. (podle mého) Proč by lodě měly střílet od planety k planetě, takový dostřel se nekoná, prostě to nejde. Mapsec je scrollovatelná (aspoň myslím ?e jsme se tak dohodli) a funguje to tam tak, ?e jedno pole := jednomu objektu. A tak mapa mů?e být dosti veliká. Flotily na mapsec jsou odli?eny očíslováním jednotlivých lodí jako třeba v AoE...(tam ov?em číslujeme koníčky a ne lodičky) Ubráním jednoho zobrazení ubíráme nepřehlednosti a TO je důle?ité!! Pro správu sektoru je tu SECCON a na boje a formování flotil mapsec. pro pohyb flotil Galmap. Dal?í zobrazení prostě postrádá smysl...díky za tvuj čas.
Happz: Já taky programuju a na mě jsi zapoměl...:'-( |
|
|
|
| Uni: pochvala i kritika :) Sice pekny, ale ty to takrka chrlis, a kdo to ma stihat procitat a tak nejak implementovat? A kdo z tech ostatnich tusi, co takoveho programatora ceka? No, jenom dalsi programator :)
Celodenni brainstorming, to by bylo neco... |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 19. červenec 2002 20:12 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| BTW pokusim se tedy sesmolit návrh scénáře.... |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 19. červenec 2002 20:09 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Tedy, okolnosti okolo BATTLESCREENU mě donutily takřka k sepsání něčeho jako závěrečné řeči u soudu :-)
Na začátek bych se chtěl předem omluvit za to, pokud v textu uvedu něco co není pravda. Upozorňuji, ?e mi jde o to nejlep?í pro projekt a ne prosadit návrh proto, ?e je můj.
Třetí zobrazení (BATTLESCREEN) jsem navrhoval z několika důvodů. V tomto textu se snad dostanu k tomu, abych nějaké vyjmenoval. Pohyb a boj lodí na TACTICSCREENU bude vypadat hrozně nereálně. U? samo zobrazení hvězd a planet bude spí?e schématické a pokud se mezi tím budou je?tě pohybovat malé lodě, létat od Merkuru k Jupiteru, schovávat se za Marsem atd. tak to realističnosti nepřidá. Představte si dostřel phaserů od Země k Saturnu. Také manévry při bojích se neodehrávají za plného impulzu, kterým se dá doletět např. od Slunce k Zemi za 32 minut. Ale hlavně za pou?ití manévrovacích trysek, které zdaleka nemají takovou sílu a lodě se tak pohybují mnohem „pozem?těj?ími“ rychlostmi jako třeba 1000 km/s. Aspoň tak se to jeví mě. Stačí se podívat na jakoukoliv bitvu ve ST. Pokud by loď letěla max. podsvětelnou rychlostí (full impulse = 1/4c), tak by při dostřelu phaserů 300 000 km, zmizela za 4 sekundy z dostřelu. Lodě se prostě pohybují při boji mnohem men?ími rychlostmi a na mnohem men?í plo?e, ne? A) při letu warpem B) při letu skrz soustavu pomocí impulzních motorů. Co? přesně vystihuje onen třetí způsob zobrazení.
Navíc pokud vezmeme v potaz jednotky (lodě), tak v podstatě existují tři typy jednotek 1) samotná loď 2) flotila lodí stejného typu 3) flotila lodí různého typu. Samotná loď by měla jít ovládat ve v?ech typech zobrazení normálně a flotila lodí stejného typu celkem také. Ale flotila lodí různého typu (resp. různé třídy)? Na GALMAPU se mů?e pohybovat jako celek. Ale jsem pro aby se mohla pohybovat jako celek i na MAPSECTORU. Pokud se toti? boje budou odehrávat u? na úrovni MAPSECTORU, tak bude, dle mého názoru, docela velký problém jak A) se vejde několik flotil STEJNYCH lodí do MAPSECTORU a/nebo B) Jak se bude počítat po?kození a parametry pro flotilu RŮZNÝCH lodí na jednom poli. Podle mě by se i na MAPSECTORU mohli pohybovat v?echny typy (loď,flotila stejných i flotila různých lodí) a na jednom poli by mohl být libovolný počet objektů. Např. Planeta,malý měsíc (do 3000km),orbitální stanice,samotná loď a třeba dvě flotily. Po kliknutí na sektor v MAPSECTORU by se objevilo dialogové okno, který by uvedlo v?echny polo?ky, které se na daném poli nacházejí a nabídlo by výběr, kterou z nich vybrat jako aktivní např. pro pohyb.
Jak u? jsem psal, tři zobrazení podle mě přesně vystihují roviny pohybu po ST vesmíru. Nabízí se tu analogie se třemi druhy pohonu (warp, impuls, trysky). Je důle?ité přesně stanovit hranici, kde se promy?lenost, hloubka a komplexnost mění v zbytečné komplikace a slo?itost. Ale tato hranice podle mě nele?í u? mezi MAPSECTOREM a BATTLESCREENEM. To, ?e je pro i Happz mě utvrdilo v tom, ?e je nutné tuto poměrně zásadní věc dobře probrat a zodpovědně rozhodnout. Samozřejmě, ?e bude nutné dělat kompromisy, ale kompromis podle mě není, ?e někdo něco navrhne a ostatní to bez jeho přítomnosti zamítnou. To, ?e nejsem z Prahy je samozřejmě komplikace a Mr.Spock věděl proč chce pouze lidi z Prahy. Ale je mo?né udělat kompromis i zde. Mezi StarNetem a Prahou je pro mě adekvátní kompromis realtime chat jako třeba Xko. Jistě, u stolu v reálu se toho vyře?í mnohem víc, rychleji a názorněji. Ale pro mě by cesta do Prahy znamenala cca 200,- a to nemluvím o cestě autobusem. Nechci ze sebe dělat chudáčka ani netvrdím, ?e v autobuse zvracim, ale řekněme, ?e tříhodinová cesta karosou mi dvakrát dobře nedělá. Ale to by bylo to nejmen?í. Byl bych ochotný do Prahy přijet, ale musel by to být aspoň JEDEN celý den brainstormingu. Z mého pohledu je dvouhodinová diskuze v restauraci naprosto smě?né vyhození peněz a času. Navrhoval jsem i více dní, kdy bychom se scházeli ka?dý den třeba v devět a ve dvě odpoledne a takhle bychom třeba pět dní debatovali. To by pro mě bylo ideální ře?ení, ale to by zas nevyhovovalo jiným. Proto navrhuji ten chat. Sice nesimuluje řádné dialogy a dost se tam skáče do řeči, ale je to lep?í ne? nic. Jinak nejbli??í mo?nost setkání vidím na Pentaconu.
Mimochodem jediný důvod proč „levá ruka neví co dělá pravá“ jsou právě ty schůze. Navíc nejsem jediný, kdo tam chybí. V?dy se kromě mě najde někdo, kdo tam nepřijde. A zavedením dal?í hladiny, kromě StarNetu, na které se dělají rozhodnutí, způsobuje onu „nesynchronitu“.
Samozřejmě, ?e není nutné se „seknout“ hned u tohoto problému, ale vzhledem k tomu, ?e tady někdo říkal, ?e u? to bude programovat, tak jsem to chtěl vyře?it co nejrychleji. Nerad bych se toti? do?il toho, ?e a? to bude naprogramované jinak, tak se jakékoliv jiné návrhy odbudou slovy ...?e u? je to tak, jak to je...
Návrh, ?e by měl existovat jeden ?éf, který by po předlo?ení v?ech návrhů udělal konečné rozhodnutí, vybral jednu z mo?ností nebo udělal kompromis, je dobrý, ale dost popírá demokratickou systém, na kterém je zatím WDK stavěno. Já osobně nemám nic proti tvrzení, ?e v určitých chvílích je rozhodnutí JEDNOHO člověka nejlep?ím ře?ením, ale historie nás poučila o stovkách chyb, které tento systém způsobil. Demokracie je ?patný systém, ale nic lep?ího neznáme. V na?em teamu se bohu?el IMHO nenachází ?ádný člověk, který by byl tak nestranný a zku?ený, aby taková rozhodnutí mohl dělat sám. Navíc jsme v?ichni dost silné osobnosti a já osobně bych z ostatních členů WDK nebyl schopen vybrat nikoho, kdo by takové věci rozhodoval, proto?e si myslím, ?e jsme si tam v?ichni rovni. Snad jedině Mr.Spock z pozice Project leadera by mohl tuto funkci zastat. Ale i tak, by k takovým rozhodnutím mělo docházet a? následně po přednesení v?ech názorů a prezentaci v?ech mo?ností. Co? se v tomto případě nestalo. Navíc má určitě ka?dý z nás určitý subjektivní názor na to, jak bude hra vypadat a podle toho by pak rozhodoval.
Potom bych se také chtěl ujistit, ?e v?ichni kteří tu argumentují proti, četli v?echny příspěvky, které se problematiky týkají. Uznávám, ?e moje texty jsou dlouhé, ale pokud je někdo nečte s my?lenkou, ?e to ze své pozice v teamu nemá zapotřebí, tak by pak ale neměl zasahovat do diskusí, které se toho problému týkají. Proto?e pokud to tak je (a já doufám, ?e ne), tak mů?eme začít od začátku. Jinými slovy doufám, ?e v?ichni, kteří se chtějí podílet na tvorbě systému hry, čtou v?echny příspěvky. Teď nemyslím zrovna můj seznam lodí, ale třeba můj příspěvek o systému mapy atd. Samozřejmě, ?e KA?DÝ má právo vyjádřit svůj názor, ale pokud si nepřečetl dokumentaci, tak mů?e být třeba proti věcem, které se u? vyře?ili a ani o tom nevědět. Byl bych tedy rád aby v?ichni, kteří nesouhlasí s BATTLESCREENEM, napsali PROČ. BTW Toto neměl být útok na někoho konkrétního, jen se pozastavuji nad skutečností, ?e na některé moje příspěvky bylo podezřele málo reakcí. Teď nemám na mysli bouřlivé ovace, ale protiargumenty, souhlasy, jiné návrhy, opravy atd.
Závěrem chci říct, ?e nejsem ura?ený ani na?tvaný. Jsem připravený přistoupit na kompromis nebo i jiné ře?ení. Chtěl jsem jen aby se projednaly v?echny mo?nosti v zájmu projektu. Také znovu opakuji, ?e tento text nemá být proti někomu namířen. Pouze jsem se pokou?el sepsat fakta. Pokud jsem se někde zmýlil, omlouvám se.
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 19. červenec 2002 20:08 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| a teď můj malý proslov :-) |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 19. červenec 2002 20:07 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| BTW já bych byl pro správu jednotlivých planet, s tím, ?e to jde ovládat i přes jiné panely z GALSCREENU |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 19. červenec 2002 20:06 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Happz : to s tim, ?e umim programovat měla bejt pochvala mejch návrhů ? nebo kritika ? :-) |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 19. červenec 2002 20:04 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Jirka006 : no dyť to taky mělo vyznět tak, ?e to je blbost :-) chtěl jsem jen naznačit, ?e to tak je :-) (to s dodr?ováním poměru a vzdáleností planet) |
|
|
|
| Tak to ne, Uniho potrebuju na konzultace :) Ani netusi, co problemu mi zpusobuje svymi ruznymi navrhy, a jak se je snazim resit :) A zatim i vcelku resim. Maly priklad za vse: nedavno se tu nekdo zminil o nejake pametove narocnosti na ulozeni mapy v pameti. No, to byl argument. Ale: kolik sektoru z te mapy se opravdu pouziva? Kouknete se na navrh GALSCREENu od PVH, na tu mapu. Kolik sektoru je pouzivanych? Dost male procento, a vzhledem k tomu, ze mapa bude mit (asi) rozmety maximalne 2^16 x 2^16 sektoru, tak pokud to nekdo pouzije, dost zaflaka pamet. Nu, a nakonec se zrodil systemek na ukladani pouze potrebnych - obet CPU na ukor pameti, ale v tzv. mrtvem case - server prijme data od klienta, ze ukoncil tah. Okamzite odesle pokyn dalsimu hraci, aby hral, a nez pijde dalsi konec tahu, nema v podstate co delat - mrtvy cas. A tady se muze bavit vsim moznym - uklidem, stepovanim, vysivanim krajek... :)
Zaverem - ac Uni neumi C, umi programovat, coz je tady dost problem, a je to na tech navrzich videt.
Sprava sektoru: radsi bych spravu systemu. A ty pomery se dodrzovat budou - sice ne presne na desetiny, ale tak, aby to bylo aspon castecne videt. |
|
|
|
| Ad správa planet/systémů:
Není mi jasné jestli spravovat systémy (BOTF) nebo jednotlivé planety. Kloním se spí? k systémům, ale to není ?ádná zasadní věc. Kontrola bude moci být aktivována přímo z mapsecu/galmap a nebo té? ze SYSCONu...kde bude hrac moci prechazet mezi jednotlivymi sparvovanymi systemi/planetami.
Obdobně to platí i pro ostatní MANCONy... ne? |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|