ARCHÍV=> Válečný ?táb |
Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
|
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:
Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.
Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!
Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle
Dedikův vesmír Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz
Studie galaktické války
|
|
|
| Dlouho jsem se tu neukázal, tak dovolte napsat del?í úvahu.
holografické zobrazování a velení: je velmi krásná představa, ?e na můstku budete procházet uprostřed hologramu zobrauzujícího situaci, ale je velmi riskantní. I při dokonalém zesynchronizování inerciálních tlumičů v?dycky mů?e nastat situace, kdy si ?táb "zalétá" - například při zásahu, dekompresi, sekundární explozi po zásahu atd adt. Rázem se vám velení lodi otlouká o stěny vlajkového můstku (doporučuji dělit velitelská centra velkých lodí na dvě: "vlajkový můstek", který je určen pro admirály a jejich ?táby, odkud se velí vět?ík skupinám lodí, "velitelský můstek", odkud kapitán řídí loď, a "zálo?ní můstek" na druhé straně lodi, kde čeká X/O se zálo?ní posádkou, kdyby velitelský můstek někdo "sejmul") způsobem hor?ím, ne? vidíme praporčíky Bezejmeného a Postradatelného na obrazovce. Proto je podle mě lep?í, kdy? lidé tak důle?ití pro řízení lodi sedí přikurtovaní na svých místech. Co se týče holokonzolí jako ve FF, tak těmi jsem rovně? nad?en. Mo?ná by ale bylo je?tě lep?í, kdyby část systémů byla pormítána pouze vybraným jedincům jako virtuální realita (i to u? tu zaznělo), obzvlá?tě co se týče například zpracování senzorových informací by to mohlo být výhodné. Ale v ?ádném případě by nemělo dojít k oddělení velitele od jeho důstojníků, zbavit je mo?nosti přímé komunikace. Pokud by toti? ten systém vypadnul - a to se mů?e snadno stát! - tak má loď velký problém, proto?e kapitán (admirál) ztratí schopnost předávat povely. Kromě toho velící důstojník nepotřebuje v?echny informace o nepříteli - třeba hodnoty hrozeb střel a torpéd nepotřebuje znát a jeho taktický systém musí být přehledný, aby se v něm mohl rychle a snadno orientovat, a to znamená určité zjednodu?ení. Údaje, které nepotřebuje okam?itě, mu mů?e sdělit taktický důstojník - koneckonců od toho tam je - a zobrazit mu je někde bokem.
Proto doporučuji následný postup: plné taktické holografické zobrazení pouze v sekci CIC (combat information center), kde dochází k úplnému vyhodnocení senzorových a taktických komunikačních informací. Tyto informace jsou odesílány na tři můstky, o kterých jsem mluvil vý?e, a to následovně: na vlajková můstek jdou předev?ím informace o celém boji?ti, stavu jednotlivých vlastních i nepřátelských lodí, extrapolace kursů v?ech lodí, jejich pravděpodobné cíle a dal?í údaje nezbytné pro velení eskadře/svazu/flotile. Tyto informace zahrnují celé boji?tě a značnou část prostoru kolem něho.
Na velitelský a zálo?ní můstek jdou stejné informace, a to: kapitánovi o plavidlech v bezrpostředním okolí, omezené informace o plavidlech vlastní eskadry a případného doprovodu, o lodích pálících na jeho loď a doprovod a omezené informace o zbytku vlastních i nepřátelských sil. Taktickému důstojníkovi lodě jdou informace týkající se bezprostředně lodi samotné, plavidel, na ně? je vedena palba a které vedou palbu na loď samotnou a její doprovod, a to v plné míře včetně plného zobrazení emisí nepřátelských senzorů nebo hodnot hrozeb jeho zbraní a lodí. Případně dostává rovně? informace o stavu lodí, které jsou podřízeny jeho systému řízení palby, co? vět?inou bývá doprovod. Samozřejmě musí spolupracovat s několika podřízenými, jeden má například na starost bodovou obranu, druhý vlastní útočnou výzbroj a velitel se stará o koordinaci, případně mů?e existovat třetí podřízený, který je zodpovědný za koordinaci s eskadrou, přesněji s podřízenými loděmi, ale víc by jich být nemělo, aby to ?lo zvládnout.
Primární taktické výstupy by samozřejmě byly 3D, nejspí?e holografické. Je ale třeba uva?ovat, ?e zvlá?tě velící důstojník potřebuje jisté zjednodu?ení, aby se v údajích orientoval s dostatečnou rychlostí a přesností, tak?e by měl mít k dispozici i plo?ný zákres situace. U plně rozvinutého trojrozměrného boje by byl v hologramu buď stra?ný zmatek nebo by nedával dostatek informací. |
|
|
|
| Bendi: Zbývá se jen zeptat Kdy bude PRAGOCON? |
|
|
|
| Reginald Barclay & Greywolf: Do Pragoconu bude v?e vypáleno. |
|
|
|
| Bendi: Napřed já, napřed já! |
|
|
|
| Bendi: díky, ten TNG manuál by se hodil. Kolik by stálo takové CD? |
|
|
|
| Reginald Barcley: DS manuá mám pouze v kni?ní podobě, ale pokud bys chtěl CD, tak mohu poslou?it TNG manuálem v angličtině (německou verzi mám také pouze v kni?ní podobě). |
|
|
|
| Alpedar: Přesně tak. Velmi podobný systém plánuji pro dal?í fázi projektu flotily rychlé reakce (http://www.stmilitary.com/projects/fleet.htm), ale bude to chtít je?tě čas na nastudováné něco málo kní?ek a pak to snad bude k něčemu vypadat. Jinak ta technologie z Final Fantasy byla úchvatná, jak ten holo-panel vyjel z ruky a ta rychlost a přesnost - proti klasickým ST konzolím úplná nádhera! Jinak ty konzole s hologramy jsou velmi dobrý nápad. Já bych je je?tě doplnil o takoý ten velký monitor jako měli v tom filmu o Marsu (na název si nevzpomenu - byly tam takoví divní brouci a stará ruská sonda). Ty hologramy by byli ideální hlavně na plánování akcí: představ si takovou velkou kruhovou místnost její? střed tvoří velký hologram situace a kolem pobíhají ?tábní důstojníci probírající plán operace - úplná idylka. |
|
|
|
| Bendi: Problém je, ?e já nejsem z Prahy, nýbr? z Tábora - nemá? to v nějaké přijatelné formě (pdf..., CD aj.)
Díky |
|
|
|
| No vite ono by to hlavne vypadalo uplne jinak i z pohledu v kosmu, jestli vidite dve lode letici impulzem, tak ve chvili kdyby se mijeli v protikuzru, tak by to byla jen chvilicka temer nepostrehnutelna a tudiz zadny zajimavy zaber. No a zase jen pohledy na mustek by byly ponekud fadni zvlaste kdyz postradatelny a nahraditelny budou v klidu sedet a ani si nezaletaji:)))) |
|
|
|
| V knize Endymion od D. Simmonse mely bojove lodi neco podobneho: takticka situace behem boje ve virtualni realite: ovladani zbrani se tvarilo jako klasicka spoust v prstech, vyber pohledem a okolo promitana situace - v pravde stali uprostred boje. To by byla nadhera, prochazet se kolem DS9 nebo pasem asteroidu. Samozrejme k tomu patri komunikace s ostatnimi veliteli - ti jsou promitani do vaseho "mista pobytu" takze vlastne stojite proti sobe uprostred hvezdne soustavy :) Proste nadhera... |
|
|
|
| Bendi: Presne tak, velitelsky mustek pro veleni v bitve oddeleny od mustku kde clen posadky Postradateny a Nahraditelny ovladaji lod. (a jsete vylepseni oproti ST - Oddelat miny z mustku, ktere pri zasahu vybuchuji :)))
U mensich lodi by se vsak velky takticky hologram promital na hlavnim mustku (neni dost mista pro dalsi mustek).
Krom toho, videli jste Final Fantasy? Tam meli pocitacovy interface na holograficke bazi. To b take bodlo. Predstavte si ze by kazda konzole umela delat hologramy (omezene velikosti, tedy asi koule o prumeru pul metru, bezpecnostni opatreni by byli zadratovane - neobejitelne. Neslo by tedy posadku pobit pres konzole). |
|
|
|
| Nahodou ano, ale v němčině. Teda teď ho má Pardek ale a? mi ho vrátí, tak Ti ho mů?ů?u půjčit jestli bude? chtít. |
|
|
|
| Kdyby jste nekdo chtel podobny obrazky (viz nize) staci rict, neco mozna najdu.
|
|
|
|
| nemas nahodou ten manual? |
|
|
|
| Tenhle je opravdu sta?ený ze STINSV, ale ti ho naskenovai z DS tech. manuálu :-) |
|
|
|
| pokud jde o tyhle obrázky tak se nalézají na www.stinsv.com Nemám pravdu? |
|
|
|
| Alpedar: To by byla nádhera! Jen by to chtělo něco jako "stratehický/taktický můstek", který by byl oddělený od normálního lodního (něco jako velitelství celé flotily) a kde by byly velké mapy (asi jako ta dole, akorát o hodně podrobněj?í), třeba něco ve stylu takových těch velkých vertikálních věcí na které se zakresluje jako jsou na dne?ních válečných lodích nebo je?tě lépe velké 3D hologramy znázorňující celé boji?tě a vůbec by to bylo jako hi-tech dne?ní vojenské velitelské centrum. To by byla nádhera ...
A něco pro potě?ení: Tak takhle vypadal útok na DS-9
|
|
|
|
| Ohledne realneho vzhledu buju ve ST (i jinde): Podle mne je velmi obtizne natocit prehledny a takticky smysluplny boj lodi. Uz proto, ze by vetsinou probihal na takove vzdalenosti, ze pokud by kamera mela byt dostatecne blizko jedne lodi, aby tato lod byla dobre videt, druha lod bude tak daleko, ze videt nebude. Jedine reseni vidim v zaberech na mustky jednotlivych lodi (hlavne velitelskych) kde by posadka (ze smysluplnych duvodu, ne bezduvodny monolog) popisovala co se vlastne deje a bylo by to doplneno zaberem na takticky hologram. Na nem by byly znazornrny lode, jejich rychlosti, dostrely, dosahy senzoru, odpalene strely atd. |
|
|
|
| Zephram: Diky, myslel jsem si ze to nejak tak musi byt vysvetleny, jen jsem si toho nevsiml.
Ted me ale napada dalsi otazka, tu ale napisu do Fyziky ve ST. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|