Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> WDK Games

Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...




Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2437 - 2456 / 3834Starší   Nejstarší

Kovi - 01. srpen 2002 21:18sipka
ZAMĚŘIT
Kovi
Uni: Jasne, New Worlds se soustredi jenom na pozemni operace, nicmene tam je spousta budov a valna vetsina se kryje s tvym seznamem, takze ja bych se nejakyho toho prebrani (alespon nazvu a obecneho zamereni budov) nebal. Uvidis, az to bude CZ kompletne.

ad suroviny: mno, tak se zkus zeptat znovu (ale strucne!!, probuh:-)) a ja ti odpovim (pokud to doctu dokonce). V New Worlds je asi set tezitelnych surovin, ze kterych se pak ve zpracovne zdroju vyrabi zpracovane materialy. A je to tam reseny tak, ze v kazde tezitelne oblasti mineralu se nachazi vsechny suroviny v ruznem zastoupeni. Tam se postavi jedna tezebni stanice a jede se. Klidne bych pak nechal i tu zpracovnu zdroju, ktera by se nechala upgradovat - kazdy upgrade by pak umoznoval zpracovani dalsi suroviny do prozatim nevyrabeneho materialu, proste klasika. A k tomu "mensi a nepodstatna cast hry" - pozemni operace budou urcite v mensine, nicmene jelikoz budovy a tezba atd. budou soucasti micromanagementu planet, ktery bude (jak pevne doufam) znacne promakan, tak bych to rozhodne neodflaknul

all: Prave jsem dokoncil kopirovani zdejsiho fora do DOC formy. Ma to 165 A4 stranek a Word mi pise: Dokument obsahuje prilis mnoho pravopisnych a gramatickych chyb na jejich zobrazeni!! Upravim to do nejaky prijatelny podoby a projdu si to pekne cely, abych vedel, co jsme kde vytvorili, navrhli a zavrhli (pripadne vyvrhli), abysme meli prehled o tom, co je slepa vetev vyvoje a nechodili v kruzich
Anonym: Unimatrix325 - 01. srpen 2002 20:30sipka
ZAMĚŘIT
0
Kovi : BTW NewWorlds se mi zdají jako dot "přízemní" strategie :-) tedy málo celogalaktická, a tak bych nejrad?i přebíral co nejméně...u? proto, ?e pozemní operace/budovy atd. budou tvořit men?í a nepodstatnou část hry.... A suroviny nevymý?lím...ptal jsem se tu na va?e názory, ale zůstalo to nezoodpovězeno.... tedy představu mám... ale je to jen představa....
Kovi - 01. srpen 2002 20:25sipka
ZAMĚŘIT
Kovi
ad typy budov: co se planetarnich tyce, tak si muzeme vzit priklad v ST: New Worlds a doplnit jim Uniho seznam. Manual k New Worlds se preklada (ne sam, samozrejme a bohuzel), takze pak bude k dispozici seznam kolonialnich planetarnich budov i s jejich popisem, pokud cirou nahodou Uni nevymyslel/nevymysli nejaky tezitelny suroviny, tak i tohle by se mohlo vysosnout z New Worlds (jak tezitelne suroviny tak zpracovane materialy)

all: Na Internetu je nova fan stranka o BOTF, mrknete na botf.bravepages.com. Potesitelny je hned update cislo 2, ktery pretiskuji v plnem zneni:

A user made Birth of the Federation two maybe seen in the near future. There is an English preview of Star Trek: Evolution on Star Trek Games.CZ (www.startrekgames.cz) accompanied by screenshots, graphic designs and artworks. Enjoy!
Anonym: Unimatrix325 - 01. srpen 2002 20:21sipka
ZAMĚŘIT
0
Hra za Federaci
Hráč má jednu planetu (Zemi) a kontakt s jednou cizí rasou ovládající třeba 3 systémy (Vulkánci), zatím nejsou nějak výrazně přátelsky nakloněni.

Aktuální stupeň vývoje je zhruba takový :
Lodní in?enýrství Lvl. 1 (Work bee, probe, shuttle, fighter)
Staniční in?enýrství Lvl. 2 (Senzorový satelit, stanice, malý dok, obraný satelit, výzkumná stanice)
Výzkum trupu Lvl. 0 (Titan)
Výzkum energetických zdrojů Lvl. 1 (třeba fúzní reaktor)
Výzkum zbraní Lvl. 1 (laser)
Výzkum pohonu Lvl. 1 (warp 1)

Sektor 001 SOL
1 Slunce (?lutá barva,průměrné stáří,střední zářivost,střední velikost,stabilita 95%,)
9 planet (Pozn. Pokud není uvedeno jinak jsou měsíce miniaturní)

Merkur (D,malá,vzdálenost 0,5,pohodlnost 20)
Venu?e (D,střední,vzdálenost 0,75,pohodlnost 20)
Země (M,střední,vzdálenost 1,pohodlnost 90,1 měsíc(střední))
Mars (D,malá,vzdálenost 1,5,pohodlnost 40,2 měsíce)
Jupiter (J,obrovská,vzdálenost 5,pohodlnost 30,16 měsíců(Pozn. 4 střední))
Saturn (J,obrovská,vzdálenost 9,5,pohodlnost 30,18 měsíců(Pozn. 4 malé, 1 střední))
Uran (J,velká,vzdálenost 19,pohodlnost 20,15 měsíců (Pozn. 4 malé))
Neptun (J,velká,vzdálenost 30,pohodlnost 15,8 měsíců (Pozn. 1 malý))
Pluto (D,malá,vzdálenost 39,5,pohodlnost 10,1 měsíc(malý))

Kolonizované planety/měsíce :
Země
Populace = 6*10^9 (prostě nějáké číslo odpovídající stavu po třetí světové)
(na Zemi jsou téměř v?echny budovy jmenované ve výčtu pozemních budov, kromě planetárního ?títu a obrany)
orbita : (několik senzorových satelitů, jedna stanice a výzkumná stanice)

Měsíc
Populace = několik tisíc (Centrální budova, elektrárna, tě?ební stanice, sklady, přistávací plocha)
orbita : (několik senzorových satelitů)

Mars
Orbita : jeden nebo dva satelity

Lodě :
Několik work bee, pár dopravních raketoplánů a prototyp Phoenix s warp pohonem.

Phoenix class shuttle (+50% ?ance, ?e loď nebude zasa?ena)
Trup Lvl. 0 titan max. absorbovatelná damage = 10 max nosnost = 12
Fúzní reaktor Lvl. 1 výkon 20 TW váha 1
2x warp motory Lvl. 1 spotřeba 10 TW váha 1
Trysky
Počítač
...

Postavy :
Zephram Cochrane (bonus na diplomacii)

Hráč asi nejdříve soustředí výzkum na staniční a lodní in?enýrství, pak na oblast warp technologie. Postaví kolonizační lodě a kolonizuje Mars. Tam vybuduje co nejvíce tě?ebních a výzkumných stanic. Poté co kolonizuje vět?inu pevných planet a měsíců v SOL, tak se pustí do stavby nadsvětelné kolonizační lodi aby mohl kolonizovat vzdáleněj?í světy. Měl by také vyjednávat s Vulkánci. Zatím není nutné stavět lodě pro boj, ale paranoidní hráči by se u? pomalu měli pou?tět do vývoje lep?ích energetických zbraní. Postupnou kolonizací několika systémů hráč získá dost planet a zdrojů pro vět?í expanzi. Měl by uzavřít s Vulkánci obchodní, nebo i vědecké spojenectví. To by mu pomohlo urychlit vývoj. Hráč by měl nakonec uzavřít s Vulkánci celkové spojenectví. Vulkánci by v této fázi hry působili jako poradci. Atd.
Anonym: Unimatrix325 - 01. srpen 2002 20:20sipka
ZAMĚŘIT
0
Co se zamyslet nad typy budov ?
Planetární :
Centrální budova/velitelství
Elektrárna
Tě?ební stanice (jedna pro ka?dý typ suroviny)
Farma (produkce jídla) Výzkumná stanice
Přistávací plocha
Budova výzvědné slu?by
Dok
Kontrola počasí
Planetární ?tít
Planetární zbraně
Senzorová stanice
Akademie
Nemocnice
Sklad

Orbitální :
Senzorové satelity
Obrané satelity
Zbraňové platformy
Stanice/Základny/Bitevní stanice
Doky/loděnice
Výzkumné stanice
Zbraňové platformy

...a dál ?
Anonym: Unimatrix325 - 01. srpen 2002 20:18sipka
ZAMĚŘIT
0
Jirka006 : tvůj návrh je jedna z mo?ností, jak zjednodu?it systém vzdáleností a rychlostí... ale to je právě jeden z extrémů. Osobně bych si představoval něco mezi tím. Hlavně je důle?ité rozhodnout, jestli se budeme zaobírat celou galaxií, nebo jen tou částí, ve které se odehrává TNG a DS9.
Auto generovaná mapa je jedna z mo?ností hry, ale hlavně nám jde o to, co nejvíce se vejít do reálií ST ne ?
Anonym: Unimatrix325 - 01. srpen 2002 20:18sipka
ZAMĚŘIT
0
Kovi : no... „LUSK“ způsob cestování je sice na malé vzdálenosti nejrychlej?í, ale pokud vím, tak přesunout loď dokázal nejrychleji Ochránce. Q toti? celou loď přesouval pouze jednou v díle (Q who) a tam Enterprise dostala „facku“, začala se otáčet a během chvilky doletěla a? do sektoru J25 (tu?im). Ale Voyager se dostal je?tě dál a to za zhruba stejnou dobu. Zřejmě je Q schopný přesunout loď stejně rychle na jakoukoliv vzdálenost, ale v ST se IMHO ?ádný rychlej?í způsob cestování ne? Ochránce neobjevil.
Anonym: Unimatrix325 - 01. srpen 2002 20:16sipka
ZAMĚŘIT
0
mě se zdá GALMAP 200x200 optimální.... nebo při nejmen?ím dostačující....
Kovi - 01. srpen 2002 20:10sipka
ZAMĚŘIT
Kovi
PVH: serie Enterprise teda bude mit nejaky vetsi odraz ve hre? Tusim, ze jsme se o tom kdysi bavili a nejak jsme rikali, ze si toho zatim moc nebudeme vsimat, kdyz to neni uzavrena serie

Mr. Spock: ad ikona: sorry, links frame patch v1.01 biga update will be released in a few minutes:-)))

a k Final Journey: mno, ja souhlasim, mam jenom dotaz na pribeh atd. Kdo to bude vymyslet? Ty? Jestli jo, tak ti predem nezavidim, protoze to bude fuska. Pripadne kdybys mel nekde trable, tak dej vedet, protoze par klasickejch adventur jsem uz prosel (viz treba 12-ti strankovej navod na Indiana Jones and the Fate of Atlantis (viz nebude, pac jsem navod ztratil, buuu). Nicmene, jak jsem ti psal pred par dny az tydnem v jednom mailu, zkusil bych popremyslet o adventurnim pribehu pro DS9 (pripadne VOY) crew (taky ne na ukor Evolution, treba budu premyslet v noci, kdyz nebudu moc spat, ale to bych vlastne moh premyslet o Evolution, no ja to nejak skloubim:-)) Kazdopadne dej vedet, jak to s Final Journey vypada, ted zrovna na gaming.startrek.com padl dotaz, proc uz se takovyhle hry nedelaj, a ze je to vecna skoda
Mr.Spock - 01. srpen 2002 16:00sipka
ZAMĚŘIT
Mr.Spock
ahojky, rad bych zacal nejak rozjizdet (samozrejme ne na ukor evolution) pripravy k tvorbe final journey, ktere se vas sice nemusi tykat, pokud to nebudete vyslovne chtit, ale pro jistotu vam to rikam jako prvnim, abyste nerekli, ze o nicem nevite. pokusim se sehnat nejakeho kreslire (vsiml jsem si, ze jich je celkem u nas dost) krajinare a postavickare + nejakeho externiho programatora pochopitelne.
Mr.Spock - 01. srpen 2002 14:23sipka
ZAMĚŘIT
Mr.Spock
kovi: ta wdk ikona na stg.cz ma spatnej link, je tam "biga" misto "bigas", ale klidne ji muzes nahradit definitivnim www.wdk-games.tk ci www.wdkgames.tk
Jirka006 - 01. srpen 2002 09:55sipka
ZAMĚŘIT
Jirka006
happz: minimap by nemela byt skrolovaci to uz bude neprehledne... a maximalni velikost mapy - proc ne?

Kovi: Diky.
happz - 01. srpen 2002 09:44sipka
ZAMĚŘIT
happz
Omezeni galaxie na 200x200 je blbost - jen kvuli tomu, ze grafika vetsi neumi. asi udelam tu mapicku scrollovaci :)
PVH - 31. červenec 2002 22:40sipka
ZAMĚŘIT
PVH
vy mi dáváte...tak?e:

Uni: Galaxie má (z důvodů rozměrů minimapu - hle jak rychle se problém vyře?il :-) 200×200 polí jinak sohlasim s podobenstvím o rychlostech podle jirky 006.
Hru bych podporoval hrád buď generovanou, nebo příběh přesně podle startreku, ale začít od enterprise NX-01... Jinak nemusí? zvýhodňovat rasy, stačí důle?itejm lodím nastavit místa podle tahu a postupně (opět podle tahu) zvět?ovat terioria a počty lodí známých ras...
Ad Data: bonus se v podstatě připočte k bonusu za zku?enosti = Data: +20% jen 1 člen zku?ené posádky - cca - 95 % výsledek -75% a ne?krtne si...
Jo a ten pravoúhelník zmizí...a ty tlačítka se trochu přeorhganizujou. Ale na tom 2cm pruhu téměř trvám, proto?e pak u? by tam v podstatě nezbylo vůbec nic z LCARS a mohli bychom to rovnou udělat na command line...viď happzi :-)

Mr.Spock: Kdy? já bych tak chtěl vydět ten muj design fungovat bůů...:-)
Kovi - 31. červenec 2002 19:41sipka
ZAMĚŘIT
Kovi
Jirka006: Uprimnou soustrast...

ad Q a lusk: bud nahodila udalost a nebo me taky napadlo, ze by z toho moh bejt dobrej cheat: stacilo by ve hre napsat IWANTTOBELIKEQ a hned by mel hrac nejaky super schopnosti (premenit lod na zelvu jednim kliknutim na obet apod.:-))

ad feature list: tak ja teda neco stvorim a na zaklade toho by se pak updatnul IPI
Jirka006 - 31. červenec 2002 16:46sipka
ZAMĚŘIT
Jirka006
Neplanovane se do diskuse vkladam i ja.

Ad velikost. Myslel jsem, ze max rychlost bude tak 4-5 poli za jeden tah (k čertu s casem!) tj. na zacatku to bude 1 pole 1 tah... max. warp budou 4 pole za tah, transwarp 6 pole za tah a 10 poli za tah bude super max technologie (nazev pridejte sami). Tj. Max rychl. pres celou galaxii za 5 tahu = 50x50 poli. tj. warpem 1 urazite celou galaxii za 50 tahu. Co vy na to?
Krom toho bych udělal mo?nost vytvářet mapy men?í pro krat?í hry.

Ad Q a lusk. To neni spatny napad jako nahodile udalosti. :-)

Ad kampan: jsem 100% za auto generovanou mapu (bez scénáře), tj. s úkolem jen ovládnout galaxii (sjednotit nebo dobýt).

Kovi: Počet ras neomezovat - to by byl BOTF. V kampani asi jo, ale v náhodné nebo custom hře ne... to je na autorovi ( a na setu ras, ktery bude mit hra v sobě, nebo modnutá).

Ad zku?enosti a bonusy: Jsem pro (ji? od začátku to říkám.

Interní poznámka: Je NUTNÉ udělat sumář hry... (např.doplnit IPI). Nevím jak vy, ale vlastně u? nevím, co zde bylo řečeno, jaké jsou varianty na stole. Udělá to někdo, prosím? Rád bych se toho ujmul, ale v sobotu mi umřel táta a fakt na to teď nemám buňky ani čas. Čau.
happz - 31. červenec 2002 11:26sipka
ZAMĚŘIT
happz
Kovi: no, ty odkazy apod. necham na vas.

Feature list: jojo, tak nejak, na co vsechno si vzpomenes :)
Kovi - 30. červenec 2002 22:07sipka
ZAMĚŘIT
Kovi
Uni: Hele, neni nejrychlejsim ve ST znamym zpusobem cestovani LUSK!

happz ad feature list: a pod tim si predstavujes presnejc co?...
Evolution
single player
hot seat
skirmish
LAN & TCP/IP
pět hratelných ras
atd. atd. Tak nejak v radcich pod sebou??
ad STEVOL Homepage: Osobne bych ji nespoustel, protoze jak rika Mr. Spock, tak nemame lautr nic novyho, co tam napsat, takze ja bych byl i pro (a ono to nakonec zrejme i vyplyne z globalniho kontextu) uklidnit informacni/dezinformacni kampan v nekolika svetovych jazycich kolem STEVOL, aspon na chvilku s tim, ze by se STEVOL homepage mohla rozjet treba tejden pred Pentaconen s tim, ze "na STEVOL homepage se dozvite blizsi informace o prezentaci Evolution na Pentaconu a spoustu dalsich veci" (ktery mezitim udelame - nebo aspon vymyslime - viz feature list treba)

Taky jsem napsal Tricksterovi z ... (asi dvacet US stranek o ST)..., ze na zadny dalsi stranky nic pridavat nebudem a on na to, ze bysme teda treba mohli do newsu na Mod Central davat infos, kdyz budou nejaky novy. Jinak, kdybysme nechteli ani tohle, tak by prej aspon prihodil link na WDK Games homepage do links sekce. Ja bych to videl tak, ze mu napisu, at tam ty odkazy da (nova verze) s tim, ze kdyz bude neco vazne novyho ohledne STEVOL, tak ze to tam do newsu pripisem. Asi tak bych to videl ja.
happz - 30. červenec 2002 20:39sipka
ZAMĚŘIT
happz
ad bonusy za zkusenosti: nojo, to nejak dopadne, budeme si hrat s cisilkama :)

ad nevyuzity prostor na GALSCREENu: no, kdyz jsem odchazel z posledni schuzky, tak jsme PVHmu dost vehementne vysvetlovali, jak by se dal preskupit, a vyuzit i tohle misto - tak snad to tak i dopadlo.

hra podle skutecnosti: to dost pripomina kampan na 'nasi' maper podle realu. Pak by byla moznost 'free game' s nahodnou mapou

No, a na zaver ty rozmery... Jeste porad mi nikdo neodpovedel, jak velkou si asi predstavuje mapu - jakozto programatora me to DOST zajima, docela by tu mohlo dojit k potizim s pameti, a proto chci vedet, co si tak predstavujete - at vim, co mam cekat.

Mr.Spock: a co takhle ten feature list, ktery stale jeste neni :)
Anonym: Unimatrix325 - 30. červenec 2002 20:08sipka
ZAMĚŘIT
0
Je třeba se razantně, ale zodpovědně zamyslet nad velikostí hrací plochy. Podle učebnice astrofyziky pro gymnázia je velikost galaktického disku, ve kterém se bude hra odehrávat, cca 30 kpc (kilo parseků). Jeden parsek = 3,2616 LY. Pokud tedy pova?ujeme galaxii za kruh, tak má průměr cca 97848 LY. Co? je 9,257 * 10^17 km (pro pořádek :-)
Pokud si představíme hru ve fázi TNG, kde je maximální dlouhodobě udr?itelná rychlost warp 9,2, co? je 1649*C, tak je celá galaxie přeletitelná za cca 60 let. To je zhruba 1/5 trvání celé hry. (předpokládám záběr 300 let tj. od prvního kontaktu a? do událostí po návratu Voyageru. Tedy pokud si nechceme moc vymý?let...)
Na druhou stranu je pravda, ?e nejrychlej?ím ve ST známým způsobem cestování (technologií Ochránce z VOY:Caretaker) trvá cesta dlouhá 75000 LY jenom pár minut.
Ve First contactu se Picard zmiňuje, ?e Federace je velká 8000 LY. Logické je, ?e myslel průměr.( Pochybuji, ?e by myslel čtvereční LY, poloměr, nebo obvod) Také se BTW zmiňuje, ?e ve Federaci je momentálně 150 planet. Tím zřejmě nemyslel planety jako Merkur, Venu?e, Země, Mars atd. Ale jednotlivé členy Federace jako lidi, Vulkánce, Andoriany, Betazoidy atd.
A teď je otázka, jak to převést do hry. Jeví se mi několik ře?ení :
1) Galaxii zobrazíme celou a s reálnými velikostmi. Hráč bude moci expandovat do v?ech koutů = hra bude zdlouhavá, nepřehledná a zbytečně rozsáhlá.
2) Galaxii zobrazíme celou ale značně zkomprimujeme vzdálenosti. (tj. ?e 10000 LY warpem 9 uletí loď za 7 měsíců místo 6 let atp.) = Hra bude hratelná, přehledněj?í, ale bude to na úkor realističnosti.
3) Galaxii zobrazíme celou s reálnými velikostmi, ale hrací plocha bude omezena na malou část alfa a beta kvadrantu + část za červí dírou v gamma kvadrantu. (tohle se mi zdá nejoptimálněj?í) = hra bude reálná a hratelná, ale hráč nebude mít příli?nou volnost.

Navíc pokud zvolíme jednu z prvních dvou mo?ností, tak budeme muset vymý?let spoustu „men?ích“ ras, které pokryjí zbývající plochu v Galaxii.

Jak je tohle ře?eno v BotF ? Jsou tam „men?í“ rasy ? Za jak dlouho je tam např. mo?né přeletět z jednoho konce Federace na druhý ? Je tam celá Galaxie ?

vzdálenost v LY / rychlostí v násobku C = doba nutná k letu v rocích
4 / 1516 (warp 9) = 0,002639 roku = cca 1 den = 1/7 tahu
4 / 214 (warp 5) = 0,01869 roku = cca 7 dní = 1 tah
4 / 1 (warp 1) = 4 roky = cca 1460 dní = 208 tahů

Warpem 1 poletí loď přes jeden sektor 208 tahů.
Warpem 5 přeletí loď jeden sektor za jeden tah.
Warpem 9 přeletí loď za jeden tah 7 sektorů.
Jestli?e tedy bude tah trvat týden, pak za jeden tah doletí loď warpem 5 od Země k Alfě Centauri. Pokud bude 1 pole vzdálenost ekvivalentní týdennímu letu warpem 5, tak velikost jednoho pole je 4 LY. V tom případě by velikost hrací plochy byla 24462^2 polí. Pokud by hrací plocha byla men?í, musel by být SOL ve stejném sektoru s Alfou Centauri...
BTW v?dy je tu mo?nost udělat mapu 100x100 polí a ura?enou vzdálenost v polích odvozovat přímo od warp faktoru (tj. warp 1 = jedno pole, warp 2 = 2 pole atd.), ale pak loď warpem 9 přeletí za 11 týdnů celou galaxii, co? by nám na Voyageru asi nespolkli :-) Ví někdo jak z tohohle začarovaného kruhu ven ? :-)

Nejnovější   Novější 2437 - 2456 / 3834Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o