ARCHÍV=> Válečný ?táb |
Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
|
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:
Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.
Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!
Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle
Dedikův vesmír Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz
Studie galaktické války
|
|
|
| Tak jsem prakticky dokončil práci na APATC (Advancet Patrol & Assault Torpedo Corvette), tak?e kdo má zájem, ať mrkne sem. |
|
|
|
| happz: Velení Flotily ryché reakce bude samostatné - v?dyť se jedená prakticky o jediné opravdu úderné jednotky UFP (Dedikovu armádu ?pehů nepočítaje) proto?e Grand Fleet má vzhledem k politickému ra?ení UFP přecijen téměř výhradně jen obranný charakter a tak budou mít síly rychlé reakce hezky svoje vlastní autonomní velení - i dnes má velení pozemních vojsk AČR základní základní dělení na Síly okam?ité reakce (9. rota chemické ochrany), Síly rychlé reakce ( 4. brigáda rychlého nasazení) a hlavní obranné síly (od Velitelství 1. mechanizované divize přez Výcvikovou základnu průzkumu a elektronického boje a? po Ostatní zabezpečovací útvary a zařízení). Pro na?e potřeby bych síly okam?ité a rychlé reakce pro jednoduchost sloučil proto?e v rámci komplexu ozbrojených sil představují tu nejflexibilněj?í součást, která mů?e operovat i zcela nezávisle na zbytku armády a to v?e v čase, kdy se teprve hlavní obranné síly formují (v DS-9 trvalo Federaci sformování operativní flotily něco kolem jednoho týdne!) a poskytne jim nezbytný čas na rozdrcení protivníka nebo mů?e provádět údery hluboko do nitra nepřátelského území po vzoru Erwina Rommela ani? by do?lo k oslabení hlavních obranných sil.
Dedik: Ne? dostane? lep?í lodě, mů?u pro tvé ?pehy vyčlenit osmou operační skupinu z Flotily rychlé reakce - detaily zde. |
|
|
|
| Ptaak: hm, zajimave a obsahle, pripojuji se k Bendiho poznamkam. Mozna by veleni sil rychle reakce bych bud osamostatnil, ale spis bych se priklonil k jeho presunuti pod hlavni flotilu - jak pises, zajistuje ukoly jak na uzemi UFP, tak i za hranicemi, at uz se jedna o preventivni udery, frontovou valku atd. Ty vedeckovyzkumna sekce je pro me jak delana. Co to takhle rozpracovat vice? |
|
|
|
| Skvele takze uz se zacina davat dohromady nas projektik, to abych zacal delat ty spiony. Panstvo mate nejake specialni typy lodi jez mi pridelite, nebo mam pro spehy navrhnout vlastni konstrukci? |
|
|
|
| Tak jsem hloubkově zapařil Empire Earth a do?el jsem k závěru, ?e se ideálně hodí (a? na pár drobností, samozřejmě) pro simulaci bojů námořní pěchoty z dob ST - hra v období Nano age je toti? velmi podobná Falkenbergovi, některými prvky ho dokonce předčí (Moje bitevka potkala Cyborga a tak před ním utekla na moře, jen?e ten si to za ní vesele ?trádoval po mořském dně!). Navíc je to i celkem realistické a nejde jen o to, postavit co největ?í počet jednotek, ale jde i o taktiku, proto?e počet jednotek je omezen (teda kdy? mi kvůli kvalitní obraně protivníka ne?lo dobít jedno město, tak jsem kolem něj vystřílel v?echny jeho stíhačky a na hlavní budovu poslal 4 B-52 (B-52 patří spolu s Tridenty, F-15, F-117, Bismarckem a Leopardy do základní výbavy Ruské armády :-)) s atomovým nákladem, co? jeho AA vě?e u? nezvládly, ale jinak je to celkem realistické). Dají se tam dělat třeba takově věci, jeko ?e necháte tankovou armádu nepřítele střílet do vlastních obranných zdí, ze kterých tak mo?ná oprýskají trochu toho laku, pak ho třeba jen s pěti brtulníky obletíte a ze zadu je rozstřílíte dřív, ne? si nepřítel uvědomí, ?e by tam měl poslat stíhačky. Navíc se tam dají tvořit nejen vlastní mapy, ale dokonce celé kampaně, co? dává netu?ené mo?nosti. Tak?e Empire Earth v?em doporučuji - mů?ete si třeba vybojovat bitvu u Hastingsu nebo si zahrát za Manfreda von Richthofena, bude vás to opravdu bavit a v omezeném měřítku aplikujete i něco málo toho vojenského umu. |
|
|
|
| Ptaak: Je to tam, přesná adresa je http://www.stmilitary.com/projects/gf.htm. Jo a doufám, ?e nebude vadit, kdy? to někdy potom dám pro úplnost i do angličtiny.
Jinak s obsahem vcelku souhlasím (nejlep?í je asi to THCCS), jen bych měl asi 2 drobné připomínky:
Velení obrany hranic a flotily rychglé reakce musejí být na sobě nezávislé proto?e obrana hranic hlídá hranice a flotila rychlé reakce provádí údery tam, kde je zrovna potřeba - a to vně nebo uvnitř území UFP. Jedná se prakticky o obdobu dne?ní 4. Brigády rychlého nasazení a sil rychlé reakce AČR obecně: Brigáda rychlého nasazení se vyznačuje vysokým stupněm připravenosti a vycvičenosti, vybavením nejmoderněj?í výzbrojí a dal?í technikou v rámci AČR a značnou pohyblivostí. Je předurčena k okam?itému plnění bojových a speciálních úkolů při vojenském i nevojenském ohro?ení republiky, jako? i částí sil k pou?ití mimo její území. Proto musí být nezávislá od obrany hranic.
Tou druhou drobností je vybavení lodí phasery typu XI - ty jsou určené opravdu jen pro planety a stanice a jejich verze pro lodě nese označení XII. Jinak by v tom byl celkem zmatek. |
|
|
|
| Tak začínám dávat dohromady Hlavní síly Hvězdné flotily (Grand Fleet). Tady máte link. Prosím va?e komentáře.
Bendi: ?lo by to hodit na ST Military? |
|
|
|
| Tak se presunem do Fyziky ve sci-fi, kde uz Ptaak nadhodil otazku. |
|
|
|
| Já bych začal tím, ?e bych rozebral, co v?echno budeme potřebovat. Jaké síly se uplatňují, pokud letí oběkt warpem? Jaké jsou vztahy mezi dvěma oběkty ve warpu? Jaké jsou vzájemné vztahy mezi oběktem ve warpu a oběktem v normálním prostoru? A jakým způsobem se přechází do warpu a z něj a jaké podmínky přitom platí? Tohle jsou podle mě první věci, které se musí vyře?it. |
|
|
|
| Problem je, ze kdyz clovek zacne s dnesni fyzikou, tak se proste k ST nedostane. |
|
|
|
| alpedar: souhlas. musime nejdrive vytvorit poradne a zivotaschopne modely - at uz fyzikalni ci technicke - pro vetsinu navrhovanych zbrani a pak muzeme vesele zacit se strategii a taktikou. Ale kde zacit driv, to opravdu nevim. Ze by WJ, impuls, ... ? |
|
|
|
| Alpedar: ale v?imni si, jak probíhal v epizodě TNG: Preventivní úder boj maquitských Peregrine fighterů s cardassianskou lodí - ta pro ně byla v podstatě stabilní cíl a ony si kolem ní krou?ily jak chtěly, a to, ?e mohla hned vypálit plným impulsem proti této obratnosti je v podstatně na nic. |
|
|
|
| A to je kravina, ale dokud poradne nepopiseme co jak funguje ... |
|
|
|
| Nejde mi o to, ze dosahnou zrovna 0.25 c, ale to, ze to kazda lod dosahne v serialu prakticky ihned. |
|
|
|
| Alpedar: jenom?e tady nejde jen o rychlost, ale i o schopnost změnit vektor, a tady je Miranda pota?mo Intrepid class v jasné výhodě, neřkuli pak takový Defiant nebo Peregrine... |
|
|
|
| Bendi: ale a? pří?tí týden, tenhle nezvládám. |
|
|
|
| Hmmm... omluvte prosím zhor?enou kvalitu obrazového záznamu, SSC přeci jen není 3D studio a nasvícení je občas otřesné... |
|
|
|
| Ptaak: Potvrzeno, pří?tě beru manuály.
K těm mikrotorpédům: Osobně bych je pou?il do spřa?ených point defence vě?í spolu s nískoenergetickými phasery právě proti vět?ím torpédům / plavidlům poněkud men?ích rozměrů / jiným vhodným předmětům a ve spojení s replikátorem na místě by to snad byl i celkem slu?ný obranný systém. |
|
|
|
| Problem s tezkopadnosti - plny impulz a hned ho maj. Desna kravina, ale v serialu to tak je. |
|
|
|
| A propos, pánové, koukněte se na nový odkaz v úvodu, hned za ST Military. To jsem si hrál se SSCreatorem... podrobnosti o vybavení po?lu za pár dní :)) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|