|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 23. červenec 2002 20:31 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Mr.Spock : spousta obrázků a návrhů je v mém archivu... u? si na něj koukal ?
http://www.sweb.cz/raptors/archiv.htm |
|
|
|
| Unimatrix325: to se napravi, alespon vidis, o cem jsem mluvil...
all: jen vas chci jeste predem pozadat, abyste jakekoli nove obrazky atp. posilali mne, ja je nasledne vzdy zaradim k tem predeslym na homepage.
dalsi mozne adresy na wdk games homepage: www.wdk-games.tk a www.wdkgames.tk |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 23. červenec 2002 20:18 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| BTW v mém archivu je ukázka MAPSECTORU tak "jak si ho představujete vy" :-) tedy můj návrh MAPSECU za předpokladu, ?e by bylo dvouobrazovkové zpracování... |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 23. červenec 2002 20:17 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| A měli bychom u? opravdu nechat otázku dvou nebo tří hracích úrovní na to několikadenní setkání a věnovat se ostatním věcem. Otázku umělé inteligence a její základní principy nemá zatím smysl ře?it, proto?e ta bude závislá na hotovém a promy?leném herním systému. Principy vědy a výzkumu u? jsme navrhli a zbývá je jen zpracovat do konkrétních struktur. Plus samozřejmě pár úprav. Principy lodí, jejich třídy typy a závislosti na technologii budeme muset nechat na čas, kdy bude hotový technologický strom.
Navrhuji se teď věnovat diplomacii (která pak také do značné míry ovlivní zpracování AI) a rozvědce. Různé typy vztahů mezi rasami (válka,neagresivní,obchodní,spojenectví...). Různé druhy interakce, výměna technologií, obchod se surovinami, obchod s územím...
Navíc jsme je?tě nestanovili jeden z nejdůle?itěj?ích parametrů strategie : druhy surovin. Osobně mě v této oblasti nenapadá mnoho originálního. Za naprostou samozřejmost pova?uji nějaký druh kovu, stačí jeden a blí?e nespecifikovaný. A dál ? Dilithium ? Latinium (platidlo, hlavně mimo Federaci) ? Jako vodítko by mohla poslou?it třeba jakákoliv loď. Co v?e je nutné k jejímu postavení ? Kov, energie, lidé... Energie mů?e být také určitým druhem suroviny, ale a? druhotným a s trochu odli?ným principem tě?by. Lidé jsou ten samý příklad. „Zdroje“ lidí jsou planety s určitou procentuelní reprodukcí. V případě pokroku ve výzkumu biologie to pak mů?e být klonování (Dominion) nebo asimilace (Borgové). Čím více nerostných surovin v?ak hra bude obsahovat, tím bude komplexněj?í. IMHO je ideální počet pro tahovou strategii 3-5. Mů?e být i jedna, ale pak to bude dost jednotvárné. Odpadá mo?nost „neexistence“ zdroje jedné suroviny na území hráče a tudí? nutný obchod nebo důvod k válce. Mů?e jich být i více (třeba 8), ale musejí být originální. Nemů?e to být ?elezo, titan, zlato, duranium, olovo, hliník atd. jestli mě chápete. Jaké suroviny byly pou?ity v BotF ? a jaké v MoO ? Také by bylo mo?né aby suroviny „přicházely a odcházely“... Např. Dilithium by bylo potřeba tě?it jako nutnou surovinu pro usměrnění proudu energie po anihilaci ve warp jádru, ale po dosa?ení určitého pokroku ve vývoji replikátorů u? by ho bylo mo?né replikovat (Jako později v seriálovém ST). V praxi by to mohlo vypadat tak, ?e hráč by investoval určité mno?ství energie (např. 1000 TW) a v závislosti na levelu replikátorů by se mu energie zkonvertovala na dilithium. Tedy např. při levelu 8 by z 1000 TW bylo 800 jednotek dilithia. A pokud by hráč vyvinul jiný druh výroby energie jako např. umělou singularitu, kterou pou?ívají na svých lodích Romulané, tak by pro něj tě?ba dilithia ztratila význam úplně. Co? je názorný příklad toho, jak mů?e mít výzkum strategický efekt. Pokud by toti? hráč ovládal vět?í zdroje dilithia, mohl by ho třeba prodávat ostatním rasám, nebo zničit jeho lo?iska a paralizovat tak rasy, které jsou na jeho tě?bě závislé. Jako dal?í mo?ný zdroj připadá v úvahu jídlo. To by mělo vliv na populaci. Otázkou je, jestli do hry tahat takové hodnoty jako je morálka a ?těstí lidí. To by mohlo mít vliv na reprodukci a rychlost stavby. Ale hodnoty jako ?těstí, spokojenost, morálka atd. se zvy?ují stavbami (na planetách) jako divadlo, knihovny, cirkus atd. :-) a to u? z tahové vesmírné strategie děláme SimCity. Proto bych spokojenost obyvatelstva jako hodnotu zavedl pouze tak, ?e není ovlivnitelná budovami, ale pouze událostmi jako třeba válka atd.
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 23. červenec 2002 20:15 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Ad scénář. Uva?oval jsem o tom a kampaň by asi neměla mít scénář. Ale jakési rozvr?ení děje jsem zde asi před týdnem zveřejnil. Myslím si ale, ?e by hra na začátku měla obsahovat volbu, od jakého časového období chce hráč začínat.
1) Období po prvním kontaktu, průzkum, počátky Federace atd.
2) Období vzkvétající Federace jak jí známe z TNG, pevně dané hranice s Klingony a Romulany...
3) Období začínající války s Dominionem
První volba by byla pro hráče, kteří si chtějí impérium vypiplat od počátků, kteří chtějí prozkoumávat hluboký vesmír atd. Na hráči by pak bylo, jestli se bude sna?it dodr?ovat seriálovou dějovou linii, nebo jestli se vydá jinou cestou např. vyka?le se na Vulkánce, udělá alianci s Cardassiany a vyhladí Romulanskou ří?i.
Druhá volba by byla pro hráče, kteří neradi začínají s holým zadkem. Byla by u? vystavěná funkční ekonomika, hráč by měl k dispozici desítky lodí a slu?ný technologický strom, vesmír u? by byl v podstatě „rozparcelován“ a nezbývalo by tak u? moc místa na průzkum. V okam?iku kdy by hráč vstoupil do hry u? by byl součástí děje a u? by bylo nesnadné ho nějak výrazně změnit. Samozřejmě v?dy mů?e vyhladit Klingonské impérium, ale u? si asi tě?ko znepřátelí Vulkánce.
Třetí volby by byla pro hráče, kteří se neradi piplají s ekonomikou. Hráč by byl vr?en do fungující ekonomiky Federace z doby DS9 a hra by začínala událostmi okolo dílu The Jem Haddar. Zanedlouho poté by vypukla válka. Tato volba by byla pro militantní typy.
V?echny tyto mo?nosti by byly v podstatě „SAVY“, tedy hry, rozehrané podle scénáře seriálového ST. Hra by také mohla obsahovat „fiktivní“ nebo „mirror universové“ reality. Tedy například save, kdy je Federace v troskách, Alfa a Beta kvadrant ovládá Klingonsko-Cardassinská aliance a hráč by měl za úkol zvrátit okolnosti ve svůj prospěch.
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 23. červenec 2002 20:14 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| BTW : jak to bude s rozli?ením hry ? Rozhodně jsem v?emi deseti pro volitelné rozli?ení. Pro tahovou strategii se mi toti? vysoká rozli?ení zdají zbytečná a „titěrně“ nepřehledná. Navíc trefit některá tlačítka je ve vy??ích rozli?eních umění srovnatelné s pařením Moorhuhna :-) Výběr bych viděl na 640x480, 800x600 a 1024x768. Osobně shledávám nejoptimálněj?ím 800x600. |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 23. červenec 2002 20:13 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Ad termín schůzky : zatím nezávazně... ale co třeba Pá 2.8. a? Ne 5.8. ? Pátek odpoledne a? neděle večer ? |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 23. červenec 2002 20:13 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Proč jako jedinej nemám na WDK stránkách uvedenou přezdívku ?? |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 23. červenec 2002 20:12 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Jirka006: nad problémem označování jednotek do flotil jsem neuva?oval... Ale to je snadno vyře?itelný detail. |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 23. červenec 2002 20:11 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Jirka006 : má? pravdu... ignoruju obecně přijatý systém MAPSECU :)... tedy lépe řečeno s ním moc nesouhlasím a navrhuji jiné ře?ení ruku v ruce s BATTLESCREENEM. Můj návrh je v kostce takový, ?e MAPSEC bude JEDNA obrazovka NESCROLOVATELNÁ, na které budou najednou V?ECHNY planety v systému. Z toho plyne vět?í přehlednost. V tomto MAPSECU by mohlo být více objektů na jednom poli (planeta a loď, více lodí atd.). Pokud by pak do?lo k boji, tak by musely být nepřátelské síly na stejném poli a hra by přepnula na BATTLESCREEN. Kde u? by nebylo mo?né ovládat flotily RŮZNÝCH lodí, ale pouze samotné lodě a nebo flotily stejných lodí.
Musím v?ak uznat, ?e se mi tu jeví zajímavé ře?ení, které má zřejmě na mysli zbytek WDK : MAPSEC by byl SCROLOVATELNÝ (co? by mu ubralo na přehlednosti a jednoduchosti) a lépe by simuloval skutečné vzdálenosti mezi planetami. Rozloha celého MAPSECU by tedy byla např. 60x60 zatímco záběr jedné obrazovky pouze 15x15. Pak by bylo mo?né simulovat bitvy u? na MAPSECU, ani? by vznikl onen dojem „poletování od planety k planetě“. Ale stále v?ak zůstává problém jak se vejde na MAPSEC více lodí jestli?e nebudou mocí být dvě a více lodí na jednom poli. Pokud máme rozlohu 60x60 tak to je 3600 polí. 15x15 (jedna obrazovka) je 225 polí. To znamená, ?e u? při zhruba 100 lodích by tam nebylo k hnutí. Loď toti? ke svému manévrování potřebuje také prostor. A pokud chceme zachovat realističnost počtu lodí ve flotile, tak se na konci hry rozhodně budeme pohybovat ve stovkách lodí. Jak jsem říkal, pro účely hry by stačilo odhadovanou velikost flotily v ST (tj. několik tisíc) vydělit deseti. Ale v případě bojů na MAPSECU tu vzniká je?tě jeden problém a tím je nesynchronita času na MAPSECU a GALMAPU. Pokud toti? bude probíhat boj, řekněme na pět tahů, také za těch pět tahů se do bitevního sektoru přesunou posily z dal?ích sektorů na GALMAPU. Co? je časově nepřípustné. Během pár minut, po které by se bitva v ST odehrávala, by ?ádné posily ze vzdálených sektorů warpem nedorazily. Pokud uzavřeme MAPSEC po dobu boje, do samostatné časové linie (tj. celý boj se bude odehrávat během jednoho kola na GALMAPU), tak je zas zbytečné rozdělení vzdáleností na MAPSECU (mezi planetami atd.) proto?e stejně během jednoho tahu mů?e jedna loď (v rámci „boje“) obletět v?echny planety třeba desetkrát. Tím se kruhem vracíme k modelu MAPSECU 60x60 polí. Proto se mi zdá lep?í zavedení BATTLESCREENU, který by obsahoval jedno nebo třeba 9 polí MAPSECU a měl by vlastní časovou linii. Tj celá bitva (několik tahů) by se odehrála během jednoho tahu na MAPSECU a zároveň během jednoho tahu na GALMAPU.
Nečekám, ?e tohle teď pochopíte, ne proto, ?e by jste nebyli dost chytří, ale proto, ?e se to nedá po Netu dost dobře vysvětlit. Proto bych tenhle problém rád odsunul na některé z na?ich setkání.
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 23. červenec 2002 20:11 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Pokud jde o vícedenní schůzku, tak se mnou mů?ete počítat v podstatě kdykoliv během srpna, ubytování bych si zařídil nejspí? sám. Podmínkou mé účasti je ale to, ?e tam budou v?ichni, nebo aspoň v?ichni, které potřebuju. Tj. v?ichni :-) Pokud se tam sejdeme tři, pak to nemá smysl. Omluvou pro neúčast je pouze smrt dolo?ená osobně doručeným úmrtním listem. :) Vyhrazuji si v?ak mo?nost mít vliv na termín konání, proto?e si budu muset zařídit to bydlení a to by nemuselo vyjít kdykoliv. Dal?í mo?ný termín bych viděl na Pentaconu, na který se doufám dostavím. |
|
|
Anonym: Sheedee - 23. červenec 2002 19:16 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Zdar lidi, tak sem se tu zase jednou objevil.
¨Práce na intru zatím moc nepokračuje, zaměřil sem se zatím na různé "misc" animace, uľ mám v podstatě hotovou animaci při vynálezu photonového torpéda a pracuju na warpu a kolonizaci planety.
|
|
|
|
| tak tady jsou konecne ony slibovane stranky tymu (http://bigas.gameplanet.cz/wdk). adresa je pochopitelne jen docasna stejne jako informace na homepage, ktere muze vylepsit kdokoli z vas, pokud na to bude mit chut a cas. jakekoli pripadne chyby ci nedostatky jako treba nefungujici odkaz nebo vadny obsah mi klidne hned hlaste, ja bych se jich sam asi nikdy nedobral. jinak pocitam s tim, ze asi nejvic vas zaujme nase ponekud sirsi "herni portfolio", o nemz jsem vas chtel informovat jiz drive ale bohuzel na to na posledni schuzce nezbyl vubec cas a pres net jsem to nechtel resit. a to je asi tak vse, stejne nikoho nebavi cist delsi prispevky... |
|
|
|
| Mr.Spock: ...jen?e jsem ten čas chtěl věnovat něčemu jinému, ale pokud bychom se V?ICHNI se?li, tak nemám problém (zas takovej)... ;-)
Tj. shrnu to: Kdo by mohl prijet do Phy tento vikend ...na celodenni setkani v sobotu, popr. zacit jiz v patek vecer (já muzu nejdriv v 18:00). |
|
|
|
| Mr.Spock: Jen tento vikend: resp. od patku vecera do nedele dopoledne! Ale s přestávkama ;-) v sobotu ráno a? tak od 10:30... ;-) |
|
|
|
| Jirka006: kdyz happz v srpnu urcite nemuze, nuti mne to zeptat se tebe, zda-li bys nemel ted v cervenci opravdu chvilku volna? jina to snad nedame dohromady zase driv nez v zari, a to by byla, myslim, skoda, ne? |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 22. červenec 2002 20:04 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| StarNet je k téhlé diskuzi opravdu dost ?patné místo, navrhuji tuto otázku definitivně odlo?it a? do A) setkání na chatu B) celodenního brainstormingu ... |
|
|
|
| happz: ad MAPSEC: já nevím, mě se prostě líbí současná IPI verze MAPSECu. Neříkám, ?e má své zápory, ale má i své klady... má? přehledně v?echny lodě a rovnou si je manévruje? a seskupuje?... v tom druhém modelu mi nějak nedochází jak se třeba budou lodě seskupovat do flotil... v současném modelu je prostě mů?e? označit a přiřadit je k sobě... jak jsme o tom tenkrát mluvili na té zahrádce ve ?těpánské... ale jak to bude? dělat v BS (battlescreen) systému? V?dy je v?echno udělat, ale tohle mi přijde nejintuitivněj?í... |
|
|
|
| happz: to je blbé, ?e tu nejsi v srpenci... jsi příli? klíčová postava ;-)) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|