|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
|
| Za to tritánium se omlouvám ale je?tě ne? sem začal psát tu koncepci tak sem se ptal jak se to opravdu pí?e a nedostalo se mi odpovědi.
K té slitině například v ST armada a ST armada II jim to moc nevadilo a to sou oficiální hry :)
No ale pokud bys byl opravdu ?ťoura tak by se to dalo vyře?it například právě tím dolem ten by ty surovniny jako transformoval na tritánium. A důl by se dal postavit pouze za lathinium. A lathinium bys získával různými způsoby a) daně od lidí b) obchod c) tě?nou na speciálních asteroidech planetách (a máme tu spe?l event 1 :) |
|
|
|
| nějak se ty vykřičníky a body 0,5 a 0,6 posunuly původně byly přesně nad a pod nulou |
|
|
|
| heh :) Trojrozměrně je míněno asi toto:
(0,5)
!
(0,3)-(0)-(0,1)
!
(0,6)
body 0,2 a body 0,4 le?í v zákrytu bodu 0.
Kdy? hráč dostáhne 7 planet začne (jakoby pomyslně to kolečko odznova vedle tak mě napadá to označování středu vesmíru by mělo být asi 0,00 a tak dále.) tak?e by to mohlo být i snadno vizualizované... a to dokonce trojrozměrně. Je to kompromis mezi tím co bych chtěl já a ostatní: předem danou mapu s planetami a tím co bys chtěl ty nerozměrný prostor kde se mohou brát planety od nikud :)
Takovíto trojrozměrný jakoby kulatý(kulatý být nemusí) kvadrant by představoval základní měrnou jednotku vzdáleností v STO a cesta skrz by trvala ( v rychlostech varp se moc nevyznám) např. varpem 5 1 tah.
Tak se koukej vrhnout na psaní uceleného konceptu!!! :)
G) Tak mě napadá měl by být dovolen přesun peněz mezi hráči uvnitř jedné ří?e počet peněz které hráč dostane by omezoval pouze počet nákladních lodí dárců. |
|
|
|
| Razer:
Tvoje ře?ení vzdáleností zní pou?itelně, akorát nechápu pojem " trojrozměrné kolečko", jinak to zní dobře ;) |
|
|
|
| Razer:
Jo u? vím co myslí? tritaniem, jak to pí?e? s tím tvrdým y, tak sem netu?il o čem mluví? ;) Ale na tom, ?e se nedá tě?it to nic nemění, proto?e tritanium je slitina, ne nerost, ani hornina ;)
To ?e není celkový game design v celku je svatá pravda musim ji uznat, tuhle chybu napravím a během pár dní sem ?oupnu něco jako výchozí soupis toho, an čem u? jsme se dohodli.
BTW ta startovní planeta nebyl můj nápad, ale tu?ím PVH.
Hodnosti bych nedělal v základě na území, proto?e u? bude na hráčích v administrativě hrající strany (federace, klingoni, etc...) aby posoudila jestli je hráč schopen tu kterou funkci zastávat, přičem? z území by vycházel počet hlasů, které by ka?dý hráč měl.
Je myslím logické, ?e hráči s velkým počtem hlasů=zku?ení hráči nebudou volit zelenáče s jednou planetou.
Co se týče budov, tak ty opravdu budou podle tvého konceptu, jednodu?e proto, ?e je shodný s tím původním a nenavrhuje tedy nic nového, co? si ov?em nemohl vědět, proto?e v celku to není sepsaný ;) |
|
|
|
| Sheede: Mapa :) s měřítkem :))
No vzdálenosti budou s absencí reálnýho prostoru trochu problém :/
Co například ?e planety kolonizované jako první (prvními hráči) budou mít podle dne kolonizování např. souřadnici: hráč(F) 1,planeta1,čas1 = střed federace souřadnice 0. planety kolonizované tím samím hráčem budou označovány dále jako trojrozměrné kolečko a? do planety 7 kde bude souřadnice 1.0 to bude jako celý trojrozměrný kolečko hráč f 2 bude mít planetu 1 ale souřadnice vesmíru u? bude 0a = jeho trojrozměrné kolečko bude začínat hned vedle středu federace a podle souřadnic systém pozná jak je teoreticky vzdálenej ten kterej hráč a přesto nebude muset existovat reálná mapa tak?e hráč ve středu bude moct kolonizovat klidně 100 planet a nikdy nenarazí na svého sousede kterej je hned vedle a přesto bude systém vědět ?e sou ty lidi vedle sebe.
Zní to dost po?ahaně ale kdy? neexistuje nic jako danej prostor = mapa předem dný planety tak se mi to zdá jako dobrý ře?ení. Zkuste to trochu pochopit. :) |
|
|
|
| Sheedee: No on je tu spí? problém s komunikací a tím va?ím původním konceptem. KDE JE TAKHLE V CELKU!!!???
Ty v?dycky jen řekne? ?e tohle tak nebude a bude to jinak ale ?e to zatim neni vymy?lený jak tak se to člověk sna?í vymyslet jinak např místo části planety (tos písemně navrhoval ty) mě napadl asteroid a podrobně sem popsal jak na to to nikde jinde napsáno nebylo.
Ty suroviny a teď mi řekni jestli jako trup Soveringu je z Dilithia nebo latinia latinium není ?ádná stavební hmota ale druh platidla!!! Chtěl bych vidět raketoplán Chalenger z dolarovek nebo Mir /kdy? e?tě byl/ z rublů.
Kdy? si pozorně projede? stártrek zjistí? ?e lodě jsou postaveny z trytanya nebo něčeho co se podobně vyslovuje a je to ve světě startreku příbuzné Trycépsiu. Proto základní suroviny musí být a) dilithium b) trytányum c) lathinyum (za lathinyum se dá kupovat v?echno např jídlo) koukni na rd kámen=trytányum, mana = dilíthium, prachy = lathinium.
Dal?í problém je prostě v tom ?e vyplívá z toho prvního já o tom va?em konkrétním gamedesingu nevím skoro nic. Udělej teda svůj návr něco jako ten můj a zaměř se a dotáhni do konce například náhodné události adminů.
Dal?í výhradu mám ke způsobu získávání hodností podívej se na to z pohledu obyčejného hráče. Příde začne hrát a baví ho to pokecá na foru tak 20 minut a musí padat např zase pracovat. Jen?e k tomu aby se podle va?í koncepce stal někým důle?itým v STO je potřeba aby odehrál a pak kecal na různejch forech a přesvědčoval ?e on je ten pravej na řízení flotily hup a je admirál jen proto ?e dobře kecal ale nedoved pořádně roz?ířit své území co? je i v orich st na prvním místě.
Tak?e já bych ze svého konceptu chtěl nezměněné zachovat a) startovní pozice
b) budovy (o těch si ale mů?em je?tě pohovořit)
c) suroviny to je základ aby to bylo přehledný
d) Odvádění 1/10 lodí přímo federaci
e) sem ochoten diskutovat o způsobu volení hráčů a mám kompromisní návrh
a) můj způsob hodností bude zachován a? do ni??ího admirála co? nebude prakticky ?ádná funkce ale kdy? se budou volit nový admirálové (cololi jiného) bude se přednostně vybírat z ni??ích admirálů /// Pochop lidi nebudou mít čas zji?ťovat jestli hráč a hraje líp ne? hráč b ale kdy? u jednoho uviděj poručík a u druhýho ni??í admirál tak si řeknou ten druhej tomu asi rozumí víc.
Tak?e jestli chce? aby STO měla uspěch hned v prvním věku (co? je u vět?iny her rozhodující ztracená důvěra se získává zpět tě?ce) tak vytvoř DETAILNÍ koncept STO a hoď ho sem kompromisama z toho dostaneme to co bude za a) vyhovovat tobě jako programátorovi b) vyhovovat mě jako průměrnému hráči (jestli tu má? jiné průměrné hráče kteří se s tebou chtějí bavit hodiny a hodiny a furt sly?et jen né né tak to nejde bude to jinak ale nevim jak tak mi je uka? :) |
|
|
|
| Razer:
Víc bych ocenil, něco podnětného a zároveň fungujícího podle současného modelu.
Například zkus navrnout způsob ře?ení těch vzdáleností, kterej u? potřetí říkám ?e zatím není vymy?lenej, nebo nějaký výtky k současnýmu modelu, ale nemů?e? prostě v?echno zahodit, vymyslet si vlastní model, který zahrnuje v?echno co měl ten předchozí a nic navíc.
Tohle je nám k ničemu, sorry, ale je to tak... |
|
|
|
| Razer:
Pěkný, ale myslím, ?e sme se dohodli, ?e bude? respektovat současnou formu a bude? jenom přidávat zajímav nápady ;)
Konceptem to není ?patný, ale museli bysme zahodit polovinu současnýho gamedesignu...
Navíc neříká? nic novýho, rozdělení na strany je daný, neutrální hráči taky nejsou nic novýho, začínání na asteroidu taky ne (teda myslelo se, ?e by hráči začínali na malé části planety, nebo na asteroidu, to je v podstatě to samý).
K surovinám, nevím co je to tritium, ani jsem o něm nikdy nesly?el, kdy? u? se nebudeme dr?et faktický chemie, tak alespoň toho, co je ve startreku=dilithium, latinium jako tě?itelné suroviny, deuterium je v?ude.
Se vzdáleností se počítá, to u? se taky probíralo, i kdy? není zatím přesně jasný, jak bude fungovat.
Návrh budov je pěknej, ale v zásadě to taky není nic jinýho, ostatně jak jinak to udělat, ?e jo ;)
Hodnost patrně taky bude, ale určitě ne způsobem který navrhuje?, tedy ne podle rozlohy, funkce by měli být spí? volený.
A nakonec náhodný události u? se taky probíraly (tu?im o pár stránek zpátky)
Tak?e si nám vlastně neřekl nic nového... |
|
|
|
| Koncept Hry Star Trek Online verze R.01
Vesmír STO je rozdělen na několik ras (klingoni, romulani, federace, neutrální planety-za ty hrají hráči a borgy za ty hrají admini.) které mají vlastní zákony a politiku.
Hráč začíná na asteroidu/malé planetce na té se mů?e naučit základy STO. Na asteroidu mů?e postavit pouze jednu budovu a to je důl na tritányum. Populace na asteroidu mů?e takté? dosáhnout maximálně 50 000 lidí co? ov?em společně s dostatečnou tě?bou tritanya (to je na asteroidu omezeno takté? na cca 2 000 000 jednotek) umo?ňuje postavit několik základních typů lodí a) kolonizační b) raketoplány typu Danube c) obchodní loď. Hráč po vytě?ení asteroidu nemá moc na výběr. Má dostatek peněz a dilithia(které dostane na uplném začátku hry) trytanya a lidí ke stavbě kolonizační lodi 2 obchodních lodí a 4 raketoplánu typu Danube. (dá se to pro ulehčení programování zjednodu?it pouze na kolonizační loď).
Hráč se teď mů?e vydat hledat nějakou pohostinnou planetu kdekoli ve vesmíru. (Ale je logické předpokládat ?e se nebude hnát na území klingonů pokud je federál proto?e u klingonů ho mů?ou přijmout nebo zničit.)
Jakmile hráč kolonizuje planetu bude si moci vybrat jestli chce být skutečně součástí federace(u federála) a nebo jestli bude neutrální = bez povinností ale také bez ochrany. U klingonů tomu bude trochu jinak tím ?e se klingonský hráč stane neutrální nejen?e nebude po?ívat výhod klingonského impéria, ale navíc bude mít 100% penalizaci při násilném připojení jeho planety ke kl impériu. (V zájmu usnadnění programování se při násilném připojení zničí hráčovy ve?keré zásoby které mohla jeho planeta mít např. Hráč federace má 2 planety ka?dou s 2 000 000 lidí a má 10 000 jednotek dilithia kdy? 1 jeho planetu dobije klingonský hráč tak ztratí 2500 jednotek dilithia ale kdy? dobije neutrálního klingona klingonská ří?e tak ztratí ve stejné situaci 5000 jednotek dilithia) A dobitou planetu samozřejmě ztrácí. /v tomto případě bude moct hráč napsat na forum velení h.f / vysokou radu a ta se mu pokusí v zájmu celé federace poslat dostatečnou pomoc(na foru u? budou jen čekat bojechtiví členové UFP ? KŘ na příle?itost k boji) na znovudobytí případně získání nějaké dal?í planety. (((Tady by to chtělo vymyslet jestli budou v STO vzdálenosti nebo ne :o proto?e tím by se sní?ila mo?nost superválek ka?dý den. ? proto to tady nemů?e fungovat jako v rd. 100% :/)))
Na planetě bude moct hráč stavět budovy a to např. Orbitální stanici (zvý?í zisk z obchodů o 20% (obchod bude jako v rd jen s jednim rozdílem ?e hráč bude potřebovat obchodní lodě (něco jako v Master of orion II) aby mohl nakupovat prodávat určité mno?ství věcí ka?dý tah.
Doly na trítyum, dilithium (ty zví?í rychlost tě?by o 100%)
Biokoule ? max. mo?ný počet obyvatel na planetě, Nemocnici ? zvy?uje rychlost přírůstku,
Vesmírné doky (ka?dý dok mů?e poskytnout zázemí určitému počtu lodí např. ka?dý dok 3 Soveringům 3 Galaxiím nebo 10 defiantům. Doky se budou moci stavět podle velikosti planety a budou levné.
Planetární senzorový systém (pokud budou vzdálenosti zjistí nepřátelskou flotilu den /nebo 10 tahů nebo tak/ dopředu a to umo?ní vyslání flotily federace je?tě ne? útočník dorazí.
Replikátory zvý?í zisky z tě?by o dal?ích 30% a u? nebude potřeba jídlo (tyto budovy budou moci být na ka?dé planetě.
Ka?dý hráč bude mít svojí hodnost (např. na asteroidu poručík 1hlas (50 000 lidí) na první kolonizované planetě komandér 3hlasy , s 3 obyvatelnými planetami kapitán 9hlasů , 5 polní kapitán nebo tak něco jako plukovník 15 hlasů, 10 ni??í admirál 30hlasů, 20 admirál.70hlasů (planety budou muset být obydleny alespoň z 50% to zamezí překotnému kolonizování haldy planet a získávání hodností) Podle hodnosti budou odvozována vá?nost jeho hlasu v anketě anketa bude vyhlá?ena pokud bude třeba nutno rozhodnout o tom jestli UFP zaútočí na klingony se v?im co má. Hodnost bude rovně? ovlivňovat to jaké lodě bude moct hráč stavět. Kapitán bude mít aikiru která je dobrá na obranu ale nemů?e s ní dost dobře obsadit planetu?. (i kdy? to s vět?ím mno?stvím lodí pude navíc planeta se mů?e při tě?kém bombardování vzdát (sama od sebe něco jako náhodná událost) ne? bude zničena) Kde?to plukovník u? bude mít Galaxie a stěma u? se něco dá dělat. Ni??í admirál Soveringy a admirál nějakou spe?l loďku např. Prometheuse.
Pokud hráč ztratí v?echny planety tak se ocitne opět na asteroidu ale bude mít ½ peněz (kromě neutrálního hráče) a za ty si mů?e podle hodnosti koupit buď základní suroviny a nebo (od hodnosti kapitán půjdou kupovat a prodávat lodě jako ve skutečnosti) tak?e boháč kterého přes noc zmasakroval celoklingonský útok jen nakoupí 5 star?ích galaxií/kolonizačních lodí a pokusí se to napravit. J hodnost kdy? jí získá mu u? neklesne.
Cílem bude zničit borgy ale o tom se budeme je?tě muset poradit jak na to. A kdo vůbec borgové budou.
Pak sem chtěl navrhnout co třeba nějaké náhodné události, které by mohl jen tak nějaký admin udělat hráči?
Zvlá?tě bych ale ocenil zachování hodností. Mů?eme je změnit nebo upravit ale rád bych je nechal. Včetně toho nakupování lodí. Teď mě napadá co kdyby ka?dá 10 loď ka?dý třídy ?la do federální armády? Kterou by nikdo neřídil do doby války s klingony / borgy ? Nebo by se z toho mohly udělat nějaký spe?l události třeba nečekaná pomoc nějakýmu hráči který se stal obětí útoku spojených sil nějaké ří?e? Návrh na spe?l událost by podal admin jako anketu a lidi by se vyslovily podle hodnosti jestli jo nebo ne.
|
|
|
|
| Jirka:
No, to má? mo?ná pravdu, ale kdy? to děláme podle TNG a je to webová online strategie, tak jak tam mů?eme nedat borgy???:) |
|
|
|
| Na Borgy přece stačí ten správný virus... a celá jejich síť se zhroutí :-))
Jinak, já bych neřekl, ?e bez Borgů by to u? nebyl StarTrek, jak tu zaznělo. Boj proti Borgům podle mne původní ST ideje dost zjednodu?uje do polohy Hodní-Zlí ... to se mi nelíbí. Základem ST je dle mého průzkum, poznávání nového a diplomacie (aspon na straně UFP) - to mne na tom přitahuje. Boj k tomu také patří, ale není dle mého esenciální podstatou ST... byť k tomu v posledních filmech dost tíhne. |
|
|
|
| No pokud uz Mr.Spock neuvazuje o tom ze by blog nekdy znovu rozjel, tak se toho ujmu ja a lidi okolo startrek.cz protoze bych rozhodne nechtel aby to zapadlo. |
|
|
|
| Heh a jaká ?e je ta adresa toho blogu :? nějak sem jí pozapoměl.
(To mám ?těstí ?e Spock nemá emoce) |
|
|
|
| Krucis, to to prestalo fachat rychle! (Blog), to abych zase predelaval reklamu na strankach (jo, to je ten nejvetsi problem, chytraku!) Nebo mam jeste par dni pockat?
Hele, kdo si vsimnul, ze pismenka v levym menu na STG.CZ dostala darem antialiasing? Coze? Nikdo? A ja se s tim tak drel!:-) |
|
|
|
| sakra proč v?dycky spadnu do středu problému, o kterém skoro nic nevím :-
Mr.Spock : mohl bys mi (to není popud k hádce, ale věcný dotaz), vysvětlit, proč nepí?e? na TrekDnes ? Nedá se mu upřít jistá tradice... |
|
|
|
| to je pro chudáky, já si to rád přitvrdim |
|
|
|
| Spock:
Hele, blog je dobrej, ale jestli chce?, aby se udr?el, musí? ho přestat pořád ru?it :D |
|
|
|
| Jenom ty vydr?í?......, a proto tě mámě tak rádi:-) |
|
|
|
| Mr. Spock: No, dyt ma pravdu, dyt ty jako naprostej nounejm ses chtel pouze zviditelnit, o lidi ti vubec neslo. Mas psat pekne na TrekDnes - to je totiz nejlepsi ceskej trekovej web! - napsat prispevek, pockat na to, az ti ho nekdo zkontroluje a podepise Redakce.
Je to stejne zvlastni, jak je spousta ceskejch trekkies zaujata proti novym trekovym webum. Vzdycky kdyz prijde nekdo s novym, neotrelym napadem, tak se na nej vrhnou jak vosy a tak dlouho do nej rejou, az ho to prestane bavit a vykasle se na to. To je furt dokola. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|