|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
|
| podle mne jsou stránky k neexsitující hře naprosto irelevantní (či spí?e na hovno), stejně jako intro, artworky, wallpapery, plakáty, tu?ky, trika či cokoli dal?ího máte v pácu. vy neumíte programovat, já neumim programovat, tak?e z toho vychází => zbytečně ztrácíme čas sepisování dokumentů, které by klidně mohly nést společně označení: "jak by vypadala hra mých snů"! a z tohohle kruhu je jenom jedna cest ven, tedy alespoň pro mne, a tou je konec. na tohle jsme se měli vyflajznout u? dávno... |
|
|
|
| Mo?ná by stálo za to, zkusit přibrat pár lidí. Happz by určitě vyu?il pomocnou ruku pro program a já s PVH bysme asi dokázali ocenit pomoc někoho se zku?enostmi v animaci, ty to tu ale vede?, tak?e má? asi poslední slovo, čili co ty na to? |
|
|
|
| Spock:
jj to je taky pravda, mo?ná by bylo dobrý zeptat se správce, jestli by nám neumo?nil proazávat irelevantní příspěvky...
Jinak pravda je, ?e ty toho z toho co se tvoří moc nevidí?, ale věř mi, ?e alespoň já s PVH něco tvoříme, máme pár dokumentů, ale teď se dělají hlavně stránky pro Julču. Jestli mi nevěří?, po?lu ti zdrojáky, happz je dneska pročítá (mluvil sem s ním před hodinou) a říká ?e je to dobrý, tzn a? se za týden vrátím ze slovenska, bude to otázka tak tří dní, ne? bude web. Intro na kterým jsme s PVH dělali jste nám utli v začátcích, ?e to prej teď není potřeba a tvorba 2D grafiky zase není můj job.
To ?e se to ale rozhodně nevyvíjí směrem, kterým by mělo si bohu?el musíme připustit v?ichni, otázka je co s tím? |
|
|
|
| sheedee: tak ok, se? na mě holt moc dobrej a víc tomu rozumí?, tak si jdi, prosím, pařit na tom svym maminčinym compu, ale jen mi je?tě vysvětli, jak to, ?e ttt je hra na konzole, ale v?ichni pcčkáři nad ní slintali jak pominutý a "návrat krále" u? neni jen konzolovej, he? já bych řekl, ?e tady to bylo o něčem úplně jinym, ale tos ty absolutně nevstřebal. to je fuk...
předně ale nechápu, proč se tady o podobnej pičusárných vůbec bavíme. tohle fórum mělo nějakej smysl, kterej u? tak před půl rokem ale definitivně opustilo. st: evol či jakákoli jiná hra je dle mýho definitivně mrtvá zále?itost a je jen na vás, nakolik si to připou?títe. nerad za někeho mluvím, ale jirka nás opustil, my s kovim stejně nic neumíme (:-)) a jen do toho kecáme a happz (ani? bych mu něco vyčítal) se věnuje, pokud vím, zejména vývoji web hry duna online. tzn., mo?ná něco bylo rozděláno, ale tipl bych to tak na maximálně 1 - 2% (při dobré vůli) z celkového objemu. co mě se týče, akorát to tu den po dni přočítám jako blbec a čtu o v?em mo?ným krom evol, co? mne příli? a) nebaví, b) je to zbytečná ztráta času. navíc, to v?e s člověkem, který nejen mě leze pekelně na nervy. ve třech lidech jde tě?ko vyplodit i ?patnej mod, nato? pak strategii těchhle rozměrů, která by hravě převálcovala celej herní průmysl, kdyby kdy měla ?anci spatřit světlo světa. jde o to, ?e někdo tady na něčem dělá a někdo si jinom hraje na vývopj her, co? u? se zdálo jirkovi, který měl vlastně celý tým při dobré vůli vést. happz, i kdyby nad tim seděl ve dne i v noci, měl by tak na rok - dva o práci vystaráno. od pvh jsem u? dlouho nic kloudnýho neviděl, ani nesly?el, a pokud jde o sheedeeho, tak ten jenom kritizuje v?echny nabízené někým jiným vytvořené modely či artworky. co? mě sere od začátku, jeliko? nechápu důvod - sám ukázal prakticky nula, nula, hovno. co se uniho týče, tak fakt neut?ím, zda-li něco dělá nebo ne, vlastně o tom tady nikdy ani nebyla řeč. ale mám dojem , ?e pokud dělá i na vlastní věci (jako ?e ano), tak evol není takté? jeho dream project. co z toho vyplývá, nechť si ka?dý přebere sám... |
|
|
|
| Jo a abych nezapomněl, WWW stránky jsou více-méně hotový, dneska sem dopsal zbytek přihla?ování a rozdělení ?ablon na loged/neloged a přecházím do fáze dělání grafiky, pak u? tam jenom nasypu text a bude. |
|
|
|
| tímhle pro mě tahle diskuze skončila a nadále budu tvoje reakce k týhle věci ignorovat, nemám zapotřebí se o tom s tebou dohadovat a enchat se tu urá?et. |
|
|
|
| Spock:
Ví? co, pro mě za mě si dělej co chce?, já em to viděl, zkou?el, vím o tom docela dost a myslím ?e jsem schopen si zdravě spočítat na kolik co výjde a co to umí. Ty obrázky na který si mě odkázal jsou a) hor?í ne? grafika na PC, to mi nevymluví?, b) některý z nich nejsou přímo ze hry, ale buď z intra, nebo artworky.
Neodsuzuju tu princip konzolí, ten pova?uju za geniální, odsuzuju PSX2, jestli ti to je?tě nedo?lo a netvrdím, ?e kdo si ho koupí je blbec, jenom říkám, ?e je to mnohem nevýhodněj?í ne? jakákoliv jiná konzole, nebo PC.
Bohu?el je vidět, ?e se s tebou nedá normálně bavit. Po tom co jsem napsal dvě řádky o konzolích jsi mě podstatě označil za absolutního idiota který o tom nic neví a debila se ze mě sna?í? udělat do teď, ale získávám dojem, ?e ve finále dělá? blba spí? ze sebe, to je asi tak v?echno, odmítám se s tebou dál hádat.
Ad) TTT:
Grafika tý věci není nic moc ve hře a filmečky v DVD kvalitě ti přehraje prakticky cokoliv. Na PC tuhle hru nechtějí vydat nejspí? z toho důvodu, ?e je to hra na konzole, tedy ze stejného důvodu, proč některý hry vyjdou jenom na PC a jiné jenom na konzole. Navíc za nový PC nemusí? dát 30 000, mámin novej počítač stál 13000 a zkou?el jsem na něm GTA III, demíčko UT2003 a pár dal?ích věcí z nových levelů a v?echno bě?elo plynule, kupovat hi-endový počítače je sice pěkný, ale ve finále vydr?í jenom o chvíli dýl ne? průměrný sestavy a vypadá to jenom o ?dibec líp ne? na průměrný sestavě (Kterou lze upgradovat a? je to potřeba za podstatně men?í peníze). Ano PC vyjde drá? ne? PSX2, ale ne o moc a rozdíl v kvalitě je patrný. |
|
|
|
| Tak to v?e nebylo :o
Samozřejmě ?e pc trh zase nějaké ty trhy získá cca do 2-3 let a ted mě vemte za slovo jestli za 2 roky nebudou na pc vět?í herní trháky ne? na konzolích (nemusej bejt nutně originální) |
|
|
|
| Mr.Spock: Hele chlape přehání? to v grafice prostě vede pc s tim nic neudělá? je to prostě dáno tím, ?e má vět?í výkon (nemusím tu rozepisovat nic o architektůře jednotlivejch konzolí vs postupy přenosu dat v compu o tom náhodou vim docela dost) Konzole to nahrazujou tim ?e ač grafické efekty jsou lep?í ne? na pc tak nemají to správné rozli?ení (640x480) max atak dále...
Konzole vs pc co se týče cena/vyu?itelnost Pro člověka co chce hrát jen a pouze hry = Odpověď taky neni jednoznačná mě třeba dost berou strategie taktické simulátory atd = konzole mě neosloví tak jak by měla
Nadruhou stranu se najde hodně lidí co prostě po příchodu z práce myslet nechtěj a tak pustěj konzoli a pařej pařej a pařej a nikdy se jim nestane ?e by se jim hra 20x zasekla.
Zase na druhou stranu člověk co příde utahanej z práce (dnes se rukama moc nemaká) tak má doma počítač aby něco moh zmáknout i doma no a pak zase neni nic jednodu?ího ne? se vyka?lat na konzoli a pařit hry na pc.
Aktuální situace hovoří opravdu pro nákup konzolí hry na nich jsou pro masové publikum které nezajímá procvičení mozkových buňěk to pravé. (i já zapařim někdy u kámo?e třeba Tekena jen tak pro radost) A firmy jako Microsoft to vědí (v?dyť microsoft získal peníze na PC!!!) pc trh je momentálně vysátej dá li se to tak říct a tak SE INVESTOVALO NEJMÍN 3X TOLIK DO VÝVOJE HER PRO KONZOLE NE? PRO PC!!! KOLIKRÁT TO MÁM ŘIKAT MRKVOSOFT ODRAL U?IVATELE PC A TED INVESTUJE PROPAGUJE A TAK DÁLE I KONZOLE S CÍLEM ABY MĚL KA?DEJ DOMA KONZOLI + PC A MRKVOSOFT TAK SVÉ ZISKY MAXIMALIZOVAL.
No to bylo asi tak v?e co sem chtěl říct. |
|
|
|
| ...a málem bych zapomněl, co takhle třeba The Two Towers? Fakt stra?ná sračka, ?e jo! Grafika? Odpad, viď? Dokonce a? tak ?patný, ?e to raději ani na PC v 3/4 vývoje utnuli, co?!?! A kdo pak byl vět?í chudáček? Fanda LOTRa na PC chud?í o třicet hadrů za novej komp a hru s tou debilitou od Vivendi nebo ten, kdo za 10.000 pořídil geniálně filmovou hru i konzoli a u?íval si jí klidně na pořádný bedně a s 60 min. filmečků v dvd kvalitě??? myslím, ?e bych věděl... |
|
|
|
| Sheedee: dělá? ze sebe akorát čím dál vět?ího hlupáka, je mi líto. já se s tebou vůbec nehádám o to, ?e i podprůměrné pc má dnes vy??í frekvenci procesoru ne? ps2 atd. o to vůbec nejde a nemluvím o tom. říkám, a za tím si stojím, ?e i s tímhle podle tebem shitézním ?elezem je ps2 plná ú?asně vizuálně zpracovaných her, které jednodu?e na pc k vidění nejsou a nebudou. ty tomu něvěří?, ale je to tvůj problém neznalosti. pokud jsi měl smůlu s blbou zku?eností, je to náhoda. kdokoli u mě na ps2 kdy paří nějakou čistě konzolovou zálě?itost, kterou jindy neviděl, je absolutně nad?en. nabízím to i tobě! přijď a otestuj ty hry. proto?e rozhodně nevypadají, co? by se z tvého tvrzení mohlo zdát, jako před lety kousky na pc v době vlády 200mhz cpu. jestli jsou vývojáři něčím omezení? jistě, jako v?dy a v?ude, ale na ps2 si k vývoji nikdo příli? námitek nikdy nepřipou?tí. uka? mi pc hry jako jsou tyto, často graficky v rámci platformy pouze nadprůměrné:
http://www.bonusweb.cz/konzole/ps2/silenthill3forps2.html
http://www.bonusweb.cz/konzole/ps2/afterthoughtsgt3.html
http://www.bonusweb.cz/konzole/ps2/primal.html
http://www.bonusweb.cz/konzole/ps2/worldrallychampionship2.html
http://www.bonusweb.cz/konzole/ps2/rocky.html
http://www.bonusweb.cz/konzole/ps2/mkdeadlyallianceps2.html
http://www.bonusweb.cz/konzole/ps2/thps4ps2.html
http://www.bonusweb.cz/konzole/ps2/thegetawayforps2.html
...a já ti je mohu ukázat v pohybu. jednodu?e nikdy nebudu brát tvůj názor v potaz, proto?e stejně jako já nemá? tu příle?itost mít nepřetr?itě doma xbox, gc, ps2 i výkonné pc zároveň a srovnávat v akci. ohání? se tu tak tabulkami, čísly a teorií, ale ta, jak vidí?, u konzolí je úplně o něčem jiném. já jsem ten nejméně zaujatý, i kdy? přiznávám konzolím jisté chyby, ale to, co říká? ty je totální blbost. nepřímo označuje? člověka, který si ps2 koupí, za úplného blbce. ale on si takhle mů?e např. jako chud?í člověk zapařit za 9 tis. včetně hry třeba právě takové vice city, na které by jinak potřeboval ma?inu tak kolem 1,5 giga nejméně. k tomu slu?ný monitor (na tv by měl asi v?dy jen stě?í), grafárnu, 256mb atd.
p.s.: v?ichni se mrkněte alespoň na ty obrázky a pak mi choďte něco říkat o tom, ?e ps2 je sračka s 266mhz cpu atd. |
|
|
|
| Sheedee: a) Takze dalsi ktery naletel na ten megahertzovy mytus zavedeny Intelem :)
ad RAM: Jenze ty si neuvedomujes ze programove vybaveni ktere skutecne chroupa CPU zabiraji i v pripade hodne rozezraneho systemu tak 64MB. Jak nalozis se zbytkem sve pameti to uz je na tobe - ovsem vetsinu z toho budou tvorit textury, datove modely a grafika ktera projede primo pres north a south bridge aniz by do toho CPU nejak moc mluvil. Tou nejpodstatnejsi veci ovsem je ze VM ve sve rozezranosti si stejne zpracuji pomernou cast pameti na buffery/cache takze to co nahrajes do pameti se stejne casem odpaguje na disk.
|
|
|
|
| Kovi:
jj comp mi stárne tak rychle, ?e v noci kdy? je ticho, sly?ím jak mu kornatějí tepny :DDD |
|
|
|
| Spock: Jinak co se týče Gamecube tak souhlasím, ta se mi taky líbí, X-Box bych nezatracoval, podle toho co má umět mi připadá celkem dobrej, ale neviděl jsem, nezkou?el sem, nesoudím, PSX2 je podle mě shit, sorry ;) |
|
|
|
| Spock:
a)
Ano, na PSX2 dneska jede vice city absolutně v pohodě, ov?em jede v TV rozli?ení (Co? je něco kolem 500*400, přesně to nevím, sorry) s malýma detailama a vypadá to, ve srovnání s PC hrozně. Vím o čem mluvím, hrál sem na tom a u? nikdy víc. PSX2, který dneska stojí 8999,- (Alespoň u nás, mo?ná se dá sehnat levnějc) se výkonem ani ?íří vyu?ití nedá srovnávat s počítačem kolem Duronu 1200 který se dá koupit u? okolo 11ti tisíc (tedy o 2-4 drá?) a který má navíc daleko ?ir?í vyu?ití. Navíc cena za kterou PSX2 koupí? v obchodě zdaleka není definitivní, k tomu se připočítá HDD (nebo paměťvý karty, nevím jestli se k nám HDD dová?í) a modem které jsou zcela logicky mnohem dra??í ne? odpovídající PC komponenty a má? tu cenu, za kterou si pořídí? PC které ve výkonu prevy?uje PSX2 víc ne? 5-10x (zále?í na co).
Vím samozřejmě, ?e PSX2 pou?ívá multiprocesorovou architekturu, speciální preprocesor pro RAMku a rychlou grafárnu, ale to je mu houby platný, kdy? to celý jede na 266mhz, to mi prostě nevymluví?. Do těch zmiňovaný 32MB ram se navíc musí vejít kompletně celáúroveň hry, kterou zrovna hraje?, co? znamená, ?e se vývoj vrací tam kde byl před deseti lety, desingeři musí přemý?let nad tím, co vyhodit, aby se ve?li do paměti.
Z těchto a dal?ích důvodů jsou vět?inou PC konverze her z konzolí naprosté propadáky (a? na pár světlých výjimek)
Co se týče Gamecube a X-Box, ty nekritizuji, jsou dost často levněj?í, nebo stejně drahé, jako PSX2, ale nabízejí vět?í výkon a ?ir?í zaměření (X-Box je prakticky PCčko)
Tak?e se nerozčiluj, kdy? kritizuju to co skutečně JE krám nejhor?í a to PSX2.
Originalita her a nepotřebnost servisu a upgradu je potom jediné, co lidi láká.
Ad) výkon nových konzolí:
V době, kdy je nová konzole vytvořena její výkon skutečně přesahuje výkon současných kvalitních herních počítačů (Ne těch nejlep?ích), ale cena konzole tomu odpovídá. Navíc jí to vydr?í asi tak rok, pak ji PCčka výkonem převálcují (a cenou). Kromě toho je (opět platí hlavně pro PSX2 s jeho slo?itou architekturou) nová konzole novou nenzámou platformou pro vývojáře, kteří se teprve učí ji správně programovat. Kdy? u? se to naučí a pí?ou optimální kód, konzole nestačí hardwarově. Z mého pohledu nen co ře?it, nevyplatí se to, to mi nikdo nevymluví.
Ad) RAMka a procesor.
Procesor v počítači slou?í k přechroupávání dat (Zpracování jednoduchých instrukcí x86+MMX+pár dal?ích sad přelo?ených z vy??ího jazyka pomocí compilátoru) které se před tím, ne? jsou zpracovány ukládají v paměti (Zapisují do bitových bloků v jednotlivých paměťových blocích) kam se lejou z disku (Nahrávají z HDD přes IDE rozhraní, které je po cestě přelo?í z hexadecimálního kódu do binárních dat), přičem? přenos dat z paměti do CPU je rychlej?í, ne? přenos dat z HDD do paměti a tedy platí, ?e čím rychleji procesor zpracovává data, tím rychleji zpracuje obsah paměti a tím více se musí z HDD nahrávat dat do paměti. V tu chvíli musí procesor čekat, ne? dostane nová data a tím se celkov výkon počítače zpomaluje. Oproti tomu, kdyby byl CPU pomalej?í, nepotřeboval by tak velkou paměť, proto?e ne? by ji zpracoval, měl by IDE více času na doplnění plamětí z HDD. Tak?e mi tu netvrď, ?e je to irelevantní. Jeslti se chce? na tohle téma bavit, nemám námitek, ale myslim, ?e idiota ze mě neudělá?, sorry.
|
|
|
|
| ...i ps2 a xbox nyni stoji napr. v hypermarketech neco do sedmi tisic. ps2 je stale ta nejdrazsi! |
|
|
|
| gamecube - podle mne soucasna konzolova jednicka - momentalne stoji priblizne do peti tisic vcetne dph a jedne nejlepsi hry vubec, a to zeldy. |
|
|
|
| Kovi no od tý doby co za net platim jak mourovatej si u?ívám netu a upgradovat(razantně) budu asi po 3 letech:) |
|
|
|
| Nechapu, jak jeste po tolika letech vlastneni PC muzete resit otazku upgrade/neupgrade a veci s tim spojenych. Muj rok starej komp (o neco lepsi nez Sheedeho) se do pristich prazdnin neudrzi a bude treba upgradovat. (To tedy plati i pro Sheedeho pocitac.) Spockovi vydrzi jeho konfigurace o neco dele. Ja osobne delam velkej upgrade v radu desetitisicu kazdy dva roky, kdy koupim vetsinou nejnovejsi komponenty a pak si necelej rok uzivam, pak pres pul roku mlcim a zbyvajici cas do dvou let nadavam a setrim na upgrade. Empirie je mocna vec - takhle to funguje +/- uz od 94. roku a bude to takhle fungovat i dal. S tim stejne nikdo z nas nic nenadela.
Co se konzol tyce, tak kdybych mel par tacu (10.000 je podle me vysoce nadsazena cena) a slusnou televizi, tak si nejakou poridim, protoze ty hry tam vypadaj fakt dobre.-) |
|
|
|
| Spock: No sheede třeba ví ?e 266hz procák není v?e ale musí se uznat ?e i se v?ema grafárnama na dne?ní pc prostě u? konzole nemaj a to oproti nim nejsou tak levný 10 000 / 15 000 za srovnatelně výkonej comp kterej si dnes mů?e? připojit na televizi s dvd, gamepadem a pokud bys hrál jen hry tak počítej i tu neporuchovost a ovládání pro mimino.
Jde prostě o to ?e v rozdílu 5000 kč dostane? obrovskou výhodu jak s danym kusem ?eleza nalo?í?.
Pak je tu druhej aspekt a to ?e konzole a pc je vlastně jedno a to samí jen?e konzole je jen na hry a při dne?ních cenách..... se prostě vyplatí pc
Nápady do her je nejen otázka konkrétních nápadů ale i otázka peněz a jeliko? se do konzolových gamesek investovalo (díky společnostem a jejich dceřiným společnostem jako je microsoft (x-box) sony (playstation)) 3X více peněz ne? do pc her (pc firmy si momentálně nemohou dovolit uměle dotovat odvětví něco jako hypernova vs diskont kdyby stály vedle sebe hypeka dotuje zbo?í dokud neodsune konkurenci.
= Pc odvětví prostě stagnuje a to je pravda ale to neni trvalý jev.
Konzole opravdu pří?tí generace budou vlastně pc se v?im v?udy jen bez obrazovky :) fakt lidi.
Spocku no ono třeba já vrazil do compu před 1.6 roky 40 000 a ted mam docela srajdu tak?e chci vidět tebe za pár let a? to v?echno je?tě víc zlevní a pak znova kdo bude mít ?ebráckou sestavu :)) hehe |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|