|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
|
| kovi:
Generals sem hrál a spí? si myslím, ?e je to naopak. RA2 měl atmosféru, trochu pířběhu, pěkný filmečky a zajímavý mapy, Generals jsou nudný, na to co slibovali za 3d super engine jsou i poměrně ?eredný (I při srovnání s rok starým warcraftem) a v porovnání s jinejma realtimevkoma, jako jsou třeba age of mythology jsou generálové obtí?ně upravitelný (V age of mythology jde změnit cokoliv, klidně i vzhled jednotek jenom pouhým scriptováním v textovým módu). Engine je navíc diost pomalej a seká se i při věcech, kde se nemá co sekat (A to mám athlona 1800+ a geforce 4....)
PVH:
Průmyslový replikátory ti právě dají bonus na produkci, tak?e se bude vyrábět rychlejc
Jo a teraformace? No mezistupně v teraformaci určitě přeskočit nepůjdou, ale ten základní čas se mů?e různě dlit, odečítat a zkracovat a? na pidihodnoty.
Happz:
RA2 mě totálně paralizoval na dva dny, tak?e sem julince ty dva dny nenepsal ani řádek, ale zítra to napravím a dopí?u jí v?echno co jí je?tě chybí (Anketu, redakční systém a výpis u?ivatelů) ;-) |
|
|
|
| Achtung, achtung: nova verze rozhrani, na obvykle adrese http://www.maxon.cz/julca/trek/index.html ale v novem kabate. Nebudu se rozepisovat, co je noveho, kde jsou chyby atd. vse si mozno precist tamtez. Ale veskere informace o nefunkcnostech, chybach, zmatcich bych prosil stale sem - a to vcetne plne verze a typu prohlizece, menil jsem nekolik veci, ktere to mohou zmenit funkcnost pod ruznymi prohlizeci. |
|
|
|
| Sheedee: je mi to v podstatě jedno...ale nikdys nesly?el o průmyslovejch replikátorech??? To je podle mě dost zásadní zlom....ale nechám to na tobě...
Bude taky mo?nost vyrobení bějakejch vyspělejch technologií, pomocí kteerejch bude? moct ty "mezistupně" v teraformaci přeskočit? třeba ne v?echny ale některý...
|
|
|
|
| Sheedee: Hraj radsi Generals, kam se hrabe RA2:-) |
|
|
|
| Alpedar: Na tom něco je, nejspí? má? pravdu ;-)
Já se mrknu na ty třídy planet, ale teď to nebudu přepisovat, to bude a? do finále, teď se starejme? o samy vlastnosti planet.
Ok, tak?e z plynného obra tě?ba deuteria (Jestli je ov?em plynný)
Dneska na to je?tě sednu (Kdy? mě svědomí donutí vstát od Red Alerta 2 ;-)) a přepí?u to, aby to bylo pou?itelněj?í a výsledek vám sem dám. BTW první část toho dokumentu týkající se surovin a transportů mám hotovou, kdo ji chce, po?lu mu ji mejlem. |
|
|
|
| Tomu rikam slovo do pranice, jsem zvedav co na to reknou nasi technici:-) |
|
|
|
| Myslim si, ze z plyneho obra by melo byt mozne tezit deuterium (vzdyt je to planeta se spoustou vodiku v atmosfere) |
|
|
|
| díky za tip, to se více ne? hodí, někdo by to mohl ulo?it; nejlépe i s obrázky, k sobě do počítače, ať se na to nezapomene! |
|
|
|
| Sheedee: pokud chces klasifikaci planet podle startreku, musis si o ni rict, vis? :-)) Mnoho lidi mnoho vi, jen se zeptat... Koukni se treba tady:
http://www.ccdump.org/planetclass.html |
|
|
|
| Holahej, ?ije někdo?
Happz: Mám hotový ty reakce na příspěvky. Celý stránky jsou v poněkud spartánským stylu, ale proto?e v?echno jede přes SQL databáze, je vzled stránek otázka nastavení.
All:
Hele, teď bych rád znal vá? názor na planety. Jejich třídy (M, K a tak. Vím jenom ?e M je jako zemegule a N jako zemegule pokrytá oceánem, víc jich neznám), mo?ný anomálie atd... Osobně navrhuju tohle jako základní odpich diskuze:
Planety
Asteroidy:
Asteroidy
Produkce potravin: -
Kolonizace: ne
Základna: ano
Tě?ba: 35% dilithium (0.1-4), Uran 20% (0.-2), 30% Deuterium (0.1-3), 20% cenné materiály (0.1-5)
Náročnost obývání: -
Dal?í: Mo?no pou?ít ke stavbě planety
A:
Plynný obr, nevhodný ke kolonizaci.
Produkce potravin: -
Kolonizace: ne
Základna: pouze vesmírná
Tě?ba: ne
Náročnost obývání: -
Dal?í: Mo?no pou?ít ke stavbě planety, nebo hvězdy třídy A
U:
Pustý povrch, toxická atmosféra, vysoké povrchové teploty
Produkce potravin: -
Kolonizace: ano
Základna: ano
Tě?ba: 45% cenné minerály (0.5-8), 100% Uran (1-10)
Náročnost obývání: 10
Dal?í: Mo?no teraformovat na třídu L (Náročnost 9, základní čas 90)
F:
Ozářený kamenný povrch bez atmosféry
Produkce potravin: -
Kolonizace: ano
Základna: ano
Tě?ba: 25% cenné minerály (0.1-6), 100% Uran (1-10)
Náročnost obývání: 10
Dal?í: Nelze standardním postupem teraformovat, nejdříve je třeba postavit ?tít proti radiaci a potom počkat 5-10 časových jednotek, ne? hladina radiace klesne, pak se z ní stane třída L.
L:
Kamenný povrch, bez atmosféry.
Produkce potravin: 0
Kolonizace: ano
Základna: ano
Tě?ba: 25% cenné minerály (0.1-6), 100% Uran (1-10)
Náročnost obývání: 8
Dal?í:Mo?no teraformovat na třídu K (Náročnost 2, základní čas 10)
K:
Kamenný povrch s kyslíkatou atmosférou a primitivní flórou
Produkce potravin: 1
Kolonizace: ano
Základna: ano
Tě?ba: 25% cenné minerály (0.1-6), 100% Uran (1-10)
Náročnost obývání: 7
Dal?í:Mo?no teraformovat na třídu G, nebo I (Náročnost 3, základní čas 15)
G:
Pou?tní planeta, primitivní fauna a flóra
Produkce potravin: 1
Kolonizace: ano
Základna: ano
Tě?ba: 25% cenné minerály (0.1-6), 100% Uran (1-10)
Náročnost obývání: 5
Dal?í:Mo?no teraformovat na třídu M (Náročnost 4, základní čas 20)
I:
Velmi studená planeta pokrytá ledovcem. Primitivní fauna i flóra
Produkce potravin: 1
Kolonizace: ano
Základna: ano
Tě?ba: 10% cenné minerály (0.1-3), 100% Uran (1-10)
Náročnost obývání: 6
Dal?í:Mo?no teraformovat na třídu M, nebo N (Náročnost 4, základní čas 20)
M:
Planeta schopná podpory ?ivota bez podpůrných přístrojů
Produkce potravin: 2 (Nebo 3,4 podle pod třídy)
Kolonizace: ano
Základna: ano
Tě?ba: 15% cenné minerály (0.1-4), 100% Uran (1-10)
Náročnost obývání: 3 (2, 1 podle třídy)
Dal?í:Mo?no teraformovat na třídu M(2) (Náročnost 5, základní čas 30), potom na M(3) Náročnost (7, základní čas 45)
N:
Planeta velmi podobná třídě M, a? na to, ?e nejméně 97% jejího povrchu je pokryto oceánem
Produkce potravin: 3 (Nebo 4,5 podle pod třídy)
Kolonizace: ano
Základna: ano
Tě?ba: 100% Uran (1-10)
Náročnost obývání: 4 (3, 1 podle třídy)
Dal?í:Mo?no teraformovat na třídu N(2) (Náročnost 5, základní čas 30), potom na N(3) Náročnost (7, základní čas 45)
Mo?né anomálie planet:
Velmi nízká gravitace:
V prostředí velmi nízké gravitace je ve?kerá manuální činnost snaz?í. Kolonie, či základna na planetě s nízkou gravitací získává bolusový multiplikátor 1.25 na v?echny industriální a zemědělské činnosti
Velmi vysoká gravitace:
Opak předchozího, postihový multiplikátor na industriální a zemědělskou činnost 0.75
Geologicky aktivní:
?ance katastrof typu zemětřesení je na takové planetě 0.1 místo standardních 0.05 na časovou jednotku.
Navíc je ?ance zničení planety v důsledku intenzivní důlní činnosti znásobena 1.5 (?ance je také závislá na intenzitě důlní činnosti a velikosti planety)
Geologicky inaktivní:
Na těchto planetách nikdy nedochází k zemětřesením a planeta se nikdy nerozpadne v důsledku důlní činnosti
Nalezi?tě starobylých artefaktů:
Na takové planetě kdysi sídlila vyspělá civilizace, po ní? tu zůstaly technologické artefakty.
Počet výzkumných bodů generovaných touto planetou za časovou jednotku je znásoben 1.3
Obydlená primitivní civilizací:
Takovou planetu nemů?e federace kolonizovat. Ostatní rasy mohou vyu?ít domorodou populaci pro zemědělskou činnost na planetě a to s postihem -1. Na nic jiného obyvatele vyu?ít nelze a nelze je ani transportovat na jinou planetu. Na planetě je přítomno tolik domorodců, kolik je 5% její populační kapacity
Prstence:
Jestli?e má planeta prstence, pak se dají pou?ít stejně jako standardní asteroidy a mají i stejnou ?anci na výskyt surovin.
Nestandardní obě?ná dráha:
Mů?e se vyskytnout pouze u planet v binární, či trinární hvězdné soustavě.
Taková planeta neobíhá v elipse, ale obvykle v osmičce kolem dvou hvězd, nebo po slo?itěj?í dráze kolem tří hvězd. Na takové planetě je ?ance geologické aktivity znásobena 1.5, náročnost jejího obývání stoupá o 2 (maximálně na deset) a počet jídla na zemědělce o jedna (Klidně a? na nulu)
Berte to VELMI rámcově, skutečně je to jenom takovej odpich (A některý věci nesedí s těma surovinama a nepočítá to se zneči?těním atd, já vím, musíme to do sebe hezky zakomponovat, o to se pak úpostarám ;-)) |
|
|
|
| Jenom aby to bylo jasný, tyhle suroviny bych označil za globální, kromě nich se samozřejmě počítá s energií (Ale ře?enou jenom tím, kolik musí hráč postavit na planetě elektráren v závislosti na počtu budov), výzkumnými a průmyslovými body, jejich? vyu?ití je jistě ka?dému jasné, transportní flotilou, která se nezobrazuje, pouze má dva parametry: počet lodí a kapacitu jedné lodi a pou?ívá se k vyrovnávání počtu jídla, paliva a průmyslových bodů v koloniích (Tedy pro jejich přenos tam kde jsou potřeba) a také s počtem obyvatel, zdravotnímy body na planetách atd, atd, atd... Ok, to ?e jsou tři suroviny globální, neznamená, ?e jsou tři celkem a to ?e jsou peníze jediné, co se hromadí, neznamená, ?e nepočítám s tím v?ím ostatním, ok ;-) Ostatně kompletně to mů?eme probrat v sobotu.
TAK?E:
Souhlasíte zatím v?ichni s tímto bodem? Mám na mysli ty tři suroviny, způsob jejich získávání, obměny a výměny mezi hráči a také s principem transportní flotily? Jestli ano, dám sem zítra dal?í věc k probrání.
Dobrou noc dobří lidé ;-) |
|
|
|
| PVH: ???? To jako ?e se má systém hry zalo?enej na penězích změnit kvůli vynálezu okrajové technologie???
Tenhle argument, ?e replikátor mů?e vyrábět věci je blbost. Kuchynskej mixér mů?e vyrábět věci, jedinej rozdíl je v surovině, kterou tyhle dvě ma?inky ?erou, přínos replikátoru vidím například v bonusech na tvorbu průmyslových bodů, ale rozhodně nebudou znamenat revoluci v herním systému...
Prostě suroviny nechme rad?i celou hru stejný, jenom u paliva se bude měnit konkrétní druh suroviny, který se pou?ívá, ale to nenaru?í systém.
Jediný co bych je?tě upravil by bylo to, ?e jídlo a palivo se nehromadí. No, tak pro hru by se určitě nehodilo, kdyby kvůli kolovému výpadku zásobování (Třeba kvůli blokádě planety (Nastává kdy? je nad planetou přítomna nepřátelská flotila)) pomřela polovina populace v koloniích. Rad?i bych předpokládal, ?e ka?dá planeta má ?eleznou zásobu jídla na jedno kolo (Postavením protiatomových bunkrů mo?no zvět?it a? na tři kola), která se doplní po obnovení zásobování. To samé by mělo platit o flotile lodí, s tím rozdílem, ?e u ní by zásoby paliva měly být na 4-8 kol, proto?e jinak by se ka?dá válka dala okam?itě vyhrát obsazením nepřátelského nalezi?tě paliva.
|
|
|
|
| Právě ?e nejen jídlo ale i věci....Proto není třeba peněz...od určité doby...to se sna?im naznačit... |
|
|
|
| Kovi:
Třeba, stejně ta hra bude v angličtině ;-) |
|
|
|
| Mr. Spock: To uzs to dohral? No nevadi, vsak ja bych si nasel neco jinyho:-)
Sheedee: jestli hledas nejaky vzacny kovy, tak co treba takhle KOVI?? |
|
|
|
| Ad ransportní lodě:
Navrhuju, aby si ka?dý člen týmu a ostatní, kdo se tu často objevují povinně alespoň jednou zahráli Master Of Orion 2. Osobně (A nejsem sám) tuhle hru pova?uju za klenot ?ánru a pravděpodobně (I kdy? mi nevyhovuje jeho relativní krátkost) za nejlep?í hru svého druhu. Spoustu herních mechanismů čerpám z něj a čas ukázal, ?e vůbec nejsou ?patné. Co se týče oněch transportních lodí, tak počítat, jak rychle se pohybují a jak se dají přepadávat atd... To by bylo moc komplikované. Stačí nám, ?e v závislosti na technologické úrovni se mění kapacita jedné lodi, kdyby se měnila její rychlost, bylo by to stejné, v konečném důsledku by se stejně jenom sní?il počet potřebných lodí, tak?e tímhle se zabývat nemusíme.
PVH:
Nechápu jak si se dostal k replikátorům, to sme myslim je?tě ani neře?ili, ka?dopádně počítám, ?e replikátory by pouze pasivně zvy?ovaly efektivitu průmyslu a umo?ňovaly generovat jídlo bez farmářů (Jen tak z energie).
Energie a dilithium(deuterium, atd...) nemají nic společného (Z hlediska hry)) Energie bude lokální proměnná v kolonii, tak?e jediné co bude muset hráč dělat, je postavit v ka?dé kolonii dost elektráren. Dilithium(A spol) je potřebné pro lodě a transportní flotilu.
Vzácné kovy? No nevím, já myslím, ?e tři suroviny stačí a jídlo je jak se tak říká essential. Navíc vzácné kovy a prachy by se mi trochu pletly...
Arweth:
Energie bude jak sem říkal ře?ena jednodu?e pomocí elektráren, není třeba hráče zatě?ovat dal?í globální surovinou. Co se týče energie na lodích, tak to nemá s globálními mechanismy nic moc společnýho, to je otázka designu lodí a te teď neře?íme.
Na transportní lodě u? sem odpovídal (viz nahoře)
Ad obchod:
Obchod bych maximálně zautomatizoval. Hráli ste někdy Red Dragon?
Tam je toř e?ený elegantně. Kdy? vám chybí suroviny, program se podívá do osobních nastavení, jestli jste ochotni dokupovat a za kolik kreditů celkem, nakoupil by co potřebuje a hrál dál. Hráče by to nezatí?ilo, pouze by to ka?dé kolo u?íralo peníze (Nebo přidávalo, kdyby se odprodávalo)
To s tím screenem, kde by si hráč nastavoval komu a od koho je ochoten tohle dělat je dobrej nápad, není slo?itej a diplomacii prospěje.
Kromě tohohle obchodu se surovinama je je?tě zcela automatický obchod, který ka?dý kolo přisype nějaký peníze do kasičky a kolik jich přisipe závisí přímo na rozloze hráčova impéria. Pokud má uzavřené obchodní smlouvy s jinými hráči, nebo minor rasami, započítává se do toho i polovina jejich rozlohy.
PVH:
S tím bojovým vyu?itím planety počítám, nicméně teď ře?íme globální mechanismy na úrovni planet a jejich budování, boj a spol budeme ře?it později, ok? ;-)
Happz:
Stránky se rozrůstaj. U? mám rubriky a generujou se dynamicky, celá stránka je ulo?ená v SQL databázi a je ohromně modifikovatelná, bude se ti líbit ;-) |
|
|
|
| nehral:-)....uz jsem ho strelil! |
|
|
|
| Pokud by zasobovaci lode nepreleteli kamkoli okamzite a pokud by je mohla nepratelska flotila blokovat ci prepadat, tak by to pridalo dalsi zajimavy prvek do vojenske casti hry (bylo by zapotrebi budovani a udrzovani zasobovacich tras pro utocici vojska, ofenziva by v nejhorsim pripade musela zastavit a pockat na zasoby). Nevyhodou by byla vetsi slozitost na popis. Pokud by se vam to ale povedlo vymyslet, bylo by to pekne. |
|
|
|
| Sheedee: Ja sem taky pro treti zpusob stavby, rozmistovat rucne postaveny budovy po kazdy kolonii by byl totalni opruz, rek bych. Jen si vzpomente, ze u Civilizace jste nakonec vypinali animace, kdy se objevovaly nove postaveny budovy a to ste je ani nemusely rozmistovat sami!
Mr. Spock: Pokud se jedna o vikend, tak si se mnou hlavu lamat nemusite - nedorazim, to vite, uz i na Vysocine nam zacalo jaro, takze mne zacala prace. Na druhou stranu ale o moc neprijdete, protoze u Spocka bych stejne hral Vice City a zbytek sveta bych bezproblemove ignoroval:-) |
|
|
|
| Sheedee:Rozhodne by energie mela byt surovinou na urovni jidla a penez. Energii potrebujes k provozu a vyrobe cehokoli, ziskas ji z antimatter/matter reactors, fussion reactors a podobnych capin, v STBoF figurovaly jeste vetrne elektrarny na barren planetach a konvertory na arctic planetach.
Kdyz na planete vyrobis malo energie, nemuzes napajet treba subprostorovy skener a nevidis co se deje v okolnich sektorech nebo treba trade centrum a pak muzes obchodovat v omezene mire -> tj. mensi prijem za kolo, dokud nepostavis dost zdroju energie.
Co jsi rekl o dilithiu je v podstate to jak to funguje v STBoF. Taky se nekumuluje, kdyz ho nevyuzijes propadne a zdroj je nevycerpatelny.
Add obchod:
To nezni spatne, nicmene to naznacuje, ze tve civilni/transportni lode jsou schopny behem jednoho kola preletet celou federaci/imperium/unii/alianci, cehoz predpokladam viditelne lode nebudou schopny. Je to ponekud rozporuplne, nemyslis? Musel by v tom algoritmu byt zahrnut i cas dopravy, tedy na planete s nadprodukci mohou presunout tuto na jinou planetu v dosahu doletu civ/transp. lode za jedno kole. S rozvijejici technikou a vyzkumem by se dolet zvetsoval a postupne by to umoznilo stabilizaci rise, ale z pocatku by nadprodukce a podprodukce mohla byt vaznym problemem, se kterym by se musel hrac vyporadavat. Nerikam, ze je to spatne, prave naopak.
Ten odprodej: Navrhuju screen, kde budou vypsana imperia, ktera v danem kole znas a tva nad a pod produkce v jednotlivych obchodovatelnych slozkach - krome zvejk samozrejme, tenhle screen by mel k dispozici jen Tal Shiar :-)). Ty si pak zvolis od koho jsi ci nejsi ochoten nakupovat, pricemz automaticky nemuzes nakoupit od rise/minor rasy s niz jsi ve valce. No a pak uz jen cekas, zda se to v dalsim kole povedlo a nekdo je ti ochoten odprodat svou nadprodukci jidla ci rudy. (a v opacnem pripade si chystas dost paliva do krematorii a vyhlasujes karanteny nad hladomorem postizenymi koloniemi...) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|