ARCHÍV=> Válečný ?táb |
Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
|
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:
Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.
Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!
Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle
Dedikův vesmír Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz
Studie galaktické války
|
|
|
| Bendi: Problém je, ?e já nejsem z Prahy, nýbr? z Tábora - nemá? to v nějaké přijatelné formě (pdf..., CD aj.)
Díky |
|
|
|
| No vite ono by to hlavne vypadalo uplne jinak i z pohledu v kosmu, jestli vidite dve lode letici impulzem, tak ve chvili kdyby se mijeli v protikuzru, tak by to byla jen chvilicka temer nepostrehnutelna a tudiz zadny zajimavy zaber. No a zase jen pohledy na mustek by byly ponekud fadni zvlaste kdyz postradatelny a nahraditelny budou v klidu sedet a ani si nezaletaji:)))) |
|
|
|
| V knize Endymion od D. Simmonse mely bojove lodi neco podobneho: takticka situace behem boje ve virtualni realite: ovladani zbrani se tvarilo jako klasicka spoust v prstech, vyber pohledem a okolo promitana situace - v pravde stali uprostred boje. To by byla nadhera, prochazet se kolem DS9 nebo pasem asteroidu. Samozrejme k tomu patri komunikace s ostatnimi veliteli - ti jsou promitani do vaseho "mista pobytu" takze vlastne stojite proti sobe uprostred hvezdne soustavy :) Proste nadhera... |
|
|
|
| Bendi: Presne tak, velitelsky mustek pro veleni v bitve oddeleny od mustku kde clen posadky Postradateny a Nahraditelny ovladaji lod. (a jsete vylepseni oproti ST - Oddelat miny z mustku, ktere pri zasahu vybuchuji :)))
U mensich lodi by se vsak velky takticky hologram promital na hlavnim mustku (neni dost mista pro dalsi mustek).
Krom toho, videli jste Final Fantasy? Tam meli pocitacovy interface na holograficke bazi. To b take bodlo. Predstavte si ze by kazda konzole umela delat hologramy (omezene velikosti, tedy asi koule o prumeru pul metru, bezpecnostni opatreni by byli zadratovane - neobejitelne. Neslo by tedy posadku pobit pres konzole). |
|
|
|
| Nahodou ano, ale v němčině. Teda teď ho má Pardek ale a? mi ho vrátí, tak Ti ho mů?ů?u půjčit jestli bude? chtít. |
|
|
|
| Kdyby jste nekdo chtel podobny obrazky (viz nize) staci rict, neco mozna najdu.
|
|
|
|
| nemas nahodou ten manual? |
|
|
|
| Tenhle je opravdu sta?ený ze STINSV, ale ti ho naskenovai z DS tech. manuálu :-) |
|
|
|
| pokud jde o tyhle obrázky tak se nalézají na www.stinsv.com Nemám pravdu? |
|
|
|
| Alpedar: To by byla nádhera! Jen by to chtělo něco jako "stratehický/taktický můstek", který by byl oddělený od normálního lodního (něco jako velitelství celé flotily) a kde by byly velké mapy (asi jako ta dole, akorát o hodně podrobněj?í), třeba něco ve stylu takových těch velkých vertikálních věcí na které se zakresluje jako jsou na dne?ních válečných lodích nebo je?tě lépe velké 3D hologramy znázorňující celé boji?tě a vůbec by to bylo jako hi-tech dne?ní vojenské velitelské centrum. To by byla nádhera ...
A něco pro potě?ení: Tak takhle vypadal útok na DS-9
|
|
|
|
| Ohledne realneho vzhledu buju ve ST (i jinde): Podle mne je velmi obtizne natocit prehledny a takticky smysluplny boj lodi. Uz proto, ze by vetsinou probihal na takove vzdalenosti, ze pokud by kamera mela byt dostatecne blizko jedne lodi, aby tato lod byla dobre videt, druha lod bude tak daleko, ze videt nebude. Jedine reseni vidim v zaberech na mustky jednotlivych lodi (hlavne velitelskych) kde by posadka (ze smysluplnych duvodu, ne bezduvodny monolog) popisovala co se vlastne deje a bylo by to doplneno zaberem na takticky hologram. Na nem by byly znazornrny lode, jejich rychlosti, dostrely, dosahy senzoru, odpalene strely atd. |
|
|
|
| Zephram: Diky, myslel jsem si ze to nejak tak musi byt vysvetleny, jen jsem si toho nevsiml.
Ted me ale napada dalsi otazka, tu ale napisu do Fyziky ve ST. |
|
|
|
| Zephram: Díky za mail, nechápal jsem o co jde, ale kdy? jsem zjistil, ?e tebou pou?ívaný graf je ten samý jako ten z TNG manuálu, tak mi to do?lo. Trochu jsem pak přemý?lel a dospěl jsem ke stejnému závěru jako Ty. Jenom mi vrtá hlavou, jak jsi se dostal k těm 10 MW - 1 GW, mů?e? mi to prosím něják vysvětlit (moje matika je dosti mizerná). Jinak tu tabulku cochranů a rychlostí tu náhodou mám a je asi takto:
WF 1 = 1 cochrane
WF 2 = 10 cochrane
WF 3 = 39 cochrane
WF 4 = 102 cochrane
WF 5 = 214 cochrane
WF 6 = 392 cochrane
WF 7 = 656 cochrane
WF 8 = 1024 cochrane
WF 9 = 1516 cochrane
Tato čísla jsou sice krásná a zaručeně oficiální, nicméně zřejmě nemají téměř ?ádnou informační hodnotu proto?e si je autoři s největ?í pravděpodobností prostě vymysleli. |
|
|
|
| No a cochrane je jednotka intenzity (síly, mohutnosti, ...) Warp pole. Jeden Cochrane odpovídá distorzi prostoru nutné k dosa?ení rychlosi 1c (tedy rychlosti světla). nevím, zda platí, ?e k dosa?ení rychlosti 700c je potřeba 700 cochranového pole, navíc je více zdrojů a stupnic, kolik je Warp 7 (kolikanásobek c). Tak?e jsem to tak zhuba vydělil. I kdy? teď si uvědomuji, ?e to je asi blbost, nejde o to, aby Warp pole mělo stále sílu 1 cochrane. Ale je nesmysl uvádět spotřebu energie v Joulech, tak jak je to v tom grafu. Tedy dá se předpokládat, ?e to číselně rovno Watům. Musel bych pročíst více textů, které jsem sice u? četl, ale pozapomněl a já zrovna v současné době mám dost málo času a musím se učit přízemněj?í věci do ?koly. |
|
|
|
| bendi: Aááá omyl. Chtěl jsem napsat 10^13 - 10^14 JOULU ne MEGAJOULU. V tom grafu, který mám a který ti posílám na email je to zhruba vidět. Právě ?e těsně před Warpem 7 je to cca 10^9 MJ/cch a poté (při Warpu 7 a? řekněme 7.1) to klesá pod 10^8 MJ/cch. To jest mnou uvedených 10^13-10^14 J/cch |
|
|
|
| Zephram: To je velmi zajímavé. Jak jsi na to při?el? Matikou příli? nevládnu a tak musím vycházet pouze z manuál a kde stojí, ?e zatímco na warp 1 je potřeba asi deset na čtvrtou MJ/Cochrane, tak na Tebou uváděný warp 7 to je ji? skoro deset na devátou MJ/Cochrane a na warp 9 to je něco mezi deset na devátou a deset na desátou MJ/Cochrane a z toho já skoro vůbec nic nechápu. |
|
|
|
| Jo, tak?e na Warp 7 stačí jedny Dukovany. |
|
|
|
| Alpedar: Pokud vím, tak Warp cívky vytvářejí kolem lodi slabé pole, i kdy? neletí warpem. Toto pole je symetrické a v anglické teminologii se označuje "subspace field" zatímco "warp field" u?ívané k přemisťování je zjednodu?eně silné a nesymetrické subspace field. Efektem subspace fileld mimo jiné je, ?e vněj?ímu pozozrovatel se jeví, jako by uvnitř byla men?í gravitační konstanta a tedy i hmotnost v?ech částic. Tzn. "z venčí" se zdá, ?e loď má třeba pár set kilogramů a proto není a? atkový problém ji (Newtonovsky) urychlit. Energetická náročnost Warp letu je hóódně velká, ale klesá při celočíselných násobcích (např warp 4.7 je přibli?ně stejně náročný jako warp 5, warp 4.95 je asi tak náročný, jako Warp 7 a činí něco mezi 10^13 a 10^14 MJ na Cochrane). Odhaduji to z jednoho grafu. Jo a je?tě vzhledem k tomu, ?e na Warp 7 je třeba distorze prostoru řádově 100 - 1000 Cochranů, tak to dává energetickou náročnost (Warpu 7) 10 MW - 1 GW. Vida, co jsem neodvodil :-] |
|
|
|
| Vlada: Dík, to s tim zdrojákem mě nenapadlo :-) |
|
|
|
| Bendi: No pokud to napí?u tak to udělá ta znaménka :)) Tak?e pokud tě to opravdu zajímá, otevři si zdroják a najdi si to. Já jsem si to také zji?ťoval tímto způsobem z jedněch stránek kde to někdo pou?il. Ostatně vět?inu html co znám jsem zjistil právě studováním zdrojáku. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|