Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Válečný ?táb

Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:

Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.

Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!

Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle

Dedikův vesmír
Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz

Studie galaktické války


Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1416 - 1435 / 1442Starší   Nejstarší

Ptaak - 12. listopad 2001 12:22sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Krom toho na kvantových vláknech jsou postavený kvantový torpéda
Ptaak - 12. listopad 2001 12:19sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
No, jednou se stalo Enterprise D, ?e na jedno narazila (teda, to bylo přírodní, mnohem vět?í, ale...), a málem to u? nerozchodila...
Alpedar - 12. listopad 2001 12:14sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
A co to udela, kdyz nekdo do nich vletne? (obycejna silna exploze, neco zvlastniho)?
Ptaak - 12. listopad 2001 12:09sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
to byly jenom okam?ité nápady, kromě té kvantovky - tu pou?ívají třeba moje Intrepid refit, je to několik (obvykle 2-3) kvantová vlákna uzavřená v pouzdře, vypou?tí se to z torpédometů (jakýchkoliv), a po několika vteřinách (případně míň) se pouzdro rozpadne. Vět?inou se to pou?ívá proti pronásledovatelům, kteří vletí přímo do těch vláken. Zaznamenat relativně velmi malou minu je docela problém, a pak u? bývá pozdě...
Alpedar - 12. listopad 2001 12:04sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Tak prosim te detajlneji popis ucinky tech ostatnich. Neuvedl jsem konkretni hodnoty jak jsou gr. miny ucine, velke, drahe, protoze zatim nevim jak to vymislet. Budu vsak rad z kazde rady.
Ptaak - 12. listopad 2001 11:58sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
gravitační mina je velmi zajímavá věc, já ov?em ve ST dávám přednost kvantovým :)). taky mě napadla tachionová mina kombinovaná s phaserem: odpálí se tachiony, protivník je nucen restartovat harmonickou frekvenci ?títů a v tu chvíli dostane ránu phaserem...
Alpedar - 12. listopad 2001 11:52sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Ptaak: To je jasne. Dokonce je vzdy dobre uvazovat senzory a vlastne vsechno lepsi nez vlastni. Porazit slabsiho nepritele neni problem. Stalo by za to zjistit, jak je to ted, a pak odhadnout jak by to mohlo byt v budoucnosti. Napr pokud neni mozne detekovat neco vzdalenejsiho nez 1 m, neni nutne vymislet maskovani pro vzdalenosti radove ly (samozrejme prehanim, tyto cisla jsem jen placnul.)
Alpedar - 12. listopad 2001 11:48sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Taky jsem ~vymyslel~ zajimavou gravitacni zbran. No, vymyslel je prilis silne. Spis jsem si vduchu dukladneji popsal jak funguje (ne proc funguje, jestli funguje) gravitacni mina. A ze jste tak hodni :)) tak vam to reknu.
Pri ~explozi~ gr. miny dojde k tomu, ze nahle zvisi svoji hmotnost a zase ji snizi (treba i jakoby do zaporna) a to nekolikrat (treba jednou) zopakuje. Jeji nicive ucinky zaviseji na nekolika faktorech.
1) amplituda vychilky - netreba vysvetlovat. Samozrejme klesa s druhou mocninou vzdalenosti.
2) strmosti vlny, nebo jinak receno na vlnove delce a jejim tvaru. Dosahnout ostreho zlomu by melo byt velmi obtizne (z analogie k el. mag. zareni, vysilani zprav etc.) proto budu tuto vlnu povazovat za sinusoidni. (kazde vlneni jde rozlozit na harmonicke). Je totiz velky rozdil, zda vlna s amplitudou treba 1000 N/kg (tedy udeluje zrychleni 100 g kdyz ma max. vychylku, 0 g pri nulove vychilce -100 g v opacnem maximu) ma vln. delku 1 m ci 1 ly.
3) Rozmerech a odolnosti cile. (velky cil je zranitelnejsi) A zajimavost neni dulezity objem ale velikost ve smeru od epicentra.
Ptaak - 12. listopad 2001 11:43sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Alpedar: No, podle mě má cenu uva?ovat pouze senzory nejméně stejné úrovně jako jsou vlastní, proto?e pokud jsou na ni??í, tak jsou natolik snadno ovlivnitelné, ?e na ně maskování nepotřebuje? - nedoká?í rozeznat ru?ení (nezjisti, ?e jsou ru?eny, na rozdíl od těch "moderněj?ích"), které je určeno proti vyspělej?í technice, a tudí? není co ře?it...
Ptaak - 12. listopad 2001 11:40sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Alpedar: popisuje? antigravitaci. Takovým motorům, pro které "neplatí" III. newtonův zákon, se obvykle říká "kosmické" a pokud vím, tak jediný známý způsob (teoretický, samozřejmě), jaký je nám dnes znám, jak toho docílit je právě antigrav.
Alpedar - 12. listopad 2001 11:34sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Ptaak : Jde vsak o to, zda je mozne zamaskovat rychle letici lod.
Take je dulezite na jake technicke urovni jsou senzory. Toto ovlivni vzdalenost na jakou lze lod detekovat.
Alpedar - 12. listopad 2001 11:32sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Premislel jsem nad pohonem ve vesmiru. Nejak si nedokazu predstavit nereaktivni pohon. Tedy ze na neco pusobi sila, a zaroven na neco nepusobi sila stejne velikosti opacneho smeru.
Z toho duvodu ve svych predstavach nekdy pouzivam predstavu ze pohon lodi dokaze pohnout lodi tak ze se ~opre~ o zbytek vesmiru. To ma vyhodu, ze zbytku vesmiru je udeleno minimalni zrychleni (je totiz vyrazne tezsi nez lod) tedy zmena rychlosti zbytku vesmiru je vyrazne nizsi a protoze hybnost zavisi na prvni mocnine rychlosti a kinetick energie na druhe, je dosazeno i vyssi efektivity. Uvedomuju si ze je problem s teor. relativity, protoze tento vliv se muze sirit jen rychlosti svetla, ale na to zatim kaslu.
Ptaak - 12. listopad 2001 11:31sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Alpedar: jenom?e to u? jsme probírali: loď, která se pohybuje pomalu, je proti jiné, vět?inou rychle letící lodi k ničemu. Proto je třeba ře?it nejprve slo?itěj?í úlohu, jak maskovat pohybující se loď.
Alpedar - 12. listopad 2001 11:25sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Ptaak : Rekl bych, ze pokud se hmotne teleso pohybuje, tak je lepe odhalitelne nez kdyz stoji (ci se pohybuje pomalu). To proto, ze nikdy nevis co je vlastne kolem tebe. Napr. vynoris se z Warpu a nevis presne zda je kolem tebe prazdny vesmir ci je nekde asamely asteroid etc. Tudiz obraz gravitacnich senzoru neni plochy ale ruznorody. Samozrejme, v hlubokem vesmiru je vysoka koncentrace hmotnych teles velmi podezrela. Ale kdyz tam je treba jen jedna lod, tak si ji muzes splest s vlivem vzdaleneho vesmiru, tmave hmoty, asteroidu atd. Ve chvili, kdy se vsak udaje zacnou vyrazne mnenit (a nejde to vysvetlit jinym pozorovanim a samozrejme po odstraneni vlivu vlastniho pohybu) tak je nedaleko asi cizi lod.
Castecne reseni tedy je pohybovat se pomalu, nemenit rychlost.
Alpedar - 12. listopad 2001 11:14sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Bendi : Mnam, mnam. Teda, cetl jsem jen Vladare. Vim ze jeste napsal Koren mandragory, ale to jsem necetl. O jeho dalsich dilech nevim.
Ptaak - 12. listopad 2001 05:34sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
To maskování, které jsem popsal, vychází z mého systému pou?ívaného stealth loděmi v MEF. Tam je situace ztí?ená je?tě o to, ?e nepřítel pou?ívá "poloaktivní senzory", které emitují určitý druh pole okolo lodi (nikoliv paprsky, ale celou kulovou sféru) a měří jeho deformace po celém objemu, tak?e nestačí zamezit vyzařování v jednom směru, ale ve v?ech. "Prostorové vyrovnavače", pou?ívané k odstínění vlivu gravitační interakce, mají navíc ten efekt, ?e obraz lodi "rozma?ou" do prostoru několika set kubických km, kde je vidět na vizuálu jakýsi oblak, jakoby mlhovina - ale zachytit ji téměř nejde. Kdyby někdo tenhle obraz prohnal dost výkonným počítačem, získal by p?esný pohled na stealth loď a její přesnou polohu. Na druhou stranu lodě s tímhle stealthem mů?ou mít ?títy aktivní.
Bendi - 11. listopad 2001 20:13sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Alpedar: Doufám, ?e má? rád Macchiavelliho.
Alpedar - 11. listopad 2001 16:27sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Dalsi myslenka.
Valka je sice dulezitou soucasti konfliktu, ale ne jedinou. I to co se nazyva mir se vyrazne podili na vysledku konfliktu. V miru se vsak nebojuje valecnymi prostredky, ale ekonomickymi, politickymi etc.
Alpedar - 11. listopad 2001 16:24sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Mozna by stalo zato, vykaslat se na ST technologie. To proto, ze je vymisli scenaristi, ktere se pak nekdo snazi sice kontrolovat, ale i tak je to nejednotne a pokazde je mozne pridat jiny blabol, kterym se vse vyresi.
Misto toho navrhuju pokusit se vymislet podobny, ale propracovanejsi system. Neni samozrejme zapotrebi vsechno vymislet do uplnych detailu. Pokud by se to povedlo, tak to totiz uz staci jen vyrobit. Bylo by to hezke, ale takove ambice nemam. Asi by bylo dobre take uvadet naklady na lode a jejich vyzbroj/vystroj, ekonomiku zainteresovanych statu a podobne. Pak by totiz bylo mozno odpovedet napr. na otazku :
Pokud je dejme tomu 1 rok na vyrobu a je k dispozici urcite mnozstvi penez, materialu a vyrobnich prostredku, jak s danou technologii postavit co nejlepsi flotilu.
Bendi - 11. listopad 2001 11:57sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
To je sice pravda, ale tento druh boje lze aplikovat pouze v případě, ?e má útočník kvalitní informace o takticko technických dispozicích nepřítele, jinak je tu jistá pravděpodobnost, ?e to pro útočníka nedopadne zrovna nejlépe. Nepřítel se mů?e prostě na?tvat a vypálit prostorové nálo?e nebo maskovanou loď prostě odmaskovat sérií nískoenergetických výstřelů z energetických zbraní o vysokém rozptylu a pak aplikovat přesněj?í palbu a proto?e maskované lodi nefungují ?títy a potřebuje jistý čas na odmaskování, je tato loď ji? prakticky mrtvá. Nevýhodou Startrekovského maskování je, ?e loď nemů?e pálit maskovaná a během odmaskovávání je velmi zranitelná. Z tohoto důvoidu bych raději pou?il tatiku hit-and-run to zamená warpsok-výstřel-warpskok, co? by bylo pro bě?né bojové pou?ití mnohem účiněj?í ne? maskování (o speciálních operacích nemluvím). Má to jen jedinou nevýhodu - v televizi by to nemělo po?adovaný vizuální efekt :-)

Nejnovější   Novější 1416 - 1435 / 1442Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o