Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Válečný ?táb

Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:

Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.

Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!

Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle

Dedikův vesmír
Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz

Studie galaktické války


Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1124 - 1143 / 1442Starší   Nejstarší

Bendi - 20. únor 2002 20:00sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Tak jsem hloubkově zapařil Empire Earth a do?el jsem k závěru, ?e se ideálně hodí (a? na pár drobností, samozřejmě) pro simulaci bojů námořní pěchoty z dob ST - hra v období Nano age je toti? velmi podobná Falkenbergovi, některými prvky ho dokonce předčí (Moje bitevka potkala Cyborga a tak před ním utekla na moře, jen?e ten si to za ní vesele ?trádoval po mořském dně!). Navíc je to i celkem realistické a nejde jen o to, postavit co největ?í počet jednotek, ale jde i o taktiku, proto?e počet jednotek je omezen (teda kdy? mi kvůli kvalitní obraně protivníka ne?lo dobít jedno město, tak jsem kolem něj vystřílel v?echny jeho stíhačky a na hlavní budovu poslal 4 B-52 (B-52 patří spolu s Tridenty, F-15, F-117, Bismarckem a Leopardy do základní výbavy Ruské armády :-)) s atomovým nákladem, co? jeho AA vě?e u? nezvládly, ale jinak je to celkem realistické). Dají se tam dělat třeba takově věci, jeko ?e necháte tankovou armádu nepřítele střílet do vlastních obranných zdí, ze kterých tak mo?ná oprýskají trochu toho laku, pak ho třeba jen s pěti brtulníky obletíte a ze zadu je rozstřílíte dřív, ne? si nepřítel uvědomí, ?e by tam měl poslat stíhačky. Navíc se tam dají tvořit nejen vlastní mapy, ale dokonce celé kampaně, co? dává netu?ené mo?nosti. Tak?e Empire Earth v?em doporučuji - mů?ete si třeba vybojovat bitvu u Hastingsu nebo si zahrát za Manfreda von Richthofena, bude vás to opravdu bavit a v omezeném měřítku aplikujete i něco málo toho vojenského umu.
Bendi - 20. únor 2002 19:40sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Ptaak: Je to tam, přesná adresa je http://www.stmilitary.com/projects/gf.htm. Jo a doufám, ?e nebude vadit, kdy? to někdy potom dám pro úplnost i do angličtiny.

Jinak s obsahem vcelku souhlasím (nejlep?í je asi to THCCS), jen bych měl asi 2 drobné připomínky:

Velení obrany hranic a flotily rychglé reakce musejí být na sobě nezávislé proto?e obrana hranic hlídá hranice a flotila rychlé reakce provádí údery tam, kde je zrovna potřeba - a to vně nebo uvnitř území UFP. Jedná se prakticky o obdobu dne?ní 4. Brigády rychlého nasazení a sil rychlé reakce AČR obecně: Brigáda rychlého nasazení se vyznačuje vysokým stupněm připravenosti a vycvičenosti, vybavením nejmoderněj?í výzbrojí a dal?í technikou v rámci AČR a značnou pohyblivostí. Je předurčena k okam?itému plnění bojových a speciálních úkolů při vojenském i nevojenském ohro?ení republiky, jako? i částí sil k pou?ití mimo její území. Proto musí být nezávislá od obrany hranic.

Tou druhou drobností je vybavení lodí phasery typu XI - ty jsou určené opravdu jen pro planety a stanice a jejich verze pro lodě nese označení XII. Jinak by v tom byl celkem zmatek.
Ptaak - 20. únor 2002 09:27sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Tak začínám dávat dohromady Hlavní síly Hvězdné flotily (Grand Fleet). Tady máte link. Prosím va?e komentáře.
Bendi: ?lo by to hodit na ST Military?
happz - 19. únor 2002 21:21sipka
ZAMĚŘIT
happz
Tak se presunem do Fyziky ve sci-fi, kde uz Ptaak nadhodil otazku.
Ptaak - 19. únor 2002 20:56sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Já bych začal tím, ?e bych rozebral, co v?echno budeme potřebovat. Jaké síly se uplatňují, pokud letí oběkt warpem? Jaké jsou vztahy mezi dvěma oběkty ve warpu? Jaké jsou vzájemné vztahy mezi oběktem ve warpu a oběktem v normálním prostoru? A jakým způsobem se přechází do warpu a z něj a jaké podmínky přitom platí? Tohle jsou podle mě první věci, které se musí vyře?it.
Alpedar - 19. únor 2002 20:55sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Problem je, ze kdyz clovek zacne s dnesni fyzikou, tak se proste k ST nedostane.
happz - 19. únor 2002 20:53sipka
ZAMĚŘIT
happz
alpedar: souhlas. musime nejdrive vytvorit poradne a zivotaschopne modely - at uz fyzikalni ci technicke - pro vetsinu navrhovanych zbrani a pak muzeme vesele zacit se strategii a taktikou. Ale kde zacit driv, to opravdu nevim. Ze by WJ, impuls, ... ?
Ptaak - 19. únor 2002 20:49sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Alpedar: ale v?imni si, jak probíhal v epizodě TNG: Preventivní úder boj maquitských Peregrine fighterů s cardassianskou lodí - ta pro ně byla v podstatě stabilní cíl a ony si kolem ní krou?ily jak chtěly, a to, ?e mohla hned vypálit plným impulsem proti této obratnosti je v podstatně na nic.
Alpedar - 19. únor 2002 20:46sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
A to je kravina, ale dokud poradne nepopiseme co jak funguje ...
Alpedar - 19. únor 2002 20:45sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Nejde mi o to, ze dosahnou zrovna 0.25 c, ale to, ze to kazda lod dosahne v serialu prakticky ihned.
Ptaak - 19. únor 2002 20:44sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Alpedar: jenom?e tady nejde jen o rychlost, ale i o schopnost změnit vektor, a tady je Miranda pota?mo Intrepid class v jasné výhodě, neřkuli pak takový Defiant nebo Peregrine...
Ptaak - 19. únor 2002 20:42sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Bendi: ale a? pří?tí týden, tenhle nezvládám.
Ptaak - 19. únor 2002 20:42sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Hmmm... omluvte prosím zhor?enou kvalitu obrazového záznamu, SSC přeci jen není 3D studio a nasvícení je občas otřesné...
Bendi - 19. únor 2002 20:39sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Ptaak: Potvrzeno, pří?tě beru manuály.

K těm mikrotorpédům: Osobně bych je pou?il do spřa?ených point defence vě?í spolu s nískoenergetickými phasery právě proti vět?ím torpédům / plavidlům poněkud men?ích rozměrů / jiným vhodným předmětům a ve spojení s replikátorem na místě by to snad byl i celkem slu?ný obranný systém.
Alpedar - 19. únor 2002 20:38sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Problem s tezkopadnosti - plny impulz a hned ho maj. Desna kravina, ale v serialu to tak je.
Ptaak - 19. únor 2002 20:34sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
A propos, pánové, koukněte se na nový odkaz v úvodu, hned za ST Military. To jsem si hrál se SSCreatorem... podrobnosti o vybavení po?lu za pár dní :))
Ptaak - 19. únor 2002 20:33sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Bendi: někdy musíme sednout nad manuál, probrat techniku a dát ty pulsy a jammery dohromady, pak teprve mů?em stavět taktiku.

MarWarr: nemá? pravdu, alespoň co se týče anitmikrotorpéd. Mikrotorpédo je pořád miliardkrát levněj?í ne? loď třídy Galaxy, která si jich mů?e v průmyslových replikátorech instalovaných přímo v odpalovacím systému nadrtit kolik chce, dokud bude mít energii. A rozdíl upozorňuji tě, ?e pro rychlosti torpéda 0,75c má? při palbě na max. dostřel 3.500.000 km asi 15 sekund na úhybný manévr, ve skutečnosti míň, proto?e čím dřív ho zahájí?, tím men?í má účinnost, a loď o 700 metrech délky prostě je tě?kopádná, na tom se nic nedá změnit...
Bendi - 19. únor 2002 19:56sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Ptaak: Pak bude tak trochu přegravitonováno a nikdo u? nic neuvidí, z čeho? plyne, ?e se bude muset vyvinout ru?ení oněch grav. pulzů i WJ, co? je ale problém, proto?e namáme sjednocenou technologickou / vědeckou / fyzikální základnu, bez které to, jak Alpedar zcela správně avizoval, prostě nejde a proto?e konkrétně tohle se za daných okolností nedozvíme, máme prostě smůlu :-((
MarWarr - 19. únor 2002 18:26sipka
ZAMĚŘIT
MarWarr
Nazdar, rad bych se zkusil pripojit do vasi diskuse, ikdyz nejsem na tohle tema znovna odbornik (ve skutecnosti je pro me cteni tehle diskuse vedomostnim prinosem), tak prosim sve fazery nastavte na omraceni. K tomu jak se priblizit warpem, vypalit a zmizet. Myslim, ze tady si romulane tou smlouvou docela prilepsily. Jejich taktika demaskovat-roztrilet-maskovat je mnohem lepsi. Proto me hodne vadi to jak Picard v jedne episode demonstroval schopnosti maskovaciho systemu flotily a neupravil misto toho mirove vztahy mezi flotilou a romulany. Ostatne vetsina taktickych reseni utoku torpedy a obrany proti nim byla situovana pro zacatek bitvy a pro maly pocet lodi (1na1). Zacatek je sice velice dulezity, ale nemusi byt nutne rozhodujici. V bitve s vetsim poctem lodi na kterou se obe strany pripravily je v podstate nemozne branit se protiopatrenimi typu mikrotorpeda. Nehlede na nakladnost by se mohla priplest vlastni lod. A v pripade sestreleni torpeda fazerem by se mohla bitva mohla stat bitvou torpedovou, protoze by fazery byly plne vytizeny. To by znamenalo novy smer vyvoje a zalezelo by na tom kdo ma lepsi senzory. Myslim, ze tady jsou asi nejucinejsi uhybne manevry. Taky jsem myslel na obranu proti smerovym torpedum smerovymi stity. Jako ze by se presunula energie do urciteho mista stitu. To by se ale nemuselo vyplatit v pripade zasahu dvou torped tesne po sobe na ruznych mistech. Taky jsem premyslel nad klamnymi manevry torped. V pripade stihani jedne lodi druhou. Tohle by dalo pouzit asi jen pro pripad kdy strili lod pronasledijici. Torpedo by se zamerne vystrelilo aby tesne minulo cil a preletelo ho. Pak by vletelo pred pronasledovanou lod a zpomalilo. To by asi necekali a nebylo by to energeticky narocne. Omluvte ze je to tak dlouhy a neni to asi o nicem. Pisi poprve a mel jsem toho vic v hlave.
Alpedar - 19. únor 2002 18:20sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Ja si WJ predstavuju stejne. Tady proste chyby jasny popis fyziky a techniky. Bez toho staci udelat z neceho ultimativni zbran pridanim predpony hyper pred nazev.

Nejnovější   Novější 1124 - 1143 / 1442Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o