|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
|
| Jo, tomu rikam bilbord: 'Ta hra je tak super, ze to ani tvurci neunesli...'
ad cena: jo, presne to mam na mysli. Ale pridat par kc na kazdym CD, to uz je moc. Bud je to freeware, nebo neni. Jestli me hlava nemate, tak vlastne zadny naklady byt ani nemusi. |
|
|
|
| Sheedee: Nic novyho nepridavej, to jsem to uz tusim parkrat rikal, at v tom nedelame zbytecnej bordel. Co se Score, Level atd. CD tyce - tak jo, to by jiste slo. Jen si ale nesmi dotycna redakce vymoct napr. mesicni exkluzivitu jako s cestinou do Elite Force, to bychom pak nastvali pocetnou skupinu potencialnich zajemcu o produkt a to bych rozhodne neriskoval. Medialniho kecala nech na Mr. Spockovi (GamePlanet.cz) a mne (Star Trek Games.CZ) - my uz si s tim nejak poradime. Informace se musi uvolnovat pozvolna, cas od casu treba "udelame" nejakej ten unik, abysme rozvirili hladinu zajmu apod. To se zvladne, v tom se se Spockem vyzname a dohodneme.
Uni: Ja bych se zviditelnovanim moc neotalel. A kdyz uz nam umre at uz hlavni programator nebo vy vsichni programatori, tak si z toho udelame reklamu a programatory sezeneme novy!
happz: symbolicka cena dle me = cena media (cca 20,- Kc) + balne (narazuvzdorna obalka cca 8,- Kc) + postovne na dobirku (cca 42,- Kc). Vysledek ted narychlo z hlavy nevim, ale myslim, ze to ujde. Plus volitelne by se mohlo na kazdym CD par Kc pridat, aby se z toho zaplatili aspon minimalne nejaky naklady, ale rejzovat se na tom holt nebude:-(
Tak co ostatni? Jak to bude s timhle ctvrtkem po 16:00? Mate cas?
a jeste happz: Kdyz ty tu skolu strasne moc zeres:-)) |
|
|
|
| A ve stredu bych teda nemoh, mam skolu do 1930, a navic mam odevzdat semestralku, je to zapoctovej tyden, takze tam skoro i musim byt :( |
|
|
|
| uni: s tim rozdelenim se pocita uz ted, uz jsem mel takhle rozdelovat par veci a udelat z nich skladacky, musim uznat: mas pravdu, jeto prace pro vrahy. Kam
se hrabe osmihodinovy lepeni pytliku :)
ad smrt hlavniho programatora: kdo je to? Tu osobu bychrad potkal. Pokud se nepletu, nikomu nebyla prirazena vlastnost 'hlavni programator', takze to aby sme vymreli vsichni :)
ad developeri: nojo, ale to by se ty lidi nejdriv vsichni museli zaregistrovat na Sourceforge, a pak midat vedet a ja je s radosti sobe vlastni pridam. Jenze... zatim jsme tam pouze 3.
A pod pojmem symbolicka cena se rozumi cena media, predpokladam :) |
|
|
Anonym: Sheedee - 22. květen 2002 13:01 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Jo hele, na tom serveru co mame tu prezentaci, mozna by nebylo spatny hodit vsechny co tu na tom makame do developeru.
Co se tyce verzi, myslim ze vydat inetovou verzi bez hudby a zvuku a videi je dobry, ale kdyz freeware, muzem to taky vydat pres LEVEL a SCORE CD, urcite to tam moc radi daj.
Potreboval bych toho mejla na kolegu grafika, aby sme se dohodli, zjistime kdo z nas je lepsi a ten to asi bude sef-grafik.
Jo a na intru zacnu makat dneska.
Dam tam nejaky vesmirny bitvy, tim nic nezkazim, a pak kratkou prezentaci kazdy rasy.
Rozhodne bych pridal par novejch ras, jako treba neco vodniho...
Ja se jeste ozvu.
PS.
Vyberte nejakyho medialniho kecala, co bude poskytovat info a STE sirokym masam ;-))
Jestli se nikomu nechce, klidne se toho ujmu, zatim tech sirokych mas bude asi tolik, ze kdyz dvoum kamaradum nad pivem reknu "Delame hru na takejch vecech co se jim rika pici" tak budu mit hotovo na rok dopredu ;-)
Tak zatim
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 22. květen 2002 12:58 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Já bychs tím zviditelňováním počkal :- člověk nikdy neví,třeba umře hlavní programátor a zklameme tisíce fanou?ků :-)
Mr.Spock: ad dvě verze : dobrej nápad, teď u? s tím jen počítat, tak aby se to od začátku programovalo jako dvě verze...proto?e rozdělovat to pak by byla práce pro vrahy:-) |
|
|
|
| Ale jo, ve ctvrtek bych moh. Sice bude perna cesta domu, ale jo...
To zviditelnovani je sice fajn, ale furtme nejak trapi, ze neni co zviditelnit :)
Ad velikost hry: bude existovat asi nekolik balicku: server, klienti, datove soubory. Server je zaklad, volbou klienta si muzete pohrat, kde a v jakem komfortu si budete hrat, a datove soubory jsou kvuli lokalizacim (a ze jich bude :) a tak podobne. Takze animace a sileny obrazky a hodiny hudby muzou byt klidne jenom volitelnou soucasti hry, bez ktery se klidne nekdo obejde.
A jeste jednou zopakuju: porad nic nemame :) |
|
|
|
| wewerka: betu ne, to bude trvat dlouho. Musime zacit masirovat zavcasu, at se maji lidi na co tesit. Cas od casu uvolnime nejaky screenshot, rozhovor s tvurci (zamysleni nad vyznamem vesmiru a kam smeruje lidska rasa v kontextu globalnich galaktickych udalosti posledniho milionu let apod.). K tomu s velkou slavou trailery, pak budeme rok posouvat datum vydani (dulezity je zkracovat intervaly odkladu!!). Pak to vydame nedodelany, aby meli programatori dal praci a mohli delat patche a updaty. Tak nejak si to predstavuju ja....:-))
Naku: Hmm. Ctvrtek? To jsem chtel byt uz uplne nekde jinde (klid, porad na Zemi). Ale tak jako jo, klidanko bych tu zustal. Co ostatni? |
|
|
|
| hihi :) nez zacnete neco zviditelnovat tak mejte aspon nejakou betu :)) jinak nadchnete a zaroven zklamete par tisic fanousku a to se vam muze vymstit... |
|
|
|
| Mr.Spock
Presne tak je to navrzeny - maly "jadro", ktery "zpracovava informace" a uzivatelsky prostredi, ktery je "hazi na screen". V praxi to znamena, ze volne stazitelna verze muze bejt treba ovaladna z prikazovy radky :) a CD verze muze hyrit barvama a pritom budou plne kompatibilni...
Kovi
Jo tak pristi stredu :(
A co takhle (po ctvrte) tenhle ctvrtek ? :) |
|
|
|
| cd: mozna bychom mohli "vydat" dve verze - jednu netovou ochuzenou o videa a podobny vymozenosti a tu druhou bychom mohli za nejakou symbolickou cena nabizet k vypaleni treba na trekovych conech ci prostrednictvim stg.cz, gp.cz nebo vypalmito! |
|
|
|
| Se zviditelnovanim jasny souhlas. Zacnu ST:E klidanko zviditelnovat i na STG.CZ, ale ted honem nevim, ceho bych se mel chytit. Ty kraso! Ja s vama vsema udelam interview!:-))) No jasne! Tam odhalite sve temne choutky a pohnutky vedouci vas k tvorbe hry!:-) Tak jo, parada. Domluveno! S Mr. Spockem jsme vcera uvazovali, ze by se hodil treba i nejaky ten dalsi sraz, takze zacnete navrhovat, kdo kdy ma cas tak, abychom se mohli sejit pristi stredu v 18:00 na Muzeu:-))) Jako omluvenka z interview slouzi pouze osobne doruceny vlastni parte! |
|
|
|
| uni: ad doky: dejme tomu, ja jsem svolnej se vsim :)
ad strom: ohledne jeho struktury se nikterak neomezuj, ptze ten zpusob jeho interpretace ve hre si dokaze poradit vlastneskoro sevsim, az na nejaky sileny morbidnosti. Nemas uz neco hotoveho, ja bych se podival na potrebny DTD pro zapis toho stromu. |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 21. květen 2002 12:42 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Hapzz : ad doky vs planeta
podle mě by měli mít doky vlastní frontu... v?e co je na orbitě (starbase,satelity,doky,výzkumné stanice) by mělo být samostatné vůči infrastruktuře na povrchu... |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 21. květen 2002 12:40 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Sheedee : ty obrázky jsou dobrý :)
Intro by to nějáký taky chtělo, ale znovu tady platí problém, ?e pokud intro (nebo hudba atd.) tak hra bude muset být v CD verzi :-(
A kdy? u? to intro tak to chce nějákou pořádnou bitvu :-)
www.spacebattles.com
Speciálně Alpha qadrant part I-V a Battle for Earth I a II stojí za sta?ení :-)
Kdy? nic jiného tak asi Battle for Earth part I
Btw intro k Armadě bylo taky dobrý, viděli ? |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 21. květen 2002 12:36 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Znovu se omlouvám,?e stále je?tě nemám ten strom technologií, ale je to tě??í ne? jsem čekal :
Bude asi muset být několik výzkumů, které budou na vy??ích levelech plodit dal?í obory výzkumů.
Pak budou muset být výzkumy, jejich? produktem bude konkrétní technologie s jménem.
A pak budou výzkumy, jejich? produkty budou pouze vylep?ené verze dané technologie (např phaser lvl 3, phaser lvl 4 atd.)
Zatim má hotové lodě,stanice a trupy...
Počítám s tím , ?e a? to dodělám, tak vám to v?em po?lu a vy k tomu je?tě hromadu věcí přidáte, proto?e dělat sám celej strom na to se teda necejtim, chce to i jiný úhel pohledu. |
|
|
|
| No ja nejsem proti zviditelnovani...
Co ten sraz ? Je bezpodminecne nezbytne, bychom se co nejdive setkali - s happzem jsme narazili na par problemu, ktery potrebujou kolektivni reseni.......
sheedee
Sehnal sem jeste jednoho 3d grafika. Je dost dobrej. IMHO by sis mel vzit grafiku pod palec (kdybys nebyl proti). Hodim ti sem (nekdy... az ho najdu) na nej mail.... |
|
|
|
| pokud souhlasite, zacal bych s drobnym zviditelnovanim naseho projektu pomoci serveru gameplanet. doma jsem zacal pracovat na takovem drobnem teaseru, kteri bychom taktez mohli pripadne vypustit do sveta. |
|
|
|
| Sheedee
No... wono je sice pekny mit jednoho lead-programmera, ale kdyz sme jen 2 a navic se skvele dokazeme dohodnout, tak proc plasit.... ? :) |
|
|
|
| Prave jsem se vratil z parku, pan prezident demizon prijal.
No, meli jsme s Nakumem mensi debatku a ted pred vas predlozim nekolik malo vysledku:
Je treba se co nejdrive opet sejit, idealni by byl jeste tento tyden, treba ctvrtek, popr. utery. Meli bychom uz probrat zaukolovani naprosto jmenovite a zodpovedne:)
No, pak jsme probrali ST:E trosku z programatorova hlediska. Jako hlavni format, ve kterem bychom ukladali informace (nemam na mysli ulozenou hru, tu jsme prozatim ignorovali) bychom mohli vyuzit XML - flexibilni, vyuzitelne, jednoduche, citelne, asrozumitelne a editovatelne jakymkoliv editorem, ktery zvladne textak. Dala by se tak ulozit i editovanamapa hry - ssamozrejmosti je editor map, pro vytvareni map a pseudonahodnych situaci a udalosti.
Dale bychom pouzili neco takoveho: jakysi jazyk (bud existujici, nebo nami vytvoreny), vekterem by se daly psat vlastni skripty, interpretovane posleze jadrem hry. Pokud by se zadarilo, dotycne skripty by mohly byt natolik dobre, aby umoznovaly 'automaticke' prikazy - automaticka sprava planet, border-patrol, i cast AI by mohla byt v tomto skriptu. Vlastni jadro hry by exportovalo udalosti, ktere behem kola nastaly, a pak by skript mel moznost na ne reagovat, jeste s pomoci dodatecnych informaci z jadra. Tohle by bylo asi jedno z nejvetsich plus na hre, pokud by se podarilo napsat to slusne.
A ted neco ke strukture: samotna hraze dvou casti: jadro a klient. Jadro obstarava tu 'hraci' cast hry, klient se stara o kontakt s hracem (animace, GUI, zvuky, ...) a spolu komunikuji posilanim zprav zvlastnim protokolem. Obrovska vyhoda - oddeleni klienta od serveru ma ten prinos, ze muzete hrat opravdu z cehokoliv, pro co byl napsan klient, a co ma pristup k siti. Vnitrni sitove vrstvy by se mely pekne postarat o jistou miru abstrakce od sitoveho protokolu (TCP/IP, IPX, ...). Stejne tak jednoduse jde udelat hot-seat - napr. 3 hraci u jednoho pocitace, +2 k nim pripojeni pres sit (to uz je ale moc hledeni do budoucnosti ;-) a jednoduse do toho lze zapustit i AI hrac - serveru (jadru)je jedno, komu zpravu posila, na konci te linky muzebyt kdokoliv, kdo uz situ zpravu obslouzi sam. Dam priklad: jadro odesle jako jednu z udalosti fakt, ze vam nekdo ukradl lod tu a tu, tam a tam. Odesle ven urcitemu hraci (nevi, o koho jde nebo kde je) a tady se teprve uvidi: AI to pouze vezme na vedomi, hraci zivemu bude klientem prehran nejaky zvuk, nejaka animace, a okenko, kde je informovan.
Timhle by sedalo vyuzit i moznosti ruznych knihoven (Allegro, SDL, ...) pro kazdou z nich napsat jednoho klienta, nebo vyuzit podmineneho prekladu. Je to moznost.
Tak komentujte, kritizujte. Navic je tu nekolik otazek, kteremusime hoditdo plena: jedna vyrobni fronta, nebo separovat frontu planety od fronty doku? Tedy: planeta je planeta a ma tedy jednu vyrobni frontu, nebo maji doky, obihajicinad planetou svoji vlastni,nezavislou na te planetarni? |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|