Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Válečný ?táb

Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:

Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.

Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!

Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle

Dedikův vesmír
Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz

Studie galaktické války


Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1427 - 1442 / 1442Starší   Nejstarší

Alpedar - 12. listopad 2001 11:32sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Premislel jsem nad pohonem ve vesmiru. Nejak si nedokazu predstavit nereaktivni pohon. Tedy ze na neco pusobi sila, a zaroven na neco nepusobi sila stejne velikosti opacneho smeru.
Z toho duvodu ve svych predstavach nekdy pouzivam predstavu ze pohon lodi dokaze pohnout lodi tak ze se ~opre~ o zbytek vesmiru. To ma vyhodu, ze zbytku vesmiru je udeleno minimalni zrychleni (je totiz vyrazne tezsi nez lod) tedy zmena rychlosti zbytku vesmiru je vyrazne nizsi a protoze hybnost zavisi na prvni mocnine rychlosti a kinetick energie na druhe, je dosazeno i vyssi efektivity. Uvedomuju si ze je problem s teor. relativity, protoze tento vliv se muze sirit jen rychlosti svetla, ale na to zatim kaslu.
Ptaak - 12. listopad 2001 11:31sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Alpedar: jenom?e to u? jsme probírali: loď, která se pohybuje pomalu, je proti jiné, vět?inou rychle letící lodi k ničemu. Proto je třeba ře?it nejprve slo?itěj?í úlohu, jak maskovat pohybující se loď.
Alpedar - 12. listopad 2001 11:25sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Ptaak : Rekl bych, ze pokud se hmotne teleso pohybuje, tak je lepe odhalitelne nez kdyz stoji (ci se pohybuje pomalu). To proto, ze nikdy nevis co je vlastne kolem tebe. Napr. vynoris se z Warpu a nevis presne zda je kolem tebe prazdny vesmir ci je nekde asamely asteroid etc. Tudiz obraz gravitacnich senzoru neni plochy ale ruznorody. Samozrejme, v hlubokem vesmiru je vysoka koncentrace hmotnych teles velmi podezrela. Ale kdyz tam je treba jen jedna lod, tak si ji muzes splest s vlivem vzdaleneho vesmiru, tmave hmoty, asteroidu atd. Ve chvili, kdy se vsak udaje zacnou vyrazne mnenit (a nejde to vysvetlit jinym pozorovanim a samozrejme po odstraneni vlivu vlastniho pohybu) tak je nedaleko asi cizi lod.
Castecne reseni tedy je pohybovat se pomalu, nemenit rychlost.
Alpedar - 12. listopad 2001 11:14sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Bendi : Mnam, mnam. Teda, cetl jsem jen Vladare. Vim ze jeste napsal Koren mandragory, ale to jsem necetl. O jeho dalsich dilech nevim.
Ptaak - 12. listopad 2001 05:34sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
To maskování, které jsem popsal, vychází z mého systému pou?ívaného stealth loděmi v MEF. Tam je situace ztí?ená je?tě o to, ?e nepřítel pou?ívá "poloaktivní senzory", které emitují určitý druh pole okolo lodi (nikoliv paprsky, ale celou kulovou sféru) a měří jeho deformace po celém objemu, tak?e nestačí zamezit vyzařování v jednom směru, ale ve v?ech. "Prostorové vyrovnavače", pou?ívané k odstínění vlivu gravitační interakce, mají navíc ten efekt, ?e obraz lodi "rozma?ou" do prostoru několika set kubických km, kde je vidět na vizuálu jakýsi oblak, jakoby mlhovina - ale zachytit ji téměř nejde. Kdyby někdo tenhle obraz prohnal dost výkonným počítačem, získal by p?esný pohled na stealth loď a její přesnou polohu. Na druhou stranu lodě s tímhle stealthem mů?ou mít ?títy aktivní.
Bendi - 11. listopad 2001 20:13sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Alpedar: Doufám, ?e má? rád Macchiavelliho.
Alpedar - 11. listopad 2001 16:27sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Dalsi myslenka.
Valka je sice dulezitou soucasti konfliktu, ale ne jedinou. I to co se nazyva mir se vyrazne podili na vysledku konfliktu. V miru se vsak nebojuje valecnymi prostredky, ale ekonomickymi, politickymi etc.
Alpedar - 11. listopad 2001 16:24sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Mozna by stalo zato, vykaslat se na ST technologie. To proto, ze je vymisli scenaristi, ktere se pak nekdo snazi sice kontrolovat, ale i tak je to nejednotne a pokazde je mozne pridat jiny blabol, kterym se vse vyresi.
Misto toho navrhuju pokusit se vymislet podobny, ale propracovanejsi system. Neni samozrejme zapotrebi vsechno vymislet do uplnych detailu. Pokud by se to povedlo, tak to totiz uz staci jen vyrobit. Bylo by to hezke, ale takove ambice nemam. Asi by bylo dobre take uvadet naklady na lode a jejich vyzbroj/vystroj, ekonomiku zainteresovanych statu a podobne. Pak by totiz bylo mozno odpovedet napr. na otazku :
Pokud je dejme tomu 1 rok na vyrobu a je k dispozici urcite mnozstvi penez, materialu a vyrobnich prostredku, jak s danou technologii postavit co nejlepsi flotilu.
Bendi - 11. listopad 2001 11:57sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
To je sice pravda, ale tento druh boje lze aplikovat pouze v případě, ?e má útočník kvalitní informace o takticko technických dispozicích nepřítele, jinak je tu jistá pravděpodobnost, ?e to pro útočníka nedopadne zrovna nejlépe. Nepřítel se mů?e prostě na?tvat a vypálit prostorové nálo?e nebo maskovanou loď prostě odmaskovat sérií nískoenergetických výstřelů z energetických zbraní o vysokém rozptylu a pak aplikovat přesněj?í palbu a proto?e maskované lodi nefungují ?títy a potřebuje jistý čas na odmaskování, je tato loď ji? prakticky mrtvá. Nevýhodou Startrekovského maskování je, ?e loď nemů?e pálit maskovaná a během odmaskovávání je velmi zranitelná. Z tohoto důvoidu bych raději pou?il tatiku hit-and-run to zamená warpsok-výstřel-warpskok, co? by bylo pro bě?né bojové pou?ití mnohem účiněj?í ne? maskování (o speciálních operacích nemluvím). Má to jen jedinou nevýhodu - v televizi by to nemělo po?adovaný vizuální efekt :-)
Leian - 11. listopad 2001 11:38sipka
ZAMĚŘIT
Leian
Bendi: Já osobně si myslím, ?e maskování je z hlediska boje dobré jen proto, aby poskytlo moment překvapení. Zále?í potom u? na tobě, jak tento moment překvapení vyu?ije? nebo na té lodi, která je napadena, jak je schopná rychle zareagovat. Pak samozřejmě mů?e nastat situace, kdy se zamaskovává? a zase odmaskovává? a tím mate? nepřítele, ale to u? je zase boj s mnoha proměnnými. Například, bojuje?-li proti jednomu, dvěma, či flotile nepřátel, jak dobré zaměřovací senzory mají jejich lodě apod.
Dedik Larzon - 11. listopad 2001 09:41sipka
ZAMĚŘIT
Dedik Larzon
Ptaak: jelikoz fyzika neni muj salek caje, nejsem schopen presne vysvetlit a obhajit principy na nichz me predstavy stoji. Larzonsky maskovaci system je tvoren stinicim polem, ktere odrazi jak aktivni senzory {do urcite vzdalenosti}, tak zabranuje pasivnimu zachyceni, odstinovanim emisi, em zareni atd... Horsi to je se senzory. Pokud je lod maskovana a nechce, aby nekdo vedel, ze v sektoru vubec je, tak muze pouzivat jen pasivni. Opticke maskovani je jen vedlejsi produkt tohoto pole a svuj vyznam ma jen u pozemnich jednotek, nebo u jednotek tajne sluzby, kde se navic neviditelnost da zmenit na obraz jine lode, takze se zamaskuje treba za zasobovaci lod protivnika. V pripade zahajeni palby je pole pochopitelne naruseno a na okamzik je lod vystavena palbe, ma vsak zapnute stity.
Bendi - 11. listopad 2001 00:29sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Já osobně preferuji klasickou taktiku bez maskování stylu procházení zdí jako u Pegasu. Pokud by se tato technologie masově pou?ívala, určitě by někdo dříve či později zjistil, jak takovouto loď lokalizovat a izolovat ve fázovém posunu. Dotyčná loď by pak byla prakticky odepsaná. Osobně bych pro klasické bojové pou?ití preferoval stealth tak, jak ho známe dnes (pro speciální operace by samozřejmě lep?í bylo holografické maskování nebo to fázové posunutí) - odpadl by přitom toti? okam?ik odmaskování, kdy je loď zranitelná (v případě aplikace chytrého systému řízení palby by po zji?tění odmaskovávající se lodi byla inkriminovaná loď okam?itě zničena) a prakticky by ?lo jen o to, ?e by nepřítel sice zjistil přítomnost lodi, ale nedokázal by ji zaměřit. K tomu bych pou?il jednak speciální nátěry absorbující senzory, Ptaakova protigravitační zařízení a u extrémě nápadných EM emisí, které by nebylo mo?né zastavit, bych pou?il vysílání s opačnou fází (myslím, ?e to popisoval Alpedar). Na vizuální maskování bych se vyka?lal, to je nepodstatné. Maskování mi prostě nesedí a preferuji klasický boj srovnatelný s dne?ními námořními bitvami.
Ptaak - 10. listopad 2001 16:19sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Hvězdná loď vyzařuje emise gravitačních vln, elektromagnetického záření, iontovou stopu, warpovou signaturu a samozřejmě vlastní senzory. Odstínit EMG spektrum je snadné a doká?eme to ji? dnes klasickou stealth technologií, pečlivou kontrolou vyzařování, speciálními povrchy a nátěry pohlcujícími elektromagnetické vlny. Vět?í problém jsou gravitační vlny, přesněji řečeno gravitační deformace prostoru způsobená pohybem a samotnou přítomností několika set tisíc a? milionů tun masy lodi. Jediný způsob, jaký mě v tuto chvíli napadá, jak zabránit zaznamenání takové deformace, je pou?ití umělé gravitace, která by vytvořila kolem lodi jakousi "bublinu", která by zabránila "prosáknutí" deformace mimo bezpečnou oblast.
Co se týče iontových stop impulsního pohonu, odhaduji, ?e tato stopa je spí?e odpad a není nezbytně nutná pro to, aby pohon fungoval, tedy nevyvozuje tah - něco jako splodiny spalovacího motoru. Proto je podle mého názoru mo?né unikající ionty místo vypou?tění do prostoru prostě uzavřít do speciální "nádr?e" a vypustit později. Tím by se tento vliv zcela zneutralizoval.
Co se týče warp signatury, tak tady vá?ně nevím, nemám dost informací. Předpokládám, ?e současné maskování ji musí nějak odclonit, ale jak, to opravdu nevím. Má někdo návrh?
Leian: ten díl jsem neviděl. Fázový posun? Jak přesně to funguje?
Leian - 10. listopad 2001 15:57sipka
ZAMĚŘIT
Leian
A co maskování na bázi fázového posunu jak to bylo v díle TNG "The Pegasus"? To je přece dokonalé.
Dedik Larzon - 10. listopad 2001 14:31sipka
ZAMĚŘIT
Dedik Larzon
No vida uz to mame tady, za hodinu jdu za bendim, takze se o tom muzeme poradit a predlozime spolecnou zpravu....
Ptaak - 10. listopad 2001 13:00sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Tak?e si dovolín nadhodit první téma, které bylo nadneseno je?tě v minulé verzi:
Na?ím prvním cílem je dát dohromady efektivní stealth nebo maskování pro ST. Prosím, ring volný.

Nejnovější   Novější 1427 - 1442 / 1442Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o