Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> WDK Games

Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2485 - 2504 / 3834Starší   Nejstarší

Anonym: Unimatrix325 - 27. červenec 2002 20:11sipka
ZAMĚŘIT
0
PVH : no... mě toho dycky tolik napadně, ?e to tu musim vychrlit :-) mohl bych třeba zalo?it nový fórum třeba na lopuchu, speciálně pro návrhy ke hře..,beztak je to lépe zpracované, jsem tam nalogovanej, bere to odkazy na obrázky a nemusí se tam psát BR tagy :-) co vy na to ?
Anonym: Unimatrix325 - 27. červenec 2002 20:07sipka
ZAMĚŘIT
0
Populace : Také bych rozdělil „obyčejnou populaci“ a „posádku lodí“. Pokud je populace na planetách několik miliard, tak ale mno?ství důstojníků je mnohem men?í. Jaké procento obyčejných lidí se „přemění“ na důstojníky by záviselo by na kapacitě postavených ?kol, akademie atd. Mno?ství hráčem ovládaných lodí by tak bylo závislé i na počtu vy?kolených důstojníků.
Anonym: Unimatrix325 - 27. červenec 2002 20:06sipka
ZAMĚŘIT
0
Také mě napadlo, ?e by bylo mo?né do hry zakomponovat trochu RPG faktor. Nic extra pouze by ka?dá loď měla bonus k útoku a bonus k obraně a tyto hodnoty by se během bojů zlep?ovaly. Tak?e nová loď (např. Galaxy) má oba bonusy na nule. Pokud tedy zaútočí na klingonskou loď třídy Brel, tak má při střelbě negativní modifikátor -30% (ten je ale ovlivněn i spoustou jiných proměnných jako např. senzory). V praxi to znamená, ?e Brel je tak malý cíl, ?e ho Galaxy trefí pouze cca dvěma ze tří střel (100% -30% = cca 2/3). Pokud nebude uplatňován systém pravděpodobnosti zásahu, tak se tento modifikátor dá pou?ít tak, ?e se odečte jeho násobek s palebnou silou lodi od celkové palebné síly lodi. Pokud je tedy celková palebná síla třídy Galaxy 300, tak výsledná síla po aplikaci modifikátoru bude 210 (300- 300*0,30). Ačkoliv je tedy Galaxy silněj?í loď, tak se jí na malý cíl útočí hůře. Navíc má loď takové velikosti jako Galaxy negativní modifikátor i pro svojí zasa?itelnost. Resp. je díky své velikosti snadněji zasa?itelná. Tento modifikátor se uplatní při střelbě dravce tak, ?e se k jeho ?anci na zásah přičte např. 10%. Nebo se jeho palebná síla zvý?í vý?e uvedeným systémem např. z 100 na 110.
Ale teď k tomu hlavnímu : lodě by během bojů získávaly zku?enosti pro oba bonusy v rozmezí 0 a? 50%. Tedy třída Galaxy, která u? je ve vesmíru pár let, má za sebou několik bitev a zku?enou posádku, tak má bonus jak pro útok tak i pro obranu 50%. Pokud to dosadíme do příkladu s klingonským dravcem, tak se její palebná síla nebude zmen?ovat o 30%, ale naopak zvět?ovat o 20% (-30% +50% =+20%), výsledná palebná síla tedy bude 360. A naopak pro dravce bude tě??í Galaxy zasáhnout. U? nebude mít pozitivní modifikátor pro útok na velký cíl. +10% -50% =-40%. Jeho útočná síla se tedy sní?í o celých 40%. Z toho vyplývá, ?e zku?eněj?í posádka a loď je mnohem nebezpečněj?ím protivníkem. Přitom je tento faktor do hry zasaditelný velmi jednodu?e, zavedením dvou resp. tří dal?ích proměnných.
Pak bych taky navrhoval, abys si hráč mohl zvolit vlajkovou loď. Loď s tímto statusem by buďto měla vět?í bonusy (útok a obrana) např. o 10 nebo 20%... nebo by její zku?enosti rostly dvojnásobně rychle, mohla by mít také nějaké diplomatické bonusy atd. Prostě aby byla vlajková loď trochu lep?í ne? ostatní. Ale přeci jenom je to strategie, tak?e ?ádné hrdinské bitvy jedné lodi proti flotile ostatních.
Zajímavé zpestření by také byly různé artefakty, mimozemské odkazy atd. Mám teď na mysli konkrétní příklad : při průzkumu planety najde hráč androida Data. Toho pak bude moci jako „část speciálního vybavení“ nebo jako postavu, přidělit na nějakou loď. Data by pak měl na onu loď pozitivní vliv, opět ve smyslu oněch bonusů. Tedy např. +5% útok a +5% obrana. Atd.
Anonym: Unimatrix325 - 27. červenec 2002 20:06sipka
ZAMĚŘIT
0
Tak mě napadá, ?e maximální limit lodí ovládaných hráčem by ?el nepřímo omezit surovinami nutnými pro údr?bu. Např. flotila sto lodí u? vy?aduje na svou údr?bu tolik surovin, ?e u? si hráč více lodí nemů?e dovolit. Mno?ství jednotek tak bude přímo závislé na velikosti hráčem ovládaného území a tudí? na mno?ství ovládaných zdrojů surovin. A systém „čím vět?í území-tím vět?í flotila“ je ideální. Navíc lodě mají určitou ?ivotnost, co? je mimo jiné dáno kvalitou trupu, nebo třeba i levelem pole strukturální integrity. Tak?e lodě nezůstanou hráči po celou hru, ale budou postupně odcházet. Ať u? tím, ?e se rozpadnou v hlubokém vesmíru nebo tím, ?e je hráč rozebere na suroviny v doku.
Anonym: Unimatrix325 - 27. červenec 2002 20:04sipka
ZAMĚŘIT
0
PVH : podívej se na to z pohledu, ?e jsem na TVÉM artworku NIC neměnil, Pouze jsem ke SVÉMU návrhu DODAL TVŮJ interface.
Kdy? zůstanu u tvého příkladu Mony lisi, tak je tvoje metafora nepřesná. Správný popis toho co jsem udělal by byl takový, ?e ty jsi namaloval Monu lisu. A já jsem namaloval jiný obraz. Ale jeliko? se mi líbil tvůj styl a také jsem se domníval, ?e určité věci jsou pro obraz typické, tak jsem ke SVÉMU obrazu dal stejný rám, jako má tvůj obraz a namaloval jsem ho na stejné pozadí (nevím co je v pozadí Mony lisi, ?e by krajina ?) Ale nenamaloval jsem ?enu, ale chlapce a to svým stylem. Poté jsem podobně namaloval třeba mu?e a dívku. V?echny obrazy mají společný rám i pozadí, ale tvůj obraz jsem tím nezničil.
Pokud bychom zůstali u těch fousů, tak bych pochopil onen, zřejmě ze srandy míněný, pojebaný artwork :-) Ale takovéto přirovnání by se hodilo, pokud bych na tvůj návrh GALMAPU přidělal např. lodě z Hvězdných válek...
O tom, jakou moje obrázky mají grafickou kvalitu se nehodlám hádat. Samozřejmě, ?e nejsou míněny jako návrh, jak má vypadat hra, ale jako návrh jaký má být herní systém. Na obranu v?ak musím říct, ?e tvůj artwork je tvořen pouze geometrickými tvary a znaky, kde?to moje návrhy jsou tvořeny planetami, loděmi, střelami atd. Navíc mé obrázky dokonce pomohli vytvořit dojem, ?e hra u? je hotová :-) no nic...
Pokud tvrdí?, ?e to je graficky hnusné, tak má? asi pravdu, konec konců grafik jsi tu ty. A urá?et se kvůli tomu nebudu :)
Jen čistě teoreticky si v?ak představ, ?e bych ti řekl, ?e tvé herní systémy jsou „hnusné“ a „u? proto, ?e jako technický poradce jsem psán já“ a „bych byl nerad spojován s tím cos vypustil...“ ... ale to bylo jen překroucení toho co jsi řekl, aby sis uvědomil ?e to je dvousečné, jinak samozřejmě s předchozím tvrzením NESOUHLASÍM! Mimo jiné i proto, ?e kvalita obrázku je subjektivní, kde?to kvalita herních systémů je zcela logicky odůvodnitelná a snadno ověřitelná fakty.
Ale má? pravdu, kdy? se nad tím zamyslím, tak JSOU to pouze interní návrhy, přesně jak jsi napsal a neměly by se objevit jako artworky. Chápu, ?e jestli?e máme dané funkce, tak by to mohlo po?kodit tvé jméno jako grafika.
Pokud jde o návrh ovládání, tak to nebylo mým cílem. Jen jsem vytvořil jednoduché ovládání abych nějak doplnil návrh MAPSECU a BATTLESCREENU. Jinak návrh ovládacích prvků také nechám na někom jiném.
...ale nechme toho....
Anonym: Unimatrix325 - 27. červenec 2002 20:03sipka
ZAMĚŘIT
0
Jirka006 : jo... pravda asi bude někde uprostřed... nejlep?í ře?ení jsou v?dy kombinací předchozích názorů a ře?ení...
PVH - 27. červenec 2002 18:46sipka
ZAMĚŘIT
PVH
tak, tak, kujme američany, dokud jsou ?haví....
Kovi - 26. červenec 2002 21:59sipka
ZAMĚŘIT
Kovi
Ha, pekne. To snad bude prvni anglicky forum na StarNetu, ne? Takze prilejeme jeste trochu oleje do ohne: Na Star Trek Games.CZ jsem prave pridal ceske i anglicke preview Evolution.
happz - 26. červenec 2002 21:39sipka
ZAMĚŘIT
happz
Prava: Tezko rict, na jakem lede se pohybujeme. Z meho pohledu programatora se jedna v podstate o obecnou space turn-based strategy se skinem ST - s tim nic nenadelate, ty zdrojove kody tak proste vypadaji. Nicmene, kazdy soubor hlavickuju jako 'Part of ST:Evolution project.' a cely projekt je pod licenci GNU GPL. Activision je vicemene tou licenci pravne vazan - pokud bude chtit cokoliv delat se zdrojovymy kody, vysledek musi byt opet pod GNU GPL - a tedy vydelek opet zadny. Jediny prinos muze mit jako reklamu - a tu mu v podstate udelame i my sami, aniz by musel investovat jediny dolar.

Jina situace by nastala, pokud by stihli vydat 'novou' hru, ktera by se napadne podobala ST:E - tady nenadelame vlastne nic. Nemuzeme ani dokazat, ze by to pripadne opsali - coz v podstate nemusi, zatim nepouzivam zadny algoritmus, ktery by nebyl obecne znam, a pokud se nemylim, algoritmus se snad ani patentovat neda - tudiz je volne pristupny komukoliv. Ale stale mame v rukou ST:E - pod GNU GPL. Nemuzeme soutezit s reklamou, jakou muze spachat Activision, ale je volne k dispozici. Pak uz zalezi jen na kvalite.
PVH - 26. červenec 2002 21:07sipka
ZAMĚŘIT
PVH
s nápadem desky souhlasim....
PVH - 26. červenec 2002 21:06sipka
ZAMĚŘIT
PVH
Kdo říká, ?e to activisionu dáme i se zdrojákem?:-))))
PVH - 26. červenec 2002 21:05sipka
ZAMĚŘIT
PVH
se zvět?ením mapsecu souhlasim...BTW kdo říká, ?e stanice tři pole od planety, k planetě nedostřelí?. starbase taky nemusí být na orbitě, ani doky. Jde jen o to vybrat si co bude ?ivit planeta, a co bude nutný zvlá?ť zásobovat, co? mi nepřipadá tak stra?ný. A ten probém by odpadl zvět?ením orbity na dvě pole od planety, při zachování aktuální velikosti...
PVH - 26. červenec 2002 21:00sipka
ZAMĚŘIT
PVH
to jsem rád, ?e jsme se schodli...mimochodem, kdo má tu přehr?el informací kterou chrlí? pořád stíhat sledovat?? :-))
Anonym: Unimatrix325 - 26. červenec 2002 20:21sipka
ZAMĚŘIT
0
BTW tak?e ta schůzka o víkendu padá.... no snad se domluvíme na jindy....
Anonym: Mr.Spock - 26. červenec 2002 20:20sipka
ZAMĚŘIT
0
To o tom vyzvracení rad?i přejdu jako ?e nic :-)
Anonym: Unimatrix325 - 26. červenec 2002 20:19sipka
ZAMĚŘIT
0
aky mě napadlo, ?e by např. oznámení o ukončení výroby nové lodi mohlo mít podobu pamětní desky. Oznámení o zničení lodi by pak mohlo mít podobu ohořelé pamětní desky. Základ obrázku by tvořila kovová deska, na kterou by se vypsaly konkrétní informace o lodi. Pokud nevíte o čem mluvím podívejte se do mého archivu.
Anonym: Unimatrix325 - 26. červenec 2002 20:18sipka
ZAMĚŘIT
0
Jirka006 : ad práva... podle mě u? jsme dost daleko na to, abychom dělali strategii se skinem ST... to by mohlo být poslední krizové ře?ení, ale prozatím by to chtělo někde ob?lehnout ten disclaimer a dál bych se autorskými právy nezabíral. Ale chtělo by to, aby se někdo zaptal někoho, kdo tomu rozumí, na jako moc tenkém ledě se pohybujeme. No a předstrčit to Activisionu a? to bude hotové, jestli by to nechtěl produkovat :-) je sice zajímavý nápad, ale je to hop nebo trop, buďto po tom skočí a my budeme slavní a nebo nám to zabaví kvůli právům, ob?lehne systém a vydá jako svou hru a my jsme nahraní...
Anonym: Unimatrix325 - 26. červenec 2002 20:17sipka
ZAMĚŘIT
0
BTW teď jsem si uvědomil, ?e o rozli?ení u? se tu diskutovalo, tak?e se omovám, ?e jsem sem tahal u? vyře?ený problém...
Anonym: Unimatrix325 - 26. červenec 2002 20:15sipka
ZAMĚŘIT
0
PVH : to právě není pravda... pokud by se pou?il mnou navrhovaný systém tak se dodr?í čas a zábavnost zůstane stejná. 12 orbitálních satelitů je sice akorát, ale pak nezbývá místo na starbase, doky atd. Nápad s obranými stanicemi po celém sektoru je dobrý, ale trochu ztrácejí smysl, proto?e je nepřátelské lodě klidně mohou obletět, dobýt rovnou planety a počkat a? obraným stanicím v sektoru dojde ?ťáva a pak je zabrat bez boje.
Nebylo by ale od věci, kdyby si ten systém, který navrhujete, zpracoval tak, jako já ten svůj tj. aby si udělal artwork. Abychom si to v?ichni mohli prohlédnout „černé na bílém“.
Pokud by se ale MAPSEC zvět?il řekněme na 100x100 polí... planeta velikosti Země by zabírala 9 polí a „orbita“ by byla ve dvou nebo více vrstvách u planety, tak by bylo mo?né BATTLESCREEN vynechat. Ale stále tu zůstává onen časový problém a navíc tak MAPSEC ztrácí na přehlednosti, proto?e by se muselo po MAPSECU scrolovat.
A pokud z BotF usuzuje?, ?e planetární reaktory „neutahnou“ víc ne? dvanáct satelitů, tak se podívej na DS9 : Tears of the Prophets . Tam spojená flotila Federace, Klingonů a Romulanů útočí na systém Chin´Toka ovládaný Dominionem a bráněný stovkami orbitálních zbraňových platforem. Tyto platformy byly chráněny velmi účinnými ?títy a vybaveny velmi účinnými zbraněmi. Tak?e zatímco u první planety flotila rozsekala desítky deaktivovaných a je?tě nezprovozněných satelitů na prach, tak u druhé planety narazila na tuhý odpor. A přitom satelity neměly vlastní zdroj. Ten byl na malém měsíci velikosti pár kilometrů. To je jasný důkaz toho, ?e při dostatečné úrovni výzkumu, je mo?né planetu účinně ochránit pouze orbitálními obranými satelity. Z pohledu hráče se mi zdá atraktivní chránit důle?ité planety takovýmto způsobem zatímco mobilní lodě operují v ofenzivě. Obecně toti? platí, ?e statická obrana je silněj?í ne? stejně drahá mobilní síla a tudí? je k obraně výhodněj?í.
BTW screenshot z dílu DS:TotP je v mém archivu.
Anonym: Unimatrix325 - 26. červenec 2002 20:13sipka
ZAMĚŘIT
0
Happz :
Jména systémů ... OK
Jména lodí ... Ditl atd. OK ale řekl bych, ?e těch jmen tam bude málo, navíc určitě budeme schopni spoustu vymyslet.
Jména lodí nabízet k určité třídě ? ... zajímavý nápad, ale ty jména by se měly pouze nabízet, hráč by měl mít mo?nost pojmenovat Enterprise i jinou třídu ne? ty, které skutečně Enterprise byly (NX, Constitution, Constitution refit, Excelsior refit, Ambassador, Galaxy a Sovereign), nebo pojmenovat Defiant třeba loď třídy Ambassador.
BTW jméno lodi, které by vybral hráč by se přidávalo za USS a za tím by se je?tě uvádělo registrační číslo lodi NCC +pořadové číslo lodi (nebo číslo vybrané hráčem). Celkově by tedy „název“ lodi byl např. USS Washington NCC-455. Pokud by loď byla první své třídy, tak by označení bylo NX a teprve poté, co by hráč vyrobil dal?í loď stejné třídy by se označení přepsalo na NCC. Navíc pokud by hráč pojmenoval nějakou loď jménem, které u? se vyskytlo, tak by se za reg. Číslo přidalo písmeno. Tedy např. USS Enterprise NCC-1701-F...
U klingonských lodí by to bylo to samé pouze by se před jméno uvádělo IKC a za jméno pouze reg číslo. U Romulanů pak RC + jméno + reg. Číslo.
Transport kreditů : OK
Rozebrání na suroviny : OK
Délka tahu : jo, to se bude muset hodně promyslet, v závislosti na rychlosti pohybu po GALMAPU v různých fázích hry. V první fázi by toti? nemělo trvat padesát tahů doletět k nejbli??í sluneční soustavě ale ani v posledních fázích hry, by nemělo být mo?né přeletět galaxii za pár tahů.
Hranice : hmmm... zajímavý systém, jsem zvědavý jak to bude vypadat :)
Výzkum : no nevím jestli tam musíme mít v?echny vynálezy ze seriálu, s těmi hlavními nebo zajímavými bych se spokojil. Bylo by to sice atraktivní, ale o to tě??í to vyhledat, zpracovat a zařadit do stromu.
Technologická výhoda : OK
Animace : OK
Omezení : Souhlas :-)

Nejnovější   Novější 2485 - 2504 / 3834Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o