|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 29. květen 2002 20:21 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| K problematice ?títů :
Pozn. Tento příspěvek sice obsahuje některá fakta, ale vesměs se jedná o úvahu a vzhledem k tomu, ?e je docela dlouhá, tak nikoho nenutím aby jí četl.Na druhou stranu se to mů?e v?dycky hodit a někdy se na tento příspěvek mo?ná budu odvolávat.
V podstatě existují dva základní principy ?títů.Pracovně je mů?eme nazývat třeba Star Trek model (STm) a Star Wars model (SWm) (i kdy? v Hvězdných válkách se objevily oba typy).
Star Wars model
Jeho účinnost je reprezentována jeho VÝKONEM tj. okam?itou vydanou energií. Tato energie je vydávána za v?ech okolností, kdy? je ?tít zapnut, nezávisle na nepřátelské střelbě.Pokud je celkový výkon nepřátelských zbraní men?í ne? výkon ?títu je ?tít 100% účinný a neprorazitelný.Pokud ov?em výkon nepřátelské střelby převý?í výkon ?títu dojde k přetí?ení a ?tít je zničen. Vět?inou je v zápětí zničena i jednotka, kterou ?tít chránil.Výhodou tohoto ?títu je to, ?e k jeho překonání je potřeba určitý výkon a jakékoliv po?kození pod hranicí tohoto výkonu ?tít neutralizuje a přitom sám neztrácí na účinnosti.Nevýhodou je to, ?e při dostatečném výkonu zbraní stačí na
jeho vyřazení jedna rána.V praxi to znamená, ?e pokud je nepřátelská jednotka o trochu slab?í/zaostalej?í, pravděpodobně nezpůsobí ?ádné po?kození a naopak pokud je o trochu silněj?í/vyspělej?í, tak zničí za?títěnou jednotku jedním výstřelem.Tento typ ?títu IMHO pou?ívají například „Droideky“ alias Destroyer droids z Star Wars : Epizoda I.Pokud jste Ep I viděli, tak si jistě vzpomínáte na scénu na začátku filmu kdy Obi Wan Kenobi při souboji s těmito droidy říká : „Mají generátor ?títu“ a Qui Gon Jinn odpovídá : „Tohle nemá smysl.Pojďme!“ a nebo na scénu kdy se mladý Anakin dostane do jedné ze stíhaček zatímco Jediové jsou zaměstnáni soubojem s Darth Maulem a královna se se svým teamem pokou?í zajmout místokrále, tak se na scénu opět přivalí tři tito droidi a jakákoliv palba z ručních zbraní je evidentně neúčinná.Teprve te?ké palubní zbraně stíhačky ?títy droidů překonají a rozstřílí je na cucky.Ale to byl jen příklad. Důle?itý je princip.
Star Trek model
Jehu účinnost je reprezentována KAPACITOU tj. celkovou energií obsa?enou ve ?títových bateriích.Pokud zanedbáme pomalé dobíjení ?títu, tak jakkoliv slabá palba odčerpává z baterií příslu?né mno?ství energie ale nemů?e dojít k jednorázovému přetí?ení.Proto?e i kdyby byl výkon nepřátelských zbraní vět?í ne? výkon warp jádra dané lodi, tak to nehraje roli.Výhodou tohoto ?títu oproti SWm je právě fakt, ?e lépe odolává silněj?ím zbraním a nemů?e být tak snadno vyřazen.Nevýhodou je fakt, ?e jeho energii odčerpává i slabá střelba, a tak mů?e být za určitou dobu vyřazen i malou lodí.
Nejefektivněj?í ale asi bude jejich kombinace :
Je to vidět i ve vět?ině dílů ST kde se bojuje přičem? i kdy? ?títy palbu zachytí tak na můstku efektivně vybuchují konzole, co? budí dojem, ?e část energie pro?la a způsobila po?kození.Je pravděpodobné, ?e ačkoliv jsou STm ?títy udávány kapacitou, tak mají přeci jen určitou max. hranici výkonu, který jsou schopny absorbovat.Pokud tedy výkon nepřátelských zbraní DRASTICKY přesahuje sílu ?títu dojde jednak k jeho oslabení (jako normálně) ale i k po?kození lodi energií, kterou u? nebyly ?títy schopny v jednom okam?iku absorbovat.
Následuje názorný příklad :
Pokud útočí romulanský Warbird (síla zbraní = 300) na federální Mirandu (kapacita ?títu = 630 max. práh absorbovatelné energie = 250) tak po prvním zásahu má Miranda ?títy na 52% (330) a zároveň byl trup po?kozen silou 50 (300 – 250).Tak?e ačkoliv má Miranda ?títy stále je?tě aktivní, tak síla Warbirdu je tak brutální, ?e po?kozuje loď i skrze ?títy.
Pokud se Miranda rozhodne k odvetnému útoku (síla zbraní = 130) na Warbird (kapacita ?títu = 1260 max. práh absorbovatelné energie = 300) tak po prvním zásahu má Warbird ?títy na 89% (1130) a trup nebyl po?kozen (130 – 300).
Kdy? jsme u bojů, tak je také třeba dohodnout dobu boje.Tj. jak dlouho by se teoreticky ničily dvě identické lodě (za standartních a neutrálních podmínek). Výsledkem bude, ?e se obě lodě navzájem po?kodí tak, ?e nebudou schopny dál bojovat a nebo bude jedna zničena a druhá tě?ce po?kozena.
Např. pokud proti sobě postavíme dvě lodě Galaxy v seriálu nebo v simulátoru typu Bridge commander, tak se budou ničit velmi dlouho, řádově několik minut co? znamená třeba 50 výstřelů phasery.To je ale v tahové strategii s desítkami lodí nemo?né.Zde je potřeba počet imaginárních výstřelů phasery omezit na ,řekněme, desetinu tj. 5. Po pěti výstřelech je jedna z lodí zničena v závislosti na první ráně.Do těchto výstřelů se počítají jak ?títy tak pancéřování a síla trupu.
Př. Pokud proti sobě budou stát dvě skupiny 5 lodí třídy Galaxy, tak skupina, která zahájí útok okam?itě zničí jednu z nepřátelských Galaxy (předpokládá se výhodněj?í soustředěný útok).Odvetný úder čtyř Galaxy u? není tak razantní a tak jedné z pěti galaxy skupiny 1 je?tě trocha trupu zbude :-). Dal?í útok skupiny 5 Galaxy na skupinu 4 Galaxy opet jednu zničí a útok tří Galaxy na 5 Galaxy (z toho jedna te?ce po?kozená) zničí jednu Galaxy a jednu lehce po?kodí... Uznávám, ?e odteď to začínám být malinko nepřehledné :-) ale doufám, ?e jste to pochopili .
No ale hlavní problém sní?ení počtu výstřelů nutných ke zničení lodi je to, ?e pokud se setká jedna velmi silná loď s roztrou?enou skupinou men?ích lodí, tak např. velká loď zničí jednu malou jedním výstřelem ale hodně energie jde nazmar.Kdyby byly dvě malé lodě ve stejné skupině, tak by byly zničeny obě.To je následek „zesílení“ účinnosti zbraní (převedení 50 výstřelů na pouhých 5).
Zamyslete se nad tím :-)
|
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 29. květen 2002 20:20 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Btw je?tě mi nikdo nevysvětlil jaké je výhoda rozdělení „research pointů“ mezi víc ne? jednu polo?ku.
Je přeci jedno, jestli se např. vyvine phaser typ X za pět tahů a za dal?ích pět tahů ?tít Lvl. 8, nebo se za deset tahů vyvine phaser typ X a ?tít Lvl. 8. ... někdo tu o tom mluvil, ?e je to lep?í ale mě to nepříde.
|
|
|
|
| za chvíli vyrá?im, ale v papírový podobě nic nemám, bohu?el... |
|
|
|
| Z naprosto jiného soudku. Tak jsem si pustil ST: Voyage Home (film) a narazil jsem tam na super výrok Scottyho (s krásným skotským přízvukem): Kirk se ptá, kdy bude ten Bird of Pray opravenej/schopnej k letu a Scotty odpovídá: "...you know captain, damage control is easy, reading Klingon is hard..." ... stra?ně jsem se nasmál... no ehm... popojedem... |
|
|
|
| No, prave ze chci, ale zatim jich neni dostpodle kategorii, a to je taky jedna z veci, ktery chci projednat dneska. |
|
|
|
| happz: teda musim rict, ze je SF dost komplikovanej... clovek si na to musi zvyknout. Mozna by neskodilo male skolenicko :-) Koukal jsem, ze se tam daj zadavat ukoly ap. Nechces neco takoveho spachat? |
|
|
|
| Nojo, ze to vis taky, alt o vis asi tak vsechno, alespon ja vic nevim. |
|
|
|
| happz: no, ze to je platidlo, to vim taky, ale CO JE TO? Pouziva se to k necemu? Mam dojem, ze to je taky v ArmadeII ... ale tu jsem nehral :-) |
|
|
|
| Ke zdrojum: A jak se to bude tezit? V planetarnim systemu? Nebo bude nejaka tezebni lod? Bude se to delat automaticky (kde neco je, tak se to bude tezit), nebo manualne (neprikazes-nemas)? Nejake napady?
Já myslim, ze to uz zase zabihame moc do detailu... primlouval bych se za automatiku, aneb "hraci, vyber si spravny planet system/soustavu"
Pro vsechny: Pouzivejte sourceforge! Tam je misto na soubory a pod! ...lehce se dohledaji informace. |
|
|
|
| Zlatem razene latinuim? Predhod kousek pred Ferenga a utluce se :) Osobne jsem ho v serialu nikde nezahledl, jenom o nem porad mluvi a je to neco jako platidlo. |
|
|
|
| Pánové, asi jsem neznalej, ale k čemu je Latinium?
Unimatrix325: Nemohl bys mi to poslat i mailem před 18:30? Vzal bych to s sebou na schůzku. Můj mail je jirka006@seznam.cz ;-) Díky! |
|
|
|
| Potrebujes materialy na stavbu trupu, potom palivo, dilithium, nejaky ty potraviny a to je IMHO vsecko. |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 29. květen 2002 12:02 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Počet surovin bych viděl na tři a? pět... zatím čistě teoreticky třeba : Dilithium,Latinium a Metal (jakékoliv kovy) |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 29. květen 2002 12:01 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Vzhledem k tomu,?e jsme teprve v ranné fázi hry a nemusíme v?e vymý?let a? do detailů, tak navrhuju na chvíli opustit výzkum, ze kterého u? jsme udělali dost práce a věnovat se mapě atd.Večer sem opět hodím svůj komplexní návrh mapy,objektů,planet,hvězd atd. |
|
|
Anonym: Unimatrix325 - 29. květen 2002 11:58 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| ad : Defiant... podle mě je u designu defiantu opravdu rozhodující jestli u? byly vyvinuty pulzní phasery.Jestli má počítač Lvl. 4 nebo Warp Lvl. 6 na tom u? nezále?í... |
|
|
|
| semestralku delam, a mam uplne vygumovano. uz je toho 900 radku a furt nevim, jak to ukoncit Ale co, odevzdavam az vecer ;-)
Tak vecer. |
|
|
|
| happz: ...teď jsem si vzpomněl... ty dělá? tu seminárku/semestrálku co? Tak to já Tě nebudu ru?it ;-) ...proberem to večer.
ostatní: přijde je?tě někdo jiný kromě mne, happze a PVH? |
|
|
|
| Mně jde spí? o to, ?e k vývoji lodě bude? potřebovat nějaké zdroje... a propos... u? je tahle část vymyslená?
V BOTF jsou to kredity, které mů?e? jednorázově rozdelit a hlavně bodíky z "vyrobnich" zarizeni, pro výzkum a vývoj pak body z "výzkumných" zařízení... |
|
|
|
| No, IMHO by tam ta moznost byt mela, protoze uz se to zacina celkem nepodobat ST :) Nerikam, ze by to byla jedina moznost, jak konstruovat lode, samozrejme by vedel existoval ten editor trid s pouzitim te same technologie. Proberem to vecer. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|