|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
|
| happz:
Je vás tam asi 20 happzů....
|
|
|
|
| PVH:
Kdo tu mluvil o kamikadze? |
|
|
|
| Pekne jste se rozkecali!:-)) |
|
|
|
| Arweth:Kdy? udělá? kamikdze loď na hvězdu....tak nechutně ti klesne morálka, ?e u? dal?í neudělá?....
Happz: Magogy ne.....tu u? rad?i Nietzeany.... |
|
|
|
| sheedee: mam icq, jsem linej hledat cislo, takze si me najdi, vecer jsem on-line.
A k prostredi... No, mam takovy mensi build system pres make, pak pouzivam Midnight Commandera (obdoba Nortona) a klasicky vyvojovy utilitky. |
|
|
|
| happz: BTW, co pou?ívá? za prostředí k céčku? Nějakej builder, nebo c++ od (fuj) mrkvosoftu? |
|
|
|
| Klidne... Ale hobit v Galaxy by pusobil minimalne zmatene... |
|
|
|
| happz:
Mů?u i hobity? :-DD |
|
|
|
| Pripominam: muze tam byt jakykoliv narod, ktery dokazete pekne popsat (jednotky, stavby, vlastnosti atd) klidne muzete do ST vesmiru nacpat treba Magogy z Andromedy. |
|
|
|
| Teda to ohledně borgů, o tom nerozhoduju já, já dělám vědu a 3d art, ale předpokládám, ?e tam určitě budou. |
|
|
|
| Arweth:
Předpokládám, ?e ze zničených hvězd se budou tvořit mlhoviny, ov?em nová tvorba atronomických těles na mapě by byla nereálná.
Co se týče borgů, tak ti tam budou určitě, a kdy? ne v základní kampani, tak alespoň v misích, nebo ve skirmishi. |
|
|
|
| Sheedee: Urcite mlhoviny. BTW: rozhodne bych hodne zkomlikoval i niceni hvezd, aby to nebylo vubec jednoduche... jinak se muze stat, ze nebude treba vyvijet super lode, ale jen nekolik kamikadze pro kazdou soustavu nepritele a je vymalovano :-))
Proc dvojhvezdu?? No jestli v jednom systemu muzu postavit jednu nebo dve Dysonovy sfery, tak to je sakra rozdil, ze... :-) Vychazim tedy z toho, ze Dysonova sfera je ekvivaletni Sphere worldu z SE IV.
Z toho co rikas ale vyvozuju, ze po zniceni hvezdy po ni zustane mlhovina nebo neco jineho z ceho ji pujde znovu vytvorit. Nebo bude na nahodnem principu nekde na mape vznikat novy zdroj pro tvorbu hvezdy? Jinak neni o rovnovaze ani reci a mapa bez hvezd je i tak vice nez realna.
hmm, mozna mas pravdu, treba jsou takovi hraci co zkoumaji future techy i kdyz jsou nevyhodny... :-) To ze se mi nelibi samozrejme neznamena, ze to tam nemuze byt :-)
Add generovani RP: jasny.
Add techlevely: z toho bych vyvodil, ze ve hre budou Borgove. Nebo se pletu?? :-)) |
|
|
|
| Arweth:
Kdy? bude mo?né hvězdy ničit, tak je musí být mo?né i tvořit, jinak by v galaxii brzo nic nezbylo :-)) Ov?em ke tvorbě hvězdy bude zapotřebí zvlá?tních podmínek a velké mn?ství prostředků (Třeba jedna z mo?ností je mít v soustavě, kde chci vytořit dal?í hvězdu dva plynnové obry, ale proč tvořit dvojhvězdu, ?e jo? Tak?e tvorba nových hvězd mimo existující soustavy, kde je na to materiál, bude tě?ká (Třeba mlhoviny, nebo tak by ?ly pou?ít).
Co se týče generování RP, tak bude probíhat podobně jako v MOR2, jednodu?e se na výzkum přiřadí určitý počet vědců a podle různých podmínek, jako jsou laboratoře, druh počítačů atd... se určí, kolik RP vytvoří jeden vědec na kolo. (Třeba na planetě, kde kdsysi existovala extrémně vyspělá civilizace, mů?ou le?et technologické artefakty, které dají ka?dému vědci na planetě bonus 50% na tvorbu RP atd...)
Ty super technologický levely určitě nebudou mít nějakej super smysl a určitě nebudou výhodný, ale na druhou stranu, proč to hráči neumo?nit, kdy? bude chtít? Alespoň nedojde ke stagnaci, při dlouhé hře na velké mapě, kdy má hráč takové mno?ství světů, ?e je schopen dosáhnout obrovského mno?ství RP (Třeba v random map módu určitě nejde vyloučit, ?e hráč vybuduje takový impérium) a bude chtít zkoumat dál, tak ať si zvy?uje efektivitu u? vynalezenýho.
PS. Jenom kdyby to někoho zajímalo, tak Federace v TOS byla okolo technický úrovně 7, v TNG okolo 11, v DS9 tak 12 a po konci voyageru nejspí? tak 14. Borgové v TNG byli okolo 15, na konci voyageru tak 21.
|
|
|
|
| ehmm, pisu ve spechu, omluvte prosim snizenou kvalitu textu... :-) |
|
|
|
| Sheedee: Prave ze SE IV (Space Empires IV) cerpam svuj pohled na stelarni manipulaci. Jenze SE neni Startrek. Co se tyce Genesis, tak nikdo nikdy neprokazal, ze ten projekt nakonec vysel. Pokud si vzpominam, mel dost "zajimave" vedlejsi ucinky a nikde pozdeji ve startreku si nevzpominam, ze by takto federace kolonizovala nove svety.
Mno, neco jsem uz o te teorii udrzovani research levelu cetl, ovsem vzdy budes muset vynalozit vice nez jen udrzovaci body, pokud budes chtit vedu i rozvijet a ne jen udrzovat. Tva teorie se mi libi, ale presto, kdyz dosahnes tech. uroven pro posledni a nejdrazsi vynalez, dalsi vyzkum je zbytecny. (neocekavam, ze future technology 35 mi nejak podstatne zefektivni phasery oproti urovni 30. rozhodne se to zrejme neoplati v pomeru efektivita zbrani k vynalozenym RP. Tudiz stejne stahnu RP jen natolik abych udrzel dosavadni max. vyvoj a vice laboratori nestavim ci vice RP nebudu generovat a alokuju potencial jak jsem nize uvedl. Proto vidim v ukeepu vysokych vynalezu reseni, z RP se stanou v podstate construction points. Bez alokace RP do takoveho vyrobeneho supervynalezu proste nebude hrac schopen jej provozovat, ten zchatra, zacne ztracet efektivitu a casem prestane byt funkcni.
Vis, ja nejsem hrac, co hraje pr skore... :-) Tohle me neoslovuje a rozhodne nebudu plytvat potencialne svych planet na RP jen proto, abych mel vice bodu v zaverecne tabulce. :-)
BTW: Porad se bavime o RP, al ejak se budou generovat? Pujdou automaticky z planety podle obyvatel a pod. nebo se budou prvne postavit nejake laboratore nebo to bude nejaka kombinace obojiho? Vcelku se mi libi se mi system STBoF. Asi by ses na nej mel kouknout, jen tak pro inspiraci. :-)
Ja nemyslel v jednom sektoru, ale predpokladam, co jsem videl z ukazek galactic screenu), ze ve vetsine sektoru nebudou hvezdy. Takze kolem domovske planety nasazim sektor vedle sektoru hvezdu za hvezdou a ubranit 30 sektoru vedle sebe o polomeru 7 sektoru je snazsi, mnohem snazsi, nez branit prostor o polomeru 25 sektoru o vetsim nemluve. z centralni planety se ke kterekoli hvezde dostanes jednim kolem... no nema cenu t rozepisovat. proste nemam v rovnovaznost hry pri tvorbe slounci proliz dobre mineni. Ale treba prekvapite, ze jo :-) |
|
|
|
| Arweth:
Stelární manipulace jsou celkem v pohodě, viděli sme to ve star empires 4, taky v master of orion (Ale tam ?ly tvořit jenom planety)
Co se týče dysonovy sféry, tak ta má je?tě vět?í vliv ne? vygvoření nějaký planety, nebo blbý hvězdy.
Co se týče neustálé tvorby výzkumných bodů, tak ta není nutná jenom pro super vynálezy, ale celkově pro udr?ení technické úrovně oborů, kdy? do oboru neinvestuje?, tak stagnuje a pak začne postupně i klesat jeho úroveň.
Future technologie nicméně plánuju, i kdy? tě?ký bude u? pouhé dosa?ení a udr?ení úrovně třicet v JEDNOM oboru a mů?e se snadno stát, ?e kdy? hráč začne investovat body do jiného oboru, tak mu jeho super třicítka během pár kol spadně třeba na 27 (Co? nasere :-))), Ale kdy? se někomu bude chtít do toho rvát prachy a čas, tak mů?e mít úroveň nad třicet. Ov?em dal?í vynálezy za třicítkou u? nejsou, ten vy??í level u? bude mít vliv jenom na statistiky, závěrečný score a taky bude smazořejmě mít vliv na technologie, je?ich? síla závisí na technický úrovni (Například phasery jsou tím silněj?í, čím vy??í je tech. úroveň, čím? se vyhnu i opakovanému vynalézání phaserů (Typ I, TYP II, TYP III... :-))).
Jo a u těch stelárních manipulací: Určitě by to nebylo stylem, vytvořím si třicet hvězd na jednom sectoru, to by ne?lo :-))) Samozřejmě zvlá?tě tvorba hvězd by byla hodně omezená a na stavbu planet v systému je zase potřeba materiál a to opravdu HODNĚ materiálu a z čím vět?í dálky se dobpravuje, tím je to dra??í. Tak?e se to ve spoustě případu nevyplatí, proto?e tímto způsobem vytvořená planeta je vbyu?itelná jenom pro obydlení a třeba zemědělství, proto?e tě?it něco tam půjde tě?ko... Leda by si tam hráč ty suroviny navozil, kdy? bude tu planetu stavět :-DDD
Co se týče hvězd, ty určitě půjdou ničit poměrně jednodu?e (Gdo ste viděli generations, tak stačí nějaká blbá raketka) Ničení planet by taky nemělo být zas a? tak moc problematické, systematické bombardování doká?e docela určitě zničit celý povrch a učinit tak planetu stoprocentě neobyvatelnou (TZN třeba změnit její třídu z M na K) a při zničení hvězdy je samozřejmě zlikvidován celý systém a v?echno v něm (A? na nějaký super extra mega maxi lodě se super extra mega maxi ?títama)
uni:
LVL 30 ve stelární manipulaci není genesis torpédo, LVL 30 ve stelární manipulaci buď vůbec nebude, nebo to bude něco fakt hustýho, jako třeba černá díra (Která?to strategicky umístěná, mů?e třeba blokovat obchodní cesty na světelné roky daleko (Ale půjde zničit)), ov?em genesis torpédo je věc u? z TOSky a myslím, ?e jeho realná implementovatelnost do hry je malá, stavba nové planety bude skutečně mega projekt (Ne tak jako dysonova sféra, t bude téměř nemo?ný postavit) a bude probíhat řekněme konvečněj?ími a reálněj?ími prostředky, jako ?e tam prostě přijede banda lodí a bude tam pár (desítek) kol něco kutit a hurá, je tu planeta.
|
|
|
|
| BTW 30 Lvl v stelární manipulaci je Genesis torpédo ne ? :-)) ... já bych se supertechnologií na 30 Lvl. nebál... ale udělal bych to tak, aby se k nim hráč dostal a? hodně pozdě, kde by ji? galaxie byla rozdělana mezi tři-čtyři hlavní rasy a v?echny se k 30 blí?ili. Navíc by to chtělo, aby se v rámci jedné hry hráč mohl dostat jen k jedné nebo max. dvěma supertechnologiím... |
|
|
|
| Sheedee: presne to mam na mysli. Tresnicky by rozhodne nemely byt utocne. Max. technologie zbrani by mela byt dosazitelna nekdy kolem 25-26 stupne z 30, ktere navrhujes. Pak je realne, ze i kdyz nektery ze souperu zacne stavet zalezitosti 30 stupne, stale mas moznost zbranemi na max se proti jeho technologii postavit a kdyz uz ne ji primo znicit tak aspon do znacne miry neutralizovat vyhody z ni plynouci.
Jako skvely priklad pro tech 30 vidim prave D.Sferu, jak jsi ji popsal. myslim, ze kdyby ona byla tou tresnickou a pozadovala 28-30 ve vsech oborech, bylo by to idelanim resenim. Neni nutne mit vynalez pro 30 v kazdem oboru.
Tu manipulaci s hvezdami a planetami bych jeste zvazil. Asi bych se ji vyhnul, podle me je to vazne dost neprijemne. To si pak takovy hrac muze na malem prostoru postavit 30 slunci a u kazdeho 5-10 class M planet a vykaslat se na uzemni zisky, jen pacifikovat ostatni, aby se nedostali v technologii na stelar manipulation... nevim, nevim... tusim, ze by to mohlo dost vyrazne rozhodit rovnovahu hry. Ale pokud se na to vazne citis...
mam jinou otazku. Co bude az vyzkoumas vsechny technologie? Budou takove ty Future technology 31, 32, 33... nebo se to utne? Kdyz budou, co prinesou hraci, krome pozirami research pointu a tim omezeni produkce. Kdyz ne, co bude produkovat hrac za research points? Co tahle udelat, aby za vynalezy nad 25 musel platit staly upkeep x RP za kazdy vyrobeny kus (napr. za kazdou dysonovu sferu upkeep 40% RP potrebnejch pro jeji vyzkoumani)? Upkeepy by vyresily problem z temi future techy, coz me vzdycky nadzvedavalo a vedlo to jen k tomu, ze jsem ukoncil alokace do vedy a presmeroval zdroje do spionaze a vyroby, cimz ohromne narostla ma vykonnost a pak uz jsem byl neporazitelny, nebot ostatni jeste zkoumali. Tento "skok" je nebezpecny pro rovnovahu hry a upkeepy by jej odbouraly... |
|
|
|
| A co, ve startreku u? pár hvězd do vzduchu vyhodili a pár hvězd tam i vzniklo (I kdy? ne zrovna zásluhou picarda :-))
Ale jo, pravda je proti třečničce by měla být obrana, třeba dysonova sféra by mohla mít kapacitu jako třeba třicet planet, mít dobrou obranu a vůbec být super u?itečná, ale určitě by měla být porazitelná. řekněme, ?e by třeba ke ka?dýmu super vynálezu existovala nějaká specializovaná zbraň, třeba proti dysonově sféře by mohla existovat speciální zbraň způsobující tím vět?í damage, čím vět?í je cíl, prostě ka?dá hodně silná věc by měla mít proti ní zaměřenou technologii, se kterou je mo?né tu super věc porazit, i kdy? je technologicky i průmyslově na vy??í úrovni. Myslím ?e je to i logický, lidi se v?dycky sna?í hledat nějakou chytrou obranu proti tomu, co nemů?ou porazit konvenčními prostředky, příkladem budi? borgové ze startreku, kdy? ne?li porazit normálními zbraněmi, začali jejich nepřátelé hledat slabiny pro ně charakteristické, třeba patogeny způsobující degradaci jejich vzájemného propojení atd. Proti ka?dé technologii tohohle mega stylu (Ať u? dysonově sféře, super zbrani schopné ničit celé hvězdné soustavy, nebo třeba nanosondám, které samy ovládnou cizí loď, si mů?eme snadno představit protizbraň, která je proti nim efektivní)
Stoprocentně pak bude hra zajímavěj?í, kdy? bude nutit hráče taktizovat a vymý?let, jaká kombinace technologií by mohla postupně vyřadit a porazit i mnohonásobně vyvynutěj?ího a silněj?ího nepřítele, určitě to bude zá?ivněj?í, ne? třeba styl master of orionu "Vyrob milióny lodí s tachyonověma disruptorama a super?títama a nic tě nezastaví" Ve STEVOLu jak ho vidím já, by si hráč třeba postavil takovoouhle armádu a úpak zjistil, ?e protihráč má ?títy adaptované proti tachyonovým disruptorům a zbraně, které projdou jeho ?títy jak máslem, přemý?lející a pru?ně reagující člověk, by pak mohl porazit i soupeře třeba 10x silněj?ího (Jako federace borgy).
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|