|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
|
| Takze, kdo se chce kochat, tak prozatim tady je prvni mnou zverejnena cast zdrojovych kodu STE :) Je toho asi (zabalenych) 45 kilo, kolik to ma rozbaleno, netusim, ale stejne je to nefunkcni a nezkompilovatelny - musim vyresit jeste par malych problemku, ale ke cteni to staci ;-)
Jenom by me tak zajimalo, kdo to bude vubec cist... Snad Naku :)
No, a CVSko na SF zprovoznim co nejdriv. Slibuju. |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 31. srpen 2002 20:06 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Sheedee : ano..taky si myslím, ?e úplná kontrola nad cizím impériem je hloupost... mo?ná v případě "protektorátu" tedy, kdy? by silněj?í impérium ovládalo slab?í...
Jinak bych to viděl na občasnou kontrolu cizích flotil a obráceně...viz můj příspěvek.... |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 31. srpen 2002 20:04 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Jirka006 : ten návrh diplomacie je dobrej... mo?ná jsou tam některé mezistupně zbytečné, ale to uká?e čas... |
|
|
Anonym: Sheedee - 30. srpen 2002 20:36 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Jirka:
Já ti nevím, jestli by v případě PC hráče a aliance měl hráč dostat kontrolu nad kompletním impériem, to se mi moc nezdá....
Rozumněj, ani kdy? si s někým v alianci, tak si nenechá? kecat do v?eho a rozhodně si nenechá? zemi zničit, kdy? je hráč neschopnej, já bych to udělal tak, ?e by PC hráč lidskýmu prostě třeba v době války s jinou rasou občas předal velení and částí flotily, ale tak drasticky bych to nedělal
|
|
|
|
| borhům bych v podstatě prti ostatním rasám přidal jednu mo?nost k diplomacii: ASIMILOVAT :-)))
Neutrální zóny bych nechal stanovit hráče. v podstatě označit pole na své straně hranice, kam je ochoten nelézt za cenu udr?ení míru....
ten nápad s neutrálnim rozhranim beru...s tim, ?e a? přestanu mít co na práci(to bude asi za dlouho), začnu vyvíjet i rozhraní jiných ras....:-) |
|
|
|
| Ad rozhraní: začal bych s LCARS jak je navrhnul PVH (2.verze)... a univerzálním rozhraním pro ostatní hráče. Ostatní bych nechal na u?ivatelích :-)) Mo?ná by bylo fajn k tomu udělat nějaký jednoduchý editor?? |
|
|
|
| Ad neutrální zóna: Navrhuji ustavení pouze v případě války-příměří a smlouvy o neútočení. |
|
|
|
| Ad diplomacie (mezi ří?emi):
Navrhuju následující diplomaticke statusy mezi ří?emi:
1) Nic (tj. není kontakt)
2) Kontakt (tj. byl proveden kontakt - diplomatický nebo bojem... automaticky generovaný stav)
3) Smlouva o ustavení vzájemných velvyslanectví (stav, který mů?e být soubě?ný je?tě s něčím) - pro happze: čili přepínač 1/0 :-))) ...znamenalo by to, ?e by hráč dostával zprávy o vývoji v ří?i (změna vlády, kolonizace dal?í planety, ... takové ?pioná?ní informace level 1)
4) Smlouva o neútočení (tj. zákaz vstupu na území spolukontrahenta)
5) Smlouva mírová level 1 (mo?nost obchodu ale zákaz vstupu na území bez povolení hráče)
6) Smlouva mírová level 2 (mo?nost obchodu a mo?nost vstupu civilních lodí na území hráče)
7) Smlouva spojenecká level 1 (mo?ný volný průchod územím, mo?nost "tankování" u spojeneckých základen, atd.)
8) Smlouva spojenecká level 2 (stejné jako level 1 + sdílení ?pioná?ních dat level 1 + 2 (tj. bez vojenských a vědeckých dat)
9) Aliance (jako spojenecká smlouva level 2 + kompletní sdílení dat; + mo?nost přidělit loď nebo flotilu pod velení jiného hráče... v případě PC hráče kompletní kontrola nad flotilou a ří?í...
10) Válka - příměří (zákaz vstupu na cizí území + 3 pole od hranice (neutrální zóna), zákaz napadání civilních lodí, mo?nost napadnutí vojenských lodí bli??ích ne? 3 pole od hranice
Co vy na to? (Předev?ím Uni)
11) Válka (totální) |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 29. srpen 2002 20:46 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
|
|
| Uni se zase predvedl - uz sem mel skoro promyslene ovladani jednotek, a najednou si panacek prijde, lehce nadhodi, ze by hrac mohl v pripade dohody dostat veleni nad cizi flotilou (s cimz bez vyhrad souhlasim) a ja abych to prekopal!!! No, kazdopadne ti diky, clovek nesmi usnout na vavrinech.
Tohle krapet poresit, to bude jeste zajimavy, ale snad to nejak pujde - kazdopadne je to HODNE zajimava vlastnost hry. Bude to chtit doplnit mensi AI kapitanske verze, aby se nedely takovy psi kusy, jakoze nafasuju Romulanskou flotilu a vyplenim s ni v klidku Klingonskou risi. Uvidime, hlavko...
ad smlouvy: jojo, vsechno bude. Maso bude, chleba bude, vsechno bude... Ale casem! Sice bych je rad videl takhle pekne napsane, ale chce to cas.
ad hratelnost ras: souhlas, i s tim technologickym stromem a jednotkama - tohle bude krapet komplikovanejsi, ale pujde to
Vsimli jste si, kolikrat jsem uz tady napsal 'pujde to'? A uz jste nekdo alespon ockem zahledl nejake vysledky? :)))) |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 29. srpen 2002 20:14 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Kovi : Developer´s guide ? mohl bys to více rozvést ?
Ad project lead Elite force… je?tě jsem na to nekoukal, ale ten chlápek A) navíc nechodí do ?koly/práce B) bere za měsíc tučněj?í prachy ne? vět?ina lidí za rok…:-)
Ad tvuj prst… jak se ti to stalo prosim tě ? ;)
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 29. srpen 2002 20:14 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Sheedee : ad trailer : AVI je malý ale náročný na počítač, MPEG je velkej, ale nenáročnej, MOV je tupej ve v?ech směrech, proto?e vy?aduje Quicktime, a ten nemám rád :) viděl bych to na dvě verze (AVI a MPEG)… pokud pouze jednu, tak bych se přikláněl k AVI, proto?e čím men?í, tím víc lidí si to stahne… |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 29. srpen 2002 20:13 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Ad neutrální interface : Podívejte se třeba na ST:Armadu I … tam je neutrální interface pro hru za Federaci a později pro „spojeneckou“ hru proti borgům… Federace tam nemá klasický LCARS ale takový nějáký podivný…buhví co… :) |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 29. srpen 2002 20:13 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| PVH : ad rasy… souhlas…ad Borgové…ale i u Borgů by měla existovat diplomacie, jen by ale měli odmítat v?echny druhy smluv a chtít pouze asimilovat. Ov?em pokud by za Borgy hrál hráč, tak by se mohlo stát, ?e se některé rasy dají asimilovat i dobrovolně :-) |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 29. srpen 2002 20:12 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Kovi : ad Joelův dopis :
1) o Ditl.org vím… spousta mých informací pochází odtamtud. O té mapě jsem také věděl a je na ní perfektně vidět, ?e to nebudeme mít jednoduché, pokud budeme zpracovávat celou galaxii….
2) více ras… jak u? tu bylo řečeno, budou zřejmě rasy hlavní (Lidé, Klingoni, Romulani, Cardassiani, Borgové a Dominion). Pro ty bude dělaný extra interface a zároveň jim bude přizpůsoben technologický strom. Tj, ?e bude mo?no vyzkoumat asimilaci, maskování, polaronové zbraně atd. (av?ak nezávisle na rase!) Ostatní rasy jako Gornové, Hirogeni atd.budou mít (jestli jsem to dobře pochopil) neutrální interface, a budou pou?ívat hlavní technologický strom.
Tedy jednodu?eji řečeno, strom bude pro v?echny více méně stejný, ale „hlavní“ rasy si v něm budou moci najít to, co k nim dle ST patří. Men?í rasy u? tam nebudou mít zařazeny své technologie (zrovna mě ?ádná nenapadá). Nebudou mít tedy takovou „podporu“.
Navíc pro hlavní rasy budeme muset navrhnout modely lodí (Romulani jich mají jen pár) a stanic. Hráč samozřejmě bude mít naprostou volnost ve vytváření designů, ale musejí se vytvořit designy pro počítačové oponenty. Tím se budou hlavní rasy také odli?ovat, proto?e pochybuji, ?e by si někdo dal práci vymý?let pětadvacet různých tříd lodí pro Hirogeny.
Způsob zpracování men?ích ras také bude hodně záviset na dosud nevyře?eném zpracování galaxie, tedy její velikosti. Čím reálněj?í galaxie bude, tím více ST ras. Čím bude galaxie men?í a hratelněj?í, tím méně ST ras se tam vejde. Je tě?ké najít kompromis.
V podstatě v?ak souhlasím s Happzem : „…Jakakoliv rasa je hratelna prave tehdy, kdyz pro ni existuji data - charakteristiky jednotek a budov, jeji vlastnosti, graficke rozhrani, ikony, atd….“
3) Vojáci na planetách… s tím se pokud vím počítá…
4) a)Neutrální zóny… to jsem si taky představoval, proto?e to je přesně ten faktor,co přidává na hratelnosti. Ov?em tohle je hodně otázka pro programátory, jak si s tím poradí programově. Jde o zpracování mapy a vymy?lení funkční diplomacie.
b) nevím jestli jsem to dobře pochopil, ale tohle u? se mi zdá příli? slo?ité na vyu?ití i na programování.
5) a) smluv by mělo být několik druhů. Od neútočné, přes obchodní, výzkumnou a? po vojenskou alianci. Nejvy??í smlouva by pak nejen?e přiná?ela výhody v obchodě, ve výzkum, morálce atd., ale zpřístupnila by v?echny technologie a třídy lodí i druhé straně. Mů?e se jednat např. o Cardassiansko-klingonskou alianci, kdy Cardassiané budou vyrábět klingonské dravce, nebo třeba Galory s maskováním. Nebo třeba Klingonská ří?e vstoupí do Federace. Pokud tedy hráč po takové smlouvě zjistí, ?e spojenecké designy jsou lep?í ne? ty jeho, tak by je teoreticky mohl vyrábět, ale osobně se mi zdá lep?í varianta, kdy se aktuální designy upgradují spojeneckou technologií, např. maskováním, lep?ími ?títy atd.
b) smlouva o neútočení a promlčecí lhůta… to se mi zdá zbytečné, proto?e pokud někdo tu smlouvu vypoví, tak je jasné, ?e hodlá válčit, a byl by blázen kdyby se zbavil momentu překvapení. Navíc se na smlouvy člověk nemů?e 100% spoléhat, mo?ná u Klingonů, kteří jsou čestní, nebo u Federace, které je férová. Ale v případě Romulanů čekejte vypovězení smlouvy stylem : V několika planetárních systémech se najednou odmaskovala flotila warbirdů a během jednoho tahu vymazala z mapy polovinu základen.
c) pokud má například Federace (hráč) partnerskou smlouvu s Klingony a Cardassiané by chtěli vstoupit do Federace, tak mů?e nastat několik situací. Buď s tím Klingoni budou souhlasit a Cardasiiané tak vstupem do Federace automaticky uzavřou i partnerství s Klingony. Nebo s tím Klingoni souhlasit nebudou, v tom případě dojde k rozvázání smlouvy s Federací (Pokud se ta rozhodne Cardassiany přijmout).
Partnerství samozřejmě předpokládá sdílení senzorových informací, pohyb po spojeneckém území atd. Hráč sice nemá nad spojenci kontrolu, ale v některých případech mů?e dostat kontrolu např. nad flotilou spojeneckých lodí.
Spojenectví více ras (konkrétně Federace, Klingonů a Romulanů) předpokládám jako jistou věc, pokud hráč bude hrát za Federaci a bude sledovat ST linii. Bude to toti? jediné ře?ení situace s Dominionem. Hráč prostě bude nucen uzavřít smlouvy.
Následný útok (Např. podle seriálové předlohy na systém Chin´toka) by pak vypadal tak, ?e by hráč odeslal po?adavek, na podporu svého útoku, svým spojencům. Po?adavek by byl ve formě : Podpořte nás VOJENSKOU SILOU proti DOMINIONU v systému CHIN´TOKA… text psaný velkými písmeny jsou proměnné, kde místo VOJENSKOU SILOU, mů?e být třeba
FINANČNĚ. V závislost na stavu spojenců, by se pak např. pod kontrolou hráče ocitla část klingonské a romulanské flotily. Hráč by pak vedl útok a pohyboval by klingonskými a romulanskými loděmi stejně, jako by byly jeho vlastní. Po skončení operace (opu?tění systému ) by kontrolu nad svými jednotkami dostal opět počítač.
Opačně to ov?em funguje také : Např. hráč dostane po?adavek na vojenskou pomoc. Mů?e odmítnout, ale zhor?í tím společné vztahy i svou reputaci u ostatních ras. Pokud odmítne víckrát, tak nejen?e nemů?e očekávat, ?e mu odmítnutý někdy po?le pomoc, ale mů?e dojít i k rozvázání smlouvy.
|
|
|
Anonym: Sheedee - 29. srpen 2002 20:07 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Radujte se sklavte!!!
Váą 3d grafik objevil krásy displace surface, takľe asteroid v intru bude krásně hrbolatý!!!
PS.
Uľ mám záběr na lo··d kolonizující planetu, dojem trochu kazí dvě věci
a)
výsadkové moduly shazuje na povědomě známý kontinent of evropa.
b)
asi po vteřině letu se výsadkové moduly zanoří do povrchu země, jak kdyby to byl hologram (Bez uráľky, PVH) a vypadají tudíľ oproti zemi asi jako objecty velikosti měsíce, ale to se spraví!!!
PPS.
optimismus je nejdůleľitějąí!! :-)))
|
|
|
|
| gi co je na internetu rozhodně finální neni. U? teď z něj zmizely "posuvníky" a mírně se přeskupily tlačítka v dolní části. Co se lenosti týče, změna rozli?ení by neměl být problém, kdy? na to p?íde nechám ten obrázek převzorkovat na 800 na 600. :-) je to práce asi na 3, slovy tři sekundy.... |
|
|
|
| hm, dobra tedy.
Naku opravdu v Irsku nenapsal ani bit - alespon co se tyce zdrojaku STE ;-) - takze jsem se v tom machal sam - a slo mi to :-)
Predpokladam, ze TO, co jsem dostal od PVH jako navrh rozhrani, je ve sve podstate funkcne hotova zalezitost. jestli se bude menit graficka stranka veci, to je me jako programatorovi uplne sumafuk. Horsi je zmena funkcnosti nektereho z prvku, s tim bych se nerad potykal.
Rozliseni - ano, tenhle vycet beru jako zakladni, pricemz bych jako primarni videl radsi 800x600 - preci jen, moje karta ma s tim druhym dost potize - pro testovani to staci, ale pro hru? Nevim, nevim... A lenost vrele nedoporucuju, to to muzeme klidne zabalit.
skiny - jo, az bude hotovy kod podle jedne, muzeme nasekat dalsi skiny podle ras. Ocekavam, ze kdyz se zacalo s UFP, ze se s nim i bude v testovani pokracovat. Klidne muzete ve tvrobe dalsich screenu pokracovat, az Naku pochopi, jak se pracuje s mym 'chi chi' vytvorem kolem GUI, dozeneme vas behem par clovekohodin.
No, zdrojaky... SF CVSko je zatim v dost spatnem stavu, ale behem nekolika malo dni ho procistim a naplnim posledni verzi, ktera - svete, tes se - je skoro i prelozitelna do binarni podoby. Skoro, je tu maly zadrhel s prekladem, ale ten se snad vyresi, a kdyz ne, budu ho muset resit ja, nenadelam nic. Ale byste nejasali - to je jen zacatek. Kdyz uz byste to nahodou prelozili, stejne vam to hned spadne, ptze jsem se v ty rychlosti moc velkou kontrolou nezabyval, castecne je to neco jako skica. Dokresleni prijde ted, a pak se zacne pracovat poradne - jeste porad to neni to demicko, ktere chce kazdy videt - alespon castecne funkcni GALSCREEN - zatim je to neco, co, ani neumi nacist konfigurak, atd. Sice je na to vsechno pripraveno, ale neni to poskladano tam, kde to ma byt.
btw jeste dnes bych rad krapet zverejnil ty zdrojacky, jen tak pro chut :-) |
|
|
|
| Sheedee: Jo, ta ukazka z intra je od tebe a je par mesicu stara:-)) a ten trailer? Jo, nevim, jak to je s odkazem, ale ten trailer je druhy Spockuv pokus o prezentaci Evolution. Jsou tam texty a par animaci (ne od tebe). To je stara zalezitost, s tim si nelam hlavu:-))
ALL: Tak jsem dneska odpoledne dostal vynadano od "managing editora" Holodeck 5, ze nerespektuju autorsky zakony a prelozil jsem jejich rozhovor s Jonem Gallowayem o Elite Force 2. Pche. A to tam meli odkaz na puvodni verzi i uvedeny nazev zdroje. Kam ten svet speje?
A ted k Evolution: Jelikoz byl sraz, tusim, presunut, zacneme s vystavbou Developer's Guide na foru: A vemem to od rozhrani:
Takze, podoba rozhrani. PVH, ta verze prezentovana na obrazku (ten s a bez komentare), to je finalni podoba federalniho rozhrani nebo ne? No, predpokladam, ze postupem vyvoje se stejne jeste zmeni, ale prozatim: je to ci neni finalni verze? Vim, ze k tomu mel Uni nejaky vytky, jak jste se dohodli? Moh bys teda napsat, co se stane, kdyz se kam klikne?
Happzi (predpokladam, ze Naku asi ted neprogramoval, kdyz vymetal hospody nekde v Irsku:-)), jak si na tom s programovanim rozhrani?
Jaka rozliseni teda bude hra podporovat? Ja jsem pro 800x600 a 1024x768, co vy na to? PVH, nebud linej:-))
Predpokladam, ze kdyz bude vic skinu pro rozhrani (klingonske, federalni, romulanske atd.), tak ze by bylo zrejme moudre, udelat je, az bude jasna obecna finalni podoba rozhrani.
Zatim tolik, pustme se do diskuze. |
|
|
|
| Kovi: neni...manuál je stejně blbej ale je jinej... víc ...mnohem víc obecnejch plků... ;-))) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]

|