|
Spravuje: Mr.Spock
Počet příspěvků: 3834
|
Bývalá veřejná diskuse členů vývojářského týmu WDK Games, do které se mohl zapojit opravdu ka?dý, dnes "jen" nejnav?těvovaněj?í fórum s řadou hybridních bytostí bez mozku...
|
|
|
| Konecne jsem prelouskal zajimavou diskusi mezi Nakuem a happzem (at zije sklonovani) ;-)
PVH: Nemohl bys nekam ty svoje navrhy hodit, abychom se na ne mohli juknout? Zkusil bych je i vytisknout (CB) a vzít na schuzku.
happz: diky za BOTF
naku: neva, tak snad priste ;-)
happz/naku: hlavne aby hra byla zkompilovana pro nas laiky :-))) |
|
|
|
| jirka: jojo, BOTF snad vezmu - alespon na to porad myslim :) |
|
|
|
| Jirka006
Mooc se omlouvam, ale asi to nepude. Mozna z casti z toho, ze sem momematlne v Ostrave, a az prijdedu do Prahy (snad v cas...}, hned bezim na sraz... |
|
|
|
| Potvrzuji přijetí zprávy o schůzce :-)
Naku, vzal bys mi to MOO2?
PVH/happz: Mohl byste mi někdo z Vás zapůjčit/vrátit BOTF?
PVH: Jestli má? přeta?ený ty filmy, tak mi je, prosím vem s sebou. Díky. |
|
|
|
| To jsi stastny clovek, me se to stahnout nedari...
No, podle GPL musime dat k dispozici zdrojove kody vseho, ceho se dotknem :) Ale nikde se nerika, ze ty zdrojaky MUSI mit na pevnym disku, kdyz chce hrat ST:Evol. Musi je mit k dispozici - tzn. ze na CD verzi by mely zdrojaky byt, a na vsech ostatnich musime uvest linky na homepages ostatnich knihoven - allegro, libpng, zlib, wrapper, (popr. net knihovna), Expat, atd. Na CD verzi urcite i se zdrojakama, na webu umistit posledni verze knihoven (v prostoru pro stazeni, tedy tam, kde bude STE vystavena komplet), na SF v Downloadu uvest odkazy.
A mas recht, binarky staci - jak libpng, tak zlib, allegro a dalsi. |
|
|
|
| No... ja newim. Me sla stahnout bez problemu... jen se to malinko komplikuje - je potreba za a) ten wrapper, za b) libpng (500k zdroju, ale IMHO staci binarne) a c) zlib (no... nic extra extravagantniho, ale preci...). Na druhou stranu je PNG format FAKT MOOOC DOBREJ ! |
|
|
|
| no, prohlid jsem ty knihovny - jedna je skoro patentovana ci co, ta licence je divna, druha umi IPX jenom pod win, a treti je C++ :( Uvidime...
ad ta 'pruhlednost': tak ted uz si rozumime - mask barvu :) To vis, ja se v tom tak nevyznam. A ta PNG knihovna je funkci - prida se k allegru pres register_bitmap ci co, a nahrava uplne stejne. Akorat nejde skoro stahnout, strasne se to seka a kouse. |
|
|
|
| happz
Nejak furt nerozumim, co rozumis pod pojmem pruhlednost ? Pokud jen mask barvu, tak ta je fci knihovny, ne formatu, a jesli alpha-pruhlednost tak budiz, ale imho je lepcejsi pouzivat blending a usetrit tak 1 byte pro kazdej pixel.
BTW. PNG (pokud ta knihovna bude fungovat) my pride super volba - vyborna a nestratova koprese....
BTW2. Tak to s tou knihovnou sorry, ale budiz ti utechou, ze sekci Resource Directory (kde se da vsechno nadherne prehledne najit) zavedli na al.cc pred 4 dny :(
|
|
|
|
| btw v jakem to bude formatu je me vlastne uplne jedno, pokud to zvladne allegro. V GUI pracuju jenom s jejim typem BITMAP, a nahravam obrazky pomoci load_bitmap, a ta si format urcuje sama :) |
|
|
|
| naku: no, tga proto, ze jsem nevedel o peknem jinem formatu :) Allegro.cc jsem jeste nestudoval, asi to budu muset udelat - jeee, kdyby tam tak meli knihovnu pro TCP/IP a IPX s jednotnym rozhranim, to bych se na to vyprdnul :)
Ja jsem to totiz nerekl asi dost jasne - ten format musi podporovat pruhlednost :) Jinak jsme v haji. |
|
|
|
| Happz
- allegro podporuje DX na 100%
- ad TGA - stejne jako vsade jinde je podporovana primo v AL 100% "mask" barva (bright pink - 255,0,255) a specialne v 32bit TGA se uklada i ALPHA chanell.
BTW. Proc TGA ? Na Allegro.CC sem objevil (v sekci libraries) zajimavou unitku na PNGcka (BTW. je tam i neco na net - hloubeji sem to ale nestudoval :(... |
|
|
|
| Naku: snahu ti neupiram :)) A pokud by ty obrazky byly zcasti pruhledny (to snad jde, u tga formatu?) tak je to uplne jedno - a asi to bude i nutny, takovy znacky jako symboly systemu a stanic a outpostu a dalsich by uplne premazaly obrazek mlhoviny na pozadi, ktery treba budou zobrazeny diky typu systemu. |
|
|
|
| Rozliseni obrazovky neni problem - pokud - nazyvejme tu osobu trba A :) - pokud A prychysta rozlozeni obrazku jak pro 800x600, a treba jeste 1024x768, tak neni problem. Jadro bude obsahovat tabulku nekolika rozumnych rozhrani - i to by se dalo udelat jako nezavisla cast dat, a asi to tak i udelam :) - ale hlavni je: pri pokusu o start v jistem rozhrani si jadro musi nacist rozlozeni obrazku pro to dane rozhrani. K tomu potrebuje popisny soubor (zase XML :) a samotne obrazky. Nacte specifikace rozlozeni, vytvori si vlastni struktury s tim spojene, a vykresluje. Jetse predtim prepne knihovnu, ktera se stara o grafiku, na potrebne rozliseni, a hotovo. Takze jake rozliseni hrac bude moct pouzit, zalezi na tomhle:
a) co zvladne knihovna - allegro ma winech podporu i pro DirectX (mam ten dojem), a na Linuxu zase SVGALib, coz je taky kvalitka.
b) jaka rozliseni budou popsana - musi nekdo nakreslit prislusne obrazky, potom popsat jejich rozlozeni, a dat jadru vedet, kde jsou.
Navic se pri rozliseni jeste hledi na rasu, takze ta struktura adresaru s grafikou GUI muze vypadat nejak takhle:
/gfx_data/800x600/ufp/specifikace+images
/rom/ ...
/fer/ ...
...
/1024x768/ufp/specifikace+images
/rom/ ...
/fer/ ...
...
/640x480/...
Tohle mu umozni stahnout si vlastne i jen jednu sadu - jedna rasa v jednom rozhrani, ptze treba chce hart jenom v 800x600 za romulany, nikdo jiny ho nebavi. Az ho to prestane bavit, a bude chtit hrat za jine, stahne si balicek obrazku s popisnym souborem, rozbali do prislusneho adresare a muze hrat. Zadne nastavovani, zadne upravy konfiguraku - pokud chce hrat za jistou rasu s jistym rozlisenim, tak tam ty obrazky byt musi nebo ma smulu.
Mezi obrazky musi byt takove veci, jako treba obrazky tlacitek, vyplne mezi nima (muze byt jako podklad, zobrazovani umi pracovat s vrstvama), podklad pod mapu, mrizka mapy, obrazky pro jednotlive typy systemu, jednotlive mlhoviny, obrazky pro stanice, outposty a flotily, ktere se zobrazuji v ruzku systemu, potom dalsi znacky, podle toho (jeste nevime) co bude chtit hrac zobrazovat. To je zatim pro GALSCREEN, pro dalsi screeny a konzole je situace dost podobna, ale kolem jinych obrazku :) |
|
|
|
| No... budiz....
BTW. Snahu mi uprit nemuzes, udelam co se daa ;) |
|
|
|
| Coz o to... Predstav si, ze to musis brat podle toho, co ma co prekryvat. Taky jsem si rikal, ze to vsechno vykreslim, ale pak sem si uvedomil, ze pokud tam budou u sektoru nejaky napisy, jako jmena systemu nebo sumy kreditu u obchodnich tras, ktery se NEKDY nevejdou do okenka jednoho systemu, tak ta mrizka by je v podstate premazala. Proto ji soupu na pozadi. A i kdyby - mapa se bude vykreslovat po tech vrstvach, a muzeme to na vyzkouseni prehodit.
A snaz se to stihnout :) |
|
|
|
| nakonec to vidim tak, ?e si člověk asi nebude moct vybrat, co uvidí a co ne...a mapa bude doufám scrollovatelná, ale vidim to na pevný rozli?ení obrazovky (1024×768) |
|
|
|
| No... prosim, ja vim jak to myslis, ale no.... proste on-top mi pride prirozenejsi.
Ad zejtra: Protoze momentalne nejsem v Pze, hodne zavisi na tom, jakej stihnu vlak :(( |
|
|
|
| PVH: no, jmena systemu, ty jsem ani nezminoval, jak jsou samozrejma :)
Naku: na top? Pokud bude mit ta policka nejakou transparentni barvou tak, aby byly videt bitmapky systemu a napisy a znacky, tak proc ne. IMHO bude dole lepsi, protoze nemusi byt kreslena jako mrizka, ale staci plocha v barve mrizky, kterou ovsem premazou policka se systemy atd. Jeste s mi tam nedari pekne zapasovat ty mlhoviny, ale nejak to udelam. Doufam, ze se zitra dostavis, ja ti to nakreslm. |
|
|
|
| happz
No... ja newim, ale dal bych mrizku uplne na top... |
|
|
|
| jo tak, já maslel něco jako jména systémů a tak, co bude skrejvatelná, abych do toho návrhu (kterej je u? skoro hotovej) mohl dodělat tlačítka.... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]

|