|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 23. červenec 2002 20:11 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Jirka006 : má? pravdu... ignoruju obecně přijatý systém MAPSECU :)... tedy lépe řečeno s ním moc nesouhlasím a navrhuji jiné ře?ení ruku v ruce s BATTLESCREENEM. Můj návrh je v kostce takový, ?e MAPSEC bude JEDNA obrazovka NESCROLOVATELNÁ, na které budou najednou V?ECHNY planety v systému. Z toho plyne vět?í přehlednost. V tomto MAPSECU by mohlo být více objektů na jednom poli (planeta a loď, více lodí atd.). Pokud by pak do?lo k boji, tak by musely být nepřátelské síly na stejném poli a hra by přepnula na BATTLESCREEN. Kde u? by nebylo mo?né ovládat flotily RŮZNÝCH lodí, ale pouze samotné lodě a nebo flotily stejných lodí.
Musím v?ak uznat, ?e se mi tu jeví zajímavé ře?ení, které má zřejmě na mysli zbytek WDK : MAPSEC by byl SCROLOVATELNÝ (co? by mu ubralo na přehlednosti a jednoduchosti) a lépe by simuloval skutečné vzdálenosti mezi planetami. Rozloha celého MAPSECU by tedy byla např. 60x60 zatímco záběr jedné obrazovky pouze 15x15. Pak by bylo mo?né simulovat bitvy u? na MAPSECU, ani? by vznikl onen dojem „poletování od planety k planetě“. Ale stále v?ak zůstává problém jak se vejde na MAPSEC více lodí jestli?e nebudou mocí být dvě a více lodí na jednom poli. Pokud máme rozlohu 60x60 tak to je 3600 polí. 15x15 (jedna obrazovka) je 225 polí. To znamená, ?e u? při zhruba 100 lodích by tam nebylo k hnutí. Loď toti? ke svému manévrování potřebuje také prostor. A pokud chceme zachovat realističnost počtu lodí ve flotile, tak se na konci hry rozhodně budeme pohybovat ve stovkách lodí. Jak jsem říkal, pro účely hry by stačilo odhadovanou velikost flotily v ST (tj. několik tisíc) vydělit deseti. Ale v případě bojů na MAPSECU tu vzniká je?tě jeden problém a tím je nesynchronita času na MAPSECU a GALMAPU. Pokud toti? bude probíhat boj, řekněme na pět tahů, také za těch pět tahů se do bitevního sektoru přesunou posily z dal?ích sektorů na GALMAPU. Co? je časově nepřípustné. Během pár minut, po které by se bitva v ST odehrávala, by ?ádné posily ze vzdálených sektorů warpem nedorazily. Pokud uzavřeme MAPSEC po dobu boje, do samostatné časové linie (tj. celý boj se bude odehrávat během jednoho kola na GALMAPU), tak je zas zbytečné rozdělení vzdáleností na MAPSECU (mezi planetami atd.) proto?e stejně během jednoho tahu mů?e jedna loď (v rámci „boje“) obletět v?echny planety třeba desetkrát. Tím se kruhem vracíme k modelu MAPSECU 60x60 polí. Proto se mi zdá lep?í zavedení BATTLESCREENU, který by obsahoval jedno nebo třeba 9 polí MAPSECU a měl by vlastní časovou linii. Tj celá bitva (několik tahů) by se odehrála během jednoho tahu na MAPSECU a zároveň během jednoho tahu na GALMAPU.
Nečekám, ?e tohle teď pochopíte, ne proto, ?e by jste nebyli dost chytří, ale proto, ?e se to nedá po Netu dost dobře vysvětlit. Proto bych tenhle problém rád odsunul na některé z na?ich setkání.
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 23. červenec 2002 20:11 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Pokud jde o vícedenní schůzku, tak se mnou mů?ete počítat v podstatě kdykoliv během srpna, ubytování bych si zařídil nejspí? sám. Podmínkou mé účasti je ale to, ?e tam budou v?ichni, nebo aspoň v?ichni, které potřebuju. Tj. v?ichni :-) Pokud se tam sejdeme tři, pak to nemá smysl. Omluvou pro neúčast je pouze smrt dolo?ená osobně doručeným úmrtním listem. :) Vyhrazuji si v?ak mo?nost mít vliv na termín konání, proto?e si budu muset zařídit to bydlení a to by nemuselo vyjít kdykoliv. Dal?í mo?ný termín bych viděl na Pentaconu, na který se doufám dostavím. |
|
|
Anonym: Sheedee - 23. červenec 2002 19:16 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Zdar lidi, tak sem se tu zase jednou objevil.
¨Práce na intru zatím moc nepokračuje, zaměřil sem se zatím na různé "misc" animace, uľ mám v podstatě hotovou animaci při vynálezu photonového torpéda a pracuju na warpu a kolonizaci planety.
|
|
|
|
| tak tady jsou konecne ony slibovane stranky tymu (http://bigas.gameplanet.cz/wdk). adresa je pochopitelne jen docasna stejne jako informace na homepage, ktere muze vylepsit kdokoli z vas, pokud na to bude mit chut a cas. jakekoli pripadne chyby ci nedostatky jako treba nefungujici odkaz nebo vadny obsah mi klidne hned hlaste, ja bych se jich sam asi nikdy nedobral. jinak pocitam s tim, ze asi nejvic vas zaujme nase ponekud sirsi "herni portfolio", o nemz jsem vas chtel informovat jiz drive ale bohuzel na to na posledni schuzce nezbyl vubec cas a pres net jsem to nechtel resit. a to je asi tak vse, stejne nikoho nebavi cist delsi prispevky... |
|
|
|
| Mr.Spock: ...jen?e jsem ten čas chtěl věnovat něčemu jinému, ale pokud bychom se V?ICHNI se?li, tak nemám problém (zas takovej)... ;-)
Tj. shrnu to: Kdo by mohl prijet do Phy tento vikend ...na celodenni setkani v sobotu, popr. zacit jiz v patek vecer (já muzu nejdriv v 18:00). |
|
|
|
| Mr.Spock: Jen tento vikend: resp. od patku vecera do nedele dopoledne! Ale s přestávkama ;-) v sobotu ráno a? tak od 10:30... ;-) |
|
|
|
| Jirka006: kdyz happz v srpnu urcite nemuze, nuti mne to zeptat se tebe, zda-li bys nemel ted v cervenci opravdu chvilku volna? jina to snad nedame dohromady zase driv nez v zari, a to by byla, myslim, skoda, ne? |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 22. červenec 2002 20:04 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| StarNet je k téhlé diskuzi opravdu dost ?patné místo, navrhuji tuto otázku definitivně odlo?it a? do A) setkání na chatu B) celodenního brainstormingu ... |
|
|
|
| happz: ad MAPSEC: já nevím, mě se prostě líbí současná IPI verze MAPSECu. Neříkám, ?e má své zápory, ale má i své klady... má? přehledně v?echny lodě a rovnou si je manévruje? a seskupuje?... v tom druhém modelu mi nějak nedochází jak se třeba budou lodě seskupovat do flotil... v současném modelu je prostě mů?e? označit a přiřadit je k sobě... jak jsme o tom tenkrát mluvili na té zahrádce ve ?těpánské... ale jak to bude? dělat v BS (battlescreen) systému? V?dy je v?echno udělat, ale tohle mi přijde nejintuitivněj?í... |
|
|
|
| happz: to je blbé, ?e tu nejsi v srpenci... jsi příli? klíčová postava ;-)) |
|
|
|
| Jo, a brainstorming: urcite, klidne vicedenni, problem je s ubytovanim, a s acsem - 11-25. srpence tu nebudu, ani dosazitelny pres inet, takze bych se jedine nezucastnil. |
|
|
|
| Jirka: presne tak. Pokud je MAPSEC tak, jak je ted v IPI, je BATTLESCREEN zbytecny. Tady jde ale o to, ze by bylo IMHO (a podle Uniho) lepsi MAPSEC upravit a dodat BATTLESCREEN. Jenze zastancu soucasne IPI verze je vic, a tak holt nic nenadelame. Nase argumenty jsme prednesli, vcetne moznych reakci na PVHho 'vychytavky' boje u planety apod. a tim to zatim konci. IMHO doufam, ze mi (a PVH pro grafiku) jednou zbyde cas a budu moct pridat BATTLESCREEN. Nicmene, oficialni je IPI verze. |
|
|
|
| Uni: Jedním z důvodů, proč NE battlescreenu je, ?e při zachování systému MAPSECu 1 loď = 1 čtverec je battlescreen zbytečný. Jiná situace nastává, pokud by na MAPSECu bylo do 1 čtverce napakováno víc lodí (je jedno jestli stejných nebo různých). Tedy má-li MAPSEC zůstat tak jak se o tom doteď hovořilo, tak battlescreen nedává smysl!
Je-li ov?em MAPSEC komponovaný jinak, tak jde o něco jiného, potom bude battlescreen nutný. Problém je v tom, ?e mi připadá, ?e naprosto ignoruje? obecně přijatý systém MAPSECu(aspoň doufám, ?e obecně přijatý... celou dobu je to tak napsané v IPI, jako? to nebylo zpochybněno ani na ?ádném srazu, kterého jsem se účastnil). Mýlím-li se, prosím o opravu.
|
|
|
|
| PVH & Mr.Spock: Jak to vypadá z webem? |
|
|
|
| Ad schuzka: Jsem pro celodenní, resp. vikendovou schuzku - brainstorming. I kdy? vím, ?e to není ideální, nabízím svůj kutloch jako debati?tě u počítače... nejbli??í termín je v?ak pro mne asi 2. týden v srpnu. |
|
|
|
| Musím říci, ?e čím déle zde probíráme téma celodenní schůzky, tím více se mi tento nápad zamlouvá a předev?ím jeho vylep?ená několikadenní varianta. Myslím, ?e pro stále studující by nemělo být období prázdnin nijak nevhodné, problém v?ak nastává v případě výdělečně činných osob. Zkusme se tedy nějak dohodnout na pro v?echny co mo?ná nejpřijatelněj?ím termínu. Mám dojem, ?e by bylo celkem přínosné sejít se v přátelském kruhu kolem počítače, abychom tak mohli v?echny své návrhy rovnou zaznamenávat a pokusit se je i pokud mo?no za přispění v?ech zúčastněných přímo realizovat alespoň do jakés takés grafické podoby, na které by bylo mo?no se obecně shodnout. |
|
|
|
| asi jo....ale pro dvě úrovně hraje PŘEHLEDNOST... |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 20. červenec 2002 20:56 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| PVH : ale zapomíná?, ?e čím vět?í MAPSECTOR tím vět?í slo?itost... při BATTLSESCREENU by se MAPSECTOR mohl vejít klidně na jednu obrazovku... je to trochu začarovaný kruh... |
|
|
|
| Uni, omlouvám se předem, pokud bych snad argumentoval něčím, co jsi vyloučil ve svém proslovu, jsem natolik líný, ?e jsem ho bohu?el nedočetl celý...
Já mám pocit, ?e ty přidává?, jedno zobrazení, které je tu navíc. (podle mého) Proč by lodě měly střílet od planety k planetě, takový dostřel se nekoná, prostě to nejde. Mapsec je scrollovatelná (aspoň myslím ?e jsme se tak dohodli) a funguje to tam tak, ?e jedno pole := jednomu objektu. A tak mapa mů?e být dosti veliká. Flotily na mapsec jsou odli?eny očíslováním jednotlivých lodí jako třeba v AoE...(tam ov?em číslujeme koníčky a ne lodičky) Ubráním jednoho zobrazení ubíráme nepřehlednosti a TO je důle?ité!! Pro správu sektoru je tu SECCON a na boje a formování flotil mapsec. pro pohyb flotil Galmap. Dal?í zobrazení prostě postrádá smysl...díky za tvuj čas.
Happz: Já taky programuju a na mě jsi zapoměl...:'-( |
|
|
|
| Uni: pochvala i kritika :) Sice pekny, ale ty to takrka chrlis, a kdo to ma stihat procitat a tak nejak implementovat? A kdo z tech ostatnich tusi, co takoveho programatora ceka? No, jenom dalsi programator :)
Celodenni brainstorming, to by bylo neco... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|