ARCHÍV=> Válečný ?táb |
Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
|
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:
Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.
Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!
Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle
Dedikův vesmír Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz
Studie galaktické války
|
|
|
| Ptaak: Mluví? mi z du?e, ale u mě je problém v tom, ?e si s obranou prostě nevím rady. Silné gravitonové pole mě v tomto spojení u? také napadlo, ale je s ním několik problémů.
Není přez něj vidět - zakřivení prostoru blokuje ve?keré záření, senzory nevyjímaje (proto kdy? jsou zvednuté ?títy, tak senzory pracují ve zvlá?tním re?imu s omezenými funkcemi a při simulacích jsou lodě se zdvi?enými ?títy odkázány pouze na pasivní senzory)
Problém s jeho generátory - nenapadlo mě, jak takovouhle věc generovat a ?ířit do po?adovaného prostoru.
Prostě nevím jak na to. Asi by to chtělo do detailů propracovat a vyhodnotit v?chny mo?né faktory, na co? ale mé středo?kolské vzdělání ani náhodou nestačí :-)
Dále je tu point defence. Protiopatření jao point defence samozřejmě bezpodmínečně musejí být zavedena, ale u mnou vyvinuté taktiky (torpédo odpálené ve warpu na střední vzdálenost a opu?tění warpu těsně před cílem) by byla reakční doba obránce příli? dlouhá na to, aby torpédo zjistil (to je asi tak jediné, co v pohodě stihne) a zničil. Podle mě tak akorát stihne posílit ?títy v bodě dopadu a připravit je na náraz (to by stihnul stejně), co? při salvě 10 - 60 torpéd nepředstavuje skoro ?ádnou překá?ku.
Jinými slovy: S obrannými postupy si nevím vůbec rady. |
|
|
|
| V tom případě je na čase začít se zabývat protiopatřeními, proto?e na ka?dou zbraň existuje protizbraň. Například něčím na způsob warp dissipatoru, ten by mohl pracovat třeba na generování chaotického zakřivení prostoru, náhodně proměnného v prostoru i v čase. To by mělo trochu pohyb warpem ztí?it, ne? |
|
|
|
| Ptaak: V případě Akir se nejedná o ly ale miliony km. Ideální vzdálenost na jejich odpálení (v ořípadě nebezpečí zásahu point defence jsou torpéda odpalována při warpu asi 9.7 jak to technika dovolí a na podsvětelnou rychlost - 0.75 a? 0.999 c přecházejí a? těsně před cílem) je přibli?ně 1 milion km, co? je 1/5 jejich max. dostřelu aby byla v závislosti na charakteru pohonné jednotky torpéda zachována potřebná ničivá síla (vzdálenost mezi místem odpálení a cílem se mů?e v závislosti na podmínkách li?it - v?ak to zná?) s tím, ?e okam?itě následuje warpskok do bezpečí. A tahle taktika také není určena proti pohybujícím se cílům ale předev?ím proti cílům se známou trajektorií. Pro ničení pohyblivých cílů počítám s vyu?itím senzorů na Nebulách a s vyu?itím několika klamných manévrů (warp skoků celé flotily nebo jen její části kamsi - tyto manévry budou vyu?ity pouze v případě objevení úderné jednotky, konec konců se jedná o koncepci flotily rychlé reakce a tak se s momentem překvapení počítá jako s jedním ze základních taktických prvků) a následném odpálení torpéd na vzdálenost, kdy nepřítel nebude schopen zareagovat (musí to být tak blízko aby byla zaji?těno po?adované procento zásahů a po?adovaná ničivá síla a zároveň tak daleko aby nedo?lo k zásahu vlastní lodi - jinými slovy: ideální vzdálenost pro úder = 1 000 000 km proto?e torpéda přirozeně odpaluji ve warpu). Zde chci vyu?ít kombinace toho, ?e zvednuté ?títy dosti výrazným způsobem omezují aktivní palubní senzory, velmi rychlého přiblí?ovacího (a pochopitelně i ústupového) manévru a ru?ení nepřátelských senzorů (třeba pomocí silného gravitonového impulsu před mojí údernou jednotkou). A jinak vyu?itelná verze tě?kých lřiníků by měla mít schopnost min. warpu 9.9 po del?í dobu ne? 24 h.
Doufám ?e to není moc zmatené, ale pokud bude? ve čtvrtek v čajovně, tak Ti to podám více pochopitelným způsobem :-)) |
|
|
|
| Bendi: myslím, ?e jsem objevil "drobný" nedostatek v tvé taktice pro torpédové Akiry. Pokud si vzpomínám, říkal jsi něco o tom, ?e při útoku na velkou loď by ta tvoje Akira refit čekala ve vzdálenosti 2 ly na kořist, pak by se k ní přiblí?ila warpem, odpálila torpéda a zmizla dřív, ne? by si "velcí ho?i" uvědomili útok. Ale! Jak rychlá ta Akira refit je? Proto?e při rychlosti warp 9.99, co? odpovídá 7.912 c (tedy 6,64 ppd, 21,7 ly/den) by překonat ty dva světelné roky trvalo přesně dvě hodiny třináct minut. Jinými slovy takovýto útok by skončil ve chvíli, kdy by se Arika přiblí?ila na dostřel (popřípadě opustila warp), proto?e by vletěla přímo do torpédové salvy. Neříkej mi, ?e by si za dvě a čtvrt hodiny nikdo na velké lodi nev?iml, ?e se k nim warpem 9.99 řítí útočící kři?ník. Při tak velké rychlosti je ka?dé maskování známé ve ST naprosto k ničemu. Kdy? nic jiného, mohl by "velký hoch" zdrhnout. |
|
|
|
| Ptaak: Tak u? jsem uploadoval ty věci o kterých jsme mluvili a tady jsou jinky:
Defiant a koncepce obrany hranic (teda zatím je toho asi polovička a to nejzajímavěj?í je?tě nemám hotové, ale snad to bude stát za to) |
|
|
|
| Grywolf: Meli zesileny pancir a nekdy i vyzbroj. Diky tomu vetsi hmotnost. Takze i horsi obratnost.
Jednicka mozna (se muze jit zahrabat) :) |
|
|
|
| Greywolf: Tak mi asi nezbyde nic jiného, ne? si to ve ?kole stáhnout a pak vypálit. Po modemu se mi to tahat nechce. |
|
|
|
| Vlada - k FW: Ví?, fór je v tom, ?e nebyly ?ádné verze určené k boji proti bombardérům. Nebyla speciální verze AX, upravená motorem, výzbrojí,... pro boj proti bombardérům. Byly pouze bě?né verze stíhací. To znamená, ?e to letadlo se mohlo klidně pustit jak do Spita, tak do čtyřmotoráku. Tak?e ani později nemohla být dávána přednost verzím pro sestřelování bombardérů, poněvad? ?ádné nebyly! To také znamená, ?e jakákoli stíhací verze FW190 se výtečně hodila i pro dogfight. O rozdělení úloh FW190 a BF109 při útocích na bombardéry se není třeba bavit. Ale nic to nenaznačuje o schopnostech těchto strojů uspět v dogfightu. |
|
|
|
| To si nejsem jistej, jestli tam zavítám. Spí? ne. Na Cd to mám spolu s jinýma hrama. Je to toti? jen demo :-( Tato hra se neprodává normálně v obchodech, ale jen přes net. Proto nejse? schopnej potkat chlapa, kterej má plnou hru a přepálit si to od něj. To demo má 30MB zpakovaný. Pokud má? čas, tak si to stáhni z netu. Za 2 hodiny to má?. V demu jsou 2 mise, ka?dá hratelná za němce a spojence, jedna hra ti zabere něco kolem 4 hodin (zpočátku i více). K dispozici je i hotseat. Byť je to jen demo, tak to určitě stojí za to. V současné době je to nejrealističtěj?í strategie těchto bojů vůbec.
Vlada: Upřímě, SP se mů?ou jít před tímhle zahrabat :-) |
|
|
|
| Machalík: Tak to je dobře. Doufám, ?e zavítáte na Pragocon :-) |
|
|
|
| Myslim ze zustanu u svych ocelovych panteru ;) |
|
|
|
| Greywolf: Velmi se mi to líbí, nemá? to náhodou na CD? |
|
|
|
| Pokud hledáte strategii s VELMI velkou mírou realističnosti, tak vám mohu doporučit Combat Mission. Je to realtimovo-taková 3D strategie pozemních bojů západní fronty konce WWII. Tady vám je velká armáda na nic, pokud ji správně (jako ve skutečnosti!) nepou?ijete. Adresa je www.battlefront.com nebo www.combatmission.com. |
|
|
|
| Neznám... vůbec znám těchhle her poměrně dost málo... Panzergeneral 1 a 2, Spelcross, MoO 1 a 2... tenhle typ |
|
|
|
| Ptaak: Líbí se Ti Sudden Strike? |
|
|
|
| Je to vlastně jako v?echny realtimovky, který jsem kdy hrál: po vojenské stránce jde o to, kdo má vět?í armádu, víc lodí, a ten vyhraje. Proto mám rad?i tahovky, tam je mo?né si taktiku opravdu u?ít. |
|
|
|
| A2: alespoň 1,3 GB na disku (zabere to jenom 700 MB, ale chce to zhruba stejně volného prostoru), P-II 300 MHz, 64 MB RAM, DirectX 8.0a s 16bitovým zvukem a 8MB grafikou. Ale celkově mě to dost zklamalo, proto?e sou to jenom AoE ve ST kabátě. Nějaká taktika tam naprosto nejde provádět. |
|
|
|
| Ptaak: Jake to ma pozadavky na HW? |
|
|
|
| Ptaak: V pořádku, pro jistotu si s sebou vezmu něco snadno rozpoznatelného :-))))) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|