|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 22. květen 2002 12:58 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Já bychs tím zviditelňováním počkal :- člověk nikdy neví,třeba umře hlavní programátor a zklameme tisíce fanou?ků :-)
Mr.Spock: ad dvě verze : dobrej nápad, teď u? s tím jen počítat, tak aby se to od začátku programovalo jako dvě verze...proto?e rozdělovat to pak by byla práce pro vrahy:-) |
|
|
|
| Ale jo, ve ctvrtek bych moh. Sice bude perna cesta domu, ale jo...
To zviditelnovani je sice fajn, ale furtme nejak trapi, ze neni co zviditelnit :)
Ad velikost hry: bude existovat asi nekolik balicku: server, klienti, datove soubory. Server je zaklad, volbou klienta si muzete pohrat, kde a v jakem komfortu si budete hrat, a datove soubory jsou kvuli lokalizacim (a ze jich bude :) a tak podobne. Takze animace a sileny obrazky a hodiny hudby muzou byt klidne jenom volitelnou soucasti hry, bez ktery se klidne nekdo obejde.
A jeste jednou zopakuju: porad nic nemame :) |
|
|
|
| wewerka: betu ne, to bude trvat dlouho. Musime zacit masirovat zavcasu, at se maji lidi na co tesit. Cas od casu uvolnime nejaky screenshot, rozhovor s tvurci (zamysleni nad vyznamem vesmiru a kam smeruje lidska rasa v kontextu globalnich galaktickych udalosti posledniho milionu let apod.). K tomu s velkou slavou trailery, pak budeme rok posouvat datum vydani (dulezity je zkracovat intervaly odkladu!!). Pak to vydame nedodelany, aby meli programatori dal praci a mohli delat patche a updaty. Tak nejak si to predstavuju ja....:-))
Naku: Hmm. Ctvrtek? To jsem chtel byt uz uplne nekde jinde (klid, porad na Zemi). Ale tak jako jo, klidanko bych tu zustal. Co ostatni? |
|
|
|
| hihi :) nez zacnete neco zviditelnovat tak mejte aspon nejakou betu :)) jinak nadchnete a zaroven zklamete par tisic fanousku a to se vam muze vymstit... |
|
|
|
| Mr.Spock
Presne tak je to navrzeny - maly "jadro", ktery "zpracovava informace" a uzivatelsky prostredi, ktery je "hazi na screen". V praxi to znamena, ze volne stazitelna verze muze bejt treba ovaladna z prikazovy radky :) a CD verze muze hyrit barvama a pritom budou plne kompatibilni...
Kovi
Jo tak pristi stredu :(
A co takhle (po ctvrte) tenhle ctvrtek ? :) |
|
|
|
| cd: mozna bychom mohli "vydat" dve verze - jednu netovou ochuzenou o videa a podobny vymozenosti a tu druhou bychom mohli za nejakou symbolickou cena nabizet k vypaleni treba na trekovych conech ci prostrednictvim stg.cz, gp.cz nebo vypalmito! |
|
|
|
| Se zviditelnovanim jasny souhlas. Zacnu ST:E klidanko zviditelnovat i na STG.CZ, ale ted honem nevim, ceho bych se mel chytit. Ty kraso! Ja s vama vsema udelam interview!:-))) No jasne! Tam odhalite sve temne choutky a pohnutky vedouci vas k tvorbe hry!:-) Tak jo, parada. Domluveno! S Mr. Spockem jsme vcera uvazovali, ze by se hodil treba i nejaky ten dalsi sraz, takze zacnete navrhovat, kdo kdy ma cas tak, abychom se mohli sejit pristi stredu v 18:00 na Muzeu:-))) Jako omluvenka z interview slouzi pouze osobne doruceny vlastni parte! |
|
|
|
| uni: ad doky: dejme tomu, ja jsem svolnej se vsim :)
ad strom: ohledne jeho struktury se nikterak neomezuj, ptze ten zpusob jeho interpretace ve hre si dokaze poradit vlastneskoro sevsim, az na nejaky sileny morbidnosti. Nemas uz neco hotoveho, ja bych se podival na potrebny DTD pro zapis toho stromu. |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 21. květen 2002 12:42 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Hapzz : ad doky vs planeta
podle mě by měli mít doky vlastní frontu... v?e co je na orbitě (starbase,satelity,doky,výzkumné stanice) by mělo být samostatné vůči infrastruktuře na povrchu... |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 21. květen 2002 12:40 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Sheedee : ty obrázky jsou dobrý :)
Intro by to nějáký taky chtělo, ale znovu tady platí problém, ?e pokud intro (nebo hudba atd.) tak hra bude muset být v CD verzi :-(
A kdy? u? to intro tak to chce nějákou pořádnou bitvu :-)
www.spacebattles.com
Speciálně Alpha qadrant part I-V a Battle for Earth I a II stojí za sta?ení :-)
Kdy? nic jiného tak asi Battle for Earth part I
Btw intro k Armadě bylo taky dobrý, viděli ? |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 21. květen 2002 12:36 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Znovu se omlouvám,?e stále je?tě nemám ten strom technologií, ale je to tě??í ne? jsem čekal :
Bude asi muset být několik výzkumů, které budou na vy??ích levelech plodit dal?í obory výzkumů.
Pak budou muset být výzkumy, jejich? produktem bude konkrétní technologie s jménem.
A pak budou výzkumy, jejich? produkty budou pouze vylep?ené verze dané technologie (např phaser lvl 3, phaser lvl 4 atd.)
Zatim má hotové lodě,stanice a trupy...
Počítám s tím , ?e a? to dodělám, tak vám to v?em po?lu a vy k tomu je?tě hromadu věcí přidáte, proto?e dělat sám celej strom na to se teda necejtim, chce to i jiný úhel pohledu. |
|
|
|
| No ja nejsem proti zviditelnovani...
Co ten sraz ? Je bezpodminecne nezbytne, bychom se co nejdive setkali - s happzem jsme narazili na par problemu, ktery potrebujou kolektivni reseni.......
sheedee
Sehnal sem jeste jednoho 3d grafika. Je dost dobrej. IMHO by sis mel vzit grafiku pod palec (kdybys nebyl proti). Hodim ti sem (nekdy... az ho najdu) na nej mail.... |
|
|
|
| pokud souhlasite, zacal bych s drobnym zviditelnovanim naseho projektu pomoci serveru gameplanet. doma jsem zacal pracovat na takovem drobnem teaseru, kteri bychom taktez mohli pripadne vypustit do sveta. |
|
|
|
| Sheedee
No... wono je sice pekny mit jednoho lead-programmera, ale kdyz sme jen 2 a navic se skvele dokazeme dohodnout, tak proc plasit.... ? :) |
|
|
|
| Prave jsem se vratil z parku, pan prezident demizon prijal.
No, meli jsme s Nakumem mensi debatku a ted pred vas predlozim nekolik malo vysledku:
Je treba se co nejdrive opet sejit, idealni by byl jeste tento tyden, treba ctvrtek, popr. utery. Meli bychom uz probrat zaukolovani naprosto jmenovite a zodpovedne:)
No, pak jsme probrali ST:E trosku z programatorova hlediska. Jako hlavni format, ve kterem bychom ukladali informace (nemam na mysli ulozenou hru, tu jsme prozatim ignorovali) bychom mohli vyuzit XML - flexibilni, vyuzitelne, jednoduche, citelne, asrozumitelne a editovatelne jakymkoliv editorem, ktery zvladne textak. Dala by se tak ulozit i editovanamapa hry - ssamozrejmosti je editor map, pro vytvareni map a pseudonahodnych situaci a udalosti.
Dale bychom pouzili neco takoveho: jakysi jazyk (bud existujici, nebo nami vytvoreny), vekterem by se daly psat vlastni skripty, interpretovane posleze jadrem hry. Pokud by se zadarilo, dotycne skripty by mohly byt natolik dobre, aby umoznovaly 'automaticke' prikazy - automaticka sprava planet, border-patrol, i cast AI by mohla byt v tomto skriptu. Vlastni jadro hry by exportovalo udalosti, ktere behem kola nastaly, a pak by skript mel moznost na ne reagovat, jeste s pomoci dodatecnych informaci z jadra. Tohle by bylo asi jedno z nejvetsich plus na hre, pokud by se podarilo napsat to slusne.
A ted neco ke strukture: samotna hraze dvou casti: jadro a klient. Jadro obstarava tu 'hraci' cast hry, klient se stara o kontakt s hracem (animace, GUI, zvuky, ...) a spolu komunikuji posilanim zprav zvlastnim protokolem. Obrovska vyhoda - oddeleni klienta od serveru ma ten prinos, ze muzete hrat opravdu z cehokoliv, pro co byl napsan klient, a co ma pristup k siti. Vnitrni sitove vrstvy by se mely pekne postarat o jistou miru abstrakce od sitoveho protokolu (TCP/IP, IPX, ...). Stejne tak jednoduse jde udelat hot-seat - napr. 3 hraci u jednoho pocitace, +2 k nim pripojeni pres sit (to uz je ale moc hledeni do budoucnosti ;-) a jednoduse do toho lze zapustit i AI hrac - serveru (jadru)je jedno, komu zpravu posila, na konci te linky muzebyt kdokoliv, kdo uz situ zpravu obslouzi sam. Dam priklad: jadro odesle jako jednu z udalosti fakt, ze vam nekdo ukradl lod tu a tu, tam a tam. Odesle ven urcitemu hraci (nevi, o koho jde nebo kde je) a tady se teprve uvidi: AI to pouze vezme na vedomi, hraci zivemu bude klientem prehran nejaky zvuk, nejaka animace, a okenko, kde je informovan.
Timhle by sedalo vyuzit i moznosti ruznych knihoven (Allegro, SDL, ...) pro kazdou z nich napsat jednoho klienta, nebo vyuzit podmineneho prekladu. Je to moznost.
Tak komentujte, kritizujte. Navic je tu nekolik otazek, kteremusime hoditdo plena: jedna vyrobni fronta, nebo separovat frontu planety od fronty doku? Tedy: planeta je planeta a ma tedy jednu vyrobni frontu, nebo maji doky, obihajicinad planetou svoji vlastni,nezavislou na te planetarni? |
|
|
|
| Aha, mmt. Ty dalsi nejsou vereny, zvcerejnim je :) |
|
|
Anonym: Sheedee - 20. květen 2002 11:41 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Mozna sem debil, ale fora tam sice mam, ale nejsou tam ZADNY prispevky, nasel sem ty stranky, zalogoval se, ale jedniy co tam visi je hlaska admina o nejakym RFC, ci co...
|
|
|
Anonym: Sheedee - 20. květen 2002 11:31 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Diky, na tom logu jeste zamakam, uz zacinam tvorit uvodni videosekvenci, ale fakt budu potrebovat zvukare a taky nejakej namet.
Takze mi reknete, co se ma dit v uvodni videosekvenci a jak ma bejt dlouha a ja na ni zacnu makat (Ale hotova bude nekdy v zari, je to fakt celkem narocna prace (Ale zase bude mit par minut))
Jo a mozna by se hodilo mensi shrnuti kdo co dela, napriklad:
Kdo to tady vede (Kdo je sef)
Kdo dela zvuk
Kdo programuje
Kdo dela 2D grafiku
Kdo dela 3D grafiku (To budu ja)
A tak dale a tak dale.
Meli bysme si rozdelit ukoly a zacit to nejak organizovat, jinak nikam nedojdeme.
Takze ja navrhuju, aby se vsichni kdo tu ovladaji C, nebo C++ na slusne urovni prihlasili.
Potom si mezi sebou budou muset rict, kdo bude hlavni programator a ten naprogramuje jadro hry, ostatni budou programovat co jim hlavni programator rekne.
Tenhle manik bude patrne sef celeho tymu, takze bude rozdelovat ukoly podle toho, co kdo nejlepe umi, ovsem neni to podminkou, sef celeho tymu muze byt klidna betatester, nebo proste kdokoliv, ale je dulezite nekoho vybrat, aby mel definitivni slovo, bez toho nikam nedojdeme.
Vim to, znam par kolegu grafiku a jeden takovej manik co ted dela na hre inquisitor predtim zkousel delat v teamu par lidi co vyrabeli nakou strilecku, ale bez vedeni, proste kazdej delal co chtel, pak je v tom bordel...
Proste potrebujem vedet kdo je sef a ten at konecne rozdeli co ma kdo delat.
No, mozna ste se na tom uz nejak dohodli na Sforgy, nebo kde to mame ten web, nebo na primem srazu, ale ani na jednom jsem bohuzel nebyl (Nejedou mi to COOKIES), takze bych prosil strucny vytazek....
Diky.
|
|
|
|
| No, vypada to velice zajimave... Skoro jak vopravdickej :) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|