|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
|
| Tak jsem opět trochu pátral abych mohl jako technický poradce vnést pořádek do věcí minulých. Následné vysvětlení u? zabíhá do takových podrobností, ?e nemů?u 100% ručit za jejich ST správnost, nicméně se pod to s klidem podepí?u, proto?e u? se ve světě ST technologií nějaký ten pátek pohybuju a myslím si, ?e pokud to nebude vysvětlení správné, bude přinejmen?ím logické.
Federální lodě čerpají energii v podobě rezonujícího plasmového toku vznikajícího jako produkt reakce proudu stlačené hmoty a proudu stlačené antihmoty na tvarovaném dilithiovém krystalu. Efektivita warp jádra je částečně závislá na jeho vý?ce – čím del?í je, tím přesněji mohou být A/M proudy kontrolovány. Antihmota se dodává do warp jádra přes vstřikovače umístěné na jednom z jeho konců a PŘECHODNĚ se skladuje v „antimatter storage pods“ (antihmotových kontejnerech) umístěných vět?inou na spodní straně trupu. V jednom okam?iku je v?ak v kontejnerech a warp jádru pouze malé mno?ství antihmoty nutné k udr?ení reakce. Antihmota se toti? dlouhodobě neskladuje, ale vyrábí v antihmotových generátorech. Antihmotové generátory jí vyrábějí z deuteria uskladněného DLOUHODOBĚ v deuteriových nádr?ích. Deuterium se vyrábí z plynů (obvykle vodíkových izotopů), které loď mů?e v případě potřeby nabrat např. z mlhovin pomocí Bussardových kolektorů umístěných na přední straně warp gondol. Z toho plyne, ?e naprostá vět?ina „paliva“ lodi je skladována v relativně ne?kodné podobě jako Deuterium. Vodík je sice výbu?ný, ale jen ve směsi s kyslíkem, který sice loď také obsahuje, ale v omezeném mno?ství a ke kontaktu deuteria s kyslíkem při zničení lodi vůbec dojít nemusí. Antihmota, která je v?ak na lodi skladována pouze ve velmi omezeném mno?ství, oproti tomu vybuchuje při kontaktu s jakoukoliv hmotou a dochází k anihilaci. Navíc jsou lodě vybaveny nejen nouzovou výpustí pro celé warp jádro, ale i nouzovými ventily pro vypu?tění antihmoty a plasmy. Tzn. ?e v případě nebezpečí selhání udr?ovacího pole se odstaví warp jádro a nepou?itá antihmota je ne?kodně vypu?těna do vesmíru. Následné zničení lodi bývá doprovázeno pouze men?ími (relativně) výbuchy deuteria popř. plasmy, v závislosti na tom, jak úspě?ně se jí podařilo vypustit. Takovéto výbuchy ov?em samozřejmě nemohou ohrozit jakoukoliv loď, která je vzdálená aspoň 1000m co? není ve vesmírných bitvách skoro nic. Výbuch lodi sice mů?e rozmetat antihmotu, plasmu atd. do okolí a mů?e tak zasáhnout lodě v okolí řekněme několik km, ale takový zásah se mů?e rovnat síle max. jednoho torpéda tzn., ?e pokud není v okolí nějaký raketoplán nebo tě?ce po?kozená loď bez ?títů, tak se nic neděje.
Jiná věc ov?em je kdy? nějaká loď přijde o ?títy a následně dostane přesný zásah torpédem přímo do míst kde jsou kontejnery s antihmotou. Moderní lodě sice mají vysoce kvalitní pole strukturální integrity a navíc dost silné pancéřování, které rozhodně není zanedbatelné, ale mů?e se stát, ?e torpédo pronikne a? ke kontejnerům. Pak samozřejmě nastane masakr, proto?e logicky ve?kerá antihmota zreaguje s okolím a vyvine tak energii (podle typu lodi) řádově několika fotonových torpéd najednou, co? onu loď vět?inou roztrhne jako by byla z papíru a v nemalé míře to jistě po?kodí i okolní lodě. K takovému čistému zásahu v?ak dochází v mizivém procentu případů. ST vět?inou nabízí scény s plujícími vraky lodí (TNG : The best of both worlds, popř. DS9 bitvy s Dominionem) Nepřítel prostě loď po?kodí tak, ?e jí nezbude nic jiného, ne? vypustit antihmotu a odstavit warp jádro. Tím se loď ov?em stává téměř ne?kodnou (i kdy? má alternativní zdroje energie) a nepřítel se spí?e, ne? aby usiloval o kompletní destrukci lodi vyvolanou explozí deuteriových nádr?í, bude věnovat jinému cíly. Výsledkem pak je, ?e prostorem nekontrolovatelně plují vrak lodí, kterým chybí celé části trupu, jsou z 90% nepou?itelné, ale mohou obsahovat funkční technologie, nebo i nějaké pře?iv?í.
|
|
|
|
| PVH : OK... zaznamenávám tvojí nabídku :-) |
|
|
|
| Tak sem se vám vrátil z vánočních prázdnin v jeseníkách, sem o pár kilo te??í a sem taky pěkně utahanej z toho ?raní cukroví a válení před televizí (:-)). Dělo se prosim pěkně něco zajímavýho?
;-)) |
|
|
Anonym: happz - 27. prosinec 2002 11:57 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| PVH: server ardy je docasne odstaven (bud hack nebo vadny HW) takze bezi docasne na www.maxon.cz, stejny port. |
|
|
|
| jo a UNI, četl jsem tvou poptávku na startrekgames.cz kdybys snad náhodou potřeboval nějakou grafiku pro "Final war 2" řekni si.....jo a ty zvuky torped atd.....mám jich dost.....stahoval jsem je pro intro k EVOL a jiné vesmírné bitvy....nu a obárázky lodí....za uvedení v titulcích jsem schopen sehnat nejlep?í volně dosupné 3D modely vět?iny "trek" lodí....jediné mezení je, ?e pokud bude práce na EVOL má před FW2 přednost....tak si to nějak rozmysli....:) |
|
|
|
| happz: co je s Ardou? nějak se mi nedaří se tam připojit?? |
|
|
|
| OK....tak bysme mohli udělat velikost vlny od jednoho do tří polí....a to podle......stupně trupu a dejme tomu levelu jádra nebo kontejnerů popř nákladu torped......tak?e se zas tak moc nevyplatí stavět lodě který maj stra?livý jádro obří trup a tisíc torped.....a pak je dát do flotily....:)) no a kdy? taková vlna zasáhne loď tak jí trochu ?krábne....:)) jestli je ti ta my?lenka proti srsti...tak to mů?eme vynechat...ale dle mého to je zajímavej prvek, kterej jsem nikde nepotkal....toť muj názor...:) |
|
|
|
| Me uz z toho zacina jebat. Tak jsem si rikal - mas clovece po case zase cas, budes pracovat na Julce, aby prospivala. No, a uz mi z toho jde hlava kolem. Ale zase to prinasi vysledky - ja sice zemru vycerpanim, ale knihovna bude prakticky hotova a doladena. Snad. A muze se pracovat na tom vasem battlescreenu. |
|
|
|
| Uni: Dosah tehle vln bude zrejme taky zaviset na meritku mapy, ne? Teda, ze se vam do toho, vy vedatori, zase pletu:-)) |
|
|
|
| Vzhledem k dost omezenému systému pohybu lodí, jaký oproti realtime strategii nebo dokonce simulátoru bude Evolution beze sporu mít, bych byl proto, aby ty "vlny" nebyly moc přehnané, viděl bych to tak maximálně na okolí jednoho pole.... |
|
|
|
| PVH : pokud jde o kontejnery s antihmotou, tak tam je to zařízené nějak jinak. Jak, to nikdo neví, ale faktem je, ?e po?kozené lodě ve ST (hlavně v DS9) neexplodují, tedy aspoň ne tak, aby smetli v?e okolo. To by se při výbuchu kontejnerů stát muselo, proto?e zatímco torpédo má nálo? 1,5+1,5 kg, tak kontejnery toho mají tro?ku víc :-))
V armádě sice tyhle vlny jsou, ale jen u "capital" ships (tam, kde mů?e? nastavit autodestrukci tj. např. Sovereign, Negh´var atd.) a na okolí to stejně moc vliv nemá... navíc v Armadě vyrobí? Sovereign za půl minuty, co? není zrovna moje představa o realitě ekonomiky :-)))) |
|
|
|
| dobře....souhlas......ale nějaká tlaková vlna po výbuchu lodi by bejt měla.....je to zajímavej strategickej prvek....
Jo a měl jsi říct: "zajímavá analogie....ale je chybná...."(spock nebo tuvok:)
Jo a mě se tak rychle nezbaví?....co takhle selhání udr?ovacího pole kontejnerů na antihmotu....:)) třeba v Armadě tyhle vlny jsou....jen nemají ničivej efekt.....je to jen takovej ohňostroj.....
jo a neměl jsem v ůmyslu udělat tu vlnu moc ničivou....jen částečně....třeba loď bez ?títů to "odsere" ale jakmile ?títy má....jen jí to trochu po?kodí....řekněme jako torpedo....(závisí to třeba na levelu kontejnerů:) |
|
|
|
| Uni: hmm, to s tim warp jadrem a jeho vybuchem zni dobre, ale kazdopadne pro pripad, ze to warp jadro fakt bouchne by tam takovahle vec byt mela (teda nejaka ta devastujici vlna). a k tem vysecim: no, PVH mel rozkresleny ruzny typy phaseru, jejich dosah apod. Nejlepsi by asi bylo, kdyby to nejak shrnul on, protoze ja na to jen mrknul, takze se poperte pekne sami:-) |
|
|
|
| ...prostě v okam?iku kdy loď vybuchuje u? je warp jádro dávno mimo hru, samozřejmě, ?e explozi nepře?ije, ale také neexploduje, prostě je rozmetáno jako cokoliv jiného... výbuch warp jádra IMHO naopak vy?aduje téměř 100% funkční loď, která udr?í chod warp jádra na tak dlouhou dobu, ?e jinými výbuchy nastane řetězová reakce... |
|
|
|
| Jirka006 : to ti to ?ralo tolik času ? :) |
|
|
|
| PVH : zajímavá analogie... jen?e loď je málokdy zničena jedním výstřelem (jako by byla atomová elektrárna atomovkou...) kdy? začne? bombardovat Temelín, tak se řetězová reakce prostě vypne, a má? po srandě... následné výbuchy u? jsou reaktoru ?um a fuk... sice ho to zničí a unikne radioaktivita, ale k jadernému výbuchu nedojde... |
|
|
|
| Kovi : phaserové výseče ? to mě jako technického poradce zajímá ... sem s tím... ať mám co kritizovat :-))
BTW zničení lodi samozřejmě NENÍ důvodem k výbuchu warp jádra (viz velké bitvy Wol359 a bitvy s Dominionem atd.) to by se válčilo v?dy jen do výbuchu první lodi :-))) pak by v?ichni zdrhali :) loď mů?e bejt zničena konvenčně, prostě rozstřílena... vtip je toti? v tom, ?e kdy? je po?kozena loď bez ?títů, tak přichází o svoje subsystémy a warp jádro prostě přestane fungovat dřív, ne? by mohlo dojít k výbuchu (sel?e napájení, dodávky hmoty/antihmoty atd.) ...
IMHO k výbuchu warp jádra mů?e dojít jen v případě, ?e je loď náhodou ne?ťastně po?kozená, tj, ?e je po?kozený nějáký důle?itý kontrolní systém warp jádra, to pak mů?e explodovat... |
|
|
|
| Dobrej dárek k Vánocům......:( nemoh sis to nechat na novej rok....??:) |
|
|
|
| Jirka006: tos nam to tedy zdelil skutecne neobvyklym zpusobem:-) |
|
|
|
| Myslel jsem Tím goodbye WDK ale BOTF Fan Site chci dělat dál.... Veselé Vánoce a dobrý start do nového roku 2003!
P.S.: Moje přítelkyně mi nic nezakazuje... prostě nemám čas. Je toho na mě u? moc... ale jinak se s Vámi moc rád uvidím... ;-)) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|