|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
|
| Prave jsem se vratil z parku, pan prezident demizon prijal.
No, meli jsme s Nakumem mensi debatku a ted pred vas predlozim nekolik malo vysledku:
Je treba se co nejdrive opet sejit, idealni by byl jeste tento tyden, treba ctvrtek, popr. utery. Meli bychom uz probrat zaukolovani naprosto jmenovite a zodpovedne:)
No, pak jsme probrali ST:E trosku z programatorova hlediska. Jako hlavni format, ve kterem bychom ukladali informace (nemam na mysli ulozenou hru, tu jsme prozatim ignorovali) bychom mohli vyuzit XML - flexibilni, vyuzitelne, jednoduche, citelne, asrozumitelne a editovatelne jakymkoliv editorem, ktery zvladne textak. Dala by se tak ulozit i editovanamapa hry - ssamozrejmosti je editor map, pro vytvareni map a pseudonahodnych situaci a udalosti.
Dale bychom pouzili neco takoveho: jakysi jazyk (bud existujici, nebo nami vytvoreny), vekterem by se daly psat vlastni skripty, interpretovane posleze jadrem hry. Pokud by se zadarilo, dotycne skripty by mohly byt natolik dobre, aby umoznovaly 'automaticke' prikazy - automaticka sprava planet, border-patrol, i cast AI by mohla byt v tomto skriptu. Vlastni jadro hry by exportovalo udalosti, ktere behem kola nastaly, a pak by skript mel moznost na ne reagovat, jeste s pomoci dodatecnych informaci z jadra. Tohle by bylo asi jedno z nejvetsich plus na hre, pokud by se podarilo napsat to slusne.
A ted neco ke strukture: samotna hraze dvou casti: jadro a klient. Jadro obstarava tu 'hraci' cast hry, klient se stara o kontakt s hracem (animace, GUI, zvuky, ...) a spolu komunikuji posilanim zprav zvlastnim protokolem. Obrovska vyhoda - oddeleni klienta od serveru ma ten prinos, ze muzete hrat opravdu z cehokoliv, pro co byl napsan klient, a co ma pristup k siti. Vnitrni sitove vrstvy by se mely pekne postarat o jistou miru abstrakce od sitoveho protokolu (TCP/IP, IPX, ...). Stejne tak jednoduse jde udelat hot-seat - napr. 3 hraci u jednoho pocitace, +2 k nim pripojeni pres sit (to uz je ale moc hledeni do budoucnosti ;-) a jednoduse do toho lze zapustit i AI hrac - serveru (jadru)je jedno, komu zpravu posila, na konci te linky muzebyt kdokoliv, kdo uz situ zpravu obslouzi sam. Dam priklad: jadro odesle jako jednu z udalosti fakt, ze vam nekdo ukradl lod tu a tu, tam a tam. Odesle ven urcitemu hraci (nevi, o koho jde nebo kde je) a tady se teprve uvidi: AI to pouze vezme na vedomi, hraci zivemu bude klientem prehran nejaky zvuk, nejaka animace, a okenko, kde je informovan.
Timhle by sedalo vyuzit i moznosti ruznych knihoven (Allegro, SDL, ...) pro kazdou z nich napsat jednoho klienta, nebo vyuzit podmineneho prekladu. Je to moznost.
Tak komentujte, kritizujte. Navic je tu nekolik otazek, kteremusime hoditdo plena: jedna vyrobni fronta, nebo separovat frontu planety od fronty doku? Tedy: planeta je planeta a ma tedy jednu vyrobni frontu, nebo maji doky, obihajicinad planetou svoji vlastni,nezavislou na te planetarni? |
|
|
|
| Aha, mmt. Ty dalsi nejsou vereny, zvcerejnim je :) |
|
|
Anonym: Sheedee - 20. květen 2002 11:41 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Mozna sem debil, ale fora tam sice mam, ale nejsou tam ZADNY prispevky, nasel sem ty stranky, zalogoval se, ale jedniy co tam visi je hlaska admina o nejakym RFC, ci co...
|
|
|
Anonym: Sheedee - 20. květen 2002 11:31 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Diky, na tom logu jeste zamakam, uz zacinam tvorit uvodni videosekvenci, ale fakt budu potrebovat zvukare a taky nejakej namet.
Takze mi reknete, co se ma dit v uvodni videosekvenci a jak ma bejt dlouha a ja na ni zacnu makat (Ale hotova bude nekdy v zari, je to fakt celkem narocna prace (Ale zase bude mit par minut))
Jo a mozna by se hodilo mensi shrnuti kdo co dela, napriklad:
Kdo to tady vede (Kdo je sef)
Kdo dela zvuk
Kdo programuje
Kdo dela 2D grafiku
Kdo dela 3D grafiku (To budu ja)
A tak dale a tak dale.
Meli bysme si rozdelit ukoly a zacit to nejak organizovat, jinak nikam nedojdeme.
Takze ja navrhuju, aby se vsichni kdo tu ovladaji C, nebo C++ na slusne urovni prihlasili.
Potom si mezi sebou budou muset rict, kdo bude hlavni programator a ten naprogramuje jadro hry, ostatni budou programovat co jim hlavni programator rekne.
Tenhle manik bude patrne sef celeho tymu, takze bude rozdelovat ukoly podle toho, co kdo nejlepe umi, ovsem neni to podminkou, sef celeho tymu muze byt klidna betatester, nebo proste kdokoliv, ale je dulezite nekoho vybrat, aby mel definitivni slovo, bez toho nikam nedojdeme.
Vim to, znam par kolegu grafiku a jeden takovej manik co ted dela na hre inquisitor predtim zkousel delat v teamu par lidi co vyrabeli nakou strilecku, ale bez vedeni, proste kazdej delal co chtel, pak je v tom bordel...
Proste potrebujem vedet kdo je sef a ten at konecne rozdeli co ma kdo delat.
No, mozna ste se na tom uz nejak dohodli na Sforgy, nebo kde to mame ten web, nebo na primem srazu, ale ani na jednom jsem bohuzel nebyl (Nejedou mi to COOKIES), takze bych prosil strucny vytazek....
Diky.
|
|
|
|
| No, vypada to velice zajimave... Skoro jak vopravdickej :) |
|
|
|
| WOW ! Fak pekny !
Fora:
tady, ale nejlepsi bude, kdyz se registrujes primo na SForgy |
|
|
Anonym: Sheedee - 20. květen 2002 01:12 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Jo a jeste jednou, muzete sem nekdo hodit primej link na ty stranky co tam mame ty fora, nebo co?
|
|
|
Anonym: Sheedee - 20. květen 2002 01:12 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Tak jo screenshoty sem hodil na http://mujweb.cz/www/stescreen/
Na tom logu jeste zamakam, ty pismenka sou sice dobry, ale treba to O ve slove evOlution vypada tak nejak normalne, trochu ho premodeluju.
Vim ze to neni perfektni, ale je to celkem narychlo.
Tak ja se jeste ozvu, zatim!
PS.
Nezapomentne na toho zvukare (Zvuky moc delat neumim...)
|
|
|
Anonym: Sheedee - 19. květen 2002 10:21 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Uch, omlouvam se ze sem se neozval, mel sem tu naky problemy.
Modely udelam 3d, ale z horniho pohledu, takze se budou jevit jako dva de.
Udelal sem nejaky to logo a prdnu ho zejtra na nakej mujweb spolecne s dalsima screenshotama (Modely warp jader a takhle)
Rozhodne bych do hry dal obrazky vynalezu a soucasti lodi, takze sem je zacal kreslit, prvni obrazky poslu zejtra.
Logo hry je takovy mimozemksy vypadajici E a velka verze ma navic na pozadi napis Star Trek Evolution s takovym svetelnym efektem, cely do zelena.
Na srazu se asi zatim neobjevim, ale muzu pozdravovat klokany, do cech se vracim az v cervnu, pak budu k didpozici.
Jo a teda hra se bude vyvijet v C++?
To sem se ucival, moc to neumim...
Kdybyste potrebovali udelat nakou cast programu v qbasicu, tak dejte vedet :-))
Jo a jen tak mimochodem, mam delat nejaky to intro?
Ja jenom abych s tim zacal...
Neco jako ukazky vesmirnej bitev (Samozrejme 3D render MAX plne trojrozmerny, proste normalni uvodni animace.) a do outra bych mohl dat ukazky tebou dobyteho vesmiru, co rikate?
PS.
Mame nejakyho zvukare?
|
|
|
|
| No... radsi to posunem tak na 1300... no ale to zalezi na tobe - 1230 by taky slo. Ad misto srazu - radsi bych volil nejakej jistejsi orientacni bod - prece jen parcik je parcik a nahoda je blbec, a tak bychom se mohli minout :-) |
|
|
|
| naku: jo, pondeli vyhovuje. Nejlip v tom malinkatym parciku pred vchodem do FELu. Nejsem z Phy, tak se mi nechce nekde nikde moc bloudit, uz mam Phy az moc. A cas, no, co takhle 1230? |
|
|
|
| happz
Ok, tak v Po po 12 ? Kde ? |
|
|
|
| moooc sorry, ze jsem se tak dlouho neozyval, ale dostal jsem se do fakt dost bylbyho obdobi: hodne prace na gameplanet.cz + zaver skoly = smrtelna kombinace nedavajici prilezitost k vykonavani jakekoli jine cinnosti. toto velmi prosta ale pravdiva rovnicka o jedne nezname... no nic, kazdopadne si ted zpetne projizdim, co se tady objevilo, abych se dostal zase do obrazu a co mozna nejdrive se znovu zapojim do diskuse. |
|
|
|
| No super, tak to se muzem nekde sejit v Dejvicich a probrat to nad obrazkama :) A ten strom je jenom jeden - 1 strom, 2 linearni seznamy. Nic vic, nic min. Nad obrazkem pochopis (doufam, me se to jevi jasnym byti ;-) |
|
|
|
| BTW. Ten grafik - rikal, ze pracuje na efektu stitu v MAXku. (Pri zasahu jiskri :) |
|
|
|
| 1) Do Dejvic to mam 7 minut busem :) Bydlim nahoru po Evropsky :)))) (az uuuoplne nahoru :)))
2) Hmmmmm... Takze 2 stromy.... no pujde to, ale obavam se, ze to tak ztrati dalsi z vyhod...
No kdyz chces strom, tak strom... me jen furt dlabou v hlave ty __u16 :)))))
3) ROZHODNE bych udelal neco jako distribuci bodu - vynalezani 1ks me vzdycky na MOO stvalo nejvic :)
4) No... koho bavi GUI :) (Microsovty ??? :))) |
|
|
|
| Chtelo by to nejakou schuzku, a vzit si barvicky a tuzticky a kreslit a kreslit a kreslit. Kdy a kde?
nebo - naku, muzes se nekdy dostat k FELu v Dejvicich, treba kdybys sel kolem nebo tak? |
|
|
|
| vidis, prava... to bych moh, tyhle sou defaultni, ja je zatim skoro neupravoval :) |
|
|
|
| Ja jsem uz par GUI delal (nebavi me to, nebavi) a ty event-based byly vzdycky v pohode. Nevim, necham to na tobe, GUI neni asi moje parketa.
XML parser bych vyuzil, muzeme v nem vlozit i spoustu dalsich dat. Prave to me stve na vsech tech strategiich - nemuzes si s nima dost pohrat - a to bych chtel umoznit. A preci jen, ma to byt OpenSource :)
No, co muzes vynalezat a co ne - stejne jenom vydis jistou nabidku technologii, ktere muzes vynalezat. A k tem se dostane celkem jednoduse: 2 seznamy - jeden technologii vynalezenych, 1 technologii vynalezanych. Jakmile vynaleznu technologii, presunu ji do seznamu vynalezenych. U vsech jejich potomku oznacim, ze je jeji predek vynalezen, a ty, ktere jsou tedy uz vidtelne, pridam do seznamu vynalezanych. Tady mam otazku - bude se vynalezat jenom jedna technologie, nebo se hrac rozhodne, kolik bodu te ktere vynalezatelne (viditelne) prideli? Timhle zpusobem v podstate odpada nejake prochazeni za cenu toho, ze mame v podstate dva seznamy - vynalezene a vynalezetalne. Co je mimo, je pro hrace neviditelne. Strom je dulezity pro prohledavani predku a nesledovniku pro zavislosti a posouzeni 'vynalezatelnosti'. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|