|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
|
| Unimatrix325: Jsi fakt ďábel... k tomu není snad co dodat ;-) Nechce? to hodit na papír a udělat modelovej strom?
K tomu jedna poznámka: Jedná se o strategickou hru a nemyslím, ?e by vývoj technologiií měl být něčím, na čem se hráč zasekne. Kdy? u? nic jiného, měla by tam být mo?nost automatiky, resp. nastavení standardního stromu.
Dále bych rád podotkl, ?e by technologie jiných ras/kultur neměly být přístupné automaticky jak jsi napsal, ale jen pomocí ?pioná?e - jinak je ?pioná? téměř k ničemu. (Tedy např.: jsi li Romulan, mů?e? po spojení dvou technologií vyrábět discruptory. Phasery jen tehdy jsou-li získané ?pioná?í/zajmutím lodi... a to jen ten typ, který byl ?pioná?í získán. Krom toho extrakce technologie ze zajaté lodi by trvala pár tahů...)
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 11. květen 2002 20:38 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| btw k čemu je ten scourceforge dobrej ?
nedaří se mi tam zaregistrovat proto?e mám pouze explorer 5 :(
pokud jde pouze o nějaké lep?í diskuzní fórum tak to se mů?eme přesunout třeba na český lopuch :) |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 11. květen 2002 20:30 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
|
Taky jsem přemý?lel o systému výzkumu a vývoje technologií a vymyslel jsem toto :
Výzkum by mohl probíhat v několika odvětvích.Hráč by vybral jedno z nich, které by se vyvíjelo rychlostí závislou na počtu výzkumných laboratoří,lodí a vědců.Odvětví by se navzájem mohly podporovat a nebo být dokonce podmínkou pro jiné.Např. po dosa?ení levelu 2 v oboru zbraní a v oboru reakce hmoty a antihmoty by se zpřístupnilo nové odvětví : torpéda.Některé technologie by také byly kombinací dvou a více odvětví.Pokud by hráč dosáhl určitého levelu v jednom oboru byl by upozorněn , ?e kombinací s jiným odvětvím na určitém levelu by byla k dispozici nová technologie.Např. po dosa?ení levelu 6 v torpédech by se objevila hlá?ka , ?e kombinace s levelem 3 v kvantovém odvětví by vedla k vývoji kvantových torpéd.
Základní odvětví by bylo lodní in?enýrství , které by umo?ňovalo vyvíjet nové a vět?í lodě s vět?í kapacitou.Dal?í odvětví by byla např. motory, senzory, energetické zbraně, technologie trupu, ?títy atd.
Následují dal?í příklady :
Rychlost lodi by byla odvozená od levelu warp motorů.
Po dosa?ení levelu 10 v energických zbraních a levelu 5 v technologii trupu by vědci vyvinuli technologii lineárních phaserových struktur (polí)
Po dosa?ení levelu 10 v lodním in?enýrství a levelu 6 v taktice by byla k dispozici mo?nost separace částí lodi (Galaxy) nebo později dokonce multivektorového útočného módu (Prometheus)
Po dosa?ení levelu 8 v senzorech a levelu 5 v částicovém výzkumu by byly přístupny tachyonové senzory schopné detekovat lodě s maskováním levelu 6 a hor?ím
Pokud by se k tomu je?tě přidal např. level 2 v pulzním výzkumu tak by vznikly pulzní tachyonové senzory schopné odhalit loď s maskováním 7 a ní?e
Dosa?ení levelu 1 v kvantovém odvětví by mělo za následek vývoj kvantových vláken tj. např. zlep?ení výkonu počítačů. Dosa?ení levelu 2 u? by byla kvantová singularita , která by se dala kombinovat s levelem 6 v torpédech. Level 3 v kvantovém oboru spolu s levelem 12 v oboru motorů a levelem 8 v oboru senzorů by dal vznik kvantovému slipstreamovému pohonu atd.
Kombinace levelu 10 v energických zbraních a levelu 3 v pulzních zbraních = pulzní phasery (brzy potom by se zpřístupnil design defiantu)
Výzkum v oblasti částicového výzkumu by mohl vést a? k pozitronům a např. na levelu 15 by umo?ňoval vyrábět lodě zcela bez posádky , řízené pouze pozitronovým počítačem (co? by u?etřilo spoustu místa na lodi , které jinak musí být věnováno chodbám a místnostem pro posádku)
Výzkum v oblasti holografie by spolu s výzkumem v oblasti maskování by mohl vést k holografickému maskování (Star trek : Away team)
Level 9 v torpédech a level 6 ve fázovém výzkumu by vedl k transfázovým torpédům (pronikají nepř. ?títy) (VOY : Endgame)
Level 9 v torpédech a level 6 v temporálním výzkumu by vedl k chronotronovým (nebo tak nějak) torpédům (stejný efekt jako u transfázových ale na jiném principu)
Level 9 v temporálním výzkumu = stázové pole (Star trek : Armada)
Level 12 v temporálním výzkumu = mo?nost cestovat časem (co? by mohl být jeden ze způsobů jak vyhrát hru…)
Výzkum torpéd na levelu 2 by zpřístupnil výzkum lep?ích torpédových odpalovačů : dvojitých , dávkových (typ 1,2,3,4), pulzních a nakonec v kombinaci s nějakým levelem v technologii trupu i otočné torpédové vě?e.
Výzkum technologie trupu a částic by vedl k ablativnímu pancéřování a později spolu s technologií transportérů a replikátorů a? k pancéřování jaké měl Voyager v Endgame
Částicový výzkum spolu s energetickými zbraněmi by vedl k polaronovým zbraním (pronikají ?títy) , naopak spolu s výzkumem ?títů by vedl k polaronovým ?títům (lépe chrání loď i proti polaronovým zbraním)
Vysoký level ve výzkumu ?títů a částic = corbomitový reflector (Star trek Armada – odrá?í část nepř. palby zpět)
Výzkum reakce hmoty a antihmoty by vedl k lep?ím reaktorů a i k zavedení nového odvětví : torpéd (fotonových)
Částicový výzkum by v pokročilé fázi vedl k částicy omega (zdroj energie
Výzkum v subprostorovém oboru by vedl k zlep?ení dálkové komunikace ale v kombinaci s výzkumem transportérů k subprostorovým transportérům (skrz ?títy) a v kombinaci s výzkumem zbraní k subprostorovým zbraním (za předpokladu , ?e nebudou zakázané :-)
Kombinace energetických zbraní a senzorů = point defense phaser (sestřeluje nepřátelská torpéda a tak chrání loď)
Kombinace výzkumu torpéd a zbraní = miny (vypustí se v jedné oblasti a pokud dojde k boji způsobují po?kození nepř. lodím). Spolu s technologií transportérů a replikátorů by ?ly vytvořit autoreplikující-se miny a po přídání maskovacího zařízení dokonce neviditelné autoreplikující-se miny (tohle zní skutečně ?íleně , ale něco takového jsem opravdu četl :-) podobným minovým polem byla po určitou dobu zabezpečena červí díry proti Dominionu a deaktivace tohoto pole byla zábava na několik dílů)
Pro ka?dou z ras by měli být trochu jiné startovací podmínky ale nic by nemělo bránit hráči aby ve hře za Federaci pou?íval disruptory a při hře za Romulany např. kvantová torpéda.Např. za Federaci by měl hráč na začátku k dispozici vy??í level výzkumu reakce homty a antihomty - měl by přístup k torpédům.Klingoni by měli od začátku výzkum částic ,zbraní a pulzních zbraní na takové úrovni aby mohli pou?ívat disruptory a pulzní disruptory.Romulané by byli pokročilí v plasmovém výzkumu a v technologii maskování atd.
Berte to jako hodně hrubý náčrt technologického stromu , tak jak bych si ho představoval.
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 11. květen 2002 20:28 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
|
Trochu jsem bádal po obhajobě té „blbosti“ : otočné torpédové vě?e.
Dospěl jsem k zajímavým skutečnostem.Argumentoval jsem rychlopalnou otočnou torpédovou vě?i u třídy Sovereign.Bohu?el , vzhledem k tomu , ?e jediná loď této třídy,která byla k vidění na obrazovce, USS Enterprise NCC-1701-E, se objevila pouze ve dvou filmech, neexistuje ?ádný přesvědčivý FILMOVÝ důkaz, ?e onu vě? má.Ale na stránkách www.ditl.org , které nejen já právem pova?uji za jedny z nejoficiálněj?ích , je uvedeno ve výzbroji třídy sovereign : 1 x Rapid fire quantum torpedo turret , přičem? je to označeno za potvrzenou informaci (kterých je mimochodem velmi málo).V článku o torpédech a odpalovačích je o vě?i také zmínka.Také na různých ostatních stránkách je tato informace k vidění a já osobně jsem se je?tě nesetkal s nikým kdo by to vyvracel.Navíc ve hře Star trek Armada ,v intru, útočí Enterprise na borgskou krychli a střílí torpéda z takového úhlu ,který by standartní odpalovač nezvládl.Nechci zacházet tak daleko ,abych počítačovou hru pova?oval za důkaz , vzhledem k tomu ,?e fakticky nebyla zatím ?ádná hra uznána za oficiálně rovnocennou seriálu nebo filmu.Ale jako nepřímý důkaz se to hodí.
Původně jsem ov?em mluvil pouze o torpédové vě?i a ne o kvantové torpédové vě?i.V tu chvíli jsem si neuvědomil ,?e v DS9 jsou zcela jasně vidět otočné odpalovače fotonových torpéd, a tak jsem argumentoval sovereignem.Torpédové vě?e instalované na DS9 jako odpověď na hrozbu Dominionu jsou dobře vidět např. v díle The Way of the warrior a později i v díle Call to arms atd.Tyto odpalovače nejen , ?e střílí torpéda s kadencí cca 2 za sec. Ale také se zcela viditelně otáčejí.Pokud si kdokoliv bude přát po?lu mu k tomuto účelu přímo „vytípané“ obrázky z uvedených epizod , kde je vě? zcela jasně vidět.Bohu?el statický obrázek nezachytí pohyblivost vě?e.Pokud by někdo nevěřil ani obrázku, nezbývá mi ne? ho odkázat na dané epizody.To by bylo , omlouvám se za poněkud del?í obhajobu ale poslední dobou takové věci pí?u rád a doufám , ?e to vezmete s humorem a jako prezentaci mých znalostí. :-)
|
|
|
|
| No, me je to v celku jedno. Kdy chcete...
ad diskusni fora: jaka zamereni mam vytvorit? Ta dosavadni jsou sice nazvana dosti obecne, ale radi prispevky do threadu, coz umoznuje docela dobrou orientaci, spolu s ulozenim pozice, kdy jste naposledy cetli forum - pak vam krasne rekne, kolik novych zprav mate. |
|
|
|
| Tak czo ten dalsi sraz ? Terminy ?
Navrhoval bych ctvrtek... |
|
|
|
| Ja bych to vydel tak 60x60 pixlu... |
|
|
|
| Pro inspiraci jsem nadělal asi 50 screenshotů z BOTF. Najdete je na stránkách Birth of the Federation. Jinak zatím v zásadě souhlasím se v?ím řečeným.
A propos, vzhledem k tomu, ?e tady to začíná být fakt nepřehledný, doporučoval bych přesun na sourceforge. Hezký víkend! |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 10. květen 2002 10:05 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| J bych to viděl celé na 2d.Dělat 3d nemá smysl , ve velikosti cca 20x10 pixelů nemá smysl dělat 3d a dělat vět?í lodě taky nemá smysl... s tou grafikou modelů bych to nepřeháněl..
. |
|
|
|
| Ad st MESHES - vynatek z licence...
- LEECHING is strictly forbidden!!! (Linking directly to my Meshes)
- PUTTING THESE MESHES ON YOUR OWN SITE is strictly forbidden!!!
- YOU MUST PLACE THE ENCLOSED CREDITS on any image you make!!!
- THESE MESHES MUST NEVER APPEAR in any animation or movie that generates profit.
*** NON-COMMECIAL USE ONLY!!! *** |
|
|
|
| Co se modelu tyce...
a) Na StarMeshes sou free - na volne uziti, kdyz uvedes kdo je udelal...
b) Asi budou muset bejt deformovany tak, aby se jejich tvary co nejvic blizily ctverci
c) Co se grafiky tyce - sem schopnej v 3dmaxu renderovat a provadet drobne upravy, centrovani, nasviceni etc. modelu ale moje vlastni modely vypadaj dost.... :) |
|
|
Anonym: Sheedee - 10. květen 2002 06:23 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Wow!
tak sem juknul na ty ST meshes...
no reknu vam, tech ale je! :-)
no jo, jestli se dokazem s autorem serveru dohodnout, ze pouzijeme ty modely ve hre, staci uz je potom jenom rozebrat a naprogramovat hru tak, aby je slozila :-)
no jo... budu tam porad muset zadelat diry po rozebrani, pridat svetelny efekty a rozhybat to, ale fakt by to jelo...
no jo, ono to asi timhle zpusobem nepujde, ale je to dobry...
Jo a koukal sem se na ty stranky o hre a zjistil sem, ze to ma byt v ajine... s tim muzu krapet pomoc, anglicky umim dobre, i kdyz na to uz asi nekoho mame.
PS.
Hvezdny bitvy budou 2D (Lode musi vypadat dobre jenom shora), nebo 3D (Musi vypadat dobre odevsad) a v hodne malem meritku (Lode budou asi tak 5 pixelu na delku, 3 na sirku) malem meritku (10x6), strednim (20*13) velkem (40*25), nebo hodne velkem (asi tak 80*50)?
Ja jenom jak detailni to bude...
Uz mam hotovej zakladni model prvni lode.
vypada tak trochu jako intrepid, zatim je to jenom sitovana kostra bez textury a beze vseho, ale vypada celkem obstojne.
|
|
|
Anonym: Sheedee - 10. květen 2002 00:44 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| HPPZ:
Presne to myslim, editor trid...
Kazda kravina bude mit svuj obrazek, udaje o tom, kolik zere, nebo vyrabi energie a co dela.
Rozhodne bych zavedl nejake to warp jadro, napajejici pro zjednoduseni celou lod, aby bylo omezeni nejen prostore, ale take energii.
Grafici (Ja) sou (sem) ochotni (ochoten) pripravit LEGO kosticek treba tisic, ale de o to vedet jakejch.
Jestli o to de, muzu zacit treba s jednotlivejma typama warpovej jader a gondol, to bude na rozehrati nejlepsi.
Dalsi vec: Co takhle zavest taky neco jako uroven posadky, je jasny, ze zkusena posadka je lepsi, nez parta kadetu...
no jo, ja uz musim, zase se objevim, tak zatim!
PS.
porad se ptam, kolik mame grafiku, abych se s nima dohodl, kdo co bude kreslit.
|
|
|
|
| Pánové, naprosto nestíhám... :-))) Jinak pro Va?i informaci se mi podařilo zprovoznit ve zku?ebním provozu stránky o BOTF kam postupně přidám i pár screenshotů pro ty, kteří to nehráli... nebo pro inspiraci. |
|
|
|
| Unimatrix325: hm, presne muj nazor.
Ja to trosku shrnu - aspon takhle to zatim chapu ja, mozna jsme se nekde minuli :)
Design a tridy lodi
Dejme tomu objeveni nove technologie umozni vyvoj nove tridy lodi - treba na bazi Defiantu. Tady bych se primlouval za to, abychom nepredlozili pred hrace s novou technologii jiz hotove vlastnosti noveho typu lodi, ktery je touto technologii umoznen. IMHO by bylo fajn po nalezeni vsech potrebnych technologii zacit vyvijet (tech) novy typ lodi - nejakou dobu trva, nez vsechny superextranove technologie propojite navzajem, aby se nekde neco netlouklo :)
Jako prvni design noveho typu je navrzen klasicky, znamy ze ST, pricemz hrac ma moznost tento design predelat - z pripravene hromadky kosticek si jako LEGO postavi svuj, novy (LEGO - co grafici prychystaji - tedy co budou ochotni prichystat za kosticky :)
Se zvolenym designem se budou dalsi instance dane tridy zjevovat ve hre. Pricem hrac postavi novy exemplar tridy, a pokud bude chtit, muze ji poslat do lodenic a tam podle bodovaciho systemu za body prostoru, narocnosti na zdroje muze lod prebudovat. Tady pozor - prebudovava 1 lod, nikoliv tridu. Rad bych, aby se ve hre objevila moznost, jak si upravit tridu, aby nemusel kazdou novou posilat do doku na prestavbu. Vubec by nevadilo neco jako maly editorek trid, kde si tahlke zmeni co bude chtit (moci) a to bude mit vliv na NOVE budovane lodi - ty, ktere se jeste nestavi - ostatni, i rozestavene zustavaji v puvodnim modelu tridy.
No, prectete, doplnte, zmente, pokecame.
ad otocna vez: jiste, existuje, je naprosto oficialni, a da se rict, ze i nevyhnutelnym krokem ve vyvoji odpalovacu. |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 09. květen 2002 13:48 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Sheedee : já jsem toho názoru ,?e vývin nových designů hráčem by neměl chybět , ale pokud tam nedáme standartní lodě flotily tak to nebude ST :-) jestli víte jak to myslím...
ale jak jsem psal dole... hráč by měl mít mo?nost nabízené designy odmítnout a vyrobit si flotilu k obrazu svému... jen ti , kteří by se nechtěli babrat s ka?dou novou třídou tak by prostě ?áhli po předem připravené lodi... |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 09. květen 2002 13:43 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Naku: samozřejmě , ?e se nevyu?ijí v?echny lodě ale takovejch 25 za federaci ano ... hráč by samozřejmě mohl navrhovat vlastní designy a jak u? jsem psal originální designy (galaxy atd. ) by byly pouze navrhovány...
ano náhodné objevy budou kořením hry , ale nesmí ji disharmonizovat!
nic osobního ale otočná torpédová vě? existuje a nic na tom nezmění? :-) tímto druhem torpédometu jsou standartně vybaveny lodě třídy sovereign , je to potvrzené z několika zdrojů , co víc chce? ? a i kdyby ne, vymý?lení nových technologií se nevyhneme a torpédová vě? je logický dal?í krok ve vývoji odpalovačů....
|
|
|
|
| jeste neco malo k sourceforge: mame k dispozici i maillist, staci sev nem zaregistrovat. Potom bych rad upozornil ty, kteri budou pracovat primo na kodu, ze bud: a) potrebuji znalost CVS, nebo b) muzou maximalne posilat patche. Vrele doporucuji CVS, patchovani se sice hodi take, ale nekdy je to zbytecne - pro posilat opravu chyby pres tracker patchu, kdyz mate pristup k CVS...
Jirka006: diskuzni fora jsou specializovana, jedno obecne se jmenuje 'Open Discussion'... 'Developers' je pro vyvojare, takze pro nas, je organizovane pres thready, coz pekne oddeli temata veforu. Pak je tam forum 'Coders' pro debaty nad vlastnim psanim kodu a 'Help' je zcela jasny. |
|
|
|
| tak jo, clovek jednou ma ve skole volno a najednou plave v mori prispevku...
naku: sraz kdykoliv kdekoliv, klidne masovej, ale ja uz tak nejak prehled mam a podle toho se da zacit male jadro smalou ukazkou pohledu, jen tak na chut. Aby uz bylo na cem pak stavet. Korme toho, otazka poctu lodi, ktery se bude ve hre vyskytovat - no,pokud napiseme dobre skalovatelny jadro (jo :) kde nebude ta narocnost nejaka silena v zavislosti na poctu lodi, tak nam jejich suma muze byt uplne ukradena.
Tak, ukradena lod je PREDEVSIM zdroj pro rozvedku a vedce. |
|
|
|
| Sheedee
Ad ty komponenenty = lod :) Presne to jsem navrhjoval o par radek niz :)
CO se detailu tyce - myslim, ze na trubky se muzes s vysoka.... vykaslat :)
Zkus tohle pro inspiraci (uz to tu nekolikrat padlo... ale kdo by neco hledal 350 prispevku vzad... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|