|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
|
| A sakrys, s takovou moznosti jsem nepocital... Co se tyce surovin, mam algoritmy navrhnuty jen tak lehce, ale zmena suroviny v nich jeste neni. |
|
|
|
| Uni:
To je dobrej nápad. Mo?ná by se mohl z počátku místo deuteria vyu?ívat uran, pak dilithium a pak a? deuterium.
|
|
|
|
| Nevím co jsem přesně říkal, ale asi něco v tom smyslu, ?e během jedné hry nepůjde vyskouat víc jak cca třetina v?ech vynálezů. Za předpokladu, ?e hra bude omezená nějákým vítězným kritériem. Pokud hráč bude chtít hrát dál, tak samozřejmě mů?e vyzkoumat v?echno...
Pokud jde suroviny, tak to u? se tu probíralo (opra?te můj archiv)... Sheedeeho návrh je vcelku dokonalý... jen bych tam nechal tu rudu... ale zva?te mo?nost obměny surovin v závislosti na technologickém pokroku...
např. v středověku (analogie) je uran k ničemu naopak v novověku je k ničemu dřevo... |
|
|
|
| Sheedee: jedine me prani je, aby ten dokumet mel alespon jakous takous strukturu, radkovani, boldovani atp. jinak receno, je treba, aby se v nem do budoucna vyznal i nekdo dalsi krom tebe:-) |
|
|
|
| Ad PHP & Sheedee - dodelej ty templaty, at se porad stranky Julci netvari tak jako ted. Ale:
Julca je algoritmus, kostra, data do ni vlozi autor skinu - tedy i tyhle pochybne konstanty, ktere maji vyladit "hratelnost" - tedy si s nima muzeme pohrat az v ostre verzi bez nejakych narocnych zmen. Nicmene - pokud Sheedee opravdu vytvori ten, rekneme "simulator" muzeme mit konstatny a vubec principy ST:E prichystane dopredu, coz je pak vyhoda. Ted stejne s Julcou moc legrace neuzijete, a muzeme tedy pracovat na jinych castech celeho projektu. |
|
|
|
| Tak, ted jsem mel mensi vypadek (Synod Sesterstva v Brne :) takze jsem nestihl reagovat na pripominky.
Arweth: Kovi to rekl presne, tohle je testovaci verze, jde mi o funkcnost - jsem programator, ne grafik. Do ostre verze usiji PVH a Sheedee slusivejsi kabatek. Ja se staram jen o to, aby to fungovalo, a dalo se to opravit :)
Co se tyce rozliseni - graficka cast neni soucast projektu Juliana, ale skinu (momentalne ST:E) - kolik rozliseni autor skinu prichysta, tolik jich hraci budou mit k dispozici, tedy to nezalezi na Julce. Plati to pro binarni (klasicke) i www klienty, jen to pouziti je trosku jine. Navic, pro oba druhy klientu je mozne vyuzit stejne graficke podklady (obrazky, animace atd) |
|
|
|
| Mr. Spock: Ty jo, tak ja mam vlastni super tajnej kod!!
Sheedee: To s tim PHP nezni spatne, kdyz to vymyslis tak, aby to melo hlavu a patu, tak to bude cupr. K tomu game design dokumentu - no, ehmm, tak úplně jako encyklopedie to mit upravu nemusi, ale radsi ho tvor pred pulnoci:-) |
|
|
|
| Hele, doufám, ?e u dokumentu s game designem se nehledí na úpravu, gramatiku a slohovou krásu, ?e ne? ;-) (Věta, kterou sem napsal včera po půlnoci (Tak?e dneska ráno :-)))) Planeta třídy N je jako planeta třídy N jenom?e je na ní víc vody (A? nejméně 97% povrchu oproti druhé třídě M) To je dos hrozný, ne? ;-) |
|
|
|
| ad tajnosti: myslis neco jako ten super tajnej kod "kovi" po jehoz aplikaci se dominion a jeho kultura vrati do mladsi doby kamenne, ze:-)? |
|
|
|
| Hele, tak já to sepí?u a pak se budu věnovat betatestingu herních mechanismů.
Tak mě napadá, ?e bych mohl napsat PHP stránky, na kterých by bě?ely ty mechanismy, jak je vymslím pod PHPčkem a SQLkem, tak?e bysme je mohli testovat je?tě před tím, ne? happz napí?e klidně i jedinej řádek zdrojáku julči, nebude tam asi ?ádná grafika ani nic takovýho, ale mů?em na tom zkou?et vyvá?enost a funkčnost herních prvků, je?tě předtím, ne? je happz nacpe do julči a pak je zase bude slo?itě osdstraňovat. |
|
|
|
| Kovi:
?vejky jsou tajná systémová proměnná a nesmí se o ní mluvit ;-) |
|
|
|
| Sheedee: ad posledni prispevek: A kde mas ty zvejky??:-) Jinak to nezni vubec spatne. |
|
|
|
| Kdy? se na to tak dívám, tak mám dojem, ?e třeba ruda by se dala docela dobře vypustit.
Asi by stačilo jídlo, dilithium a peníze
|
|
|
|
| Vyu?ití surovin:
Jídlo by se jedlo, bez jídla by obyvatelstvo vymíralo, transport jídla ze zeměldskejch planet na ostatní by se dělo pomocí transportních lodí, který se nezobrazujou na mapě, ale počítá se jenom jejich počet (jako v master of orionu, je to moc chytrej systém) Pro zjednodu?ení bych s nima hráče nezatě?oval, prostě by je vyrobil a pak u? by se o ně nestaral, dokud by jich bylo dost, v?echno by stačilo, řekněme, ?e na transport jedný jednotky jídla by stačila jedna loď, taky by se daly pou?ít na transport lidí z planety na planetu (Taky automaticky, prostě by se řeklo odkud kam, systém by odečetl nějakou kapacitu a za pár kol by se kolonisti objevili, tam kde maj být)
Za peníze by se kupovaly věci od jiných hráčů a minoritních ras, taky budou potřeba prakticky na v?echny stavby (Na některé bude potřeba kromě peněz i ruda) na údr?bu flotily a planetárních instalací (kolonií atd...) a taky na financování činností, jako je tě?ba, výzkum atd...
Ruda by se pou?ívala na stavbu některejch věcí, třeba lodí, stanicí, budov.
Dilithium by mělo vyu?ití jako zdroj energie, tak?e by ka?dý kolo samo ubývalo v závislosti na velikosti flotily, na tom kolik lodí se hejbe, na počtu transportních lodí atd...
|
|
|
|
| BTW vzhledem k tomu, ?e děláme hardcore vesmírnou strategii a ne nějaký pi?kvorky, jako je třeba master of orion (Dohrál sem na hard s největ?í galaxií za tři hoďky, je to fakt trapný), tak bych určitě do hry zakomponoval kromě peněz i nějaký dal?í suroviny, aby bylo o co bojovat a sčím obchodovat
Řekněme, ?e by sme měli tyhle suroviny:
Jídlo, peníze, dilithium, ruda a ?vejkačky (Na ?vejkačkách trvám :-))))
Jídlo je jasný, to by se vyrábělo v kolonijích, dilithium a ruda by se tě?ily různě po vesmíru na různě velkejch a bohatejch nalezi?tích, peníze by se vybíraly na daních a kupovalo by se za ně, to co nemáme od ostatních hráčů (nebo neutrálních počítačem řízených minoritních ras (Jako třeba vůl-kanci) a ?vejkačky by byla skrytá proměná v systému, její? význam by nikdo neznal a zabírala by jeden integer ;-)
|
|
|
|
| Hele lidi, u? sem to říkal, ale nikdo nějak nereagoval, tak?e se ptám znova, máte někdo doma pod postelí za?itou kouzelnou disketu a na ní herní mechanismy stevolu? Třeba jak se vypočítá příjem peněz na kolo, kolik bude surovin atd... To sme zatim nijak moc neře?ili, tak?e jestli něco takovýho u? neexistuje, tak bych to klidně sepsal, gamedesign mě nějak začal bavit a navíc, kdy? u? dělám tu vědu, tak to budu mít pěkně provázaný ;-) |
|
|
|
| Arweth: i kdyz nejsem happz zareaguju na tvoje poznamky k enginu:
ad 1) I kdyz do grafiky nedelam, rekl bych, ?e to jeste neni finalni podoba, takze doladovani barvicek budeme resit
ad 2) V nebrowsove verzi STEVOL pocitame samozrejme s vice moznymi rozlisenimi a myslim, ze to plati i pro browsery. Pouze je jednodussi otestovat zakladni prvky na jednom rozliseni, nez preprogramovavat tri verze
ad 3) Na tlacitka pro posun info panelu mam stejny nazor (jenom jsem ho tu zapomnel uvest), ale podle me nebude problem doplnit na tlacitka nejaky symbol, podle ktereho se pozna, ze jde o tlacitka pro posun vypisu
Diky za tvuj nazor, je videt, ze ani "neclenove tymu" nechrapou:-) |
|
|
|
| Arweth:
a) Nikdo tu neříkal, ?e za hru půjde vyzkoumat jenom třetina vědy, nevim kdes to vzal
b) Geologie se řadí do biologie od tý doby co existuje, kde ?ije?? Nebo to chce? řadit pod sociologii? :-)) (Dokonce i ve ?kole se litosféra učí v hodinách biologie)
|
|
|
|
| Zdar lidi a pridruzeni ufouni! Nejaky cas jsem tu nebyl (nanosondy neuhlidaly nejake trapne viry...) takze zpetne:
Uni 07. březen 2003 19:57> Nechapu. Jak jen tretinu vedy na jednu hru? To myslis jako ze vice do dosazeni vitezstvi nestihnu vyzkoumat (blbost, vzdycky se najdou takovi, co to budou hrat jen pro ten vyzkum treba 56 123 kol) nebo to bude omezeno poctem vynalezu (dost divny). Jak to chces omezit?
Sheedee 10. březen 2003 20:07> K tomu vypisu technologii: Geologie podoborem Biologie?? Neblazni! :-))
happz - add engine:> Hmm, pekny, ale mam nekolik poznamek, pokud smim, coby neclen teamu, navic, mozna budu tlouci nespravnou hlavu, takze se predem omlouvam a prosim o predani prislusnym lidem:
1.) ty zlute tlacitka jsou nevyrazne (i kdyz jsou preklapeci) vuci temer stejne barevnym castem neaktivnich okraju LCARSu.
2.) Jak vyresis v HTML rozliseni? Ja mam tedko 1024x768 a mam dole a v pravo velky nevyuzity cerny pruh, pokud pouziju Fullscreen. Chtelo by to bud nekolik verzi pro kazde rozliseni (ale to je dost drbacka) nebo design upravit tak, aby se zobrazovany prostor mapy upravoval podle rozmeru okna (to je asi jeste vetsi drbacka, co? :-)) ). Tak tedy do tretice, proste to vycentrovat na stred stranky :-)
3.) Ty tlacitka posuvniku infos o vybranem systemu. Jak to rict, objevil jsem je nahodou, rozhodne mi z te grafiky nedoslo, ze jsou to posuvniky. Neni to moc intuitivni a prehledne.
4.) Takova drobnost: Kdyz se netrefim presne do sektoru galscreenu, ale na jeho hranici (tu bilou/modrou caru), nic se nestane. Zvaz, zda by nestalo za to, aby cary taky reagovaly a zobrazily info o systemu, treba podle principu spodni-prava (tedy +1). Taky je otazkou, zda by mely reagovat i okraje mapy, podle me ano.
Ale jinak pekny, fakt, jde videt, ze nechrapete. :-) |
|
|
|
| Sheedee: HTML, JS 1.2, CSS2. Nic vic. A z CSS2 potrebuju stejne jenom absolutni umistovani, jinak vic netreba. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|