|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
|
| naku: no, tga proto, ze jsem nevedel o peknem jinem formatu :) Allegro.cc jsem jeste nestudoval, asi to budu muset udelat - jeee, kdyby tam tak meli knihovnu pro TCP/IP a IPX s jednotnym rozhranim, to bych se na to vyprdnul :)
Ja jsem to totiz nerekl asi dost jasne - ten format musi podporovat pruhlednost :) Jinak jsme v haji. |
|
|
|
| Happz
- allegro podporuje DX na 100%
- ad TGA - stejne jako vsade jinde je podporovana primo v AL 100% "mask" barva (bright pink - 255,0,255) a specialne v 32bit TGA se uklada i ALPHA chanell.
BTW. Proc TGA ? Na Allegro.CC sem objevil (v sekci libraries) zajimavou unitku na PNGcka (BTW. je tam i neco na net - hloubeji sem to ale nestudoval :(... |
|
|
|
| Naku: snahu ti neupiram :)) A pokud by ty obrazky byly zcasti pruhledny (to snad jde, u tga formatu?) tak je to uplne jedno - a asi to bude i nutny, takovy znacky jako symboly systemu a stanic a outpostu a dalsich by uplne premazaly obrazek mlhoviny na pozadi, ktery treba budou zobrazeny diky typu systemu. |
|
|
|
| Rozliseni obrazovky neni problem - pokud - nazyvejme tu osobu trba A :) - pokud A prychysta rozlozeni obrazku jak pro 800x600, a treba jeste 1024x768, tak neni problem. Jadro bude obsahovat tabulku nekolika rozumnych rozhrani - i to by se dalo udelat jako nezavisla cast dat, a asi to tak i udelam :) - ale hlavni je: pri pokusu o start v jistem rozhrani si jadro musi nacist rozlozeni obrazku pro to dane rozhrani. K tomu potrebuje popisny soubor (zase XML :) a samotne obrazky. Nacte specifikace rozlozeni, vytvori si vlastni struktury s tim spojene, a vykresluje. Jetse predtim prepne knihovnu, ktera se stara o grafiku, na potrebne rozliseni, a hotovo. Takze jake rozliseni hrac bude moct pouzit, zalezi na tomhle:
a) co zvladne knihovna - allegro ma winech podporu i pro DirectX (mam ten dojem), a na Linuxu zase SVGALib, coz je taky kvalitka.
b) jaka rozliseni budou popsana - musi nekdo nakreslit prislusne obrazky, potom popsat jejich rozlozeni, a dat jadru vedet, kde jsou.
Navic se pri rozliseni jeste hledi na rasu, takze ta struktura adresaru s grafikou GUI muze vypadat nejak takhle:
/gfx_data/800x600/ufp/specifikace+images
/rom/ ...
/fer/ ...
...
/1024x768/ufp/specifikace+images
/rom/ ...
/fer/ ...
...
/640x480/...
Tohle mu umozni stahnout si vlastne i jen jednu sadu - jedna rasa v jednom rozhrani, ptze treba chce hart jenom v 800x600 za romulany, nikdo jiny ho nebavi. Az ho to prestane bavit, a bude chtit hrat za jine, stahne si balicek obrazku s popisnym souborem, rozbali do prislusneho adresare a muze hrat. Zadne nastavovani, zadne upravy konfiguraku - pokud chce hrat za jistou rasu s jistym rozlisenim, tak tam ty obrazky byt musi nebo ma smulu.
Mezi obrazky musi byt takove veci, jako treba obrazky tlacitek, vyplne mezi nima (muze byt jako podklad, zobrazovani umi pracovat s vrstvama), podklad pod mapu, mrizka mapy, obrazky pro jednotlive typy systemu, jednotlive mlhoviny, obrazky pro stanice, outposty a flotily, ktere se zobrazuji v ruzku systemu, potom dalsi znacky, podle toho (jeste nevime) co bude chtit hrac zobrazovat. To je zatim pro GALSCREEN, pro dalsi screeny a konzole je situace dost podobna, ale kolem jinych obrazku :) |
|
|
|
| No... budiz....
BTW. Snahu mi uprit nemuzes, udelam co se daa ;) |
|
|
|
| Coz o to... Predstav si, ze to musis brat podle toho, co ma co prekryvat. Taky jsem si rikal, ze to vsechno vykreslim, ale pak sem si uvedomil, ze pokud tam budou u sektoru nejaky napisy, jako jmena systemu nebo sumy kreditu u obchodnich tras, ktery se NEKDY nevejdou do okenka jednoho systemu, tak ta mrizka by je v podstate premazala. Proto ji soupu na pozadi. A i kdyby - mapa se bude vykreslovat po tech vrstvach, a muzeme to na vyzkouseni prehodit.
A snaz se to stihnout :) |
|
|
|
| nakonec to vidim tak, ?e si člověk asi nebude moct vybrat, co uvidí a co ne...a mapa bude doufám scrollovatelná, ale vidim to na pevný rozli?ení obrazovky (1024×768) |
|
|
|
| No... prosim, ja vim jak to myslis, ale no.... proste on-top mi pride prirozenejsi.
Ad zejtra: Protoze momentalne nejsem v Pze, hodne zavisi na tom, jakej stihnu vlak :(( |
|
|
|
| PVH: no, jmena systemu, ty jsem ani nezminoval, jak jsou samozrejma :)
Naku: na top? Pokud bude mit ta policka nejakou transparentni barvou tak, aby byly videt bitmapky systemu a napisy a znacky, tak proc ne. IMHO bude dole lepsi, protoze nemusi byt kreslena jako mrizka, ale staci plocha v barve mrizky, kterou ovsem premazou policka se systemy atd. Jeste s mi tam nedari pekne zapasovat ty mlhoviny, ale nejak to udelam. Doufam, ze se zitra dostavis, ja ti to nakreslm. |
|
|
|
| happz
No... ja newim, ale dal bych mrizku uplne na top... |
|
|
|
| jo tak, já maslel něco jako jména systémů a tak, co bude skrejvatelná, abych do toho návrhu (kterej je u? skoro hotovej) mohl dodělat tlačítka.... |
|
|
|
| PVH: vezmu to po vrsvach (GUI v mem podani je vrstevnata zalezitost :)
1. pozadi - patrne cerne, na nem lezi i casti obrazku mlhovin a dalsich
2. mrizka
3. obrazek systemu - prazdno, nebo hvezda, black hole, atd.
4. one sign of fleet per race :)
A dalsi dle moznosti - sam nevim, moc me to nezajimalo, to bude uz (pro me z pohledu programatora) soucasti vykresleni mapy, coz bude taky vrstevnata zalezitost - neni problem pridat dalsi znacku nebo tak nejak. Dohodneme se, co vsechno budete chtit videt na mape (nebo vypnout :) a uplne nejlip - co si nakreslite, to budete mit :)
Napada me jeste znacka obchodu, mozna, starbase (ta bude asi vrstva 4.), mozna produkce, mozna dalsi. |
|
|
|
| Myslim, ?e se ti to bude líbit.....mimochodem co v?echno se bude zobrazovat(a tim pádem bude mo?ný to zobrazení vypnout, na co? bude potřeba tlačítko) na galmap v jednom sektoru? |
|
|
|
| faaajn, ja si zatim budu kreslit vztahy, a mozna zacnu badat nad - prdlajs, nezacnu. |
|
|
|
| beru....v pondělí tam budu....happz v podstatě mám hotový galmap, a začnu to upravovat pro mapsec....dostane? to (a v?ichni ostatní) někdy po víkendu... |
|
|
|
| ALL: Ja bych to nekomplikoval a srazil bych se na miste obvyklem-muzejnim.
|
|
|
|
| NAT? Na co? Na h...o
No, sraz... V pondeli v Pze nejsem (aspon o tom nevim, ale patrne byx se mohl dostavit - musime sehnat nekoho, kdo nam bude proplacet listky na autobus (nebo aspon me :)) A kde tedy? |
|
|
|
| naku: vsak je taky ten list slohnutej z linux-kernelu :) A krapet mno upravenej, puvodni neumel dobre cykly :) |
|
|
|
| Pondeli je OK. Jen $$$ nejni :(
BTW. Naku, vse nej nej nej k svatku (on je sice az zejtra, ale na oslavu odchazim JUST NOW... :)
BTW2. Tak sem doprostudoval ty zdrojaky. Ten double-headed list je moooc cool :) |
|
|
|
| ALL: Tusim, ze Jirka006 tu nahodil tema dalsiho srazu. Nejak to (prekvapive) v ty hromade prispevku zapadlo, ale nastesti jsem si toho vsimnul, takze to ozivim. Mluvil jsem se Sheedeem a tomu by to vyhovovalo v pondeli od 18:00, mne taky, tak se jeste vyjadrete vy ostatni. Mluvim o nejblizsim pondeli, tj. 17.6.? Jo? Sam ted z hlavy nevim, prece nebudu klikat na cas vpravo dole, ach jo. No jo, 17tyho. Tak co vy NATO? |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|