Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> WDK Games

Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2451 - 2470 / 3834Starší   Nejstarší

Kovi - 31. červenec 2002 19:41sipka
ZAMĚŘIT
Kovi
Jirka006: Uprimnou soustrast...

ad Q a lusk: bud nahodila udalost a nebo me taky napadlo, ze by z toho moh bejt dobrej cheat: stacilo by ve hre napsat IWANTTOBELIKEQ a hned by mel hrac nejaky super schopnosti (premenit lod na zelvu jednim kliknutim na obet apod.:-))

ad feature list: tak ja teda neco stvorim a na zaklade toho by se pak updatnul IPI
Jirka006 - 31. červenec 2002 16:46sipka
ZAMĚŘIT
Jirka006
Neplanovane se do diskuse vkladam i ja.

Ad velikost. Myslel jsem, ze max rychlost bude tak 4-5 poli za jeden tah (k čertu s casem!) tj. na zacatku to bude 1 pole 1 tah... max. warp budou 4 pole za tah, transwarp 6 pole za tah a 10 poli za tah bude super max technologie (nazev pridejte sami). Tj. Max rychl. pres celou galaxii za 5 tahu = 50x50 poli. tj. warpem 1 urazite celou galaxii za 50 tahu. Co vy na to?
Krom toho bych udělal mo?nost vytvářet mapy men?í pro krat?í hry.

Ad Q a lusk. To neni spatny napad jako nahodile udalosti. :-)

Ad kampan: jsem 100% za auto generovanou mapu (bez scénáře), tj. s úkolem jen ovládnout galaxii (sjednotit nebo dobýt).

Kovi: Počet ras neomezovat - to by byl BOTF. V kampani asi jo, ale v náhodné nebo custom hře ne... to je na autorovi ( a na setu ras, ktery bude mit hra v sobě, nebo modnutá).

Ad zku?enosti a bonusy: Jsem pro (ji? od začátku to říkám.

Interní poznámka: Je NUTNÉ udělat sumář hry... (např.doplnit IPI). Nevím jak vy, ale vlastně u? nevím, co zde bylo řečeno, jaké jsou varianty na stole. Udělá to někdo, prosím? Rád bych se toho ujmul, ale v sobotu mi umřel táta a fakt na to teď nemám buňky ani čas. Čau.
happz - 31. červenec 2002 11:26sipka
ZAMĚŘIT
happz
Kovi: no, ty odkazy apod. necham na vas.

Feature list: jojo, tak nejak, na co vsechno si vzpomenes :)
Kovi - 30. červenec 2002 22:07sipka
ZAMĚŘIT
Kovi
Uni: Hele, neni nejrychlejsim ve ST znamym zpusobem cestovani LUSK!

happz ad feature list: a pod tim si predstavujes presnejc co?...
Evolution
single player
hot seat
skirmish
LAN & TCP/IP
pět hratelných ras
atd. atd. Tak nejak v radcich pod sebou??
ad STEVOL Homepage: Osobne bych ji nespoustel, protoze jak rika Mr. Spock, tak nemame lautr nic novyho, co tam napsat, takze ja bych byl i pro (a ono to nakonec zrejme i vyplyne z globalniho kontextu) uklidnit informacni/dezinformacni kampan v nekolika svetovych jazycich kolem STEVOL, aspon na chvilku s tim, ze by se STEVOL homepage mohla rozjet treba tejden pred Pentaconen s tim, ze "na STEVOL homepage se dozvite blizsi informace o prezentaci Evolution na Pentaconu a spoustu dalsich veci" (ktery mezitim udelame - nebo aspon vymyslime - viz feature list treba)

Taky jsem napsal Tricksterovi z ... (asi dvacet US stranek o ST)..., ze na zadny dalsi stranky nic pridavat nebudem a on na to, ze bysme teda treba mohli do newsu na Mod Central davat infos, kdyz budou nejaky novy. Jinak, kdybysme nechteli ani tohle, tak by prej aspon prihodil link na WDK Games homepage do links sekce. Ja bych to videl tak, ze mu napisu, at tam ty odkazy da (nova verze) s tim, ze kdyz bude neco vazne novyho ohledne STEVOL, tak ze to tam do newsu pripisem. Asi tak bych to videl ja.
happz - 30. červenec 2002 20:39sipka
ZAMĚŘIT
happz
ad bonusy za zkusenosti: nojo, to nejak dopadne, budeme si hrat s cisilkama :)

ad nevyuzity prostor na GALSCREENu: no, kdyz jsem odchazel z posledni schuzky, tak jsme PVHmu dost vehementne vysvetlovali, jak by se dal preskupit, a vyuzit i tohle misto - tak snad to tak i dopadlo.

hra podle skutecnosti: to dost pripomina kampan na 'nasi' maper podle realu. Pak by byla moznost 'free game' s nahodnou mapou

No, a na zaver ty rozmery... Jeste porad mi nikdo neodpovedel, jak velkou si asi predstavuje mapu - jakozto programatora me to DOST zajima, docela by tu mohlo dojit k potizim s pameti, a proto chci vedet, co si tak predstavujete - at vim, co mam cekat.

Mr.Spock: a co takhle ten feature list, ktery stale jeste neni :)
Anonym: Unimatrix325 - 30. červenec 2002 20:08sipka
ZAMĚŘIT
0
Je třeba se razantně, ale zodpovědně zamyslet nad velikostí hrací plochy. Podle učebnice astrofyziky pro gymnázia je velikost galaktického disku, ve kterém se bude hra odehrávat, cca 30 kpc (kilo parseků). Jeden parsek = 3,2616 LY. Pokud tedy pova?ujeme galaxii za kruh, tak má průměr cca 97848 LY. Co? je 9,257 * 10^17 km (pro pořádek :-)
Pokud si představíme hru ve fázi TNG, kde je maximální dlouhodobě udr?itelná rychlost warp 9,2, co? je 1649*C, tak je celá galaxie přeletitelná za cca 60 let. To je zhruba 1/5 trvání celé hry. (předpokládám záběr 300 let tj. od prvního kontaktu a? do událostí po návratu Voyageru. Tedy pokud si nechceme moc vymý?let...)
Na druhou stranu je pravda, ?e nejrychlej?ím ve ST známým způsobem cestování (technologií Ochránce z VOY:Caretaker) trvá cesta dlouhá 75000 LY jenom pár minut.
Ve First contactu se Picard zmiňuje, ?e Federace je velká 8000 LY. Logické je, ?e myslel průměr.( Pochybuji, ?e by myslel čtvereční LY, poloměr, nebo obvod) Také se BTW zmiňuje, ?e ve Federaci je momentálně 150 planet. Tím zřejmě nemyslel planety jako Merkur, Venu?e, Země, Mars atd. Ale jednotlivé členy Federace jako lidi, Vulkánce, Andoriany, Betazoidy atd.
A teď je otázka, jak to převést do hry. Jeví se mi několik ře?ení :
1) Galaxii zobrazíme celou a s reálnými velikostmi. Hráč bude moci expandovat do v?ech koutů = hra bude zdlouhavá, nepřehledná a zbytečně rozsáhlá.
2) Galaxii zobrazíme celou ale značně zkomprimujeme vzdálenosti. (tj. ?e 10000 LY warpem 9 uletí loď za 7 měsíců místo 6 let atp.) = Hra bude hratelná, přehledněj?í, ale bude to na úkor realističnosti.
3) Galaxii zobrazíme celou s reálnými velikostmi, ale hrací plocha bude omezena na malou část alfa a beta kvadrantu + část za červí dírou v gamma kvadrantu. (tohle se mi zdá nejoptimálněj?í) = hra bude reálná a hratelná, ale hráč nebude mít příli?nou volnost.

Navíc pokud zvolíme jednu z prvních dvou mo?ností, tak budeme muset vymý?let spoustu „men?ích“ ras, které pokryjí zbývající plochu v Galaxii.

Jak je tohle ře?eno v BotF ? Jsou tam „men?í“ rasy ? Za jak dlouho je tam např. mo?né přeletět z jednoho konce Federace na druhý ? Je tam celá Galaxie ?

vzdálenost v LY / rychlostí v násobku C = doba nutná k letu v rocích
4 / 1516 (warp 9) = 0,002639 roku = cca 1 den = 1/7 tahu
4 / 214 (warp 5) = 0,01869 roku = cca 7 dní = 1 tah
4 / 1 (warp 1) = 4 roky = cca 1460 dní = 208 tahů

Warpem 1 poletí loď přes jeden sektor 208 tahů.
Warpem 5 přeletí loď jeden sektor za jeden tah.
Warpem 9 přeletí loď za jeden tah 7 sektorů.
Jestli?e tedy bude tah trvat týden, pak za jeden tah doletí loď warpem 5 od Země k Alfě Centauri. Pokud bude 1 pole vzdálenost ekvivalentní týdennímu letu warpem 5, tak velikost jednoho pole je 4 LY. V tom případě by velikost hrací plochy byla 24462^2 polí. Pokud by hrací plocha byla men?í, musel by být SOL ve stejném sektoru s Alfou Centauri...
BTW v?dy je tu mo?nost udělat mapu 100x100 polí a ura?enou vzdálenost v polích odvozovat přímo od warp faktoru (tj. warp 1 = jedno pole, warp 2 = 2 pole atd.), ale pak loď warpem 9 přeletí za 11 týdnů celou galaxii, co? by nám na Voyageru asi nespolkli :-) Ví někdo jak z tohohle začarovaného kruhu ven ? :-)
Anonym: Unimatrix325 - 30. červenec 2002 20:06sipka
ZAMĚŘIT
0
BTW je?tě bych navrhoval, aby si na začátku hry hráč vybral, jestli chce hrát náhodně nebo co nejvíc podle seriálu.
Pokud toti? bude začínat v době TNG, tak u? bude v?e v zajetých kolejích, ale pokud bude začínat úplně od píky, tak jak si to představuju já, tedy od prvního nadsvětelného letu, tak se později mů?e stát, ?e nenarazí na Romulanské hvězdné impérium, ale třeba na Bajoranskou Konfederaci, která bude ovádat půlku kvadrantu. To mů?e být zajímavé, ale ne v?dy to musí být chtěné.
Pokud by si hráč na začátku vybral „náhodnou“ hru, tak by se mohlo stát vý?e popsané. ?e nebude ?ádná klingonská ří?e, ?ádný Dominion atd.
Pokud si ale vybere hru „podle seriálu“, tak by byly od začátku zvýhodněny rasy, se kterými se do budoucna počítá. Tedy Klingoni, Romulané, Cardassiané atd. Byla by tak zařízeno, ?e se hráč později setká s těmito mocnostmi. Navíc by hráč dostával různé mise podle epizod seriálu, občas by obdr?el zprávu typu „Narodil se Jean Luc Picard ...“ atd. Docházelo by také k událostem, které hráč nemů?e ovlivnit, tedy k prvnímu kontaktu s Borgy zprostředkovaném Q atd.
Anonym: Unimatrix325 - 30. červenec 2002 20:05sipka
ZAMĚŘIT
0
PVH : BTW předtím, ne? Happzovi po?le? ten návrh, bych je?tě rád něco navrhl... na tvém návrh GALMAPU jsem si v?iml dvou „hluchých“ resp. zbytečných ploch, které zabírají drahocenné místo. Sice zvy?ují LCARS dojem, ale je třeba stanovit hranici mezi dojmem a výhodností.
První místo je svislý pruh napravo od mapy. Jsou tam dva vedle sebe a jeden je IMHO zbytečný. Tlačítka pro posun jdou zakomponovat i do toho druhého pruhu.
Druhé místo je pod panelem MANAGEMENT. Mezi tlačítky DIPLOMACY a STATISTICS a nápisem SYSTEM INFO. Je tam zbytečný vodorovný panel asi dva cm. vysoký.
Navíc mezi levými a pravými MANAGEMENT tlačítky je IMHO také zbytečně ?iroký pruh. Stejně tak napravo od ovládacích tlačítek v SYSTEM INFO. Celý pravý panel by tak ?el oříznout o dobré dva cm. Kdyby se dole posunula minimapa.
Ale nechám to na tobě. Grafik jsi ty a pokud má? pro něco, tak jak to je, důvod, tak to beru. Mými návrhy by se mohla hlavní mapa zvět?it o dvě a? tři pole na ?ířku. Ale je mo?né, ?e jí z nějakého důvodu chce? čtvercovou...
Anonym: Unimatrix325 - 30. červenec 2002 20:05sipka
ZAMĚŘIT
0
Happz : u? to vidím :
Betatester : Hra padá poka?dé kdy? pohnu my?í...
Programátor : It's not a bug, it' a feature. :-)
Anonym: Unimatrix325 - 30. červenec 2002 20:04sipka
ZAMĚŘIT
0
PVH : přemý?lel jsem nad tím :
Velikost těch bonusů se bude muset vyzkou?et a vyladit, ale pro začátek se mi modifikátor 50% nezdá zas a? tak moc. No a to, ?e Constitution porazí třeba Galaxy je sice fakt asi moc, ale něco v tom smyslu jsem měl na mysli. ?e prostě men?í ale zku?eněj?í loď porazí lep?í ale nezku?enou loď. Tedy třeba „protřelá“ :-) Constitution porazí nový Excelsior, k čemu? by normálně nedo?lo, Nebo ?e HODNĚ zku?ená Galaxy setře dva warbirdy (to u? je opravdu extrémní případ).
Ale vzhledem k tomu, ?e si hráč bude navrhovat designy sám, tak je docela mo?né, ?e Constitution porazí Galaxy. Pokud hráč Galaxy nevybaví ?ádnými zbraněmi a starý design Constitution na?lape kvantovými torpédy a pulzními phasery... holt to bude na hráči jak moc chce hrát podle linie ST.
Hmmm... Data by asi měl ovlivnit bonusy více, ale zase na druhou stranu je jen jeden z (v případě Galaxy) tisíce členů posádky. Jistě, umí reagovat mnohem rychleji a je schopen mnoha věcí, kterým se člověk nemů?e rovnat, ale pořád si myslím, ?e zku?ená a sehraná čtyř set členná posádka např. Ambassadoru porazí Galaxy, kterou ovládá pouze Data. Jinými slovy Data mů?e ovlivnit spoustu věcí, ale sílu ?títů si prostě z prstu nevycucá. Navíc se to s těmi bonusy nesmí přehánět pro případ, ?e by hráč chtěl v?echny nalezené „speciální“ postavy/předměty koncentrovat na jednu loď...
Ad vlajková loď : bonus na diplomacii ... OK dobrý nápad. Ale je třeba, aby se diplomatické věci odehrávali na palubách konkrétních lodí nebo stanic a ne pouze po komunikačním kanále.
No ale jak chce? v bitvě simulovat ten ?ok z vlajkové lodi? Třeba jako v HoMaM vynecháním kola ? Nebo opět sní?ením bonusů nepřátelské lodí ? Nebo by třeba nepřátelské lodě byly náchylněj?í k útěku ? (např. se pokusí o útěk u? při po?kození 70% lodi a ne a? 90% jako obvykle...)
Podle mě by ale vlajková loď měla mít i něco málo bonusů navíc, nejen budit respekt. Jde mi o ten pocit, ?e vlajková loď letí do bitvy v čele flotily, ale přece se hráč nemusí moc bát, ?e jí po pár výstřelech ztratí. Jako ideální se mi v tomto případě jeví třeba StarCraft, kde jsou „hrdinové“ zhruba dvakrát a? třikrát silněj?í ne? standardní jednotky tohoto typu. Zku?ený hráč je proto umisťuje do útoku, kde značně podpoří ostatní jednotky. Samozřejmě je ale nutné, dávat na ně pozor. Podobně je na tom i ST: Armada. Enterprise je dvakrát silněj?í ne? obyčejná Sovereign a proto patří do fontové linie...
BTW scéna z FC „... Sir another starship coming in... It´s the Enterprise!“ je moje nejoblíbeněj?í :-)
Mr.Spock - 30. červenec 2002 19:57sipka
ZAMĚŘIT
Mr.Spock
stranky dam na net brzy, jde o to, ze zatim pro ne nemame vic informaci, nez ty, ktere jsou na tymove homepage, takze pokud nikdo nic nenapise a ja nechytnu slinu, bylo by zatim celkem predcasne je uvadet do provozu, kdyz existuje jiny relevantni a infomacne stejne hodnotny zdroj.
PVH - 30. červenec 2002 19:33sipka
ZAMĚŘIT
PVH
a kdy u? dá? ty evol stránky na i-net, je to u? přes týden, co jsem ti poslal design...? ne ?e byh tě popoháněl...:-)

ten záběr má třičtvrtě vteřiny, a ten druhý není zdaleka dokončený, ale myslim, ?e do konce prázdnin něco vypustí(me). Já například teď pracuju (kromě Galmapu pro happze) na nápadu ztvárnění pancíře z Voyger: Endgame...
Mr.Spock - 30. červenec 2002 14:22sipka
ZAMĚŘIT
Mr.Spock
...dodatek: pochopitelne mohu registrovat i cokoli.gameplanet.cz
Mr.Spock - 30. červenec 2002 14:21sipka
ZAMĚŘIT
Mr.Spock
jelikoz se mi podarilo odstranit onen osklivy pop-up banner, navrhuji pouzivat nadale pro nase projekty nejruznejsi *.tk domeny z duvodu nejjednudussi zapamatovatelnosti. prozatim jsem registroval tedy:

www.wdk-games.tk
www.wdkgames.tk
www.stevol.tk
Mr.Spock - 30. červenec 2002 13:31sipka
ZAMĚŘIT
Mr.Spock
pvh: to je moc pekny, ale proc nam ho tedy taky neukazete? toho videa se dozaduju uz buhvi jak dlouho kvuli prezentaci na conech a vylepsenem traileru.
PVH - 29. červenec 2002 23:19sipka
ZAMĚŘIT
PVH
s sheedeem jsme si vyměnili pár 3d videíček, a zdá se, ?e intro bude fakt cool....např fotonový torpédo vypadá jako v prvním kontaktu, otázka je jestli ho je?tě nezjednodu?íme kvůli rychlosti renderingu...
PVH - 29. červenec 2002 23:17sipka
ZAMĚŘIT
PVH
Q by z mirandy udělal i krychli....:-) nebo slunce, nebo třeba celou novou galaxii:-)
Anonym: mae - 29. červenec 2002 22:57sipka
ZAMĚŘIT
0
Uni:No ja to bral jako příklad :) a ne jako fakt :)btw Q by z Mirandy udelal nebulu :))
happz - 29. červenec 2002 20:53sipka
ZAMĚŘIT
happz
A ja se ptam 'jak velka'???
Anonym: Unimatrix325 - 29. červenec 2002 20:06sipka
ZAMĚŘIT
0
Happz : GALMAP bude tak velký, jak si hráč zvolí, ale základní velikost by měla být akorát reálná...

Nejnovější   Novější 2451 - 2470 / 3834Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o