|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
|
| PVH:
Ok, phasery upravím.
Ale myslím ?e by nebyl dobrej nápad obory slučovat, počet oborů u jednotlivýho odvětví vlastně reprezentuje jeho rozsáhlost. |
|
|
|
| sheedee: uff! ty mi dává?....snad jen jedinou nedůle?itou úpravu, u těch phaseru se neusměrňujou fotony....ty by zranily tak mo?ná mě...:)) ale nedyony, jakési částice fungující jako supravodič, po nich pak projde energetický výboj....jinak nemám nic proti, ale řekl bych, ?e některé obory by bylo lze pro jednosuchost sloučit... |
|
|
|
| happz: obnovuji svoji nabidku pomoci s algoritmy. Pokud mas zajem o mou pomoc, posli mi zadani. |
|
|
|
| BTW, bylo by fajn, kdyby sme v?ichni měli nějakou společnou inetovou stránku, kam bysme v?ichńi nahrávali informace, obrázky, či dokumenty jako je ten o vědě |
|
|
|
| Tak tady je můj progress:
Výzkum se dělí na 6 základních odvětví (Sociologie, biologie, fyzika, chemie, výzkum vesmíru, konstrukce)
Tato odvětví se dále dělí na jednotlivé obory
Ka?dý obor má nějakou úroveň rozvinutosti a na ní závisí, jaké technologie má hráč k dispozici. Platí obvykle, ?e jednotlivé obory v jednom odvětví bývají navzájem provázány a dosa?ení určitého stupně v jednom z nich bývá podmíněno získáním určitého stupně v jiném, či jiných oborech, nále?ících klidně do jiného odvětví.
Maximální mo?ná úroveň je stanovena na 30.
Technologie jsou hráči přidělovány na základě úrovní jednotlivých oborů. Ka?dá technologie má určité po?adavky na znalost jednotlivých oborů a také případně jiných technologií (Například je jasné, ?e warpový pohon nelze sestavit před vyvinutím warpové teorie. Ta má ov?em jiné po?adavky ne? warpový pohon (Teorie po?aduje stupeň 2 v subprostorové fyzice a pohon samotný po?aduje teorii a stupeň 4 v konstrukci pohoných jednotek, na warpové teorii ov?em mohou být zalo?eny i jiné technologie, jako například warpové jádro, slou?ící jako zdroj energie, vy?adující stupeň 3 v energetice)
Sociologie:
Diplomacie
Výzkum společnosti
Psychologie
Bojová taktika
Biologie:
Geologie
Genetika
Neurobiologie
Virologie
Ekologie
Telepatie (Dostupné pouze u telepatických ras, omezená maximální úroveň podle rasy (například betazoidi mají maximální úroveň 5)
Organika
Botanika
Fyzika:
Subrostorová fyzika
Kvantová fyzika
Nekauzální fyzika (Zpřístupněno po dosa?ení stupně 25 v ostatních fyzikálních oborech, stupně 18 ve v?ech konstrukčních oborech a stupně 23 v teorii vesmíru)
Temporální fyzika
Chemie:
Biochemie
Metalurgie
Výzkum nových prvků
Výzkum vesmíru:
Vesmírné úkazy
Teorie vesmíru
Stelární manipulace (zpřístupněno po dosa?ení stupně 15 v teorii vesmíru, stupně 17 v konstrukci velkých zařízení a stupně 12 ve v?ech fyzikálních oborech, kromě nekauzální fyziky)
Konstrukce:
Nanotechnologie
Zbraně
Konstrukce lodí
Konstrukce velkých zařízení (zpřístupněno po dosa?ení stupně 8 v ostatních konstrukčních oborech a stupně 8 v metalurgii)
Konstrukce pohonných jednotek
Konstrukce obranných zařízení
Energetika
Jednotlivé vědní odvětví a obory, jsou na sobě navzájem závislé a platí, ?e určitý obor nikdy nemů?e dosáhnout příli? vysoké úrovně bez patřičné znalosti ostatních oborů. Jednotlivé stupně vývoje jsou obvykle podmíněny znalostí nějakého stupně v jiném oboru.
Popis jednotlivých odvětví a jejich oborů:
Sociologie je věda studující psychologii, taktiku, psychologii, Vlastně tak v sobě zhrnuje mnoho zdánlivě vedlej?ích vědních oborů, o jejich? důle?itosti se v?ak nedá pochybovat. Tato věda není obvykle závislá na jiných vědních oborech v dosa?ování jednotlivých stupňů rozvoje u subodvětví, av?ak její obory jsou mezi sebou vzájemně těsně provázány a obvykle se ve stupni rozvoje nemohou moc li?it.
Diplomacie je věda studující předev?ím taktiku vyjednávání s jinými druhy. Diplomacie je velice spekulativní vědní obor a osobně navrhuji jeho příspěvky v plné míře aplikovat na počítačové hráče a ovlivnit jejich rozhodování v hráčův prospěch. Pou?ití na ?ivé hráče v?ak zůstává otevřeno…
Výzkum spolčnosti zkoumá chování a reakce dané společnosti, za kterou hráč hraje.
V tomto oboru je mo?no vynalézt například metody vybírání vět?ích daní (tak aby si toho lidé nev?imli J)
Psychologie zkoumá mysl jedince. Její chování, vývoj a také mo?nosti jejího ovlivnění. Je blízce zpjata s diplomacií a neurobiologií. Samotná psychologie není nic moc k ničemu, ale její znalost je nezbytné ke konstrukci slo?itých zařízení slou?ících například k ovládání mysli cíle.
Bojová taktika je přesně to co říká její název. Zkoumá jednotlivé formace v boji, umo?ňuje pou?ívání různých manévrů apod. Tento vědní obor je kompletně nezávislý.
Biologie je rozsáhlá věda zkoumající geologii planet, genetiku, neurologii…
Znalosti získané v biologii mohou být stejně blahodárné jako smrtící.
Geologie je potřebná k lep?ímu pochopení funkce planet, k vět?í efektivnosti tě?by apod…
Genetika zkoumá kód ?ivota- DNA a mo?nosti jeho vyu?ítí. Umo?ní vývoj smrtících biologických zbraní kódovaných na jednotlivé druhy, ke zvý?ení efektivity zemědělství vývojem nových odrůd atd…
Neurobiologie zkoumá mozek. V kombinací se znalostí příslu?ných konstrukčních teorií je mo?no konstruovat slo?itá, mysl ovlivňující zařízení, nebo zbraně zasahující mysli obětí.
Virilogie vývoj léků, ale i smrtících chorob.
Ekologie, nebo planetologie je věda studující ekosystém planety, mo?nosti jeho modifikace, či napadení.
Telepatie: Zvlá?tní věda dostupná v omezené míře pouze u telepatických ras. Umo?ňuje prakticky toté? co neurologie v kombinaci s dal?ími, ov?em v u??ím záběru a mnohem dostupněji.
Organika zkoumá fungování organismu tvora na makroskopické úrovni. Poskytuje také informace o zranitelných částech těla a je proto u?itečná pro vývoj zbraní.
Botanika je věda zaměřená na výzkum rostlin v?eho druhu. Pomáhá hlavně v zemědělství.
Fyzika zkoumá zákony, podle nich? funguje ná? vesmír. Je to věda, bez ní? nikdy neobjevíte základní principy transportu mezi planetami, ani nebudete schopni vyvinout přístroje potřebné k obraně.
Subprostorová fyzika studuje fyzikální zákony platné v subprostorové úrovni vesmíru. Podstatná je hlavně pro vývoj motorů, ale také některých zbraní, či obranných prostředků, jako je maskovací zařízení.
Kvantová fyzika je věda hledající principy fungování kvantových fenoménů, ale také teorii vyu?ití energie a jejímu ovládání. Tato věda je nejpodstatněj?í pro vývoj zbraní v?eho druhu.
Nekauzální fyzika je extrémně pokročilá věda, umo?ňující poru?it zákony na?eho kauzálního vesmíru a vyvinout tak například extrémně rychlé pohonné jednotky, nebo vyrábět energii doslova z ničeho.
Temporální fyzika zkoumá časové fenomény, paradoxy, smyčky, linie a podobné věci. Opět platí ?e se dá vyu?ít k vývoji zbraní, motorů, či obranncýh prostředků.
Chemie se zajímá o objevování nových prvků a vývoj nových slitin, stejně jako o chemii organickou, zkoumající chemické reakce v těle tvorů.
Biochemie: Výzkum chemických reakcí v těle ?ivých tvorů a rostlin. Potřebná pro úspě?ný vývoj biologie.
Metalurgie se sna?í z ji? známých prvků (Od mědi, přes křemík a? po neznámé prvky budoucnosti existující kdesi za ununiem) vyrábět slitiny se specifickými vlastnostmi. Jako kdysi dávno lidé z doby bronzové objevili bronz, v budoucnosti lidstvo vynalezne nové slitiny s vlastnostmi potřebnými pro cestování vysokými rychlostmi, nebo k výrobě pancéřování.
Vývoj nových prvků objevuje prvky které le?í dalek za nám známou periodickou tabulkou. Některé prvky které jsou tak daleko za ununiem jsou nestabilní, ale jsou zde i takové, které mají jedinečné vlastnosti, jako vysoká tvrdost, či mo?nost vyu?ití jako palivo. V?echny ale budou pravděpodobně velice tě?ké a také silně radioaktivní, tak?e před jejich vyu?itím je bude potřeba upravit.
Výzkum vesmíru se zajímá o fungování vesmíru ve vět?ím měřítku. Zkoumá mo?nosti manipulace s hvězdnými tělesy, principy fungování hvězd a také mo?nosti jejich zničení.
Vesmírné úkazy: Tato věda není příli? důle?itá. Zajímá se o různé úkazy a vesmírné anomálie. Nejdůle?itěj?ím přínosem této vědy je zji?tění principu fungování červích děr a jejich praktického vyu?ití.
Teorie vesmíru: Jestli?e předchozí věda byla málo u?itečná, dá se teorie vesmíru charakterizovat téměř jako zbytečná, ale tato věda je nezbytná pro pozděj?í vyu?ití stelárních manipulací.
Stelární manipulace objevuje principy manipulace s vesmírnými tělesy a úkazy. Například otevření nové červí díry, či zrození nové hvězdy lze docílit pomocí nástrojů, které tato věda vyvine.
Konstrukce není věda jako taková, ve skutečnosti spí?e hledá jednotlivé kombinace ji? vynalezených věcí a spojuje je do vyu?itelných produktů.
Nanotechnologie: Konstrukce mikroskopických zařízení, vyu?itelných k mnoha různým účelům, například jako lékařské stroje, či k asimilaci, jako to dělají borgové.
Zbraně: Tady se konečně z vynalezených principů v?ech mo?ných vědních oborů vybírá to nejvra?edněj?í a z toho se vyrábí zbraně v?eho druhu. Bez nich by to nebyla legrace, ne? J
Konstrukce lodí: Předev?ím spojení různých slitin prvků s pokročilými konstrukčními metodami, aby bylo mo?no vyrobit co největ?í a nejefektivněj?í tvar lodi, do kterého se potom vejde co nejvíc zbraní, motorů, ?títů atd…
Konstrukce velkých zařízení zkoumá metody stavby a projektování obrovských (opravdu obrovských) zařízení od vět?í hvězdné základny, přes umělou planetu, a? po dysonovu sféru.
Konstrukce pohonných jednotek: Tady se vyrábí motory v?eho druhu, které potom montujeme do lodí.
Konstrukce obranných zařízení: Vývoj obranných prostředků pro lodě, planety, či hvězdné základny. Patří sem pancéřování, ?títy, maskovací zařízen atd… Jako obvykle u? platí, ?e k vývoji jednotlivých zařízení je nutné znát principy z jiných věd.
Energetika: Vývoj a výroba zařízení na výrobu energie, obvykle z hmotných paliv, jako je dilithium, deuterium, nebo třeba i uran.
|
|
|
|
| Jo a je?tě ty prvky, například carbonneutronium (VOY think thank, česky krou?ek expertů) je krásnej příklad prvku, kterej mů?em v budoucnu vymyslet a naučit se ho pou?ívat, v tom díle startreku byl téměř neprůstřelnej. Téměr... |
|
|
|
| BTW k biologii sem mezitím přidal organiku a botaniku |
|
|
|
| Uni: Měli bysme se sejít a sednout si na to, kdy mů?e??
|
|
|
|
| Dám příklad vynálezu:
(to sem si teď vymyslel, určitě to bude jinak)
Phaser třídy II
Potřebné stupně věd:
Kvantová fyzika 3
Metalurgie 2
Zbraně 3
U? vynalezený věci:
phaser I
teorie směřovaného výboje fotonů
teorie pulsního výboje fotonú
tritanium
dilithium
Genetický vir zabíjející cardassiany- třída 1
Biochemie 5
Genetika 7
Zbraně 4
virologie 3
u? vynalezený věci
biologická bomba třída II
Genetický vir na cardassiany třída III
Biochemie 12
Genetika 19
zbraně 8
nanotechnologie 7
virologie 10
U? vynalezený věci:
Genetický vir proti cardassianům třída II
Dva dal?í genetický viry alespoň třída I
neutronium (na výrobu nanosond)
nasonda třídy II
teorie o urychleném pěstování microorganismů
Teorie o akcelerované DNA
|
|
|
|
| Jirka: Tak?e já sem beta a delta, tak?e vám mů?u kecat do grafiky a do výzkumu? Beru :-)
Uni:
Vývoj ?títů tam myslím je pod konstrukcí obranných zařízení (to jsou hlavně ?títy, ale i podobný kravinky jako to pancéřování z voyageru atd...
Výzkum společnosti by měla být (jako celá sociologie) věda podpůrná, která je nezbytná k dosa?ení některých úspěchů v jiných vědách a sama poskytuje jen velmi málo, ale měla by v zásadě přiná?et objevy týkající se zlep?ení mo?ností vedení obyvatelstva ří?e, například jak vybrat vět?í daně, ani? by to lidem do?lo
Psychologie je také okrajová věda, ov?em nezbytná pro úspě?ný vývoj telepatie a neurologických udělátek na ovládání mysli (to měli třeba ferengové v TNG)
Nekauzální fyzika:
Na?e fyzika, která platí dnes je zalo?ena na principu kauzálním, tedy představě, ?e akce vyvolává reakce o stejné souhtrné síle, v nekauzální fyzice to neplatí a je s její pomocí teda mo?ný dělat ú?asný věci. Fenomén nekauzální fyziky by například bylo, kdybych proti zdi hodil squashovej balónek rychlostí 30km/h a on by se odrazil (od pevný zdi, ne třeba trampolíny) rychlostí 40km/h. V nekauzální fyzice neplatí, ?e energie nemů?e zmizet, či se objevit, je to prostě jinej model. V na?em modelu by to měla být věda umo?ňující stavbu například podprostorových bran (jako maj borgové v endgame) a podobnejch kravinek pomocí normální fyziky tě?ko dosa?itelnejch.
Výzkum vesmíru je věda zkoumající vesmírnýn anomálie a v?eobecnou teorii o fungování vesmíru. Je to věda která pomáhá pochopení světu kolem nás a tudí? musí být logicky nezbytná pro vývoj vynálezů jako jsou motory vyu?ívající zakřivení osy galaxie (co? je blbost, to mě zrovna napadlo)
A vývoj zbraní je pod konstrukcí jenom zdánlivě. Ve skutečnosti potřebuje? k vyvinutí nějaký zbraně znát fyzikální principy (konkrétní obor podle typu zbraně) nějaký materiály, ze kterých ji postaví? (chemie) a v případě zbraní biologických navíc je?tě biologii, tak?e samotný vývoj zbraní je ejnom věda zkoumající která kombinace u? vynalezených věcí je nejsmrtelněj?í...
|
|
|
|
| Faaajn.
Uni: tak aspon algoritmy. A zrovna bych jeden potreboval - nalezeni nejkratsi cesty mezi dvema body v souradnicove siti. Sice mam jeden, ale to je s pomoci Bozi a brutalni sily, takze nic moc efektniho - vzhledem k castemu pouzivani (GALSCREEN, BATTLESCREEN, MAPSEC) bych to rad mel efektivne. Nejake navrhy? |
|
|
|
| Jirka006 : jedna změna : rád bych se přiřadil je?tě navíc k alfa teamu (dost podstatné věci a chci do nich kecat :-)
... oproti tomu nevidím důvod, proč bych měl být v gamma týmu, proto?e v Cčku neumim a Happzovi s tím asi moc nepomů?u... |
|
|
|
| Kovi: ty jsi číslo... (a neříkej prosím tě číslo 5 ?ije...)
Schůzka: Navrhuji rozčlenit tým projektu Julia do dvou skupin: Skupina Alfa (boj, pohyb, diplomacie) a Skupina Beta (výzkum, vývoj lodí, ekonomika, obchod, ?pioná?). Ka?dá skupina se bude scházet odděleně a vedoucí skupin se sejdou jednou za čas s Týmem Gama (programátor). Jakmile bude navr?en kompletní herní engine (bez programování), začne se dělat na grafice. Grafici (tým Delta) budou na základě po?adavků týmů alfa a beta dělat jednoduché grafické prvky pro ladící rozhraní hry.
Návrh týmů:
Tým Alfa (Já, Mr. Spock, Kovi, Happz)
Tým Beta (Uni, Sheedee, PVH)
Tým Gama (happz, Uni)
Tým Delta (Sheedee, PVH)
Pokud jsem na někoho zapomněl, tak ať se zařadí sám a vyvěsí své zařazení zde.
Tím odpadnu neproduktivní schůzky v?ech.
Co vy na to?
Hezký víkend :-)
|
|
|
|
| happz: ty se v tech klickach jednou zamotas a nakonec naprogramujes 3D akcni FPS s uplne jinym pribehem a vsim, nez budeme cekat:-)
Teda, ja vedel, ze s vama nebude jednoduchy smluvit se na jednom konkretnim terminu srazu, ale ze to bude takhle komplikovany, to jsem teda netusil. Urcujici je Jirka006, protoze bez nej to nema cenu v zadnem pripade, takze Jirko, zkus nahodit nejakej vecer, kdy budes mit po praci cas (ja vim, ze ted mas "rozdelanyho" neco novyho, takze casu asi moc nemas, ale treba si par hodinek urves:-)))) Nebij me!) a budeme se bavit dal. |
|
|
|
| Uni: aha, tim se mozna par veci i vysvetluje - ty nevis, ze jsem se trhnul a zacal hrabat do vlastni kapsy? Tedy ze s ST:E uz jenom spolupracuju a degradovaj jsem ji jen na pouhy skin meho projektu :)
A ted vazne - v zajmu lepsi manipulace s celym projektem jsem odstepil vlastni hraci jadro od ST:E a zacal ho vyvijet jako samostatny projekt. Je to v podstate zmena jen kosmeticka, ptze na jadro pracujeme stejne vsichni, vsemi temi poznamkami k vlastni hre - to je soucast jadra. A ja osobne se tak vyhnu trestnimu stihani, ptze muzu prohlasit, ze pro ST:E jsem nenapsal ani carku, a stale jsem si myslel, ze jen zertujete, a ze jste zneuzili MOJE :0 jadro pro trestny cin, to uz podle GPL neni muj boj :))
A propos: ten projekt se jmenuje Julia(na). |
|
|
|
| Tak u? jsem konečně registrovaný :-) Díky Johnymu :) |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 07. listopad 2002 21:10 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Sheedee : Tak jsem si sedl nad ten tvůj návrh systému výzkumu a jako?to technical advisor mám pár (hodně) otázek :-)
Co si představuje? pod výzkumem společnosti ?
Jak se bude projevovat pokrok v odvětví psychologie ?
Nekauzální fyzika mi také nic neříká…
Teorie vesmíru ? Myslí? něco jako : lvl1. Země je středem vesmíru - lvl2. Země není středem vesmíru ?
BTW docela mi nesedí vývoj zbraní pod konstrukcemi
Navíc bych musel dost dlouho přemý?let kam zařadit např. vývoj ?títů (?e by kvantová fyzika ?) nebo vývoj senzorů atd.
Ale jinak si myslím, ?e kombinace na?ich systémů výzkumu povede k 100% úspě?nému systému. :-) (Moje návrhy jsou v archivu : obory výzkumu a stromy výzkumu u trupů, lodí a stanic – úplně dole)
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 07. listopad 2002 21:09 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
| PVH : myslím, ?e v?ichni máme o výzkumu trochu jiné představy a znalosti. Já si taky nic nepředstavím pod pojmem nekauzální fyzika.
BTW co má poločas rozpadu společného s výzkumem nových prvků ? Pokud vím tak prvků v ST je něco přes 200 (řečeno tu?ím někde ve Voyageru)
Poločas rozpadu je doba, za kterou se rozpadne polovina mno?ství dané látky. Udává se proto, ?e rychlost rozpadu je závislá na mno?ství. Tedy 1kg uranu se rozpadá rychleji ne? 0,5kg uranu a poločas rozpadu je nejlep?í vyjádření. Pokud je poločas rozpadu řekněme hodina, tak za hodinu je z 1kg uranu 0,5kg, za dal?í hodinu je z 0,5kg 0,25kg atd. Celý čas rozpadu se nemů?e uvádět proto, ?e vlivem různé rychlosti rozpadu závislé na mno?ství se nejedná o lineární průběh (přímku), ale v podstatě o parabolu. To znamená, ?e během času se rozpadá men?í a men?í mno?ství látky, tak?e se vlastně nikdy nerozpadne v?echna. Tedy rozpadne se v?echna a nekonečně dlouhou dobu. Doufám, ?e to nebylo moc slo?ité ? :-)
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 07. listopad 2002 21:08 |  |
| ZAMĚŘIT
|
|
|
Jirka006 : myslím, ?e se mů?u zaručit, ?e jakýkoliv Unimatrix325 vyskytující se na Seznamu (mailu), Xku, Lopuchu, StarTrekGamesu, VoyageruCZ, Trekdnesu jsem já :-)
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]

|